LOT 3a leaderboard

Eurovia začíná s opravou nepodařeného úseku na D1

Vzorky nekvalitního betonu na D1. Foto: ŘSDVzorky nekvalitního betonu na D1. Foto: ŘSD

Řidiči musí od dnešního dne počítat s novým omezením na dálnici D1. Na 66. kilometru začíná oprava již modernizovaného úseku,

Řidiči musí od dnešního dne počítat s novým omezením na dálnici D1. Na 66. kilometru začíná oprava již modernizovaného úseku, který Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pro špatnou kvalitu reklamovalo u zhotovitele, společnosti Eurovia CS.

„Využijeme dobrého počasí a výměnu špatně položeného betonu na modernizaci D1 u km 66 začneme ještě dnes,“ uvedl na twitteru mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Zatím probíhá rozmístění dopravního značení. „Výměnu betonu stihneme určitě do konce září,“ dodal Rýdl. Ministerstvo dopravy už vydalo povolení pro přechodnou úpravu provozu.

Omezení se týká úseku mezi 65. a 66. kilometrem. Daný úsek byl uveden do provozu před rokem. Problémy zjistilo ŘSD na zhruba 130 metrech dálnice. „Ten beton je na úseku 130 metrů tak špatný, že by nevydržel přes letošní zimní sezonu. To znamená, že musíme bezodkladně, prakticky okamžitě, začít s opravou,“ řekl minulý týden Rýdl.

„V povrchu vozovky byly zjištěny trhliny. Sahají do hloubky zhruba dvou centimetrů v rychlém pruhu, v pomalém pruhu jsme se dostali až do hloubky tří centimetrů,“ popsal ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD Jiří Hlavatý. Podle něj by hrozil rozpad vozovky. „Pravděpodobnou příčinou je technologická nekázeň, kdy došlo k rozdílné konzistenci ve spodní a horní vrstvě krytu,“ řekl Hlavatý.

Eurovia problematický úsek podle Rýdla opraví v rámci reklamace, stát za to nebude nic platit. Další sankce firmě nehrozí.

ŘSD zkontrolovalo i další úseky, na těch poruchy nezjistilo. Problém nastal podle zástupců ŘSD, když na dálnici nastoupily takzvané vymetače, které zdrsňují povrch vozovky do konečné podoby. Na dálnici vjely moc brzy, krycí vrstvu tak zhutnily a povrch vozovky poškodily. „Jako příčina mikrotrhlin v povrchu vozovky se jeví rychlejší nástup navazujících technologií a nepředpokládané dramatické změny teplot v době začátku zrání betonu,“ uvedla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Tagy D1 Eurovia CS Ředitelství silnic a dálnic reklamace ŘSD seznam
24 komentářů