Přehledně: Česko si půjčuje dalších 13 miliard na lepší železnici. Podívejte se, na jaké stavby
Železniční stanice Vsetín v rekonstrukci a elektrická jednotka RegioPanter. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Část půjčky půjde na již téměř dokončené projekty.
Opravdu nepoučitelní pitomci – pardon za výraz, ale nejde to jinak. Dál a dál si půjčovat a kašlat na to, co bude, až to bouchne.
prosím vás, nešla by z toho zaplatit nějaká přehlídka spodního prádla? AŽD si z toho svůj díl ukousne a my bychom se aspoň koukli
Je tam dostatek peněz i na Miss Švestková dráha a další podobné duchaplné aktivity.
Je součástí promenáda po kolejnici?
Mám radost, že se tam našly peníze i na tu pergolu na hlavním nádraží v Praze.
Vůbec nechápu, jak nám mohli půjčit, mimo jiné, na opravy budov.
V pohodě, děti to pak zaplatí
Spis nasi nove prichozi.
Předpokládejme, že naše děti budou mít úplně jinou ekonomiku, se zapojní robotů, AI, etc. a toto zaplatí. Ovšem podmínkou je dávat peníze do vědy a školství. pokud to nebudeme dělat, musel bych s vámi souhlasit.
digitálně zblblé děti budou kyborgy.
Kdybychom nemuseli mít nejkrásnější, nejopravenější nádraží v Evropě, nemuseli bychom si půjčovat. Takto se budeme radši kochat při čekání na zpožděný rychlík. Holt priority z Dlážděné.
Nebudete, pojedete pěkně autem po dálnici, na ty máme peněz dost. Pravda, v tom světle je i údržba zázemí pro uživatele železnice zbytečnou investicí, klidně tam můžeme mít ruiny nebo prosté betonové plochy.
Je cestující vlakem víc než cestující autobusem? Autobusová nádraží tak velké zázemí nemají a těch lidí tam projde vic
Ještě že vláda snižuje zadlužení státu…..
Úvěr z EIB bude pravděpodobně úročeny podstatně lépe než komerční dluhopisy. A bez půjček se ještě chvíli (nikdy) neobejdeme.
Je to mimo obsah tohoto článku, ale kolik vlastně máme Pendolin? Jen 5? To z Bohumína je šrot? A to ze Studénky asi určitě, že? Nebo se dají ty dva šroty dát dohromady?
V tom ze Studénky byl obnoven tuším jeden nebo dva vozy a jezdí.
Díky za info, takže šest jednotek?
Odstěhuju se mimo EU. Tohle z mých daní platit nechci. Nebudu!! Proč? Vlakem nejezdím, používám svůj automobil nebo jezdím metrem. Někdy autobusem
Běžte, co nejdříve.
Ano, protože tohle co se tady děje už je moc
Takto to dopadá, když někdo bere příliš vážně bulvární televizní noviny, to se pak nedá divit, že někdo dostane pocit, že už je to „moc“ a musí přijít konec světa.
a ty silnice si snad platis?
ne , neplatis. ty ti taky plati ostatni. tak klidek.
Platím si je z daní a dálniční známky
ty asi nebudes nejostrejsi tuzka v penale, co?
za to, co odvedes z dani za celej zivot, tak i kdyz k tomu pripoctem znamku, by se nepostavilo ani sto metru dalnice..
A metro se vybudovalo z čeho?
Já třeba nepoužívám dálnice a taky na to jdou penize z mých daní, taky na armádu, na politiky a co?
Odstěhuj se z EU, ale daně budeš platit dál a myslíš si že tam vyděláš to co tady? Budeš tam mít stejné zdravotnictvi?
Asi se odstěhuji se do USA nebo Běloruska. Nechci aby se z mých daní platilo něco co nevyužívám
Zrušte si i zdravotní pojištění když jste zdráv, protože to nevyužíváte (i když pochybuji o Vašem zdraví)
Asi vám hodně lidí nebude rozumět, ale jo. Má to něco do sebe.
To neovlivníš v žádné zemi.
evidentně jsi ještě pořád nepochopil, že stát nerovná se jen ty, ale i dalších 10 mil. lidí
Obojí ideální země. To budete koukat jak to tam funguje a co ze svých daní zaplatíte. Budete koukat jako:
https://www.ceskaprirovnani.cz/tag/2-koukani
Tak i v USA si zaplatíte za transplantaci ledviny 10.000 000 Kč. Ověřený zdroj.
Z daní je platíme všichni, i ti, kteří auto nemají. Dálniční známky nepokryjí ani samotnou údržbu
Stejně tak neplatíš školství. To by třeba dlaždiči museli všichni emigrovat a být frustrování z toho, že stát z jejich peněz platí střední(kraj) a vysoké školy.
A proč jinde píšete toto!
To mi chcete tvrdit, že jsou vlaky dotované? Platíme nehorázné peníze za jízdenky a ještě podruhé z daní 😀 to je moc
https://zdopravy.cz/nahradit-vlak-autobusem-je-legalni-stredocesky-kraj-vyhral-dalsi-spor-o-dopravni-obsluznost-209037/?comments=1#comments
Ano, jel jsem vlakem 3x. Jinak nejezdim. Protože je 2x dražší než autem nebo autobusem
A ano, stejně jako vy jsem se podivil nad tim, že jsou vlaky dotované, i když si na jízdenkách účtují asi 10 Kč/km
Který železniční dopravce si účtuje 10 Kč/km za jízdenku? Nechcete si radši vzít kalkulačku, když už to nedokážete spočítat, než tady psát takový nesmysl?
nééé ten ať už kalkulačku do ruky nebere, nebo zničí celý vesmír!
https://zdopravy.cz/oprava-d5-u-rozvadova-konci-po-27-letech-se-vymenil-betonovy-povrch-dalnice-209216/#comment-1353906
pro redakci, odkaz na komentář nefunguje korektně.
Když pojedete více než 2 km, máte šanci i na výhodnější cenu … na delší vzdálenosti kolem 2Kč/km i méně podobně jako autobusy.
OK . Jezděte automobilem a když se nám rozpadnou železnice, tak si užijete když pojede náklad a všichni po silnici . Pak budete mezi prvními nadávat proč ty kamiony a autobusy blokují VAŠI silnici a nešli na železnici. Samozřejmě víc pruhů je řešením…. Hmm kde jsem to už slyšel.
Hele vzhledem k tomu že jsem v článku o d5 viděl jak používáte kalkulačku a že si myslíte že plný autobus lidí má 200 tun, tak to pro tuhle zemi asi nějaká zásadní ztráta nebude. Stěhujte se, mimo eu je asi nejblíž z rozumných zemí Švýcarsko, tam z vašich daní na železnici nepůjde ani koruna🤣
Že by Axel/Oltcit/Ech pod novým nickem?
Ne, Axel byl sice mimo, ale ne takto.
Proč vlastně ze svých daní platíš vzdělání, když ty žádné nemáš????? Fakt nechápu
No týýýkráso, on jezdí nižší formou dopravy a ještě se tím chlubí :-O
Aspoň mohli v tom Libereckým kraji dát pár mio na opravu té bídy v Pojarowě. to není schopen nikdo s Poláky dořešit, že to zaplatíme, když máme tolik možností, nebo naše pražce k nim nesmí? Tohle je hodně velká síla, 6 km deset minut.
Tady se teda umí utratit. Možná víc než by se muselo. Ale ten Liberec je teda opravdu terno, tam už klasický vagon neuvidí. 🙂
Tak tohle je vyloženě bengr. Já čekal, že se z toho zaplatí nově začínající stavby typu Kladno-Ruzyně, ale oni to daj na projekty, které bych čekal, že už jsou zaplacené.
Stejný postřeh, koukám jak péro. To bude asi nějaký renonc.
Rekonstrukce, optimalizace, opravy nádraží a nové zabezpečení. Hm…
A ETCS do kredenců se z toho financovat nebude?
to jsou vyhozené peníze
Axeli?
Hynku? Viléme? Jarmilo!!
Děkuji za další extrémně inteligentní příspěvek z vaší dílny, přeji hodně štěstí s obhajobou vašich názorů nejen v této diskuzi, s takovými škváry to budete mít opravdu hodně těžké.
Je trochu zvláštní, že teď se podepisuje půjčka na projekty které jsou dávno hotové. Stát si tak teď rovnou půjčuje na něco co je dávno zaplacené.
Řekl bych, že se některé projekty dokonce duplují i ze seznamu k minulé půjčce 😂 ale teď si nejsem 100% jistý
nebo to zaplacené není:-)
Nechce se mi moc věřit, že by firmy měly od státu nezaplaceno 13mld, to už se v cashflow projeví i gigantům.
Přeúčtuje se to a peníze z původních (národních) zdrojů se použijí na další stavby. Podoba takové operace jde vidět třeba tady: https://kz.sfdi.cz/application/detail-fin.asp?Ispr=5003520028&Kod=60&Rok=2023
Nemusí to být ještě vypořádané mezi SŽ a SFDI.
Ať to čtu jak to čtu, ani jeden z vyjmenovaných projektů se ani vzdáleně nedotýká Libereckého kraje.
Ale zato se výborně povedlo sladit uzavírku silnice přes Oldřichov s prazdninovou výlukou tratě na Frýdlant kvůli rekonstrukci kolejiště v Mníšku.
A pro jistotu bude frýdlantský výběžek na měsíce uzavírán i v dalších letech. Prý je to ale v tak špatném stavu, že to rok nevydrží.
Spíš bych titulek nazval: “Česko pro letošek dofinancuje infra projekty pomocí půjčky z EIB” protože takhle to vyzní jakoby nějaká pseudo injekce z EU pro projekty, na které nezbyly peníze.
A Kralupy furt nic…
Není důvod, jsou akutnější projekty
Jako vážně? Ukažte mi stanici na 090, která nemá nová nástupiště, kam můžou bez problému dojet i matky s kočárky apod…? To ani nemluvím o zvýšení nástupišť a celkově lepšího zázemí i pro cestující. Ano, skanzen tu máme v hale velmi krásný. Je to i oblíbené u filmařů. Možná proto Dobrá Správa nespěchá a čeká tak další bakšiš za natáčení…
Vlastně to odpovídá i tomu, co nám tu jezdí po 090 na Labi. Hodí se to k výše popsané situaci… Taky krásný osmdesátky… Ach jo…
Tak ve Zlíně je z tohoto pohledu krásná doba. To snad ještě byl císař pán, když budovu nádraží stavěli 🤣
Rájec – Jestřebí na koridoru bez lávky nebo podchodu. A cesta je přes úrovňový přejezd.
Rájec – Jestřebí na 090?
Ono by bylo fajn, kdyby něco z brutalismu zůstalo. Zatím všechno jenom ještě víc domrvili – pokud to teda zrovna přímo nezbourali. Kralupy jsou hodnotné dost, stačilo by je zrepasovat (samozřejmě bezbariérový přístup je potřeba dodělat a peróny zvednout).
Tam až se kopne, tak budou půl města co týden evakuovat.
teď kopou na dvou místech hned vedle (cca 500 bytů) a žádný humbuk z toho není. Naštěstí.