Nahradit vlak autobusem je legální. Středočeský kraj vyhrál další spor o dopravní obslužnost
Vlak Českých drah v Byšicích. Foto: Martin Vaistauer / mapy.cz
Podle soudu nedošlo k zásahu do práv obce.
Podle soudu nedošlo k zásahu do práv obce.
Kraj má ve veřejné soutěži vybrat tu nejlevnější variantu. Nic víc. Pokud by udělal cokoliv jiného, jednalo by se o pochybení hospodáře.
Je potřeba jít k volbám a tam vyjádřit názor. Přeci není normální opravit tratě, postavit nový most (Lužec) a pak zrušit vlaky. Doprava má být služba a ne ziskový podnik.
Doprava má být – podobně jako jakákoliv jiná ekonomická aktivita – především ziskový podnik.
To ale v mnoha případech z celé řady důvodů nejde, proto je potřeba uvažovat o kompenzačních opatřeních, aby byl zachován dosah k základnímu sortimentu služeb a společenské škody byly co nejmenší.
Dobrý den, pane Středulo. 🙂
Most v Lužci se v první řadě vůbec nemel stavět, absolutně nedává smysl v této relaci provozovat vlak
Já se divím,proč Středočeský kraj nedá k soudu více obcí.Autobusy jsou přeplněné a objíždí každou vísku,takže jízdní doba je jednou tak dlouhá než lokálka.Máme slavný Green Deal,ale plníme silnice autobusy.PID a pan Borecký.
Já se zas divím, že ho vůbec nějaké obce k soudu dávají. Představa, že se odmítnu na rozdíl od většiny podílet na financování, ale budu mít stejnou úroveň služeb, je docela úsměvná. Jestli dá ÚS za pravdu NSS, případně se tím odmítne zabývat, tak myslím bude konec těchto žalob.
„Představa, že se odmítnu na rozdíl od většiny podílet na financování…“
Představa, že si musím zaplatit to, co mi má ze zákona dodat někdo jiný, je na hlavu.
Nene, kraj platí standard. Pokud chce nějaká obec víc než je považováno za standard, potom platí. Takže kraj zákon dodržuje.
No však oni dopravní obslužnost zajišťují, jen holt ne v tak komfortním rozsahu a podobě.
Jenže o tom je celé jádro sporu. Standard má být udržitelná doprava, která pokrývá základní ekonomické potřeby obce.
Ne to, co si jakýkoliv úředník vycucá z prstu.
Tady zase chybí základní povědomí o tom, že úřad si nemůže libovolně dělat co chce, ale jen to, co mu povoluje norma.
Ale o tom IMO žádný ten sport nebyl. Nikdo neřekl, že ty standardy, které středočeský kraj vymyslel, jsou celkově špatně a nenavrhl, jak je změnit pro všechny (výkřiky o tom, že je to celé špatně samozřejmě byly, ale pokud vím, vždycky bez toho protinávrhu, o kterém by se dalo mluvit). Takový promyšlený protinávrh (jiné váhy faktorů, jiné rozsahy počtu obyvatel, vyškrtnout nebo naopak přidat některé faktory, atd.) by mohl být užitečný. Minimálně by to bylo něco, o čem se dá jednat a diskutovat, hledat kompromis, atd. Všichni ti odpůrci z řad obcí se snaží zpochybnit to, že by se celokrajské… Číst vice »
Problém je, že Oslí, které slibovanou náhradu nedostalo, patří pod Chrást, kde to mají na bus blízko.
Jinak soudit se nemá cenu, protože za pár týdnů jsou volby. Takže stačí jen k volbám přijít.
Kdybych tam bydlel, tak bych starostovi za tu žalobu vynadal, tamní nádraží je v úplné prdeli, nechápu proč ho vůbec opravovali, místo aby ho přesunuli blíž k přejezdu.
A oprava nebo dokonce přesun nádraží jsou v gesci starosty? Neměla by tohle dělat SŽ?
Ne, ale v gesci starosty je domluvit se se SŽ.
To bych chtěl vidět, jak se SŽ baví s nějakým starostou, od kterého nic nepotřebuje.
Borecky je posedlý autobusy. To se normálně vi. A pak se zase bude rikat k ak jsou přeplněné silnice a jak se má vše omezovat apod.
Mezitím ten samý Borecký: Tendr na provoz železniční dopravy na 30 let za více než 40 miliard korun chystají společně Praha a Středočeský kraj. Vítěz by nakoupil vlaky a provozoval je od roku 2029 do roku 2059. S dalšími náklady týkajícími se servisu a provozu se celkově může částka přiblížit 60 miliardám. Tendr má být vypsán letos na podzim a vítěze chtějí metropole a kraj vybrat nejpozději příští rok v červnu. Uzavření smlouvy se poté předpokládá v říjnu.
výztižné!
Pak jsou ještě lidé, co jsou posedlí Boreckým. Že, pane Marku.
Soud: Nahradit vlak autobusem je legální
Šotouši: *triggered*
Na ostrově Sodor by to taky jen tak neprošlo! Tlustý přednosta by si na to taky stěžoval!
Klasicke ceske drahy. Na trati u nas se stala stejna situace. Prvni vlak jezdil v 4:30 a krasne navazoval na dalkove spoje z mesta v 5:00. Posledni odjizdel z mesta smerem k nam ve 22:30, ten odvazel mnoho lidi z odpoledni smeny ve zdejsi tovarne. CD prisli s tim ze vlak nevydelava (budiz to je mozne, mimo spicku skoro nikdo nejezdil) tak ho vymeni za autobus. Autobus kopiroval stejny jizdni rad jako puvodni vlak a vse vypadalo ze bude dobre. Za necely rok se zavadel PID a mistni zastoupeni CD i CSAD nas ujistovali ze se linka presune pod pid… Číst vice »
První věta „klasické české dráhy“ je úplně mimo. České dráhy jsou jen dopravce, jezdící podle zadání objednavatele, tedy v tomto případě kraje, respektive jeho organizace (ROPID, IDSK). Nerozhodují o tom, kdy který vlak či bus pojede či nepojede. Tam směřujte své podněty a nářky.
To mi řekněte, co s tím mají České dráhy společného? Řekl bych, že osobák ve 4:30 ani ve 22:30 nejezdily na vlastní riziko jako komerční vlak, tudíž jestli vydělává nebo ne, je jim celkem jedno. Ten vlak a potom autobus si u nich objednával kraj. A pokud píšete, že se zaváděl PID, dá se předpokládat, že jde o Středočeský kraj. Tudíž je potřeba se obrátit na IDSK.
Jen si tak říkám, která je to trať, která vede do města odkud jezdí dálkové spoje a vlaky se nahrazovaly autobusy?:-)
Asi Rožmitál a Březnice 😂
Z Březnice nejede v 5 ráno žádný dálkový spoj. Napadl mne Městec Králové – Chlumec n. C., ale tam se prvním osobákem Hradečan v 5.28 z Chlumce stíhá a ten o hodinu dřív by se stejně osobákem ve 4.30 nestihnul.
O jaké město nebo obec se jedná?
Kde na venkove jezdi lidi co jezdi rano v pet/set radeji taxikem nez autem?
Tohle má bejt nějaká inkluze z novinky.cz ?
S IDS JMK to samé, od nás byl první linkový bus v Brně v 5.20 (člověk stíhal nástup na šestou), poslední ze Zvonařky odjížděl ve 21.50 (dalo se účastnit večeru v Brně). S potroublou idskou se dá na směnu doběhnout nejdřív v 6.12, a to ještě za předpokladu že návaznost bus-vlak-mhd funguje a nic z toho nemá zpoždění a z Brna je poslední spoj s návazností k nám už v sest večer. S takovou obslužností může jít kraj do prd…, zlatý linkový přímý busy.
A odkud pak jezdíte? 😉
Jezdí jim tam 747, co by za to mnohá letiště dala! 🙂
V životě by mne nenapadlo, že z případu , kdy plátce kraj pošle do obce autobus místo vlaku může být soudní kauza.
To mi chcete tvrdit, že jsou vlaky dotované? Platíme nehorázné peníze za jízdenky a ještě podruhé z daní 😀 to je moc
vlaky nejsou dotované, provoz zajištují nadšenci do vláčků, co za to nic nechtějí, o víkendech, když nejezdí tolik spojů, tak fírové místo odpočinku jdou a udržují trať, byla sjízdná. díky tomu máme tak hustou síť železnic… a závidí nám ji celý svět .. no skoro celý.. 😀
Vážně?? Tak potom nemáme být takový skanzen, vlaky bez zabezpečení, pořád nějaké nehody. Nedávno jsem jel rychlíkem z Plzně do Prahy a na hlaváku jsem vystoupil místo na perón do kolejí. Normálně se to otevřelo, žádné blokování dveří, žádná pojistka, žádné upozornění! Jestli to dělají nadšenci zadarmo, tak se nedivím že jsme tam kde jsme. A taky by mě zajímalo proč jízdenka na vlak je dražší než na autobus, když to jezdí zadarmo
Tak ty lidi si musi nekde nakrast na chlast a huleni, samozrejme. Kde na to berete Vy?
Prý pořád nějaké nehody, moc sledujete televizní zprávy, v autě máte daleko vyšší riziko zranění či úmrtí.
Pokud jste to nepoznal, pan libor si z vás vystřelil. Ano, doprava ve veřejném závazku je většinou dotovaná. Na komerční bázi bez dotace jezdí například linka Ex1 mezi Prahou a Ostravou. Zbytek nekomentuji.
Jízdenka za vlak není dražší, než za autobus. Stačí cestovat na tarif PID a ne na tarif ČD.
Proč teda v jiném komentu píšete, že vlakem nejezdíte jen autem a nechcete ze svých daní platit nic pro železnici?
Ne opravdu tu nejezdí vlaky bez zabezpečení!!!!!!
To že v PCE nebyl vlakový zabezpečovač neznamená že tam nebylo TZZ a SZZ!!!!
Ale za co by to asi stát budoval když se chcete stěhovat mimo EU a neplatit daně!
odjezd ve 4:07. a to se ty lidi vejdou do busu? to jezdí kloubák nebo dvoupatrák, a stejně lidi stojí v uličce, ne? 😀
Chapu, ze je marne to tady psat, ale lide obvykle o cestovani autobusem prilis nestoji. Kdyz obcas jedu linkovym autobusem, obvykle 90% cestujicich tvori deti, stari lide a gastarbeiteri. Tedy lide, kteri bud ridit nemohou nebo nemaji auto. Nic proti autobusum, chapu, ze na malo vytizenych trasach provozovat vlaky je trochu luxus, ale takova je realita a na tvrzeni, ze autobus snadno nahradi vlak, maji evidentne sami cestujici trochu jiny nazor.
A on v těch osobních vlacích mimo aglomerace jezdí zásadně odlišný vzorek populace než „90 % děti, starci a gastarbeitři“?
Kdyz jsou dobre nasmerovane, tak ano, je tam rozdil ve skladbe. A to se bavime jen o dojizdeni. Treba videt rodinu s detmi, jak nasedne na autobusove zastavce u sveho bydliste a jede nekam na vylet? O to jsem snad nikdy ani neslysel, ve vlacich jsou ty rodiny o vikendu videt zcela bezne.
Mam otazku, kolko rodin ste stretli o 4:00 vo vlaku ako ide na vylet ?
Ja to myslel obecne.
Je to tak, ale to tady některým diskutujícím nikdy nevysvětlíte.
Jako, že cestující jde radší čtvrt hodiny pěšky na nádraží, aby jel 20 minut vlakem a nesedne raději do autobusu, který má zastávku 5 minut daleko a jede 25 minut? A jak to dělají lidé v obcích, kam nevedou koleje? Já teda nevím, ale když sleduji některé příměstské autobusové linky vyjíždějící z Prahy, tak mi zase tak prázdné nepřipadnou. A to i do obcí, kam jede vlak.
Kdyz srovnam dve srovnatelne linky autobusu a vlaku, tedy brandys – praha autobus a lysa n/l – praha vlak, tak ano, takhle se tam ta skladba cestujicich lisi. Co delajj v obcich, kam nevedou koleje? Lide nad 18 let v obcich, kam nevedou koleje, obvykle verejnou dopravu vubec nepouzivaji. Zijete asi trochu v nejake bubline, ze jste si toho jeste nevsiml.
Fakt jo? Tak zkuste někdy zajít do nějakého uzlu příměstských linek v Praze. Třeba Zličín doporučuji. Já tam vídám celý průřez populace. Dokonce občas tím příměstem jedu.
Ano, ten prazdny P+R parkovaci dum u autobusu v brandyse nad labem vam zcela jiste dava za pravdu.
Počkejte, to že radnice postavila P+R na blbém místě přece neznamená, že se VHD nepoužívá. Navíc já o Brandýsu nepsal. Ostatně, když všichni jedou rádi vlakem, proč tam nezaparkují a nejedou přes Čelákovice?
No, nechme to radeji byt, je mi lito, ze jsem se do teto diskuse zapojil, uz to neudelam. Tady je to samy fanatik, tak si tu bojujte mezi sebou bez ohledu na realitu, kdyz vas to bavi.
Samý fanatik ne, ale pár jich tu je. Nenechte se odradit.
Ano, cestou z Byšic do Všetat si nemohou dojít na záchod.😀
A co žaloba na nerovnoměrnost plateb? V článku pan Borec umí spočítat nevýhodnost vodíku, ale daalší počty ohýbají jak chtějí. Mne osobně přijde zcela nemravné, aby Úvaly domovská obec pana Borce platila cca 96 Kč na 1 vlak který zastaví v Úvalech. a je to nejspíš ještě méně, protože do propočtu nebyli započítány autobusy takže o tyto by se započetla částka na ně a příspěvek na vlaky by byl daleko nižší. Přijatelnější by byla částka okolo 150 Kč a hned by bylo na služby kde to prostě nenese tolik to je prostě služba veřejnosti z veřejných financí. ale mít vlak… Číst vice »
A kolik platí obce před a za Úvaly, kde zastavují tytéž vlaky?
Tak ho pane anonymní borče z nádraží zažalujte a pochlubte se následně s výsledkem. Anonymně plkat v diskuzi umí každý, vy speciálně. Ukažte se, jaký jste právní expert:-)
Pardon, ale zažalovat ho mohou jen ti, co kterým by mohl zkrátit nějaká práva. Což jsouv případě VHD obce, nikoli občané…
Zase za další fakta mínusy. Prostě někteří lidé odmítají vidět realitu.
Kecy v kleci.
Dopravní obslužnost od Všetat dále je hanebnou ostudou kraje. Autobus jede mezi Byšicemi a Všetaty 13 minut, vlak jede 3 minuty. Ještě se tak skvělým krokem Borecký chlubí.
Proč se Borecký nepochlubí, jak zajišťuje dohled nad kvalitou spojů na trati 070?
Když se k tomu připočte poloha nádraží v Byšicích, tak to takový rozdíl není.
Tak to můžete i připočíst čas potřebný k přestupu z autobusu na vlak a zdržení vlaku při čekání na cestující z autobusu a toto celé porovnat se situací, kdyby vlak jel z Byšic / Mladé Boleslavi. Pokud by vlak jel z Mladé Boleslavi, obslouží tak několik dalších vesnic. Ale to by se muselo na kraji přemýšlet …
Ve Všetatech? To je tak 10 m.
Přestup ve Všetatech je rychlý.
Ono by bylo krásné, kdyby odevšad všude po celý den jezdily vláčky jak na Sodoru, ale obvykle to naráží rozpočtové možnosti objednavatele, nikoliv na jeho mentální kapacitu.
Problémem je, že spoje, které nyní nejezdí, dříve jezdily (to nepočítám dokonce noční spoj). A jak jsem psal, ranní vlak začínal v Mladé Boleslavi, kdy cestou obsloužil dalších 7 obcí, včetně Mladé Boleslavi. A to se bavíme o tom, že by se množství spojů stále snižuje
To, že tam zastavil je sice pěkné, ale kolik lidí tím cestovalo? Kolik tak lidí potřebuje jet v půl čtvrté od Boleslavi na Všetaty?
Ořezáváním služby snižujete okrajovou poptávku – což se projeví i při cestě zpět v hlavní čas a postupně degraduje celý systém až k nule.
V principu samozřejmě jo, ale vzhledem k tomu, že zdroje nejsou nekonečné, je potřeba zvažovat, na co je vynaložit. A jsou chvíle, jako tato, kdy to ořezání je v podstatě zanedbatelné a ty prostředky se dají do veřejné dopravy jako celku vložit daleko efektivněji.
Ta degradace celého systému je možná, ale vyžaduje, aby se v tom ořezávání dál pokračovalo. Oříznutí tak zanedbatelných okrajových částí jako je toto k ní opravdu automaticky nevede.
Okolik delší je přestup bus-vlak vs. vlak-vlak?
Přičemž čekání na přípoj by se v IDS nemělo dělat jen mezi vlakem a busem, aby u vlaku odpadlo a ten se nezdržoval.
Vlak – vlak přestup neexistoval, jelikož vlak jel z Mladé Boleslavi do Prahy jako jeden spoj
A na jiné vlaky nečekal?
Ano, je zcela běžné, že i při daleko horších polohách obce chtějí vlak, přestože autobus z centra jede plný a vlak prázdný. Odůvodňují to přípoji a síťovostí.
Pokud autobusy nezajíždějí k železničnímu uzlu a končí 1,2 km daleko na autobusovém nádraží, tak:
a) okres tehdy a kraj dneska dělá něco blbě
b) výše uvedené není vlastnost, síť veřejné dopravy může a má tvořit obojí
c) namísto války proti busům spíš chtějte to propojení, jinak patříte do a).
Je to rozdíl, vlak jede z Byšic, narozdíl od busu, přímo do Prahy.
Na Boleslav poslední vlak v 21:40, takže na cestu z odpolední to není. Autobusy nic, vesnice, kde vlak není jsou odříznuté od světa a to nemluvím o vikendech.
Jenže autobus mezi Všetaty a Byšicemi obslouží ještě Čečelice.
Není v SJŘ, neexistuje.
Pro značnou část lidí to tak je. Když už mají jet po silnici, vezmou auto. Můžete to ignorovat jak chcete.
S vědomím, jak silně je IAD z eráru dotovaná tím, že zdaleka neplatí všechny své externality: jsou případy, kdy je to pro všechny lepší řešení, když takových pár jednotlivců, kteří pohrdnou busem, pojede autem, než kvůli nim platit násobně dražší vlak. Kdo potřebuje a auto pro něj z jakéhokoli důvodu nepřipadá v úvahu, ten tím autobusem klidně pojede, takže dopravní obslužnost je zajištěna.
Síla vlaků je úplně někde jinde, v místech silných přepravních proudů. Tam se vysoké náklady vlaku rozpočítají mezi tolik jednotlivců, že je to na osobu nejlevnější možnost.
Jak se do toho autobusu dostanou lidé s kolem?
Ve 4 ráno z Byšic, to je fakt problém. Doufám, že je to ironie.
Ve 4:07 určitě jezdí houfy cyklistů
Předpokládám, že ten vlak jede do Všetat. Těch 5 km doporučuji jet na tom kole.
Ti co by v ty 4 rano jeli na kole radi by uvitali, aby z te trati byla cyklostezka – daji to pak za nejakych 12 minut.
Projeďte si to v panoramatu od nádraží po ceduli začátek obce Přívory, jaký tam potkáte provoz v protisměru. Vidím tam 6 nebo 7 osobních aut a 4 cyklisty na 2,5 km.
Jaký tak tam asi bude provoz ve 4 ráno, aby se nedala použít existující okreska?
Provoz mezi Byšicemi a Přívory je docela slušný a to je to stezka, kde se stěží vyhnou dva osobáky a k tomu je tam slušný provoz náklaďáků.
Na kole do Všetat na vlak.
Sedne na kolo, projede okolo zastávky autobusu, po půl kilometru mine nádraží a dojede až do Všetat?
https://mapy.cz/s/lolupucelo Pěšky na vlak v Byšicích by to bylo 15 minut z téhož startovního místa.
Nebo přes Přívory, tam je to bez kopce.
Aha, mě to na odkazu ukazovalo obě trasy, ta přes přívory zmizela.
Vzhledem k tomu že ten autobus už je nejspíš nízkopodlažní tak lépe než do vlaku.
Když mu to řidič nepovolí, ani za příplatek?
Pak muze jet za tim autobusem
Pojedou na kole?
Proč by měli jezdit vlakem, kolo je dopravní prostředek, sednou šlápnou do pedálu a jedou.
To je zábavné, jak se tady všichni snaží myslet za ostatní.
Rozhodně nemám nic proti navrhování v těchto případech neefektivního vlaku autobusem….Ale jinak doufám, že Borecky po blížícího se volbách z vedení dopravy v kraji dotáhne a už se k dopravě nikdy nepřihlíží.
Naopak Borecký je nejlepší radní pro dopravu v kraji od revoluce. Na rozdíl od ostatních se skutečně snaží dělat rozumné věci a dát tomu fungování trochu řád. Jestli je na místě v něco doufat, tak v to že se k moci nedostanou absolutně nekompetentní a neschopné osoby z ANO, za jejichž vlády kvetla na kraji pšenka leda tak korupci.
Ahaa, konečně jsem pochopil, proč 8000 středočeských voličů dalo Jermanové preferenční hlas – aby jí vystřelili do Bruselu 🙂
Že bude v Bruselu, ještě neznamená, že nebude na kraji. V Praze zvládal Pospíšil být radním na magistrátu a zároveň dělat europoslance. Podobně i Semerád byl zároveň starostou Cerhenic, krajským radním a ještě zástupcem SČK v Bruselu.
To máte samozřejmě pravdu.
Tak takhle se tam dostala i paní Flintenuschi 🙂
Člověk, který blouzni o tom, jak by jízdné mělo stát nadobky toho, co dneska, tzn být nekonkurenceschopne s automobilovou dopravou, by už z principu mwl být držen od jakýchkoli kompetenci ve veřejné dopravě co možná nejdále to jen jde
Pokud chceme kvalitní veřejnou dopravu, nemůže to být levné. Zaplatit to může kraj z peněz všech nebo cestující, který ty spoje využívá. Ani stát ani kraje nemají tiskárnu na peníze, takže se ty vyšší náklady musí pokrýt tak, že se omezí jiná krajská služba. A nebo si cestující připlatí. Ideální je nějaký mix. Něco přidá kraj, něco obce, něco cestující. Ale těžko si můžeme říkat, že je cestovné drahé, když se z Prahy cestující dostane do více než 50 km vzdáleného Benešova za cenu jedné Plzně v hospodě.
A nebo za cenu dvou a půl plzní jezdit 24 hodin krajem křížem krážem.
Za draho není treba se placat VHD draze se dá cestovat i jinak. Sociální rozměr veřejné dopravy je třeba zachovat
Sorry šéfe, ale i tady platí zákon ceny a poptávky. Když to zdražíte moc, budete mít kvalitní dopravu nejdýl asi tak půl roku a pak to můžete zavřít, protože poptávka vám to prostě nezaplatí. Násobky jízdného jsou při současných cenách provozu auta fantasmagorie.
Jak už bylo řečeno dalšími, jestli chcete kvalitní službu, tak to musí něco stát. Ale to už je tady klasický přístup některých, chtěli by švýcarskou kvalitu, ale že tomu byly ochotni něco obětovat nebo za to odpovídajícím způsobem zaplatit, to ne. Co se týče konkurenceschopnosti, tak to je zase otázka toho, že IAD prostě zdaleka nenese veškeré náklady, které způsobuje, ale zase to zaplatí erár. Ale je to stále ta samá písnička, když chce velká část lidí všechno za hubičku, tak to pak podle toho vypadá.
No právě, logicky i ty autobusy měl platit erar.
Jo, něco skutečně dobře dělá, to jo. Ale posouzení efektivity regionální dopravy na železnici se nějak zaseklo. Soutěž na příměstskou dopravu okolo Prahy je fajn, ale s lhůtou na 30(?) let to přestřelil. Jako nesmysl se mi zdá ten protlačovaný nástup všemi dveřmi do autobusů, to má smysl jen na páteřních linkách. A tohle placení od obcí je taky divná věc, když si uvědomíme, jaké jsou úniky tržeb na hranici pásem B a 1 – s lepší kontrolou v tomto úseku by možná obce nemusely doplácet nic a ještě by zbylo 🙂 Jenže to nebude, v Úvalech by s tím… Číst vice »
Dovedu si představit lepší i horší vedení dopravy. Faktem je, že Borec nastoupil po Jermance s tím, že kilometr šukafonu stojí stejně jako kilometr MU600. Tak holt musel nějak reagovat, dál posílat do Dobříše dvouelefanty nebo osekat.
Jen mimochodem do dobříše nejezdí dvouelefanty ale Regionovy Trio.(I když poptávka by odpovídala na šukafon nebo max. Reginu
Fyzicky jo, ale finačně je cena za kilometr stejná.
To chcete, aby tam byl radši někdo jako svého času Petrtýl s hejtmankou Jermanovou? Vy vůbec nevíte, co říkáte.
Koho byste tam chtěl mít místo Boreckého ? Petrtýla, který tam před ním a který v podstatě nedělal vůbec nic ?
Jasně, když někdo má absurdní názory, tak budeme argumentovat někým, kdo to dělal diletantsky. To jsme to fakt dopracovali.
Vlak má přidanou hodnotu.
Na delší cesty ano, ale na dojíždění do 20 minut? (Mělník, Neratovice)
Takže i těsně před Prahou (a dalšími většími sídky) kde je doba jízdy okolo 20 minut (a bez ohledu na počty cestujících) všechny vlaky pozrušovat?
Chcípla mi koza, ať chcípne i sousedovi!!!
Ne, proč? O tratích těsně před Prahou článek nebyl.
Fakt musíte podsouvat?
Ale z opačné strany z toho můžete vyvařit,
že chci zrušit celý Flixbus i autobusy Praha-Liberec.
… je-li libo extrémismu. 😛
A výrazně vyšší cenu. Jsou trasy, kde se vyplatí a trasy, kde ne.
Jsou důvody, proč ministerstvo nesmí objednat bus tam, kam lze objednat vlak (a mezi to se počítá třeba i Praha – Liberec).
Byšice – Všetaty
Praha – Liberec
Dvě ponekud nestrovnatelné věci.
A jsou důvody, proč kraje tohle omezení nemá. Možná to souvisí s tím, že kraje a ministerstvo objednávají dopravu pro jiné typy cest…
To je blbost že ten vlak musí jezdit bez cestujících.
Zajisté. Ve čtyři ráno proudí ze Všetat do Byšic davy…
V každém případě, není důvod aby byl oficiálně vedený jako Sv, když může jet jako Os.
A i přejezd autobusu může být zveřejněný nebo manipulační, to není fyzikální vlastnost.
A na ceně to něco mění?
Jak moc to zlepší ekonomiku provozu?
Pokud tam někdo pojede, pak úhrada prokazatelné ztráty je nižší.
Takže ročně by to sice bylo o 70 – 100 tisíc dražší, ale měli bychom se radovat, že se 4x za rok ušetří dvacka?
O co by bylo dražší že by tam jel, ale místo manipulačně s možnosti nástupu cestujících?
Ten vlak teď nejezdí, takže je zbytečné řešit, že by nejel jako Sv, ale jako Os. O 70 – 100 tisíc dražší by bylo, kdyby jel zase místo autobusu vlak. 4x ročně by se ušetřila dvacka, kdyby ten vlak nejel jako Sv, ale jako Os.
70-100 litrů za převedení Sv na Os?
No jakože když je to „nařízená“ objednávka, pak by jim za to museli doplácet.
Ale samozřejmě se to dá řeši nějakou rozumnou smlouvou, že manipulační spoje za takových a takových podmínek by měl být zavedeny do jízdního řádu.
Ne, za znovuzavedení vlaku. Ten vlak teď nejezdí, kdyby jezdit měl, bylo by to dražší. Pak je jedno jestli jede jako Sv nebo Os, když náklady by byly 1000x vyšší než možné tržby. Podstatou je, že by musel být vlak nově objednán.
Pokud pojede na předplatní PID, tak je to nula z nuly.
Jaká úhrada prokazatelné ztráty? Na nic takového si kraj nehraje. Platí se cena dopravního výkonu krát počet ujetých kilometrů.
No minimálně. Os je dokonce nepatrně dražší než Sv (musí cestujícím svítit, podle počasí by měl topit/klimatizovat)
Jenom nesouhlasím s argumentem, že se musí jet bez cestujících.
Což se u autobusů běžně děje. Jízda končí v místě, kde autobusák bydlí a autobus tam s ním nocuje. Ráno tam začíná první spoj.
Ale dává to logiku vzhledem k pohybu obyvatelstva (škoda že jsem si nevyhledal data zatížení, když to zmiňuju v práci).
Na 4 ráno do Byšic? To budou davy.