dkv-spojujeme

Přehledně: D1 je téměř hotová. Kdy a kde zmizí poslední omezení

Práce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaPráce na ekoduktu na D1. Foto: Skanska

Zbývá opravit protektorátní most Šmejkalka, který byl z modernizace vyjmut.

Motoristé by se po osmi letech dopravních komplikací a postávání v kolonách měli na přelomu září a října dočkat hladce průjezdné dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Definitivně skončí dlouholetá modernizace, která byla rozdělena na 20 úseků.

Poslední práce probíhají na třech úsecích, na čtvrtém firma Eurovia opravuje reklamované vady. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes potvrdilo, že všechna omezení zmizí nejpozději v sobotu 2. října, a zveřejnilo postup uvolňování dopravních omezení:

  • Úsek opravy povrchu na km 66 (reklamační oprava úseku Soutice – Loket) ve směru na Prahu: likvidace omezení ve směru Praha skončí v úterý v 11:00, od té doby bude směr pro návratovou špičku v plné šíři volný
  • Úsek modernizace km 81–90 (Koberovice – Humpolec): omezení na 1 jízdní pruh skončí v úterý nejpozději v 11:00, poté poběží dokončovací práce v odstavném pruhu, od 1. října plný provoz bez omezení
  • Úsek modernizace km 119–134 (Velký Beranov – Měřín): 28. září budou oba jízdní pruhy v provozu, uzavřená krajnice; 2. října ráno plný provoz bez omezení
  • Úsek modernizace km 168–178 (Devět Křížů – Ostrovačice): 28. září – 1. října přes den 2 jízdní pruhy v každém směru, v noci omezení na 1+1; od 1. října plný provoz bez omezení

Neznamená to ovšem, že na celé D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou bude hotovo zcela. Součástí nedávno dokončeného úseku Mirošovice – Hvězdonice je totiž i most Šmejkalka, který byl postaven v první fázi budování dálnice ve 40. letech a který byl z modernizační akce vyjmut. Termínově totiž kvůli řadě odkladů daleko přesahuje oficiální datum ukončení modernizace letos před volbami. Bude se opravovat zvlášť, přičemž tato oprava bude zřejmě vůbec nejnáročnější stavební akcí celé obnovy D1, začít má příští rok. Odhadované náklady činí 800 milionů.

Tagy D1 konec modernizace D1 modernizace D1 ŘSD
40 komentářů