Přehledně: ČD mění pravidla svého věrnostního systému, na odměny je potřeba utratit více
Push-pull. Pramen: České dráhy
České dráhy změnu vysvětlují „udržitelností programu“.
České dráhy změnu vysvětlují „udržitelností programu“.
Taky jsem to zjistil, když jsem kupoval jízdenku v lednu a pak v únoru za nasyslené body. V každém případě mě se to vyplatí, protože občas jezdíme na druhý konec republiky a to se jedna jízdenka zdarma vyplatí, jen je nutno plánovat celou cestu s ČD, tj. nejezdit přes Brno, kde jezdí Regiojet.
Znehodnocení nasbíraných bodů o více než 50% je fakt svinstvo.
A kdy
A kdy ČD něco udělá pro lidi a ne svoje blaho?
Aktualita z 31.1.2023 je o změně od 1.2.2023 a nikde o tom ani na ČD dle zákaznického centra dopredu 2 měsice neinformovaly, i oni se to sami dozvěděli až 31.1.2023 .
Když se prodávají jízdenky na 2 měsíce dopředu tak by o změně podmínek měli informovat taky 2 měsíce dopředu a ne ze dne na den.
Vědět to tak si na 2 měsíce dopředu nakoupím jízdenky za body.
JE TO ÚČELOVY PODVOD VŮČI KLIENTUM ČD BODY.PROTO SEM PODAL STIŽNOST.VEDENI ČD BY MĚLO ODEJIT .
Kdyby vedení odešlo, tak s min. 12 platama, a ne se 3, notabene nějakejma minimálníma.
Treba dodat, ze 1b=1Kc plati hlavne v CR, pri medzinarodnych jizdenkach clovek bezne narazi na kurz 1b=40kc
malo byt 10Kc
Jestli za jízdenku do 2. třídy dám 200 nebo 300 bodů je jedna věc, jiná věc je, jestli těch 300 bodů dám za jízdenku na 100 km nebo třeba na 400 km.
Prijde mi to od CD hloupe omezovat a zdrazovat neco, co obcas pouziji. O to mene ted budu po zdrazeni jezdit vlakem.
Moje slova
Asi bych to pochopil, kdyby „výměnou“ za zdražení zrušili časovou platnost bodů a bylo možné sbírat dlouhodobě. Takových 550 bodů každý hned tak nenasbírá. Navíc když síť vlaků ČD je čím dál řidší.
Neobmedzená platnosť bodov je obrovský účtovný problém, preto to väčšina programov nemá. V zásade je to záväzok ktorý ti môže „in the books“ zostať naveky ak to ten človek neminie.
Staci tu platnost predlzovat akoukolvek aktivitou na ucte. Napr British akceptuje lubovolny pohyb raz za tri roky a mile platia nadalej a u Delty neexpiruju vobec.
Pokud znáte další lidi kteří jezdí vlakem. Kupujte jim přes váš profil jízdenky. Takhle se dá zrychlit sbírání bodů.
Ona není zrušená? Já v položce „Expirace bodů“ už několik let nic nevidím, takže ani nevím, jestli mám nějaké body rychle utratit třeba i za trasy, kde se to nevyplatí.
Jinde se snaží lidi dostat z aut do vlaků a v Česku se jde opačnou cestou… Jakýkoli argument pro tohle „zdražení“ je v kontextu různých snah o ekologii naprosto hloupý.
Taky je trend utrácet jen tolik kolik kdo vydělá a nežít na dluh…
Tam už ale záleží na tom, co se vyplatí. Věrnostní programy lidi docela lákaj a tento krok může být negativní, co se tržeb týče.
Fakt super, já mám teď 194 bodů… Za 14 dní jsem chtěl jet (mimořádně) do Ostravy (tzn. zpátky za body), ale asi kvůli této změně pojedu konkurencí. Předpokládám, že pořád je tam časový limit a 2 letech se body zas odčítají?
Tak musíte jezdit víc… zatím 1452 bodů…
To jste předběhl i Hujera, že?
Asi Šlajs věděl o jedné lokomotivě…
Mrzí mě to hodně a to hlavně, že tato informace nepřišla dříve. Zjistil jsem to náhodou ve středu, když jsem viděl nabídku ČD na Valentýna – Skupinová víkendová za 250 bodů s 50% slevou. Věděl jsem, že stojí 300 bodů, tak jsem myslel, že se jedná o klamavou reklamu, ale ukázalo se, že jí zdražili 67%, což mi tedy jako navýšení o inflaci moc nepřijde. Myslím, že tím akorát naštvali spoustu lidí, než kdyby každoročně zvýšili postupně o pár bodů. Teď už aplikace Vlakem na výlet nedává moc smysl, když těch bodů je málo. Kdyby alespoň prodloužili dobu, kdy expirují… Číst vice »
pro zlevnění jízdenek si lze za body pořídit inkartu, teď už také za více a kdo aspoň trochu jezdil, tak si inkartu do konce platnosti zase vyjezdil
Dojíždím vlakem do práce, a tak používám IN50. Ta ve slevě není 🙂
No když vám to vychází lip než s in25 „zadarmo“, tak není co těšit. Za tu vzdálenost budete mít takových bodů, že to ani nemusíte řešit.
Navrhuji do věrnostního programu zavést : ČD mi prodaly místenku , ale vlak vagon vlak nemá (odměna +1000 bodů), ČD mi prodaly místenku, ale vagon – nemá požadovanou sedačku (odměna +500 bodů ) !
A ujeté přípoje by se mohly také ohodnotit bonusem za trpělivost. To bych měl bodů….
To je ovšem velmi podlé řešení, které se dá zneužívat.
Pro ty, co nesledují nabídky věrnostního programu a pak se diví:
Využijte valentýnskou nabídku věrnostního programu ČD Body a pořiďte si Skupinovou víkendovou jízdenku za poloviční počet bodů. Cestovat můžete 11. 2. či 12. 2. nebo 18. 2. či 19. 2. celý den bez omezení počtu jízd a kilometrů.
Zvedneme o vice jak polovinu potřebný počet bodů, nabídneme „akčně“ za polovinu potřebný počet bodů. Hokynařina jak v Globusu :/
Jinak nezpochybňuju skutečnost, že kvůli zdražení se body sbírají rychleji. Akorát zároveň čtu záměr, že je třeba to nastavit tak, aby příklady typického modelového zákazníka (málojezdící, příležitostný, pravidelný) vždy těsně nedosáhly na atraktivnější benefit. Dělá to tak kdekdo a bývá to dokonale prokalkulované. Marketing ČD se od jiných zas tolik neodlišuje a může pracovat jen s tím, jaké dostane zadání, jaký má být výsledek. Vzbudit v zákazníkovi pocit, že má za věrnost dlouhodobě využitelné a stabilní výhody celý systém moc neumí.
On ten „věrnostní“ program má právě motivovat zákazníky k většímu využívání služeb ČD(aby utráceli víc peněz). Kdyby všichni dosáhli na odměny, tak k čemu by to ČD bylo?
Valentýnská nabídka byla i v minulých letech.
A mimo jiné, zmizela In-Karta pro ZTP za 400b.
Prasárna, kterou ČD trestá věrné zákazníky, ale zaobalí to do formulky, že se kdykoli cokoli může změnit. Přesněji marketingová prasárna. Marketingu ČD v tomu směru opravdu nerozumím. Solidním jednáním bych to opravdu neoznačil. Minimálně bych čekal, že o takové „drsné“ změně bude každý zákazník informován dopředu prostřednictvím mailinglistu a samozřejmě bych nezapomínal na to, že během lockdownů propadla hromada bodů kdekomu a nejeden zákazník začínal zase od nuly.
Ještě na začátku týdne jsem se chystal jednu nabídku využít, páč jsem měl nasysleno. Kdo váhá… 😛
Ještě, že mi zbylo z léta na Můj vlak pouhých 17 bodů a těch 500 jsem stihl v létě „vyčadit“:-))))
Mail přišel. Máte udělen souhlas s jejich zasíláním? Jestli to nebude ten problém. 😉
Souhlas mám a mail mi žádný nepřišel.
Body fungují pouze pri udělení všech 13 souhlasů, bez toho nejdou sbírat
Bohužel,musím souhlasit takovou prasárnu to zveřejňovat až den před změnou podmínek mi přijde podvod na cestujicich,prostě budu reklamovat 160 hodu z 500 na 350 původních.
Přesně tak , posílají každý prd ale tohle ne to bylo ticho. At se smaží v pekle.
Já jezdím vlaky ČD každý den už 10 let a nikdy mi žádný ajznboňák nic nedal…. Maximálně tak sprostě vynadal.
musis si vzdy koupit jizdenku, holt.
😂😂🤣👍
Nevím za co ty mínusy vždyť je to pravda – v každém obchodě, všude lidem cpou a sami nabizejí aplikace, věrnostní kartičky, sbírání bodů…. A naopak u ČD ticho po pěšině, nikdy nikdo mi nic nenanabídl a když po tom sám člověk pátrá, tak zjistí, že to sbírání bodů ani není automatické v té jejich slavné aplikaci Můj vlak i když zákazník si přes ni kupuje jízdenky…. Zase se to musí nejdříve aktivovat… No prostě ČD..😂
Tak nekoukejte po ceste na vlak do mobilu, ale na cestu. Byvaji tam reklamni plakaty, i na webu se jim to ukazuje. Je pravda, ze jinde ty bonus programy asi zakaznikum nabizeji lepe, na druhou stranu jsem z tech desitek bonus programu, ktery mi byly nabidnuty, vyuzil jen ten od CD, z tech ostatnich akorat jednou vstupenku do akvaria, ale to uz je 15 let nejmin. Jinak to jsou same slevy na predrazene eshopy, sluzb, ktere nevyuzivam a pod.
To by mě tedy zajímalo kde ve vlaku nebo jak říkáte podél cest takové plakáty mají?…. Kromě reklam s Trojanem, nabídek na zaměstnáni u ČD, nálepek „neběhej ve vlaku“ a nějakých dalších nepodstatných nesmyslů jsem nikdy nic takového neviděl a to naopak železniční provoz sleduji oproti jiným cestujícím až dost.
A s těmi předraženými e-shopy také nesouhlasím…. Mají to normální supermarkety, lékárny, prodejny pro domácí mazlíčky, obchody se zahradní technikou, prostě kdekdo… A všude se ptají, všichni to nabízejí…
Takže, když pravidelný cestující si dovolí kritizovat ČD, tak je to hned prudění?
A co body za absolvování výletů v aplikací vlákem na výlet, také dojde k navýšení bodů za výlet?
Autor trochu zaspal. Body se měnily už změnou tarifu v prosinci.
Body se měnily k 1.2. 2023.
Když by se to měnilo se změnou tarifu tak pochybuju, že by to ČD vypustili až takřka po dvou měsících platnosti 🙂
https://www.cd.cz/info/aktuality/-37994/
Což je aktualita z 31.1.2023. 🙂
A to na obsahu mého sdělení něco mění? 🙂
Aktualita z 31.1.2023 je o změně od 1.2.2023 a ne od prosince 2022 (y) 🙂
Pokud si dobře pamatuji, tak v začátcích programu byla Skupinová víkendová jízdenka pro celou ČR za současných 500 bodů, ke snížení na 300 došlo až po nějaké době.
No, jsem celkem neprijemne překvapen.. cestujeme s tím s rodinou na výlety celkem pravidelně, ať už po vlastním kraji, tak po sousedních s nákupem jízdenky za chybějící úsek. Těch 150 bodů se shromáždilo celkem svižně, mít nove dalších sto alias 1000 Kč utracenych jinde, to uz bude slozitejsi:-/
Bude se v dohledné době nějak redukovat seznam krajů, pro které CD budou tyhle krajské mutace síťových jizdenek i nadale nabízet? Už teď nejsou v kraji Jihomoravském, Plzeňském a možná i jinde. Děkuji za případnou informaci.
Neplatí ještě minimálně v Ústeckém, ale zrovna tam došlo po zavedení síťovky DUK k celkem razantímu zlevnění (+ se dá použít ve všech tratích, v autobusech, atd.) a platí stejně z Kralup jako kdysi celodenní ČD. Tady jsem si ji nekupoval ani v době, kdy platili obě souběžně i sohledem na nasbírané body to vyšlo lepší.
Naopak ČD síťovky mi přijdou v poměru cena/výkon dobré na Vysočině, v JIhočeském kraji..
Jihočeská je super ze Strakonic do Jihlavy s doplatkem 20Kc. Ještě lepší je Jikord+ stojí 250, platí na všechny vlaky a kopec autobusu a MHD. Přes týden pro jednoho a v sobotu neděli klasika 2+3.
Hmm a v tomto případě se ČD verze víc nevyplatí?
Jsem z Prahy, takže s touto relací nemám zkušenosti a každému se pak vyplatí v takových případech něco jiného, ale třeba v tom Ústeckém kraji ČD moc výhodné nebylo.
A zrovna na Jikord+ jsem před pár lety koukal a dala se koupit v pár pokladnách (fyzicky), což je docela problém, ale třeba se to už změnilo??..pro cesty na Šumavu, atd.
Výhodnost takových krajských ČD jízdenek není vždy a všude. Třeba v Moravskoslezském stojí skupinová krajská jízdenka 329 Kč a platí jen na vlaky ČD, kdežto celodenní víkendová skupinová jízdenka koupená na celou síť ODIS (+- celý MS kraj) stojí 200, a navíc platí i na vlaky jiných dopravců a autobusy. V Jihomoravském kraji je stejná jízdenka na celý IDS JMK za 190 Kč. U obou platí, že o víkendech a svátcích platí až pro 2 dospělé a 3 děti do 15 let.
Skupinová ODIS stojí už 300,- . A nedá se pořídit za ČD body – v tom je jedna výhoda krajských ČD jízdenek.
Upřesním, že těch 190 Kč na celou síť IDS JMK je jen do konce února. Od 1.3. to bude za 250 Kč (přenosná), příp. 230 Kč (v aplikaci Poseidon, tudíž nepřenosná)
no chudacci, snad vas rodinny vylet sockou nezruinuje.
Nezruinuje, to opravdu ne. Ale nepotěší to. Jsme z Pardubic, na výlety např. do západní části StČ kraje ideální. A co všechno se s tím dá podnikat.. Křivoklát, pivovary ve Slaném, zámek v Dobříši, cibulový jarmark v Hořovicích, výlet na Říp, posázavský pacifik..
Prostě zdražení radost neudělalo, věřím, že bude na dlouho poslední.
náhodou tohle býval (a někde ještě je) super bonus a těch výletů jsme za to absolvovali opravdu hodně, 150 bodů za krajskou variantu, když bydlíte na rozhraní 3 krajů je super věc (z toho jede jen stč, který je na to dost obsáhlý), jenže vlaky převzal jiný dopravce, takže body už nejsou, spolehlivost taky už není, takže proběhl přesun do aut jak na denní dojíždění, tak na výletování a to je přesně to o čem se tu píše, že jinde naopak propagují a snaží se přesunout lidi z aut do vlaků, u nás je to přesně opačně..vlakem jsme z naší… Číst vice »
Jednání solidní firmy, to se pozná hned na první pohled.
Jako, že při aktuálním zdražování oni zdražovat nesmí? I když se jedná o odměny?
o 70% ?? to není normání, víc už si nadrbnul jen ČEZ ne?
Ceske drahy a solidní firma? Nejlepší vtip od Nového roku…
S ČD mám poslední dobou výbornou zkušenost, jezdím docela dost a nějaké vážné problémy jsem nezaznamenal. Dokonce jsem s nimi začal jezdit znovu do Ostravy po-té, co se Jančura zhoršil a jsem spokojen.
oni nemaji povinnost mit vernostni program, delaji to jako bonus. 🙂
Klidne zruste cely program i ceske drahy, nikomu to chybet nebude
Vy jste ten nikdo?
Jj,mne ceske drahy chybet nebudou. Jsem pro cim dal vetsi liberalizaci trhu i ruseni ztratovych linek. Vetsinou jezdi ceske drahy a nezvladaji to.a hlavne jsou ztratove samotne ceske drahy, kazdy rok se musi dotovat
Prosvihl jsem to, nebo ta zmena prisla aniz by o ni CD informovali predem?
Na stránkách ČD už to bylo cca před měsícem.
Ale nějak výrazněji se s tím nechlubili, jako u každé změny k horšímu.
Celkem logické. Z Kauflandu Vám také nechodí letáky s tím co se zdražilo.
Nelze srovnávat věrnostní program pro pravidelné cestující versus leták pro všechny nakupující (ať bude obsahovat dražší nebo levnější zboží)
Nemáte pravdu, na stránkách ČD to bylo informovano den před změnou…zdroj:zákaznické centrum ČD
Šimek to vystihl už před lety „nechci slevu zadarmo“…
Hmm, shodou okolností jsem jel na body od GVD 2x na Ostravsko za 350 bodů a sám jsem si říkal, že je to až směšně levné. Jako nepotěší to, ale asi z toho mít záchvaty není třeba. Jestli nechcete slevu zadarmo, tak nikdy v životě nekupujte dva měsíce dopředu lístek na nemístenkové IC Hamburk-Kodaň u DB, ty vám totiž po měsíci napíšou, že se rozhodli z toho na ten den udělat povinně místenkový vlak a musíte si dokoupit místenku za 14 Euro a lístek vrátit nejde…to je totiž seriózní zavedená západní firma. A stěžovat si můžete třeba na hlavním nádraží… Číst vice »
Proč mám pocit, že ČD jdou do kopřiv? Mohu komparovat, pracoval jsem u této firmy 24 let.
Předsedou Řídícího výboru ČD je nějaký Kopřiva… http://www.ceskedrahy.cz/skupina-cd/organizacni-struktura/ridici-vybor/-834/
Zajímavé je, že včera (tj. 1.2) ráno jsem zrovna jízdenku za body bral a ještě to bylo za 200.
Jinak teda zdražení je o 50%, což inflace ani v součtu za pár let neodpovídá. K tomu ořezání stropu na 400 bodů – diskriminace nákupu IN 100 Za 20 tisíc.
No děláte dost pro to, aby člověk co má alternativní variantu dopravce měl důvod přejít k jinému.
Jsou to sice nice to have věci co se omezují, ale myslím že reálný dopad na ekonomiku dopravce bude zhruba nulový.
kdyby byl realny duvod na ekonomiku dopravce nulovy, tak to nedelaji.
Ve firmach jako ceske drahy mnohdy lidi delaji neco jenom proto, aby vykazaly cinnost…
Síťové jízdenky zdražily o 50 % ze dne na den, dálkové relace na to potřebovaly půl roku. Já osobně jsem zdražení jízdenek zdarma o 50 % čekal už v prosinci.
Mně to v zásadě nevadí, jen mi přijde dost hloupé, že staré body získané za původní ceny nebyly přepočítány na nový systém. Protože pak prostě u nich neplatí to, že každá desátá jízda je zdarma. Taky mi přijde škoda, že se body nedají vyměnit za něco použitelnějšího, třeba tříletou IN25, roční IN100 nebo roční doplatek do 1. třídy, samozřejmě s tím, že na dražší věci by bylo potřeba v přepočtu méně bodů na 1 Kč, protože pak by ČD více odměňovaly ty, kdo s nimi hodně jezdí. Dneska se nejvíc podle poměru bodů a Kč vyplatí kupovat víkendovou regionální jízdenku,… Číst vice »
Proto jsem radši ještě 31.1. pořídil pár poukazů do zásoby. Sice bývá zpravidla omezená platnost na 3 měsíce, ale dá se. Třeba Lužná je na celou letošní sezónu, tam je rok a zdražení o 100 %.
Souhlas s tím přepočtem.
Vůbec jsem netušil, že se to bude měnit. Na jejich web chodím sporadicky a email asi neposlali. Vypršela mi IN 25 k 29.1. a nekoupil si novou. Ten nárůst je tedy extra vysoký k poměru zdražení jízdenek.
Každopádně to beru jako slušnuo levou na loajálního zákaznika. Jezdím po Středočeském kraji a raději jsem platil více ČD než si kupovat levnější PID jízdenku. Po této změně u ČD změním svůj přístup také.
S PID jízdenkou ušetřit víc, než je cashback k jízdenek CD
Vahal jsem nad IN25%.. Skoda. Jedine co pouzivame, je pujceni kol, ale jak ubyva mist kde jezdi CD, ubyva i tech pujcoven. A to vyrazne.
a proc je potreba vahat? in25 je nejlepsi vyhoda, ktera se tam nabizi. a v porovnani cena v bodech vs. realna cena stale velmi vyhodna.
Mno, aktuální cena je 550 Kč/550 bodů. Tj. využitelnost je koruna/bod. Navíc při koupi za Kč dostanu 55 bodů, což při srovnání musím odečíst. Nemám-li problém koupit 3letou IN25, tak je to ještě méně výhodné. Pokud – byť vyjímečně – jezdím na delší vdálenosti mimo trasy s relačními slevami, tak se vyplatí jednoznačně za těch 300 bodů jízdenka. Pokud mám využití pro ty skupinové víkendové, bude i to nejspíše výhodnější než IN karta. A navzdory zdražení stále platí, že nejvýhodnější nabídky jsou Království železnic a půjčení kola, kde i teď je to kolem 2Kč/bod. Kdo využijke Autonapůl, tak tam je… Číst vice »
Vahal jsem proto, protoze mi zbyvaji jeste 2 roky platnosti te co mam. Takze jsem to chtel kupovat pozdeji. Vedet o te zmene, koupil bych to.
Věrný cestující s IN100 je z tohoto pohledu stále póvl, který nedostane adekvátní počet bodů.
Přesně tak. S IN 100 ještě člověk v osobaku z Brna do Blanska dostane vynadano že jede nacerno (stížnost přes web milovaného národního dopravce byla uspesna)
Jako že vám průvodčí řekl(a) že jedete načerno a platil jste? Nebo?
Neplatil jen mi tvrdil že to tam neplatí teda že nic ale kdyby prý přišel revizor….
Aplikace IN 100 v rámci IDS JMK platí i v Os/Sp. Pokud vlakový doprovod tvrdil něco jiného, tak se jednoznačně jednalo o pochybení personálu ČD.
Jednalo se o pochybení které s,ním bylo prý projednání podle interních pravidel firmy…
§7
Ne, prostě inflace.
§7 Cestující by to zneužili
Dokud budou body za jízdenky které kupují přes svůj profil pro jiné cestující je vše v pohodě.
Tak to hodně podražili
Už během prosince nastala drobná změna – za nákup místenek se přestaly udělovat body do věrnostního programu.
Nepřestaly.
Tak nejspíš změna nastala pouze pro režijkáře, mezi které se řadím. Pardon za milnou informaci.
Pravidla Věrnostního programu ČD Body:
4.6.11. sbírání bodů není umožněno držitelům Železniční průkazky
tento bod je tam již několik let