Přehledně: Brno dá peníze za parkování do nových parkovišť a dopravního hřiště
Situace 1. září 2021 před jednou z brněnských škol. Foto: Michal Doležel
Téměř 90 milionů z Fondu mobility půjde do parkovišť, která mají vzniknout v příštím roce.
Takže průměrně cca. 150 tis. Kč na jedno parkovací místo. Takže při 200 za rezidentskou kartu se to zaplatí už za 750 let! Je zjevné, že cena rezidentské karty je opravdu férová.
Jestli on není problém v tom, že cena zahrnuje i všimné, sropitné a další položky… V Brně je to dle kauzy Stoka celkem běžné. Za tu cenu se dá sehnat pomalu prefabriikovaná garáž s podlahou, ne úprava plochy na parkovací stání…
Cena za parkovací místo je zde (afaik) celkem odpovídající.
Ale je směšně levná cena za rezidentskou kartu.
Kde jinde máte roční právo zabrat 2×5 metrů čterečních komunikace?
V roce 2019 jsme v praci realizovali asfaltove parkoviste pro cca 600 aut, s osvetlenim, kanalizaci atd. Cenove to vyslo lehce pres 40.000 za misto. Tolik k odpovidajicim cenam…. Rozdil mezi verejnou a soukromou vystavbou.
No tak zrovna se po „zbytečně široké“ silnici prořítila kolona hasičů. Jak vím že nejeli k autoněhodě? Obvykle se k autonehodě nevozí žebřík s dosahem 30 metrů. Někomu se to bude zatraceně hodit, že přijedou „točvolanti“.
Není točvolant jako točvolant. Ale to je pod tvoji rozlišovací schopnost.
Vybrali jste fakt super fotku. Takhle to dopadá, když jsou točvolanti v akci. A ve výsledku není spokojený nikdo. Chodci se tam musí proplétat jako v bludišti, točvolanti troubí na jiné točvolanty, protože překážejí. Fakt se tenhle stav někomu líbí? A to nemluvím o tom smradu z nastartovaných aut.
Osobně považuji za výsměch mimobrňákům… Vůbec nekritizuji brněnský „Fond mobiliy“. Ale kritizuji, že vůbec nic není přidáno z „Rozpočtového určení daní“, např. P+R parkoviště na okraji Brna… Jde o to, že města/obce dostávají ze společného měšce. Ale nesdotávají stejně, přepočteno na jednoho občana. Např. Město Brna dostává ze společného cca 27 tisíc/jednoho občana. Zatímco vesnička Labuty z Kyjovska ze společného dostával cca 10 tisíc/ občana….. A právě rozdíl mezi 27 a 10 = 17 Kč tisíc Kč/občana jsou peníze určené na to, že Město Brno plní funkci regionálního centra. Za rok 2019 těch extra 17 tis Kč/občana činí cca 6… Číst vice »
no, ale taky se podívejte, co vše platí Brno a co vesnicka Labuty. asi nemá zavedenou vesnickou hromadnou dopravu a jine služby…neplatí třeba provoz divadla, muzei, filharmonie, parky, stavbu kolektoru atp
k čemu mi je divadlo např. Mahenovo, když dálková hromadná nic moc (uznávám, že za to nemůže Město Brno). Ale Město Brno „může“ za zakáz parkování proti studentským autům doputoval už i do Brno-Černovic. Což je nesmysl. Jestli v Černovicích bydlí mimobrněnských studentů na prstech jedné ruky, tak mi říkejte Somálec A pokud jde o rozpočtové určení daní, tak lepší by bylo ať je rovnost = na jednoho občana stejně peněz v Brně (v Praze) i v Labutech na Hodonínsku. Anebo by brněnští konšelé měli předcházet konfliktům=aby krom zákazu vjezdu do širšího centra, taky nabídli alternativu, např. 5 minut od… Číst vice »
proboha…kam jste dal logiku…
infra velkeho města – a ať ta technická tak sociální – je drasticky dražší než na vesnici. jak v absolutních tak relativnich částkách. proto je rozdíl v RUD správný. samozřejmě, už je k diskuzi, zda nutné musí mít olomouc o tolik méně než ostrava a brno…a tak dále.
MHD je nejkrásnější příklad…jízdné pokryje když hodně…třetinu az ctvrtinu nákladů. to malá obec ani průměrné okresní město vůbec nemusí řešit nebo jen v naprosto minimální částce.
Já pouze říkám, že zákaz bez nabídnutí alternativy povede ke konfliktu.
Nejlepší konflikt je ten, kterému se povede předejít.
pokud zkusite vzít velkým městům prachy a dát je venkovu, tak začněte studenou občanskou válku. politik, co tohle zkusi, je blázen. do něčeho…co jakž takž funguje…se nerype. mame spoustu věcí, které vůbec nefungují, nač rozdrbat vše. ve jménu nějaké domnělé rovnosti.
Promiňte, ale „konflikt“ už začal… Zakazovat parkovat v části „Černovic“ pod rouškou, že studenti si tam přes týdnem parkují auto (takže ať přespolní studenti jezdí dálkohovou hromadnou)… je naprostý nesmysl, neboť jen blázen studující by hledal pronájem v Černovicích… strašně daleko do kterékoliv školy.
Když jsem ještě před cca 15ti lety v Černovicích bydlel, tak tam studentských bytů bylo vcelku dost. Na hlavák trolejbusem za 10 minut a potom dál tramvajemi nikomu tehdy daleko nepřišlo. A cena za ubytování bývala nižší než kolem škol. Možná se od té doby situace změnila a studující se přesunuli do centra, to je klidně možné. Ovšem parkování už tehdy v Černovicích stálo za prd a parkovalo se stylem nárazník na nárazník, případně podélně za dvěma napříč stojícími
auty, s vyřazenou rychlostí bez ručky, aby sousedi mohli moje auto odstrčit.
zákaz parkování v části Černovic není, tam co jezdí Šalina (jak je fabrika ABB – na pomezí Zidenic)
Ale v té druhé půlce – co je psychiatrická nemocnice. Co je dál od centra. Ráno (během zácpy na Ostravské) cesta na Hlavák trolejem určitě netrvá 10 minut. Ale klidně 15 nebo 25 minut.
A Černovice řeším proto, že u těch zákazů funguje princip Domina. Po zákazu v Černovicích bude zákaz v sousedních částech… ve Slatině?
a k parkování…město nebude dávat drastickou část svého rozpočtu na parkoviště pro prespolni. na svém území. protože pozemek vhodný pro parkoviště je zhusta vhodný i pro zástavbu. a navíc investiční náklady parkovišť…jsou mnohdy šílené. hlavně u patrovych. P+R systémy vyžadují koordinaci mezi obcemi, krajem a státem (především SZ a RSD). obec to nevytrhne.
A co brání tomu, aby vznikly nové zastávky na přespolní hromadné dopravě?
To částečně pomůže, ale nevyřeší to problém. Ne všichni přespolní jsou líní parchanti. Ne vždy jde bez auta stíhat odvést dítě do školky, vrátit se na HD, dojet včas do práce, odejít z práce, vyzvednout dítě před zavíračkou školky/družiny, nakoupit, vyzvednout druhé dítě z kroužku, který je častokrát v jiné obci, uvařit, udělat úkoly, dobrou noc… Kolikrát to ani nešlo stihnout. Nebo pokud děti studují v Brně, rodiče pracují v Brně, tak se vyplatí jet společně autem. Pro příklad – jezdím do práce vlakem, cesta dveře-dveře hromadkou trvá přes hodinu, autem mimo špičku 18 min, ve špičce 35 min., což… Číst vice »
Tak samozřejmě, že dalším prvkem co by pomohl je podpora automobilní spolujízdy, výměnou za parking P+R (samozřejmě že placený parking, ale líp umístěný vůči centru, vůči přestupu na MHD … pro parking autíček s jedním cestujícím-řidičem/řidičkou by byly P+R hůř umístěné)
Jasně, že takové věci se s autem někdy stíhaj líp a že rodinu může vyjít líp jet autem, než VHD. Jenže je to ve většině případů závislý na zachování současnýho, pro město jako takový velmi nevýhodnýho stavu, kdy auta dostávaj ve městě prostor naprosto neúměrnej k jejich významu pro dopravu (případně se ten nepoměr ještě zesílí). Ten čas, kterej ta zmiňovaná rodina ušetří je vykoupenej časem, kterej stráví lidi ve městě zbytečně v MHD trčící v zácpách kvůli nadbytku aut. A tím, že je někdo nechá celej ten den parkovat ve městě nebo aspoň na jeho okraji prakticky zadarmo. Jo,… Číst vice »
Alternativa u nás funguje už přes sto let. Veřejná hromadná doprava.
A proto těch cca 6km želeničních kolejí mezi nádrem Brno-Slatina a nádrem Brno-Židenice postrádají zastávku,, kde by člověk mohl vystoupit, pokud někde poblíž je cíl cestujícího, který zdaleka přicestuje do Brna ve vagonku.
Např. tam co je Židovský hřbitov /přestup na páteřní šalinu 8…
Jo, to dává perfektní smysl (ironie)
Je to jednoduché – rozpočtové určení daní. Kdyby každý dostával podle toho, jak se snažil – to značí významný podíl z daní v působnosti obce – vypadalo by to jinak a bylo by po hádkách. „Měl jsi založené ruce? >smůla. Takhle to vypadá spíš „rozděl a panuj“.
To už bylo. A neosvědčilo se…. Bo „daňová konkurence“.
Vemte si příklad Delaware, což je trnem v oku jiným regionům v USA.
přesně…
Určit minimální daňovou míru nestačí?
Mluvíme o bývalém principu, že část firemních daní od firmy X šla do konkrétního obecního rozpočtu, kde sídlí firma X…
Jenže pak se rozmohlo stěhovali do „daňových rájů v regionech v rámci ČR“… Tj. firma x nabídla místním konšelům, že se přestěhuje do obce x, když místní konšelé udělí nějaké privilegium této firmě v obci x…Např. že obec vybuduje parking pro firmu x…
jako obecní daně? no, jedná je. z nemovitostí. ale dané z příjmů? s odlišnými sazbami podle obce? mate trochu představivost, jak by to asi dopadlo?
spousta obcí s 30 voliči existuje. není jakýkoliv problém si z toho udělat vlastní statecek. a kolik by ta daň tam byla…si už asi představite sám…
BTW – z dané z příjmů rezidentu obec něco dostava
Urbanisti: Jakou chcete ulici pro vaše děti?
Matky:
Srovnej si to tam u vás ať si taky něčím platnej.
aby tam nikdo nemohl jezdit autem. Kromě toho, když to matka zrovna potřebuje, přece nebude tahat nákup v rukách.
Na té fotce je krásně vidět jak jsme naše města obětovali autům. Pro chodce je z celé ulice úzký pruh 2 až 3 metry, vedle toho 15 metrů pro pojízdné nebo parkující plechovky, které tam bezúčelně tráví 95% času za směšný nájem pár korun denně. Měli bychom se inspirovat městy, která dávají větší důraz na to, aby ty ulice byly hlavně pro lidi https://www.youtube.com/watch?v=CLjqGwo5QaA
eej, Adam Something, taky koukám, občas má zajímavé názory 😁
Řidič není člověk?
„větší důraz na to, aby ty ulice byly hlavně pro lidi “ – jenže když srovnám stokilového člověka zabírajícího prostor 1×1 metr s tunou plechu na prostoru 2×5 metrů, tak pořád to auto jaksi „vyhrává“.
Řidič je člověk. Správně používáte jednotné číslo, řidič je jeden člověk, který zabírá v provozu desetinásobek prostoru oproti člověku v MHD nebo chodci, sedminásobek oproti člověku na kole. Když započítáme parkování, bude to ještě o dost horší. Proto se rozumná města snaží, aby se co nejvíce lidí, kteří snadno mohou, dopravovalo po městě jinak, než auty. Jasně, někteří ta auta objektivně potřebujou, ale vzhledem k tomu, že tím pádem zaberou daleko víc prostoru, což je ve městech nedostatkové zboží, je potřeba, aby přišli na řadu až na konec. Jako na táborech, když mají všichni svou základní porci prostoru, můžou největší… Číst vice »
taky doporučuju kanál Not Just Bikes
Ta fotka s mamataxi je fakt brutalni
„Fond mobility byl městem založen s cílem finančně podporovat zlepšení bezpečnosti silniční dopravy, opatření pro cyklistickou dopravu či výstavbu nových parkovacích kapacit,“ … Zajímavé, že žádný z projektů se netýká zlepšení bezpečnosti ani opatření pro cyklisty. Brno zamrzlo v 70. letech 20. století.
Mě přijde celkem fér, že peníze vybrané za parkování jdou většinově zase do infrastruktury pro parkování.
Ono to tak na prvni pohled vypada. Ale kdyz si clovek uvedomi, kolik ty parkujici auta zabiraj ve meste mista a jak moc omezujou vsechny ty, kdo voli prostorove efektivnejsi dopravni prostredky, je to spis naopak.
Hmm parkoviště. Jako jo, už podle názvu to není jízdní pruh pro cyklisty.
A velmi často je v místě, kdy by mohl být ne cyklopruh, ale luxusní oddělená bezpečná cyklostezka…
Třeba na tý ilustrační fotce by ty parkující auta ani nemusely zmizet všechny, stačily by na jedný straně té ulice. Nebo zůstat po obou stranách, ale s podélným parkováním, a máte spoustu prostoru za cenu pouze úbytku parkovacích míst.
Souhlasil bych kdyby se stavěly vícepatrové parkovací domy a P+R.
Nesouhlasím s neefektivním zabíráním cest(polovina cesty by neměla být parkoviště) a pozemků na parkování soukromého majetku.
Spíš by se měly stavět podzemní stání. Je to sice dražší, ale nezabírají místa na povrchu. Nádherným přípkladem, že to jde, je Freundschaft na Merhautově.
OK, a z jakých prostředků tedy stavět cyklostezky? Z peněz vybraných na cyklistech (kterých je prakticky nula)?
Peníze vybrané za parkování jsou platby za negativní externalitu způsobenou parkováním v centru (nepřesně řečeno). Je trochu schizofrenní takové peníze využít na motivaci lidí způsobovat podobnou externalitu o kousek vedle, ne? 😉
(trochu si hraji na ďáblova advokáta, ale zkrátka poměr prostředků na městskou infrastrukturu pro auta a pro jiné dopravní mody je u nás až příliš vychýlen na tu urbanisticky nejhorší alternativu – na auta)
„až příliš vychýlen … na auta“
Tak když někdo vezme rekonstrukci ulice, celková částka a ukáže na řidiče – to všechno jsou náklady na vás! – tak je na místě poukázat na „drobnou“ nesrovnalost, že částka pro automobilisty zahrnuje mimo jiné rekonstrukci trolejbusové tratě a inženýrských sítí, vč. vodovodu v ulici. Následně po té ulici zřídí jednosměrku a cyklopruh. 0 kč pro cyklisty, všecko pro auta.
Pointu chápu, ale teď zase mícháte několik věcí dohromady. Trolejbus a jednosměrku, například. (a když někde vznikne cyklopruh, počítám jej do cykloinfrastruktury – přestože je třeba nebezpečný (bo těsně u parkujících aut) a nesouvislý (na každé křižovatce končí, narozdíl od pruhu pro auta, např.).
K te otazce z ceho stavet cyklostezky se hodi odpoved (myslim byvaleho) starosty Kodane. Na otazku jak si mohla Kodan dovolit postavit tolik cyklostezek odpovedel, ze nechape, jak si jina mesta muzou dovolit je nestavet.
Navrhoval bych zalozit fond cyklomobility, tam bych daval vynosy z parkovani kol a pak z pokut vybranych treba za jizdu kol na chodnicich a pres prechody, nebo za odstavena prekazejici kola na chodnicich (to se tyka hlavne tech “sdilenych”), za prekracovani rychlosti v obytnych zonach… No jenom nevim, kolik se tam tak vybere a jestli to bude stacit aspon na nakup propagacnich reflexnich pasku😀
Asi by se ukazalo, ze zatimco nad auty je porad bic, tak pred cyklisty jezdicimi v rozporu s pravidly a povinnostmi (coz samozrejme nejsou vsichni) se stale zaviraji oci.
Já sem zapomněl, že auta poctivé bytosti.
Ale to nikdo neříká, že automobilisti jsou poctivci, jenže na ně neustále běží nějaké represe, policejní akce apod. Většina řidičů si tak je vědoma, že jim hrozí nějaká sankce a podle toho se chovají. Samozřejmě že se najdou výjimky a černé ovce, ale minimálně v Praze řidiči v naprosté většině pouští chodce před přechody, nejezdí po chodnících apod. Zatímco cyklisti si jezdí s vědomím, že je nesnímají radary, ani kamery na semaforech, policisté nehlídají dodržování předpisů… Pak se také cyklisté podle toho chovají. Jízda na červenou, přes přechod nebo po chodníku kdykoliv to uznají za vhodné. Procento dopravních přestupků je… Číst vice »
Ono je celkem logické, že druh dopravy který ročně způsobuje stovky úmrtí a desítky tisíc zranění je regulován více než ostatní… Kolik lidí letos zabili cyklisti? Řidiči zatím 382.
Přepočet na počet řidičů se nehodí do krámu, natož na ujeté kilometry, což? Kromě toho, cyklista je také řidič… nemotorového vozidla.
No docela by mě zajímalo kolik úmrtí opravdu mají cyklisti na svědomí. Když už cyklista něco takového zaviní, tak to obvykle odnese sám. Cyklistů se zabije tak 20 ročně, což je v přepočtu na osobokilometr hodně, ale žádnou statistiku ostatních účastníků provozu usmrcených cyklisty jsem nenašel, nejspíš proto že téměř žádní nejsou. Když vyřadíme sebevrahy, nejspíš tedy dojdeme k tomu že cyklisti nikoho za průměrný rok nezabili a pak je jedno jestli to počítáme v absolutních nebo relativních číslech.
Aktualne z cerne kroniky:
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/cyklistka-srazila-tri-chodce-cizinci-zraneni.A211104_103543_pardubice-zpravy_skn
Trochu překroucené, není to že by řidiči zabili, ale že zabijí sami sebe nebo se zabijí navzájem nebo ještě spolujezdce. Posádky vozidel tvoří cca polovinu mrtvých při nehodách v EU. K těm cyklistům a jejich ukázněnosti třeba zde: https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole/nehody-cyklistu-nejcastejsi-pricina-jizda-pod-vlivem-alkoholu-bezpecnost-dopravni-nehoda.A200507_094039_na-kolo_hig https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/na-silnicich-umira-nejvice-cyklistu-za-tri-roky-vetsinou-si-za-to-mohou-sami Podle všeho jsou cyklisté největším nebezpečím sami pro sebe, tedy i tady je velký prostor pro kontroly. Ve statistice pak bude chybět spousta drobných nehod chodců s cyklisty, protože těžko budete hlásit: Vrazil do mne cyklista v červeném tričku na modrém kole, když víte, že ho nikdy nikdo nenajde. Zatímco při střetu s autem můžete nahlásit RZ 1XY 1234 a… Číst vice »
Podložíme to policejní statistikou
https://www.policie.cz/soubor/informace-o-nehodovosti-prosinec-2020-pdf.aspx
26 cyklistů ze 40 zemřelo vlastním zaviněním.
12 chodců zavinilo smrtelnou nehodu – opět vlastním zaviněním. Namříklad se srazil expresem na přejezdu.
Další klady aktivního dojíždění jsou snížené náklady na lékařskou a společenskou péči o fit jedince v porovnání s potencionálním řidičem s nadváhou a jinými zdravotními problémy vyplývající z pohodlného života za volantem.
Podpora aktivního cestování nepotřebuje zvláštní fondy protože se zaplatí sama sebou což si bohužel málo lidí uvědomí.
Taky bych chtěl vidět jak byste se tvářil kdyby všichni, opakuji všichni, přesedli do auta.
Každý chodec a cyklista znamená volnější cestu pro řidiče tudíž by si jich měli vážit a podporovat protože lepší/bezpečnější aktivní infrastruktura=více aktivně dojíždějících lidí=volnější cesta pro pohodlné řidiče.
Víc místa.. A na té fotce nahoře stačí bohatě jeden cyklista pro zastavení pruhu..
Kdysi protestovali proti automobilismu tak, že si lehli na přehod a bránili přecházet chodcům.
On tam totiž na tom přechodu „zlý řidič zavraždil“ cyklistu. A proto by měli chodci pocítit, jak špatný je automobilimus.
Každé auto ve městě produkuje emise a zabírá místo jak po cestě, tak při odstavení. Musí se tedy pro ně budovat drahá infrastruktura (široké silnice a parkoviště). Cestující co používají kola nic takového nepotřebují, jejich infrastruktura je mnohem méně prostorově i finančně náročná a přesto ze svých daní dotují převážně infrastrukturu pro auta.
S tvrzením o dotování infrastruktury pro IAD bych byl dost opatrný. Jen na spotřební dani vybere stát cca 100 miliard. Další věc je pak třeba DPH, povinné příspěvky pojišťoven do fondu zábrany škod….
Jenže demagogové vám vmetou „argument“ že výběr spotřební daně z PHM nesouvisí se silniční dopravou.
trochu nepřesně. 1) část výnosu fakt není z PHM spalených na silnicích. 2) oblíbený argument autickaru je…ze výnos daní z PHM je přínos automobilismu společnosti, která má povinnost následně tyhle prachy uvalit za silniční infra aj. což je blbost. dle této logiky by měl jít vynos dané z lihu na odmastovny a umela játra a pokud něco zbyde…tak i na podporu lihovaru a hospod. což je samozřejmě blbost. jen u té spotřební daně z PHM se tohle mnozí nestydí hlásat. a jiní se zase nestydí hlásat lez, že za silniční infra dáme víc než výnos ze spotřební daně z PHM,… Číst vice »
Jenže jen rozpočet SFDI je vyšší než 100mld. K tomu připočítejte, že ne veškerá infrastruktura (a její údržba) je placena z dotací ze SDFI. Navíc si vemte jen teoretickou částku za zábor tak velkého území v centru města jako je třeba čtyřproudová komunikace s dalšími dvěma pruhy na parkování. Kolik byste zaplatil jen na nájmech za takové prostory.
Ano a z toho rozpoctu SFDI jde cca 55 mld. na zeleznici a vodni cesty… SFDI totiz neni RSD 😉
„Musí se tedy pro ně budovat drahá infrastruktura “
Která by jinak nebyla vůbec potřeba, bez ohledu nato, že tam jezdí autobus MHD. A zásobování do obbhodu.
MHD jezdí po úplně každé ulici?
MHD jezdi po velke casti ulic a treba popelari, postaci, policajti a rada dalsich jezdi po kazdy ulici
MHD a zásobování potřebuje obchvaty, tangenty, tunelové komplexy, mimoúrovňové křižovatky a podobně drahé části infrastruktury? Ty se budují jen kvůli IAD.
A lidi na těch kolech jezděj i v zimě, -5, ráno a odpoledne prakticky za tmy, sníh nesníh.. kolo nechaj doma a jedou autem. Tak to je, navzdory všem povzneseným teoriím.
Ale jo, klidně. Ale musíme začít na fér startovací pozici.
U parkování to je např. poplatek rezidenta (pár tisíc ročně) na právo parkovat blízko bydliště. Za pár šupů tedy město nabízí právo záboru 2×5 metrů veřejného prostoru, draze přizpůsobeného pro parkování. Plus tedy rozumná síť silnic po celém městě (ta je zadarmo).
Kde prosím existuje něco podobného pro kola? Kde je souvislá, (i v zimě!) udržovaná síť cyklostezek? Kde si můžu za pár peněz zabrat tak velký veřejný prostor jako pro auto?
V Brně to je pár set, nikoliv pár tisíc.
Asi takto, silnice resp. ulice jsou využívány IAD, MHD i cyklisty, není to tedy infrastruktura budovaná výhradně pro auta. Bez silnic/ulic by nemohla rozumně fungovat ani MHD, tedy pokud nebudete chtít zavést všude vlak, tramvaj nebo metro. Stejně tak jsou silnice potřebné pro zajištění základních služeb, jako je odvoz odpadu, výstavba a údržba, zásobování, pošta, sanitky, policie… Prostě silnice jsou v dnešním světě potřebné, i kdyby neexistovalo jediné soukromé vozidlo a všichni povinně museli pro svůj soukromý přesun používat jen MHD, kolo nebo vlastní nohy. Z hlediska možnosti využívat infrastrukturu jsou na tom v případě městské silniční/uliční sítě řidiči i… Číst vice »
Kolik ulic a silnic je optimalizováno autům, ale nikoliv cyklistům? (svou šíří, množstvím aut atd., že tam zkrátka cyklista bezpečně nepojede)?
Kolik je ve městěch i mimo ně dálnic a jiných sinic, kam cyklista nemůže – a srovnejte s komunikacemi jen pro cyklisty?
Vemte si dva náhodné body ve vašem oblíbeném městě, a zeptejte se, jaká je BEZPEČNÁ (a dlouhá) infrastruktura mezi nimi pro auta a pro cyklisty. Zopakujte pokus tisíckrát, a třeba mne pochopíte.
Jako že by se ulice/silnice optimalizovaly šířkou jen pro kola, aby tam neprojeli hasiči, popeláři, autobusy? To by určitě byli všichni pro! 🙂 Ještě jednou si uvědomte jednu věc: I bez jakéhokoliv osobního auta jsou v dnešní společnosti silnice potřebné pro základní fungování. Ve městech jako Praha nebo cokoliv od okresního města výše je to nezbytné. Jinak by byl všude smrad z neodvezených odpadků, nefungující elektřina, voda, plyn, lidé umírající bez sanitek nebo při požárech. Takže ulice se nemohou optimalizovat jen pro kola a pěší. Tečka. K délce sítí, jsem udělal jen rychlé hledání: Celková délka dálnic v Česku je… Číst vice »
Silnice se nemají optimalizovat šířkou pro kola, ale šířkou tak, aby tam vedle sebe bezpečně projelo kolo a auto. Ideáně na oddělené infrastruktuře.
A pokud jde o parkování, kolik prosím stojí parkovací karta nebo parkovací poplatek za kolo? I kdybych počítal zábor jen desetinový oproti autu, dosahuje této hodnoty nebo se jí alespoň blíží?
Protože pokud vezmete deset kol a postavíte je k lampě na chodník nebo kamkoliv jinam do veřejného prostoru, tak zaberete minimálně stejně místa jako jedno auto a víte kolik zaplatíte? Nebude to ani těch pár šupů, bude to čistých 0 Kč 😉 A ještě vás lidé z magistrátu pochválí nebo třeba dostanete i metál! V pseudokorektní řeči by se tomu dalo říkat trvale udržitelný zábor veřejného prostranství :-))))
Niko vám nezakazuje jet na kole po silnici, jízdním pruhem.
A jen podotknu, že spousta cyklistů po té „zbytečné“ silnici jezdí. A nemají osypky z toho, že by měli jet vpravo.
Směr od východu nic? Protože tam citelně nějaké P+R chybí
A co P+R v Líšni u Zetoru, kousek pěšky od zastávky Novolíšeňská ? https://www.parkovanivbrne.cz/parkovani-dalsi#69 Ale souhlas, těch P+R s návazností na šalinu by to chtělo víc. Mně osobně nejvíc chybí od severu Brna…
teoreticky by bylo místo pod mostem přes Hapalova v Řečkovicích jenže tam zase chybí nájezd směr Kuřim/Lipůvka.. a navíc je to S3 díky objíždění přes Lesnou a Maloměřice 20÷25 minut na hlavní..
sever je v tomhle strašně divný, máte tu x pseudoterminalu typu Krpole,Semilasso,Hudcova a Řečkovice
místo 1 pořádného, kde by zastavoval vlak, končily autobusy, bylo tam parkoviště, a jezdila by tam jak linka 6 tak i 1
Ono se plánuje „už brzo“ předělat tu železnici, tak je „zbytečné“ v tom Krpoli něco budovat.
A linka 1+6 není nikde blíž železnici než už toho Semilassa. Pro cestu od vlaku do města (po Moravák) ta šestka dostačuje. Jediné, co tam chybí, tak je parkoviště. Místo toho tam sídlí BiSka. Z jistých policejních důvodů není možné posadit BiSku na parkovací dům. A správa železnic (nebo město?) podél nádraží pěstuje křoví, policajti se tam jezdí v noci zašívat.
Hrozně dlouho se hovoří o terminálu na konci Ostravské, ale realizace je patrně pořád v nedohlednu.