Přehledně: D55 letos rozšíří o dalších osm kilometrů, u složitého úseku na jihu stát zvažuje PPP

Osazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSDOsazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSD

Letos se řidičům otevře i druhý největší most přes řeku Moravu.

Po loňském finiši, kdy se řidičům v závěru roku otevřelo 21 kilometrů dálnice D55 ve Zlínském a Jihomoravském kraji najednou (na jednom úseku zatím v polovičním profilu) čeká řidiče a cestující letos zprovoznění dalších dvou úseků D55. Další dva by se měly začít stavět příští rok. Vyplývá to z představených plánů Ředitelství silnic a dálnic v podcastu s jeho šéfem Radkem Mátlem.

Do konce roku ŘSD zprovozní 7,6 kilometru dlouhou část Olomouc – Kokory, hotovo má být do konce roku. Na něj v budoucnu naváže úsek Kokory – Přerov. Ten se ale má začít stavět až v roce 2026 s termínem dokončení 2029.

Další práce na D55 aktuálně probíhají ve Zlínském kraji, kde se staví dálniční most přes řeku Moravu u Napajedel. Druhý největší most přes řeku Moravu bude dokončen letos, naváže na část D55 od Otrokovic.

Od jihu bude zatím napojen na silnici I/55, od roku 2029 pak na nový sedmikilometrový úsek dálnice Napajedla – Babice. Jeho stavba má podle plánů ŘSD začít příští rok.

Obrazem: Stejná barva jako na Golden Gate. U Napajedel osazují oblouk nového dálničního mostu

Největší komplikací pro ŘSD je příprava úseku za Bzencem až k dálnici D2. „Náročné jsou první dva úseky, kde bude potřeba vystavět 14 kilometrů dlouhou galerii (prosklený zastřešený tubus) v rámci Bzenecké Doubravy pro ochranu životního prostředí a ptáků. To je velmi náročná stavba, o které se uvažuje, že by se stavěla jako PPP projekt,“ říká Mátl.

U celkem čtyřech úseků mezi Bzencem a D2 předpokládá ŘSD zahájení stavby nejdříve v roce 2028.

ŘSD má smlouvy na projektování problematického úseku D55, dálnice bude kvůli ptačí oblasti zakrytá

Rozestavěné a plánované úseky D55

Tagy D55 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
22 komentářů