Přehledně: Co spojuje a brzdí D48, D55, D3 a NemaŠe? Seznam soudních sporů míří na vládu
Budoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ministerstvo dopravu připravilo pro vládu přehled dopravních staveb, které jsou zdržovány soudními spory a správními řízeními. Vláda se se seznamem
Díky tomuto shrnutí za stávajícího stavu je VRT nerealizovatelná bez ohledu na finance,
K IV. žel. koidoru: Ševětín – Nemanice (úsek před Budějovicemi). Pokud je tam možnost vzdálit trať od obce, tak proč to neudělat ??????
Srovnám to ze Slovenskem v údolí Váhu: v tomto údplí jsou přehrady, rsp. i dálnice, a všechny odpravní koridory + hustá zástavba, tam často neexistuje vůbec žádné optimální řešení, a staví se to lidem okolo domu. Ale tady je asi situace jiná ???? Napište něco k tomu.
Problém je ten, že plánovaná trať je vedena z tunelu okolo 400m vzdálené obce Dobřejovice (spadá pod Hosín) obloukem s velkým poloměrem po úbočí kopce. Dobřejovice chtějí trať ještě dále od obce, což lze docílit menším poloměrem, rovinkou a opět menším poloměrem. Došlo by tak ke snížení rychlosti, zkrácení o několik desítek metrů tratě, což by vedlo k většímu stoupání. Proto SŽDC jakýkoliv posun v tomto kopcovitém terénu odmítá a je navrženo poměrně velké množství terénních valů jako přirozená hluková ochrana, která zapadne do krajiny. Paradoxem však je, že zastupitelé Hosína mají problémy od občanů 2. Druhým je provoz letiště… Číst vice »
Další věc je, že železnice vedená mimo sídla generuje auta na silnice.
Neříkáte si někdy, že čínský způsob je vlastně lepší? Protože zatímco tady se pořád jen dohadujeme, v Číně se staví. A to tak, že během deseti let tam například vybudovali největší síť VRT na světě – a to z nuly.
Neříkáme. Opravdu nestojíme o čínský přístup k majetku někoho jiného, o čínský přístup k elementárním právům, o čínský přístup k životnímu prostředí. Ale určitě to nějaké divné duši může imponovat.
Jasně, stačilo by přece všechny ty Obce Olbramovice a Obce Hosín zmlátit, popř. zavřít do koncentráku, na ekologické otázky kašlat, protože slouží jen ke zdržování, a vybudovat to.
Mimochodem, ukažte mi nějakou čínskou VRT, co vede z města o velikosti Prahy do města o velikosti Brna.
Díval jsem se na ten Zlín. Ten rušený přejezd je jediná přístupová komunikace do areálu, takže se odvolání vůbec nedivím. Teoreticky by se tam dalo dostat z Broučkovy ulice, ale máto háček: Okolo domu pro seniory, střední školy a domova mládeže. To není ideální. Ve skutečnosti to znamená likvidaci firem tam sídlích. Totiž stavebník (SŽDC) by musel zajistit obdobné náhradní nemovitosti v blízkém okolí. A blízké okolí opravdu není jižní přednádraží v Přerově.
Ano, ale jde o to, že když toto bylo vydáno veřejnosti, tak se všichni v té čtvrti sebrali a napsali petici, aby ten přejezd se zachoval neboť by se zvýšil hluk v té oblasti, snížila hodnota pozemků apod… To samé bylo, když byl návrh, že by se ten přejezd posunul dále směrem k Vizovicím a napojila by se na to silnice do té čtvrti ( myšleno, kde končí trol. č.2 ) a to taktéž byl problém neboť by si to tama prý zkracovali všichni co jedou od Vizovic směr Vršava, Jižní Svahy apod.. )
Sorry jako, ale argumentovat snížením hodnoty pozemků nejde, neboť se nachází v ochranném pásmu dráhy a dle platného zákona o drahách musí strpět negativní vlivy dráhy na okolí.
Proč by nešlo argumentovat snížením hodnoty pozemků, když se jejich hodnota sníží?
Ochranné pásmo dráhy neznamená, že si tam dráha může dělat co chce.
Jenže dráha už tam je a to lidi se musí přizpůsobit a strpět ji, nikoliv naopak
Řešením by bylo, kdyby Drážní úřad zrušil přejezd v km 13,4 i v současné podobě, když je dle jeho slov nebezpečný. Pravomoc na to má. A byl by svatý pokoj.
To snížení bylo bráno jako na celou čtvrt kudy by jezdila ta doprava, jakmile by se zrušil ten přejezd a nebyla by to už ani “klidná” čtvrt
to ale jako není problém dráhy. Sami obyvatelé té čtvrti mají hromadu aut. Brečí na zcela nesprávném hrobě, když železniční dorpava naopak odlehčuje města od návalu aut.
Rušení přejezdů ale asi není úplně nejlepší způsob, jak získat lidi pro železnici. 🙂
Zlinsky prejezd meli nechat tak a zmodernizovat, myslim, ze tam ani nejsou zavory. Hlavne, at se uz konecne stavi. Co na tom, ze se bude tem firmam dost blbe pres nej jezdit pri budoucim provozu, takze budou stale zavody dole.
Tady někdo nečetl, že takové řešení prostě není možné. Protože DÚ ho nepovolí a zmodernizovat do povolitelné formy nejde. jen zrušit. Nic víc.
Klub za udržitelnou dopravu DZ (dříve Dopravní klub DZ) má značnou zásluhu na tom, že zejména ŘSD je pod trvalým drobnohledem lidí s odbornými schopnostmi, kteří prosazují kromě udržitelnosti a ekologizace dopravy zejména dodržování příslušných zákonů ze strany investorů a zhotovitelů, kteří mají pocit, že jim to kazí kšefty. Nesystémové myšlení je překážkou, která je na straně většiny špiček státní správy. Dopravní experti se s dopravními ekology obvykle snadno domluví, jenže do toho nesystémové ÚP a další lahůdky.
Doporučuji si všimnout, že v projednávání železničních staveb nikde nefigurují nějací ti „ekoteroristi“ používaní obvykle jako fackovací panáci těmi hloupějšími diskutéry i zde. Přesto se celkové prodlevy dají počítat v letech, pauzy od jednoho rozhodnutí k druhému klidně 9 měsíců – co na to správní řád, netuším.
Další zajímavá věc je, jak se SŽDC některé věci snaží tlačit z pozice jakési „nadřazenosti“ vlastního zájmu i poté, co jsou zamítnuty, nebo se proti nim minimálně zvedne silný odpor – to je taky jeden z důvodů velkých prodlev.
Nemáte vůbec pravdu!!! Rekonstrukce žst Přerov 2. stavba-blokace vydání stavebního povolení spolkem Děti Země bo křeček. Železniční uzel Brno – konkrétně přesun brněnského hlavního nádraží-blokace vydání územního rozhodnutí zase spolkem Děti Země.
Každý, komu se podaří zdržet a zablokovat debilní nápad na přesun roly, svádějící veškerou osobní i nákladní dopravu na jedno místo, je vítán.
I kdyby Děti Země už neudělaly nikdy nic, tak za blokování odsunu zaslouží státní vyznamenání a doživotně korunu z každé jízdenky do/z Brna.
Tomáš Záruba: A to jako proč???
Tak nejen 9 měsíců, ale některé trvaly více než rok.
Z výčtu je pěkně vidět, jak může být proces schvalování staveb rozmanitý. Nějak ale nerozumím tomu, proč není na prvním místě seznamu nejdůležitější chybějící dopravní stavba v republice a to úsek SOKP 511? Tam by to také přeci bylo zajímavé čtení. Jaký je vlastně aktuální stav?
Tam se to sune šnečím tempem kupředu. Doporučuji fórum České dálnice a v ní téma 511, kluci tam tohle stavbu celkem slušně sledují.
SOKP 511 nemělo EIA a ani nedostalo výjimku do EU. Ale je jasné, že to je jen část problematiky.
Co severni trasa okruhu kolem Prahy? Spojení západ – východ je pocuc když most je v Kralupech, potom až v Praze anebo celou Prahu de facto objet.
Trasa Slaný – Velvary – Mělník – Vtelno – Luštěnice – Nymburk je poněkud z ruky.
Frustrující čtení. Je bizarní, do jakého „ad absurdum“ formalismu a handrkování jsme dospěli u zcela obyčejných dopravních staveb, včetně rekonstrukcí. Přitom enviromentální dopad obchvatů nebo eleftrifikací je vždy výrazně pozitivní. Neměl by být problém pro orgány státní správy a zejména pro soudy nesmyslné formalistické námitky rychle zamítnout. Co je to za absurdnost, když po 10 letech dohadů a odvolání a zámítání vůči nějaké stavbě ze na soud dostane třetí odvolání a ten soud stejně vydá další předběžné opatření a pak rozhoduje další 2 roky? Zejména vzhledem na obrovský nárust kamionové dopravy, bez dokončené dopravní infrastrkutruy se nikdy nestaneme zemí vyspělou,… Číst vice »
Problém je v tom že ani stát si není asi schopný plnit to co si sám navymýšlel, takže problém je ve státní správě samé, kterou to konečně dohnalo. O tom jestli je enviromentální dopad rekonstrukce či obchvatu vždy pozitivní se dá s úspěchem polemizovat. Například máte území které je 300 let zatíženo dopravou na nějaké cestě o kilometr dál máte území kde je největší dopravní zátěž pár aut denně od obyvatel nějaké usedlosti toto území představuje kus velkého nijak neparcelovaného přírodního areálu (tzn. nejsou tam dálkové silnice, dráha, oplocenky). Uděláte přeložku silnice do tohoto území, byl opravdu celkový enviromentální dopad… Číst vice »
Dovolím si nesohlasit s Vaším názorem, že enviromentální dopad obchvatů nebo eleftrifikací je vždy výrazně pozitivní. Tady, kde žiji, by možná velmi mírně obchvat odlehčil centru města. Ale za cenu toho, že by v podstatě úplně zničil všechna klidná místa okolo města, všechna místa, kam lidé chodí na procházky třeba s dětmi, s kočárkem.
Nejen z mého pohledu je tedy lepší doprava v centru města, než zničení jeho okolí.
Njede jen o klid, ale i to, co dýcháme, takže doprava nemůže jít středem města, jinak souhasím, doprava zcela zničí možnost vycházek okolo města. Ale krajská města už jsou obehnána průmyslovými a logistickými halami, tam už není co zničit.
Pokud jde o to, co dýcháme, tak nejprve omezme přílišnou dopravu, převeďme ji na šetrnější způsoby. Pouhým navyšováním kapacit se problém leda zvětší, byť odsune z dohledu. A kdo plánoval logistiku čistě po silnicích, měl by leda tak zpytovat svědomí, a ne říkat, jak je to všechno dobře.
To je pravda, ale také platí, že ani dokončení dálnic z nás vyspělou zemi neudělá 🙂
Tenhle článek předepisovat místo léků na nízký tlak. Opravdu je zázrak, že se vůbec něco staví.
Když se dívám na ten přehled, jen se mi potvrzuje, že tím největším problémem naši vlasti je nefunkční (rozuměj pomalý) soudní systém, který není schopen v reálném čase dospět k definitivnímu rozhodnutí. Na každý verdikt soudů a správních orgánů se čeká měsíce až roky. Řeší se opakovaně podávané žaloby a námitky, které doznaly jen slovní úpravy, nikoliv věcné. Nerozhodnost soudců doslova paralyzuje Českou republiku a vyvolává právní chaos.
A zaregistroval jste, že se v posledních letech práce soudú zrychlila? Neznám stav u správních soudú, ale u obecních tomu tak je. Ono je jednoduší nadávat na něco o čem vím úplný ho… než si zjistit jak tomu doopravdy je.
A správní soudy nejsou součástí soudního systému? Nebo v článku popsaný stav považujete za důkaz, že se situace zlepšuje?
Ono by stačilo, kdyby se k soudu lidi mohli obracet jen v určitých případech. A né zablokovat celé řízení s tím, že na straně 76 v pátek větě chybí čárka a je tam špatné i. (metaforicky myšleno samozřejmě). Soudy tak musí řešit kraviny.
Nic takového, jako možnost zablokovat řízení kvůli tomu, že „straně 76 v pátek větě chybí čárka“ (a v pondělí tam nechybí?) samozřejmě neexistuje. Ani metaforicky. Víte o tom prdlajs a tak si vymýšlíte absurdní „důvody“ – ty spory jsou obvykle kvůli tomu, že se úředník na něco vy*ral, někoho neobeslal, porušil zákon.
Vždyť si přečtěte Rozhodnutí ministerstva dopravy, kterým hodil na hlavu KÚSK stavební řízení „I/3 Olbramovice, přeložka“. To fakt není kvůli „chybějícím čárkám“…
A navzdory tomu se staví zhruba tolik dopravních staveb, na kolik státní rozpočet má. Jen některé priority váznou.
Ještě by bylo zajímavé si z tohoto pohledu probrat tramvajové projekty v Praze, kde se už léta nestaví nic.
Praha je jiný rozpočet a jiné důvody, Praha stále není schopná vykupovat pozemky. Nakecalo se toho hodně, ale dohody se stále nedaří a pro vyvlastňování máme tak úžasně hloupý mix zákonů, složitých procesů a slabých úředníků, že to nahrává jen spekulantům. A proč se tak vleče stavba Dvoreckého mostu, to asi nechápe už vůbec nikdo. Přitom by se sakra hodil, když se bude dělat rekonstrukce Barrandovského mostu, přes který jezdí spousta autobusů MHD, ale to se bohužel už nestihne. Navíc mi přijde, že se moc neuvažuje, jsem sám, kdo vidí velice problematicky situaci, kdy linka D přiveze na Pankrác vlak… Číst vice »
Tangenciální kolejová propojení a tramvaj na Pankrác by mohly tomu nástupišti na C zase odlehčit.
Pane, metro jezdí ve slušném intervalu, to je taková potíž, pár minut počkat na další spoj?