Přehledně: Co přinese změna jízdního řádu na železnici 9. června
Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy
V neděli 9. června vstoupí v platnost pravidelná změna jízdního řádu železniční osobní dopravy. Přinese některé úpravy v jízdě dálkových
Proč ta změna – prohození směřování vlaků u LEO mezi Bohumín a Starým Městem? Má to nějaký racionální důvod?
Obě změny u dopravce KŽC reálně platí již od začátku platnosti tohoto JŘ (odřeknutí rychlíků v úseku Praha hl. n. – Vršovice, jakož i nevyjetí Blatenského motoráčku). Tato změna je jen „legalizací“ stavu, který byl předtím uváděn coby výlukový (odřeknutí v úseku hl. n. – Vršovice) či ve smyslu „ad hoc odřeknutí spojů pro předmětný den“ (nejedoucí Blatenský motoráček v deklarovaných termínech 2. 3., 30. 3. a 8. 5. 2019).
Přes nějaké drobnosti, díky za přehled.
Spatně to kopírujete ze stránek szdc 🙂 400/401 je skutečně LE
co je to za vlak 400/401 Bohumin – Krakow?
Tak to netusim. Tenhle par znam jen u Lea …
Takže konečně rj před RJ?
Ano.
Má to nějakou výhodu? Příjezd do Vídně stejně, takže se jen cesta protáhne zase nad 4 hodiny.
Martin M: Chtělo by to víc reality. Má to obrovský význam(!) Zatímco railjet nemá problém být za současného JŘ v Pardubicích už v XX:41, Regiojet má problém jet vůbec na čas. Tímto opatřením se minimalizuje zpoždění, které si railjet vozí z Pardubic a pak poskakuje až do Třebové za Regiojetem. Když proti sobě postavíme jízdní dobu kratší o 3 minuty s poskakováním za Regiojetem a častý vznik zpoždění; a jízdní dobu delší o 3 minuty ale za to s dodržováním JŘ a stabilitou GVD, co si vyberete? Při zpoždění se už několikrát stalo, že regiojet poslali v Pardubicích na 3… Číst vice »
Je to zhruba tak, rj s odjezdem v 18:50 (před ním nejede RJ) je v Pardubicích někdy až o 5-6 minut napřed. Na druhou stranu je třeba říct, že rj (např. 16:50) je v poslední době (patrně díky výlukám ve Vršovicích) často zpožděn již na odjezdu z Prahy hl. n. o 5 a více minut, takže se možná až tolik nezmění.
Já bych viděl ještě jednu svým způsobem aspoň teoretickou výhodu: osobní zkušenost sice žádnou takovou nemám, ale leckdo tady tvrdil, že „rj“ bývá občas dokonce i „k stání“, takže nechce-li se někdo, kdo přijde na poslední chvíli a zjistí, že „rj“ už je příliš plný, do něho nacpat, může zkusit štěstí u „RJ“ („RGJ“) – jistě, naprostá většina cestujících si dopravce vybírá předem, a třeba „režista“ by takovou „zradu“ udělal rozhodně jen v případě opravdu krajní nouze, ale určitá pojistka a záchranná možnost to být pro někoho může …
Jenže že je plný zjistí až poté, co si lístek koupí, pokud nejde přímo po místence, ale tu si zase obvykle kupuje s předstihem. A za tu chvilku vrátit původní a koupit nový nestihne
No, já sice „chytrý MT“ nemám a s nákupem jízdenek jeho prostřednictvím žádné zkušenosti nemám, ale když tady co chvíli někdo tvrdí, jak je to jednoduché a kolik lidí už toho využívá, tak si dovedu představit (a mé mentalitě to navíc přesně odpovídá), že bych si jízdenku kupoval klidně až po nástupu do vlaku, zejména třeba při návratu z nějaké služební cesty, o které předem nevím, jak dlouho mě zaměstná její účel. A přejít na jiné nástupiště a zkusit se vnutit Jančurovu personálu, který prodává jízdenky ve vlaku bez přirážky, aby mě svezl, to za ty 3 minuty snad většinou… Číst vice »
Má. Takovou optickou. V IDOSu se objeví první. Na odjezdové tabuli taky. Autobusoví dopravci to dělají roky. Jinak k ničemu. Možná leda tak vata na krácení zpoždění na koridoru.
To je sice zajímavý psychologický postřeh o možném chování cestujících, ale myslím, že tentokrát asi „konkurování“ hlavním důvodem pro záměnu odjezdových časů nebude.
co je to za vlak 400/401 Bohumín – Kraków a zpět?
Není to Leo Express
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/le-400