Přehledně: D55 letos rozšíří o dalších osm kilometrů, u složitého úseku na jihu stát zvažuje PPP
Osazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSD

Letos se řidičům otevře i druhý největší most přes řeku Moravu.
Zase se moc nepřemýšlelo… Proč není Přerov – Hulín v kategorii D33 tak jako Lipník – Bělotín.. za 3-5 let budem projektovat rozšíření že
Proč náročná stavba? Staví se na zemi, nezhlubuje se, žádný tunel, jen vhodné „zasklení“ do tubusu. Co nestojí zemní práce a betonáže, to bude stát průhledný tubus.
Kromě OL-Kokory a mostu u Napajedel bude u D55 třetím letos de facto zprovozněným úsekem Říkovice-Přerov, i když se to formálně jmenuje D1.
Jak to bude s tou galerií? Někde píšou prosklená (nedovedu si představit údržbu), jinde zmiňují sítě kvůli odvětrávaní/požární bezpečnosti. Ve vizualizaci je jenom koncept, ne finální podoba.
Tady v podcastu to od zhruba od druhé minuty Mátl popisuje: https://www.rsd.cz/-/podcast-s-gener%C3%A1ln%C3%ADm-%C5%99editelem-%C5%98sd-nezapom%C3%ADnat-na-b%C5%99eclav I když vizualizace by byla lepší. Stejně nevěřím že by stavba 2028 začala, zvlášť když se teď Hodonín začal dožadovat exitu Pánov – Hodonín východ
„Konstrukce galerie je tvořena příčnými dvoukloubovými ocelovými rámy uloženými na železobetonovou
patku. Rámy jsou v podélném směru spojeny podélníky. Nosný systém bude zakryt pomocí dutinkových
desek z polykarbonátu tl. 16 mm, po stranách budou
větrací světlíky. Z boku bude konstrukce zakryta min.
do výšky 2,5 m, zbylý prostor bude vyplněn pletivem.
Rozpětí rámu je 32 m, výška je 7,91 m a vzdálenost
mezi jednotlivými rámy je 8,48 m.“
Ať tak nebo tak, vidím to na slušnou prasárnu. 🙁
Stavět 15 km úsek dálnice Olomouc-Přerov 7 let je fakt možné asi jen v ČR.
ne, staví se dva separátní úseky, každý cca 2,5 roku. Mohlo se taky stavět nyní prd a čekat do roku 2026 na společné zahájení. Není lepší současný stav, kdy bude hotova půlka trasy a samotná výstavba Kokory-Přerov provoz po trase Olomouc-Přerov nebude ovlivňovat??
Ta D55 bude hodně široká… Já bych, pane redaktore, dal do nadpisu „D55 letos prodlouží“.
Jediný problém u D55 je, že je na Moravě a v Čechách nic podobného nemáme. Vše do Prahy
Prdlajs, celá vláda je jihomoravská a opozice Haná a sever Moravy… všechny VRT se chystají na Moravě
jste jaksi nepochopil pointu příspěvku… Bylo to myšleno že zatímco na Moravě je dálniční síť navržená správně s alternativními tangenciálními tahy viz D55, což je jenom dobře s ohledem na rovnoměrnější rozmístění významných sídel Moravy a vyšší hustotě zalidnění oproti Čechám. Oproti tomu v Čechách je téměř výhradně radiální síť dálnic směřující z/do Prahy s pár výjimkami jako je část D35 která tangenciální roli bude hrát (Liberec-Hradec), stejně tak se plánuje dostavba silnice pro motorová vozidla mezi Chomutovem a KV a reko stávající I/13 k Teplicím. Naštěstí se již začaly ledy hýbat i jinde a dle nové studie/koncepce se bude… Číst vice »
To je dané historicky. Morava neměla jenom jedno centrum.
To bylo spěchu s D55 a jezdí se tam u Bzence 1/2 profilem za poplatek. A co spící D49 u Fryštáku? 🤣
ad1: „Dokončení“ d55 v polovičním profilu byl samozřejmě politický tah (aby se stihlo otevřít slibovaných 100 km v roce 2024). Na druhou stranu si i přesto myslím, že se místním ulevilo. Kdyby silničáři pracovali rovnoměrně na celém profilu, ještě teď by se jezdilo skrz vesnice po i/55. ad2: Jakou část d49 máte na mysli? Jestli mezi Hulínem a Fryštákem, tak ta by se komplet měla otevřít přibližně v polovině roku (ačkoliv Děti Země stále kopou, snad už to teď nezastaví). Následující úsek dokončující dálniční obchvat Zlína momentálně není v krátkodobém výhledu. Tuším tam jsou nějaké problémy s přírodní rezervací/vodní nádrž(zdroj… Číst vice »
Myslím Holešov – Fryšták. U Fryštáku byl překotně postavený kruháč ke kterému se musí už teď zajíždět ale žádný propoj s budoucí dálnicí stále neexistuje.
Ad1) jedněm se ulevilo, druhé fragment D55 na roky zatížil a mám na mysli i to, že se musí platit na stále nedokončené silnici která se musí tvářit jako dálnice 😉
Dálnice s jediným pruhem není dálnice a měla by být jednoznačně bez poplatku. Politici si asi myslí něco jiného, jak už to u diletantů bývá.
Jaký je důvod zpoždění realizace úseku Kokory – Přerov?
Trasování kolem Rokytnice, bývalý starosta soudně napadl trasu dálnice.
Už jsem se lekl, že jeden známý místní sedlák 😉
Však od řeky Moravy na jih to je stejný, taky vzpurná obec, jinak mohlo být 7 km už hotovo 🙂