Přehledně: ČD hodlají dát 12 miliard do zázemí pro opravy. Kde se budou stavět haly
Opravárenská hala, Plzeň. Pramen: České dráhy
ČD se dlouhodobě potýkají s nedostatkem vozů, což mimo jiné zdůvodňují chronickými zpožděními na straně dodavatelů, tedy externích opravců.
Jak je to vlastně v Liberci? O zdejším depu se mluvilo jako o prvním kompetenčním centru, konkrétně pro RegioSpidery, funguje zde oprava pro několik dopravců. Investovalo se tam vůbec do něčeho, nebo tam jedou v podmínkách, které tam byly?
Tak snad se ČD poučí a haly postaví lépe než ty nové. Rakovník – v hale je málo místa vedle kolejí (u zdí), Plzeň – chybí dodělat lávky a osvětlení kanálů oslňuje správkaře, Brno – mohla se udělat střední kolej, buď zabetonovaná nebo s plně pojízdnými kanály (roleta) jako je v CZ loku v Jihlavě. Haly jsou nedotažené. Jsem zvědavý, jak ČD v Praze seženou kvalifikované zaměstnance na provádění vyšších stupňů údržby Vectronů, když je v Praze velké potřeba správkařů na běžnou údržbu příměstských jednotek a dálkových souprav, které se jinde udržovat nedají. Vyšší stupně údržby Vectronů se dají dělat… Číst vice »
A co Děčín? Tam se zřejmě nové haly nedočkají nikdy.
zde se rozhodnutí co s Děčínem dál odkládá na neurčito. Minimáálně do doby, než budou vědt jestli jim zůstane R20. Uvažovat kde se budou udržovat nové jednotky Regiojetu je také předčasné…
Tak vzhledem k tomu jak dopadla regionálka, a že ani R20 nemá nic jistého, mám takový pocit, že se to tam nějak doklepe a zavře, nebo přenechá.
Vezměte si halu z Českých Budějovic, tady je přímo ve městě takřka nulová nezaměstnanost, skutečně nevím, kdo tam bude pracovat ????
tak lidi by i byli, ale za ty peníze se jim na to většina vykašle
Ano, byl opuštěn (myšlenkově) Tábor, takže budou v Budějkách kousek od sebe dvě haly – ČD Cargo a ČD, to bude přímo matko-dceřiný boj o správkaře.
V případě Vršovic a té haly pro Vectrony mají na mysli zřejmě tu dvojkolejnou průjezdnou halu když se přichází do depa od parkoviště. Počítá se s investicemi také do těch půlkruhových rotund?
V Plzni bude konečně myčka a zmizí provizorní z 80 let. Sak soustruh je Přerově tak co zas kdo vymýšlí.
A co opravna České Velenice? Tam se to nechá ležet dál bez užitku?
Pozemky pro nové dlouhé haly tam jsou asi dostatečné, ale kde tam seženete potřebné profese v potřebném množství, když se jedná o tak excentrickou lokaci v řídce obydleném území?
Nehledě na to, že tam nelze vyloučit starou ekologickou zátěž.
Hlavně nač si prodražovat díky blízkému Rakousku cenu práce abych vůbec někoho sehnal.
Co tam chcete servisovat, když kousek vedle jsou České Budějovice-tedy základna pro ČDC i ČD, kde se s onou novou halou počítá? To že ve Velenicích a ve Veselý n.L bylo ještě Půlkruhové depo bylo potřebné v dobách parní trakce, případně v počátcích motorizace a provozu lokomotiv jako 781, 770-773, 735…
No to je fakt Veselý.
https://zdopravy.cz/bateriove-vlaky-pro-moravskoslezsky-kraj-vyjedou-4-prosince-veri-vyrobce-i-politici-202582/
Dotaz. A komu bude patřit to nové zázemí s možností odstavení jednotek ve Frýdku Místku které se plánuje vybudovat v roce 2025. Bude to taky ČD tedy dopravce nebo to bude mít nějak pod křídly kraj. S tím krajem že mu to bude patřit to nějak nepředpokládám. Předem díky. 👍
SŽ. Ostatně se to v článku píše.
Nejprve je nutné „prodat“ všechna stávající depa , pak k se může zahájit tato mega akce… (Volary )
K čemu by ČD bylo depo ve Volarech?
Mno mohli by tam s vybavením pro 810 servisovat 847 a popřípadě s přetahem i Pantery? Nevím, možná by to šlo…
Kladivem se dá servisovat kde co, ale jestli to pak bude i opět jezdit, na to bych si nevsázel.
ČD tam už tedy nikdy jezdit nebude? Tak vlastně Klatovy taky ne , a další…..
Třeba se tam ČD někdy vrátí, ale budoucnost je ve velkých depech v uzlech – zde tedy České Budějovice (kde nová hala bude). Ostatně proces centralizace údržby na dráze běží už 100 let – v době výstavby železnic bylo spousta malých výtopniček o 1-2 stáních. Dneska stačí jedno depo pro okruh mnoha desítek km.
Když koncentrace, tak si udělejte gigantickou halu v Praze. Vedle nějakou gigantickou ubytovnu pro zahraniční dělníky. A neotravujte s tím v krajských městech, kde je nadbytek pracovních míst V Hradci Králové či Českých Budějovicích budou z takových staveb spíše zděšeni. Kdo by tam šel pracovat, to skutečně si neumím představit.
pane Wachtmeister oni jsou hlava a já budu do konce služby jen závodčí . Jinak chlape když se rušila zbytečně myčka v ČB tak se kasičky měly mýt v Bohumíně …….
A kdo jim tam za ty smesne penize bude delat? Krapinec s Jesetou?
Krapinec někoho vyhraje v pokeru.
A je to tu. Konečně někomu došlo, že divoká privatizace po kulturní revoluci nebyla tak úplně dobrý nápad.
Jak to souvisí se servisem vozidel?
Jojo, těch hal pro údržbu EMU, co se privatizovalo…
Opravárenský podniky.
Myslíte, že kdyby přežila VHJ ŽOS, třeba ve formě státem vlastněné akciovky, že by dnes byla situace v oboru lepší? Jak byste ty (už v 80. letech podinvestované) kapacity uživil v letech 1990-2010?
jo
Jo myslíte, že v těch zaprasených starých dílnách jste schopen servisovat dnešní techniku? Věřte nebo nevěřte, ono je mnohdy lepší postavit to celé nanovo včetně technologie.
Nutno dodat, že zaměstnanci si to tam svým přístupem mnohdy zníčili, či zaprasili sami. Mentalita dílenských byla (nevím jak teď) že když jim spadla třeba zářivka, nechali střepy ležet se slovy od úklidu je tu externí firma.
To je holt pestrost života , ve všech možných variantách vývoje.
Tam, kde to bylo trošku moderní a mělo to trošku schopný management, tak se to nějakým způsobem transformovalo a žije to dál.
Např. bývalá ŽOS Šumperk (zal.1948), nyní pod názvem Škoda Pars, svojí existenci obhájila a má dostatek zakázek.
file:///C:/Users/User/Downloads/zaverecna_prace.pdf
Naproti tomu např. ŽOS České Velenice (zal.1869), kde se pro ČSD dělaly opravy parních lokomotiv, opravy podvozků el. lokomotiv a velké opravy a přestavby osobních vozů, měla (nejen díky své excentrické poloze), poněkud jiný osud…
Správný link k ŽOS Šumperk je zde:
https://vskp.vse.cz/59198
Jestli vy nemyslíte místo schopný všechoschopný… 🙂
To nechám na Vás.
Podstatné je, že v tomto pohraničním regionu je to významný zaměstnavatel, který v současné době dává práci asi osmi stovkám lidí. Nepřímo tak napomáhá udržení pracovních pozic i v navázaných firmách, obchodu a službách.
Pokud by takové množství lidí muselo za prací dojíždět jinam, nechávali by jinde i část peněz, což by se projevilo na počtu a úrovni podniků obchodu a služeb v tomto 25 tis. městě.
No já ti jejich práci znám a osobně zná i tu firmu, takže jediné co potřebují, je kvalita odvedené práce a výstupní kontrola, nikoliv stylem to je ok to je pro ČD….
To máte pravdu, ale zákazník má (kromě jiných pák) také možnost si obsadit si pozici přejímacího technika, který není od toho, aby od dodavatele převzal cokoliv.
Odpovědnost za odevzdané dílo má jedině zhotovitel, zákazník má právo vytknout vadu. Nesvádějte nic na zákazníka a jeho přejímacího technika. Evidentně neznáte vady zjevné a vady skryté které se objeví za provozu.
„Odpovědnost za odevzdané dílo má jedině zhotovitel.“ To je svatá pravda. Ale myslím si, že auto taky nedáte do opravy do kdejakého servisu a některým lokálně profláklým servisům se raději vyhnete obloukem. Zpět k železnici: Pouze jsem si vzpomněl, že v minulosti měly ČSD v Žoskách přejímacího technika (nebyl to zaměstnanec ŽOS), který tam měl trvalé pracoviště, takže mohl kdykoliv osobně vidět průběh oprav a když se mu něco nelíbilo, pouze mezi řečí přátelsky upozornil, že se na to při přejímce zaměří. Osobní audit práce dodavatelů na zakázce v rozsahu, jaký mají ČD bych předpokládal, jako obligatorní ustanovení smlouvy. Ano… Číst vice »
Těší mě to další pracoviště s podúrovňovým soustruhem.
No hurá, k tomuto kroku to dlouhodobě směřovalo a je nevyhnutelný.
Ovšem ruku v ruce s tím musí jít jiná (mnohem silnější) personální strategie. Protože stávající věkový průměr kolem 55 let v údržbě u ČD nedává moc dobrou perspektivu.
Řešení to má, ale základem by mělo být výkonnostní odměňování a ne jak nyní, že si +/‐ vydělá stejně ten, kdo fakt umí a pracuje jako ten, co si do depa přijde odbýt svých povinných 8 hodin…
A pak samozřejmě lov techniků už ve školách (tj. stipendia) a ideálně i vlastní učňovské školství, jsk to bývalo kdysi…
Takže když to shrneme, vše zpět k tomu, co zde v minulosti dlouhá léta jakž- takž fungovalo, než to horké, většinou pravicové hlavy v rámci pofidérních úspor a zeštíhlování, rozprodaly a rozdaly.
Jakože umístěnky? A na hranicích plot, aby mladej nezdrhbnul za lepším, na prchající otroky se střílí…
Původně jsem Vám chtěl poradit, abyste si vyměnil obklad, ale vrozená a získaná slušnost mi to nedovolí.
Myslím, že tentokrát jste byl extrémně kreativní.
Ten příspěvek, na který reagujete lze pochopit i mnohem racionálněji.
https://www.deutschebahn.com/de/ausbildung-6854708
Ani ne: Žilo se z podstaty, investice do strojního vybavení nulové, vnitřní dluh neskutečný a nebyl nikdo, kdo by měl na investice.
Na tohle, úplné vyžrání až do dna, může dojet i firma na volném trhu. Jen s sebou obvykle nevezme celou společnost.
A jak to souvisí s tím, že:
– v dávné minulosti si větší firmy samy vychovávaly učně pro vlastní potřebu, na vlastním učňáku, a ty menší smluvně u nějaké firmy z podobného oboru?
– vnitřní investiční dluh na základních prostředcích byl za staré doby, kromě několika preferovaných, plošně téměř u všech firem?
Tak hlavně těžko seženete mladý lidi, když jim nabídnete „vrtání se“ v Regionovách, pokud jim nabídnete práci s novou technikou, zájem bude.
A jaký je rozdíl mezi „vrtáním se “ v Regionově a např. Stadleru, Pese ?
Tak se jeďte podívat do depa jak vypadá Regionova a jak Vectron.
A mechanik se kouká na lak(jako šotouš), nebo opravuje záchod, dveře, vysílačku,převodovku, motor…(který je obdobný, jako u jiných jednotek různých výrobců).
Na Vectronu opravuje převodovku když je v nájmu??
Mladé co chtějí založit rodinu a normálně žít, teď primárně zajímá, aby si z platu mohli vůbec pořídit důstojné bydlení, takže výška platu je zvláště dnes zcela nejdůležitější, a žádné vedlejší blbosti (kromě služebního bytu) to nemůžou nahradit.
Když, už tak ze mzdy, a jednoduše, co si vyjednají při nástupu to budou mít….
A to ještě ten věkový průměr 55 let jsou mnohdy nováčci, kteří tam přijdou od jinud. Jak potom motivovat mladé po škole aby šli pracovat do kolektivu postarších chlapíků? To si radši ti z oboru železničář, mechanik kolejových vozidel raději udělají podnikatelskou nástavbu s maturitou (tu dnes nabízí každý druhý učňák) a půjdou dělat něco jiného…
Hmm nové pracovní prostředí, tak se koukneme na tabulkovou mzdu… Ou.. tak to děkuji ale NE. Budeme mít nové hezké haly s unavenými lidmi, kteří dělají přesčasy, protože noví půjdou dělat raději jinam.
To jako je lepší když jsou unavení lidi s přesčasy bez hal ?
Lepší zaplacení lidi ve starším pracovišti (pokud nemá zásadní diskomfort, neergonomii, neefektivitu) než žádní lidi v nablýskaném pracovišti.