Přehledně: 790 kilometrů tratí v přípravě. Kde Správa železnic chystá elektrizaci
Elektrizace tratě Šakvice - Hustopeče u Brna. Foto: Správa železnic
Správa železnic řeší současně i prostou elektrizaci vybraných úseků.
Správa železnic řeší současně i prostou elektrizaci vybraných úseků.
A prostá elektrizace, kde by to dávalo smysl jako třeba Králíky nebo Lanškroun, nic. Ani ten blbý Štram
Štramberk.
Ani u jednoho nedává smysl prostá elektrizace.
U všeho dává smysl elektrizace se souběžnou rekonstrukcí.
Proč se neelektrizuje trať Všetaty – Praha?…. Dodnes nejezdí rychlík Mělník – Praha (Kokořínsky expres nepočítám). Nechápu kraj. Jezdím do práce busem z Mělníka do Prahy a je to strašný. Místo 35min víc než hodina. Tuhle trať nevím proč pořád vynechavaji…
Ono se tu mazalo? Které pravidlo slušné diskuse jsem porušil?
trochu se v tom ztracim, je to tak, ze Beroun-Rudna-Smichov bude prosta elektrizace? sak je to cerstve po rekonstrukci svrsku i spodku…btw, je technicky a papirove mozne po elektrizaci tahat pres 173 odklonene interjety s vectronem ?
Trať (173) byla rekonstruována v roce 2015 a ve stávající stopě (žádné směrové či jiné traťové úpravy), vybudovalo se zabezpečení trati. Práce však nebyly provedeny dostatečně kvalitně, po pár letech se to začalo zase drolit. Protože na zmíněnou rekonstrukcí šly především peníze EU, není a nebude možné až do roku 2026 do trati sáhnout. Samozřejmě krom běžné údržby … Trať by si zasloužila gruntovnější přestavbu, včetně několika přeložek a směrových úprav. Elektrizace samozřejmě ano. Jenže tohle bude jen hudba budoucnosti. 🤗
A pokud se bude elektrifikovat 173 Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun, bylo by vhodné elektrifikovat také trať 122 (Rudná u Prahy – Chýně – Hostivice) a trať 121 („Semering“ Praha-Smíchov – Praha-Zličín – Hostivice).
Vláru!!!
Jsem rád, že se to děje, ale jak velké zrychlení to znamená ?
Někde skoro žádné, tam kde se bude jezdit 120-160, jako směr Veselí a Hradiště, tak to s novými vozidly zrychlení přinese citelné.
A Zdice – Protivín – trať, jejímž problémem je mj. relativně nízká traťová rychlost. A skoro žádná stanice nemá bezbariérová nástupiště.
A „řešení“? Prostá elektrizace, která neodstraní nic z uvedeného.
Palec dolů.
Asi si Sebevražda myslí, že z Pantera se bude seskakovat lépe než z regionovy…
Když jsem kdysi viděl ty bulharské a rumunské babičky nastupovat bez nástupišť, nejlíp ještě na vlak v zatáčce, nakloněný do druhé strany … Dobrá babička těch 80 cm na první schod zvládne, když se má čeho držet. Nevím, proč by takové detaily měly lidi odrazovat od železniční dopravy.
taky jsem byl kdysi na balkane, a mimo toho co jste zminil se tam taky kadilo dirou do koleji, vlaky drandily prumernou ctyricitkou max padesatkou a spolehlivost se dala vyjadrit prumernym zpozdenim odhadovanym na cele pulhodiny….jako nic proti, pokud mate zajem o zeleznici s tvari balkanu osmdesatych let pak preju mnoho zdaru
🙂 nevím, proč jste si zajel tak daleko na balkán – to co popisujete jste donedávna mohl denně zažít třeba na trati Rakovník – Kladno -Praha. Netřeba se pro takové zážitky trmácet někam do ciziny
Trať Brno – Znojmo nestojí a dlouho stát nebude, ale její elektrizace je tutová.
Trať Zastávka – Jihlava stojí a její neelektrizovanost znamená nesmyslný přestup mezi Os vlaky v Zastávce, ale elektrizace se teprve „prověřuje“. Srov. snadáváním na to, že „vše celé roky zdržuje tetčický dědek“ – a kdyby to teda nezdržoval a tím pádem by do Zastávky bylo elektrizováno už někdy v roce 2015, tak by se tam celé roky teda přestupovalo?
Neplánuje se tam nějaky bateriový řešení? Mám pocit, že se poptávalo 25kV + Bat.
Plánuje, ale to je důsledek, nikoliv příčina laxnosti „Dobré“ správy.
Tak všichni co na té trase jezdíme víme, jak moc se v Zastávce/Rosicích láme frekvence osobáků. Možná se tady ale u Sp v klasice dočkáme přepřahů v Zastávce, těch 100 vs 120km/h něco z toho vykompenzuje, technicky nemožné by nemuselo být ani spojení diesl a elektro jednotky, kdy první dieslová by ovládala eketromotory té druhé a v zastávce se rozdělily, jen jestli by tu byl někdo iniciativní, pokud dráty dále nakonec nebudou. V čemž bude asi největší problém, dalších dvacet třicet let se mohou přesvědčovat jak to nemá cenu, protože tam dráty stejně někdy budou.
„Lámání frekvence“ není samo o sobě důvodem k zavedení přestupu.
Navíc tato definice je sporná – „lámání frekvence“ dle jedné z definic může znamenat, že v té stanici fůra lidí vystoupí, zato fůra jiných nastoupí.
Což Zastávka nesplňuje – ve směru od Náměště tam z Os vlaků vystupuje jen malá část lidí.
… a úplně bych zapomněl: je úplně nesmyslné řešit NYNĚJŠÍ počet cestujících (a „lámání frekvence“), když provedená modernizace Brno – Zastávka s sebou přinese mj. zavedení zrychlených spojů, které by – nebýt přestupu v Zastávce – znamenaly zkrácení cestovních dob do/z Brna i pro „vše nad Zastávkou“. Samozřejmě tu jsou ještě další faktory, např. nevhodný (ne)proklad Os vs. R, kdy namísto půlhodinových rozestupů mezi odjezdy R vs. Os směr Náměšť, je ten rozestup pár minut a pak skoro hodinu nic. Nevhodné to takto je i v opačném směru jízdy, kdy přestup z rychlíku od Jihlavy na Os „kamkoliv mezi Náměšť… Číst vice »
Povazuji to za vhodny zacatek, rak snad se to opravdu zrealizuje. Skoda vetsiny kilometru noveho trakcniho vedeni, ktere zustanou ve studijni fazi…
Takže Jaroměř – Trutnov, potažmo Svoboda nad Úpou, nic? To je směšné…na území národních parků a CHKO by už třicet let neměly diesely vůbec jezdit. Pořád jim méně škodí dráty, než zplodiny.
Ta trať nevede ani kousek po žádném území NP či CHKO.
Ale vede do ochranného pásma NP, od Starkoče téměř po hranici CHKO Broumovsko. Je alibistické se bít v prsa za fakt, že sama trať chráněným územím neprojíždí. Krkonoše jsou dnes dále a dále ničené…pravidelně přibývají nové sjezdovky, i když nemáme sníh ani vodu na tvorbu umělého. Do území KRNAP vjíždí takové enormní, naprosto nevyhovující množství aut. Ve stínu toho nejsme schopni elektrizovat hlavní trať tím směrem. V Polsku to jde, jen tady pořád hledáme výmluvy.
Pohon vlaků je v tomto kontextu již naprostá drobnost a podružnost.
Mmch. dodnes nebyl splněn cíl revitalizace t-032 uvádějící zkrácení jízdních dob o nějakých 15 či kolik minut (čehož by bylo dosaženo při přesunu taktových křižování „o stanici dále“).
Tzn. zejména bych dodal „my“ (no, já naštěstí ne) „nejsme schopni zavést dostatečně rychlé a dostatečně četné vlakové spojení z HK do Krkonoš“.
protože se u nás jen oprašují tratě 150 let staré a vedle toho se postaví nová dálnice..co bude mít jaké využití není třeba ani zmiňovat
Zajímalo by mě, jestli vůbec někdo na SŽ kontroluje, co vypouští ven. Tak trochu to potvrzuje nekompetentnost a zmatky v organizaci.
Tam se vyhodí víc za kadeřníka…
.
Aby panu řediteli zabarvoval šediny?
Mohli by si pro začátek půjčit nějakého korektora z některých novin.
Tam se jim občas stane to, že je titulek napůl česky a napůl slovensky…
Když si příslušný PR specialista poplete ikonky na ploše Windows, kam své dokumenty ukládá, snadno se stane, že na veřejnost unikne nějaká verze vzbuzující pochybnosti. Pak už nepomůže ani výkřik referenta od sousedního stolu „Vypni to, vypni to!“.
Nerozumím tomu, proč se v přehledu uvádějí tyto 2 hesla, když se jedná o jedno a to samé:
„Ve studijním prověřování jsou dále úseky:
Havlíčkův Brod – Pardubice“
„Příprava prosté elektrizace
Havlíčkův Brod – Ždírec – Hlinsko“
Ze zpráv, které SŽ dává ven, je zřejmá „nekoncepčnost“, protože každou chvíli uvádějí, pokud se týká elektrizace, něco jiného. Dle mě to nemá hlavu ani patu. Nejsem sám, kdo toto postřehl, což je v níže uvedené diskuzi.
V článku o prosté elektrizaci se jako první v tom seznamu uvádí trať: „Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla“. Tady ale o prostou elektrizaci nejde – ta trať se z části bude kompletně rekonstruovat a místy dojde k přeložení trati a část se kompletně postaví na zelené louce (Letiště – Praha) – každý b….c ví, že tam teď žádná trat není, tak není co elektrifikovat 🙂
Správa železnic je k ničemu. Problémy se neřeší, utrácí se za předražené věci, reklamace jdou přes Prahu. Proč nelze řešit problém přímo v kraji ? Bourají a zavírají čekárny.
Je potřeba kromě elektrizace zdvoukolejnit a upravit na 160 km/h trať z Pardubic do Havlíčkova Brodu a dál přes Jihlavu a Horní Cerekev do Veselí nad Lužnicí, která už má dráty. Popřípadě zrušit zastávky mezi Jindřichovým Hradcem a Horní Cerekvi, kde nejezdí osobáky.
Ale hlavně udělat taková opatření, aby bylo možné jezdit z Jihlavy do Trutnova bez úvratě… 😀 😀 😀
Z Jihlavy do Trutnova? Kde je problém?
První je v Havlíčkově Brodě, druhý je v Pardubicích.
Úvratě zůstanou zachovány coby krajová zvláštnost…
Kdo by těch 160km/hod z Jindřicháče do Pardubic užil?
Copak SŽ neví, že BRNO-Přerov i Svinov-Opava už elektrizace je? Kunčice-FRýdlant se „plánují“ od sedmdesátých let minulého století. Čítankovým příkladem „konverze“ je trať Olomouc-Šumperk kde udělali novostavbu SS. Na vedení SŽ evidentně nevědí co, kde, a proč udělali a co reálně budou dělat dalších pět let aby to mělo nějaký smysl.
No aby pak Slavná Správa nezjistila, že jim akorát přibude úseků, kde jezdí diesely pod dráty (viz Podkrušnohoří, Česká Třebová – Zábřeh…)
Což dost často souvisí s absencí elektrizace nějaké „bezvýznamné lokálky“ poblíž např. přes společné oběhy vozidel apod. Ve jmenovaném případě konkrétně by jistě leccos bylo jinak, existovat dráty do Lanškrouna.
Pokud by dráty do Lanškrouna „odedávna“ existovaly, jakoupak jednotku by tedy mezi ČT a Zábřeh ČD už nějakých 10 – 20 let nasazovaly? 🙂
Vždyť „společný oběh“ je iluzorní pojem – úplně tak mohl být společný s linkou Olomouc – Kouty nad Desnou a tedy s Pantery.
A v čem je problém: že si osobní dopravce projede, co já vím, desetkrát za den, „pod dráty“ motorovým vozem? Expressy, rychlíky, nákladní vlaky jezdí „pod dráty“ „na dráty“, ne? 🤷🏽♀️🙄
No jo…ale je rozdíl mezi tím, když motorák z lokálky jede 13 km pod dráty do depa, a když jede 30-40 km každý pár…
Nejdivnější je proč kupuje lišky na linku Nymburk Kolín, když tam jsou všude dráty a dvouvozové pantery mají stejnou kapacitu. Nebo že by ty tři dvouvozove pantery pro HK jezdily z Kolína do Nymburka?
Zmena sústavy pri hraniciach so Slovenskom (Ostravsko) sa nechystá? Po rekonštrukcii by sa vraj malo prepínať pri Čadci na striedavinu (jediný jednosmer by potom ostal ostrov CA – Krásno)
Zhovadilost typu přepnutí ostrovu Čadca (mimo)-štátna hranica ČR/SR naštěstí není reálná ani na Slovensku.
Tiež mi to príde ako hovadina. Len nemám žiadne iné zdroje kde by som to mohol overiť :/
Zajisté. Na 15 kV 16,7 Hz mezi km 59-62. 😀 😀 😀
Netreba. Finanie budú poskytnuté české.
panu Dvořákovi z Tetčic posíláme hezkou písničku ke čtení tohoto článku…
To by bylo, aby se tu neobjevil aspoň jeden protiaktivistický hejt…
Jojo…třeba „Barák na vodstřel“ od Aleše Brichty…
Tomu panu Dvořákovi, který mj. nijak neprotestoval proti „revitalizaci Zastávka – Okříšky“? 🙂
Tomu panu Dvořákovi, který nijak nevstoupil do stavebního řízení na 1. ani na 2. etapu elektrizace Brno – Zastávka, kdy tu 2. etapu ale sama Dobrá správa o 3 roky pozdržela (při byť platném územním rozhodnutí)? 🙂
To je tak přehledně že to místy nedává smysl – Tebíč/Křižanov – Jihlava? A taky úsek Brno – Přerov je snad elektrifikován už někdy z roku 97 zde je tedy nejspíše namysli budoucí VRT trať
Mají tam Všejanskou a Bezděčínskou spojku, tak asi tratí Brno-Přerov myslí chystanou přestavbu na dvě koleje (a 200 km/h).
Vždy jak čtu o jakékoliv modernizaci Oku – FM tak se zasměji a pak ukápne slza.
Protože se obáváte, že v době její realizace už budete na hřbitově?
Vidím to přesně takhle.😭 Kecá se o tom, co jsem chodil na první stupeň základky (v rodině nějaký ten ajznboňák, táta pracoval na NHKG doprava, takže já ještě kolem roku 2000 používal na venčení psa ajznboňácký kabát) už jsem skoro před důchodem a furt nic… Před pár lety dělali nový svršek, minimálně mezi Frýdlantem a Frenem, (možná i po celé délce, nevím, cca od roku 2002 se tam moc nepohybuju, před pár dny jsem byl s kamarádkou v Kunčicích pO, to nádraží bych skoro nepoznal, až na jádro staré budovy…o kolej nebo dvě míň, nová nástupiště, hospoda fuč…). To nemohli… Číst vice »
Řekl bych, že u elektrizace trati Staré Město u Uherského Hradiště – Bojkovice město/Luhačovice chybí ještě směr Veselí nad Moravou (těchto cca 15km by byl nesmysl dělat na Vláře hluché místo).
Souhlas, navíc je to nejrychlejší úsek Vláry, konkurenceschopný silnici i dnes…
100 km/h je i z Bučovic do Slavkova a pak před Brnem, okolo Šlapanic, tak už trolej visí.
Cedule 100 je teď nově (bývala 80) i za hlavním přejezdem v Uh. Brodě směrem na Újezdec u Luhačovic.
Má tam smysl když tam všechno staví?
Hlavně ať si s sebou vezmou i pár dřevorubců.
A dlouhé pásmo, aby měli čím vyměřit ten 60 m pás…
Pokud vím, tak se plánuje elektrizovat i Semmering. Když víme, že se plánuje elektrizovat trať přes Rudnou, tak si myslím, že by bylo logické do roku 2030, respektive skončení modernizace pražských úseků mimo tunely posunout styk soustav z Radotína až do prostoru Nuslí nebo na most.
Pokud tam ten most bude…
Ovšem…až ta hromada šrotu spadne do Vltavy…
A ještě později až na přední, později (po likvidaci 151) koleje na hlaváku. Ale napřed se budou muset vyřešit 471…
Misto: Týniště-Častolovice-Solnice měli napsat: Týniště-Častolovice-Auto Škoda Kvasiny. Osobákem do Solnice skoro nikdo nejezdí, ale do robotárny mraky! A hlavně odtud tahají bangle hotová auta.
Však do Solnice je, taky, takt 8 hodin, ale to jenom v pracovní dny (včetně soboty), jinak je takt 24 hodin. 🤷🏽♀️
Ale, víš co: jezdí se v taktu, je to moderní trať & moderní dopravce! 😎😂
A jak je do Solnice silná nákladní doprava, jezdí tam Mn denně?
Cca 4-5 párů denně myslim
„Tak to su klidný. Si taky klidný? Jsme klidné!“ 😂
Tak to je jasné, proč to chtějí elektrisovat! 😎
Ano denně 6 páru nákladních vlaku mezi Rychnovem a Týništěm jezdi 22 páru osobních vlaku. Každou hodinu a ve špičce I každou půlhodinu….
V té robotárně platí líp jak na dráze. No vykonejte jim dobro a nabídněte jim … nezaměstanost.
Já myslel že zákaz prodeje na českém trhu (tj. 100% produkce na export)… 😀
Chybí tam Děčín – Česká Lípa – Liberec, Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk, Turnov – Tanvald, Ty byli v té původní prezentaci taky. Liberecký kraj tam měl i Liberec – Jablonec – Tanvald asi až do Harrachova. (Na polské straně v porebě dráty už jsou ale tusim jen na 3kV). A tuším tam byla trať z Turnova na hradec.
Mluví se i o úsecích Jaroměř – Trutnov (032) a Jaroměř – Liberec (030)
ty v té mapce byli jinak u toho prvního (032) byl dodatek, že je nutné vyčkat na ohledy vrt, jestli se část trati nesbourá a nebude sloužit jako vrt/rychlostní, aby to ted neelektrifikovali a pak to zas nepředělávali.
V původních plánech sž byla i elektrifikace lokálky česká lípa – lovosice, ikdyž mezi úštěkem a lovosicema je ta trať po kompletní rekonstrukci s vybudovaným gsm-r, takže by to asi smysl dávalo, když už tak jako celek, aby to navazovalo.
Jsem rád že nejsem jediný kdo si toho vsiml, nekoreluje to náhodou s působností stavebních správ? Obrázek ať si udělá každý sam, viz neřešena pravobrezka a Podkrušnohorská se taky dělá od prostředka aby se nám lépe konvertovalo😁
Potvrzeno: elektrizace tratě 173 přes Rudnou (objížďka 171), trať 200 Zdice – Protivín (druhá trasa do Budějovic)
U obou tratí bych přidal i druhou kolej.
A k čemu by, prosím Vás, ta druhá kolej ze Zdic do Protivína byla dobrá?
Eletrfikiují objížďku až potom, co starou trať zmodernuzují. 😀 To je neskutečný.
Hlavní důvod prosté elektrizace Zdice – Písek je nákladní doprava, osobní doprava má takt 2 hodiny a mezi osobními vlaky se náklady v klidu protáhnou (bez zastavení nebo Příbram).
ECB/ČNB prachy vytiskne, v klidu 😀
to asi neee, prachy se tiskonou jen pro budouci zamestnavatele centralnich bankéřů…
Podle moderní měnové teorie to není nic proti ničemu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Modern%C3%AD_m%C4%9Bnov%C3%A1_teorie
Jenom mínusujte, až státům dojdou prachy a ideologická dogmata stravitelná pro voliče, tak politici ještě budou prstíčkem hrabat a špendlíčkem kopat, aby vyhrabali a vykopali zaživa pohřbené myšlenky starého Keynese a nějaké ekonomy, kteří je ještě nezapomněli…
Proč ne rovnou Smithse? Jo aha, ten se nehodí do krámu.
třeba Sinuheta. inu kdo ví…
Máš na víc než špatně opisovat jména…
Obávám se, že jsi idealista: na to jsou politikové moc blbí! 🤷🏽♀️😃
Teď jsi mě vychmátl. 😀 Není to tak dlouho (nebo vlastně je, ono už to za chvíli bude 20 let…), kdy jsem jinde na internetu chodil s kůží na trh, pod svým vlastním jménem jsem veřejně dštil oheň a síru na mainstreamové ekonomy v politických funkcích a volal po tom, aby se do rozhodovacích nebo aspoň poradních funkcí dostali i skuteční národohospodáři (nebo – jak se říká dnes – makroekonomové) a lidi z ekonomického disentu. Tenkrát jsem si ani náhodou neuměl představit, že zdejší voliči pustí ke korytům vládu, kde bude počet ekonomů jakéhokoli zaměření 0 – slovy nula –… Číst vice »
Těch bylo a v budoucnu bude…
Obávám se, že úplně nerozumím. Koho/čeho bude? Těch (post)keynesiánských ekonomů a jejich teorií? A budou připuštěni k rozhodování?
Do Keynese se svého času taky kdekdo strefoval. Bohužel on i jeho politický patron zemřeli moc brzo.
A co Praha – Neratovice – (Všetaty)? Tam se nic neplánuje?
Aby se tu dva roky zastavila doprava? Určitě by to dělali na etapy. Nejdřív přidali kolej, pak dráty, pak už bude čas na další opravy…
Radši budu jezdit dva roky náhradním busem, než elektrifikaci odpiskat úplně. A to tu trať používám denně a busy nesnáším.
tuším, že v původních plánech sž to bylo, tady koukám, že to jen asi někdo zapomněl zkopírovat celé nebo tak něco.
Jedná se zde jen o elektrifikaci a to dokonce u plánovaných tratí, zajímalo by mě co se aktuálně staví a co bude do 5 let postaveno. Kde bude výrazně zkrácena jízdní doba a posunutý komfort cestujících. A nyní nemám na mysli opravy v podobě nadšení z toho, že se někde položily nové koleje ve stávající stopě a přínos pro lidi žádný. Opravdu se v roce 2024 bude dělat napojení ČB na koridor pomocí tunelů? Neposune se termín jako v případě realizace VRT Moravská Brána na rok 2026 a příští rok se termín realizace posune kam? A co třeba trať Brno… Číst vice »
Tento článek uvádí nepravdivé údaje. Proč je v plánu elektrizací trať Přerov – Brno? Tato trať se má sice dále modernizovat a zdvojkolejnit, protože je jen jednokolejná, ale elektrizace byla dokončena už v roce 1996, tedy před 27 lety. Dále má být podle tohoto zmateného článku ve studii prověřování pro elektrizaci trať Ostrava-Svinov – Opava východ – Krnov, což je další nesmysl, protože na trati Ostrava-Svinov – Opava východ byla elektrizace dokončena už v roce 2006, tedy před 17 lety. V plánu je pouze úsek Opava-východ – Krnov.
Tento článek uvádí data poskytnutá Správou železnic. Brno – Přerov bude z velké části v nové stopě.
Tady jde krásně vidět jak SZ uvažuje, vše nadhodnocuje a jediný viditelný výsledek je v podobě zabradlimanie, která tam prý musí být dle EU, ale jiné země je nemají v takovem rozsahu .. tak přemýšlím kde je chyba??
Tady si chtějí jen „honit triko„ (jak jinak to nazvat) když tam uvádějí také Bezděčínskou a Všejanskou spojku I Praha – Kladno a to byly vše projekty s plánovanou elektrifikaci od samého začátku.
Souhlas, žijeme na zeleznici bohužel v době „pyjárové“ 😂 hlavně ať to dobře vypadá a dá se o tom napsat článek,
Ještě na “ lajky“jsem zapomněl.
A to říkal kdo, že tam musí být podle EU?
V každé reportáži v TV, bylo několikrát v hlavních událostech skrz různé kanály a odpověď byla vždy stejna, klasický se hodila vina na EU. Je to lepší odpověď než říct, my to tak chceme protože máme blbý a nesmyslný zákony, nebo např. z toho má love někdo xy, nebo nemáme za co utracet, tak máte aspoň zábradlí. Já jiné logicke vyrozumění, než tyto 3 teoreticke odpovědi nejsem schopný vymyslet.
No jo nová stopa,ale co nemáme opraveno starých natož konvertováno. Bohužel dnešní DC soustava při současném rozmístění napájecích stanic je bohužel nadoraz a přichází stále výkonnější moderní lokomotivy(což je velmi dobře) , ale systém napájení je poplatný 60.letum 20,století, a tos nemluvím o koridorech na severu Čech, kterým již prošly plánované cykly oprav.
Elektrifikaci do Solnice se musím smát. Pamatuju si, jak Sobotka ujišťoval Škodovku a další podniky v regionu, že bude elektrifikace do pár let. „Ekonomika jede na plné obrátky a my musíme maximálně a co nejrychleji podpořit výrobu.“
Teď se vítězoslavně dozvídáme, že je elektrifikace v trati v plánu.
Myslete politicky: Automobilka je třídní nepřítel a to přesto, že vozí auta vlakem. Narozdíl od výrobce tramvají, který by měl mít povinnost vozit vlakem byť jen náhradní sběrač.
Tak tohle je pěkně blbý i jako pokus o vtip, natož jestli to bylo myšleno vážně…
Tak napůl. Nedávno se tady rozplývali nad zničením přepravovaného zboží pro co nejrychlejší opravu stržené troleje a zavedení GA na železnici, aby to odnesl výrobce a kupující. Hádejte co: Vlak převážel auta.
Plus různé hlasy požadujcí při nehodě na přejezdu co největší devastaci všeho okolo.
Životní zkušenost mě naučila, že když někdo o něčem ujišťuje, je tomu vždy naopak.
Hmm…dobrý no…když si uvědomíme, že Dluhoslav Sobotka je už pár let na politickém hřbitově…
Pan redaktor tak trochu neumí číst ve vydaném dokumentu SŽ. Například uvedená trať Ostrava-Kunčice-Frýdlant nad Ostravicí/Ostravice-Frenštát je v dokumentu SŽ uvedeno Ostrava-Kunčice-Frýdlant nad Ostravicí-Valašské Meziřící/Ostravice.
(Nebo elektrizace trati Brno-Přerov je v dokumentu napsáno jako Kojetín-Hulín, Brno-Přerov už elektrizováno je)
To už je těžké i kopírovat text?
Můžu se zeptat kde je dokument?
Ale samotná SŽ to (bohužel) připravuje jako dvě samostatné stavby s termíny (ha, ha Ha, HA:) 2025-2028, resp. 2027-2030. Tak v čem je problém?
I tak zapomeňte. Jen Vratimov – F-M má stát 10 mld. a kde by SŽ ty peníze vzala…
S pravděpodobností hraničící s jistotou budou ty prachy alokovány pro SŽ na tento účel ze státního rozpočtu.
Kojetín -hulin to může vymyslet jen SZ.snad Kojetín -valmez.
Tam je to kvůli tomu aby mohly jezdit přímé „rychlíky“ Brno-Zlín (prý). Tedy až bude pod dráty i Otrokovice – Vizovice.
Přesně tak, elektricky Zlín-Kroměříž-Brno.
Muset mezi Zlínem a Kroměřížem 2x přesedat, jen proto, aby se nejelo s dieslem pod dráty, to je vyhánění lidí z vlaku.
V klidu 🙂 Ze Zlína na Vsetín se přesedá přinejmenším taky 2x, když teda chce člověk jet vlakem (což nechápu kdo by dělal, ale teoreticky to jde).
Z Uh. Hradiště do Zlína jezdí (jezdila) také nafta pod dráty 😉
Kojetín (mimo) – Hulín (mimo) je neelektrizovaný ostrov. Zřejmě proto to tak rozdělili.
Podle barvičky z dokumentu SŽ je to spíše Rožnov pod Radhoštěm – ValMez – Hulín – Kroměříž – Kojetín, ale dále rozveden je pak jen úsek Kojetín – Hulín.
Poslal jsem dotaz na SŽ, jaké tratě se budou elektrizovat. Tohle je výsledek. Pokud se vám v tom zdá guláš, berte to jako důkaz fungování SŽ.
Všechno toto mělo být před 10-20 lety hotové. A hlavně zde chybí elektrifikace Jaroměř-Trutnov a Týniště-Letohrad!! Absolutní priorita, to by mělo být hotové do dalších vánoc, bez diskuze!
To je pravda, bylo by to při nejmenším nemalé zrychlení vlaků…
Elektrifikaci v úseku Týniště – Letohrad brání především absence nákladních vlaků v úseku Doudleby – Letohrad,a stavební úpravy Litického tunelu.
A co Kralupy – Neratovice – Všetaty?
Tam to pro náklad zajímavé není?
Neberte ten článek vážně. Já také řeším, jestli si dnes vzít modré nebo černé plavky.
Pozor, černá zeštíhluje !
Proč rovný úsek Břeclav – Znojmo ano, ale sklonově náročná (a s větším provozem) trať Zastávka – Jihlava jen možná?
Protože se to dělá primárně kvůli nákladní dopravě, osobní se s tím akorát sveze.
Protoze SZ nedela co je potreba, ale to co je jednoduchy.
SZ má dělat jenom to, co jí je uloženo.
A trať Klatovy – Železná Ruda zase nic
tam je to dost diskutabilní… možná někdy v budoucnu, ale nyní je potřeba jinde 😉
Tam se maximálně udělá ve stanici Špičák druhá kolej pro objíždění 😀
Nemůžeme toho chtít zas moc najednou, buďme rádi alespoň za ty Domažlice.
V tom seznamu tratí, které jsou určené k elektrizaci, nějakým záhadným způsobem visí dvě novostavby. A Brno-Přerov bude nejspíš třetí takový případ, co tam nepatří.
To chtěli natáhnout kilometry, aby to vypadalo lépe?
Taky jsem si toho všiml. SZ nemá co ukázat, tak si nastavuje své výkony úpravou dát. Je mi líto, že se o nich vyjadřují takto negativně, ale výsledky hovoří za vše.
Pak tam stejně pojede kocour od carga nebo regina tak na co?
Zlepšení indikátoru % elektrizované sítě – tak na to.
Jakým stylem pracuje SZ ..se těch drátu do valmezu nedožijí ..už zas to odložili. A měla se dělat i dratizace z Sedlnice do verovic už to padlo?
Dráty ve Valmezu sú, enem né do Frydku.
To jsem mnel na mysli.. taková střeka a na dráty čekáme 40 let.
K vám ještě nedorazily sověty ani elektrizace?
Taky koukám, že 325 zmizela potichu ze seznamu. Asi ty bateriové vlaky zde budou navždy a cargo navždy diesel.
Přesně..a přitom 2025 se mělo dratovat. Raději koupíme krám s baterkou.
Jojo. Na baterky se stane Msk přeborník mezi kraji. Na 322 bude okružní S7 taky s baterkama. Do Nového Jičína i do Budišov nad Budišovkou. A než bude drát do Krnova za deset dvacet let tak bude R61 jezdit s baterkama…
Do toho Msk zvažuje nějaký ten vodík.
Pane bože ty to vidíš…
Na ten Budišov je to kravina jak.. a ten Jičín taky ..radši kdyby ten Jičín zadratovali a jezdil tam normální panter a ve Studénce se spojil s panterem z letiště..
Copak o to, že nejvyšší to vidí. Ale měli by to především vidět voliči a ve volbách ty hošany odstavit od lizu. Jenže to by znamenalo udělat nějakou osvětu, aby lidé pochopili co je ve hře. Kontrolní otázka: Kdo ji udělá?
No jo. Ale problém je že zatím vším stojí Unucka z ODS. Jeho čistá práce. Takže koho odstavit ve volbách. Současnou koalici kde je kde kdo. Zůstává SPD a komunisti obrazně řečeno…
To jako že jeden kašpar může za všechno? Tomu přece sám nevěříš…
No myslím že drátů do FM se nejspíš nedožiju o těch už se mluví hrozně dlouhona pořád nic a dráty až do Frenštátu tak to je úplné scifi
Nehodila by se i prostá elektrifikace až do Dukovan? Na stavbu nového bloku zase bude jezdit jeden vlak s cementem za druhým.
Nejen do Dukovan. Provoz se zvýší i na vlečkách firem vyrábějící kontejnment, armatury, turbíny, a další zařízení. Už aby se začalo stavět.
Kontejment se nevejde do průjezdného profilu a jedná se o 1 vlak, ikdyby se vešel. Kvůli 1 vlaku, ikdyby se vešel…
Možná tak ten cement a štěrk na stavbu, v tomhle objemu to vlakem smysl dává.
Ocel do kovárny se musí nějak dopravit, s přepravou kontejnmentu bych se hádal. https://atominfo.cz/2014/11/stavba-bloku-tchien-wan-3-postupuje/
Spousty strojního zařízení z výrobních závodů do elektrárny mohou jet ve vlacích.
Nevejde do průjezdného profilu…
Tohle by se do českých/slovenských tunelů vešlo?:
https://en.wikipedia.org/wiki/BL_18-inch_railway_howitzer
A co teprve, když by nějakou uhelnou elektrárnu chtěli přestavět na životaschopnější jadernou…
Na jaderku nereálné. Stačí přestavět na spalovnu odpadů. V těch má naše republika manko.
Jestli se opravdu postaví všechny zamýšlené spalovny, stane se z nás popelnice Evropy.
Zase se mínusuje bez znalosti věci…
Kdyby se tu postavily všechny spalovny, za které se t. č. lobbuje, byla by jejich kapacita zpracováním tuzemského odpadu využitá asi ze 60%. Kontrolní otázka: Kde by se bral ten zbytek?
To by asi byla rezerva na nadpočetný odpad z různých oslav 😀
Já mám za to, že se u nás stále skládkuje, protože není kapacita spaloven. Pokud by byla možnost mít energetický zdroj do spaloven ze dovozu, osobně by mi to nevadilo, nejsem Nimby.
PS: Klidně to může znamenat že za dovezené palivo mít povinnost odvézt zpět popílek. Zálež na smlouvě.
U nás se skládkuje, protože chybí kapacity třídicích linek.
Jak by to dopadlo s tím dovozem, na to se stačí podívat do kteréhokoli bývalého družstevního kravína. Ještě ani dnes po 30 letech této praxe neexistuje přehled, kolik ilegálně dovezeného německého odpadu trčí bez jakéhokoli zajištění okolí, spodních vod apod. na českých brownfieldech.
… ono by se to tam dalo možná využít na osobní dopravu, nebo stavbu sýpky ve obci Dukovany, pole jsou tam v okolí hodně velká.
Nemluvilo se o Jaroměř-Trutnov? Ty rychlíky tam úplně zbytečně přepřahají.
plus Vysokovská spojka, ta chybí jako sůl.
Tam se to potichu „odepíše“ dálnicí, na níž se již usilovně pracuje. Nějaké vlaky tam zjevně zajímají málokoho, žel.
§5 Bylo by to příliš složité
Proč? Zlomilo se jim kružítko?
Jak proc? Ptate se proc je jednodussi postavit modry zabradli nez postavit tunel?
Také mě to překvapilo že to zmizelo.Rychlik/sp více než každou hodinu, náklady také nějaké a je to zase fuč.
Úsek Mladá Boleslav – Turnov – Liberec – státní hranice zní zajímavě, zjevně to bude ostrovní provoz (nejbližší další elektrický provoz bude ve Všetatech, 35 km od Boleslavi) a přitom na třech různých tratích. 🙂
Ne, jde o návaznost na plánovanou Debřskou a Bezděčínskou spojku a poté dál směr Nymburk, případně směr Milovice po výstavbě Všejanské spojky.
Ovšem z nich dosud nic nestojí…
Ostatně soudím, že nejdříve by bylo vhodné zahájit tratí Plzeň – Česká Kubice.
Protože přes Klatovy jezdí důležité rychlíky, kdežto přes Domažlice postradatelné „expresní“ taxíky pro kojenecké alkoholíky?
Ještě byla v plánu trať Plzeň – Žatec, to tedy padlo? 🙂
Podle mě v současném stavu nemá tu trať elektrifikovat. Ta trať by si zasloužila kompletně předělat.
Pan Gavenda by mohl dělat redaktora Rudého práva v dobách bývalých. Jeho polopravdy a bláboly by jistě soudruhy velice oblažovaly!
Říci, že se připravuje elektrifikace trati Veselí – Velenice je opravdu pecka! Ta se totiž připravuje už čtyřicet let! V Nové Vsi už byl těsně po revoluci vykoupen pozemek pro napájecí stanicí a zpracovaná PD… A stále se připravuje…😱
Takže nelhal. Příprava nebyla nikdy přerušena (odvolána) a jede se dál k dlouho zamýšlenému cíli….
Řekl někdo Špatné Správě, že existuje taky něco jako koleje? Hlavně, že budeme mít opravéné kdejaké nádražíčko, plno modrého zábradlí, megaperony a teď i samej drát ale to co zajímá cestující nejvíc, to po čem se jezdí, bude dál ve stavu jak za sociku. Jako nic proti drátům, každej se teď zaklíná elektřinou ale i ta se nějak musí vyrobit. Běžnému cestujícímu je jedno jestli to čím jede má smeták nebo ne. Ten chce hlavně rychlou a spolehlivou dopravu a to vážně pouze drátizace neřeší. První by mělo být dát si celo síť dohromady a třeba tam kde to má… Číst vice »
Kdyby se „jelo“ na podstatu, pak ano. Jenže se „jede“ na dojem. Musí to vypadat, že děláme něco pro úsporu, ale vůbec se přitom nemusí nakonec uspořit. Budeme mít čistší železnici, ale její podíl na přepravách budeme nadále udržovat nízký ve prospěch silnic. Analogicky bateriové autobusy s kusy drátu třeba i po rovině versus neutuchající podpora množství aut.
Přesně tak, konečně někdo kdo to chápe. Jen šotoušci tu řeší co zadrátovat. Až ale nikdo těma vlakama nebude jezdit protože je to pomalý tak si můžou strčit dráty do..
První se má dát dohromady trať, pokud možno zrychlit pokud to jde a třeba přemísťovat nevhodně položené zastávky. V Německu mají taratě v cajku a ty tratě teď teprve drátují.
Holt jsou asi dle místních šoutošů úplně blbí
Proč zrovna nenatáhnou dráty z Frenštátu rovnou do Valmezu? Nebo je to v plánu?
Typické pro MS kraj. Po FpR město drát. Do Veřovic pojede 811 a tam si přestoupíme do vlaku jiného kraje z do VM…
Co kousek jiný vlak a posádka. To levnější není. K tomu přestupy. Tím chceme nalákat cestující do vlaků???
Pane bože ty to vidíš…
Kraj ? Snad SZ má koleje a rozhoduje o elektrifikaci.kraj si jen objednává dopravce.
Kdyby kraj chtěl tak bude tlačit. V jiných krajích se různé potřebné části či cancoury drátovaly. Aby bylo ucelené vozební rameno a podobně…
SZ nerozhoduje o ničem, ani nemá rozhodovat. SZ je správce, který má plnit zadané úkoly.
Protože jednodušší bude ukončit dráty na zastávce v mezistaničním úseku 😀 ještě tak aby jezdily vlaky v elektrické trakci až do Veřovic, nebo nedejbože že by tam někdo chtěl třeba s elektrikou odvézt náklad…
No však. To by ještě místním NIMBYstům chybělo, aby jim tam jezdily nákladní vlaky. Žádný takový!
Tam, kde jezdí tuny lidí, dráty plánují. A jestli se někdy postaví, je ve hvězdách.
Pro ty, co se s přehledem vejdou do 814, jako v úseku (Frýdlant) Frenštát-VM, není potřeba dráty. Max. v budoucnu něco baterkového.
Náklady? Jaké? Někdo bude tahat přes kopec, když to objedou přes Hranice, když už by byla potřeba v takové relaci jet?
Udělat 25 km díru bez drátů mezi Valmezem a Ostravou, no, mně to přijde jako šetření na špatném místě – když se navíc o kousek dál připojuje trať z Kopřivnice a Štramberka, která se možná bude ze Studénky aspoň do toho Štramberka elektrizovat taky.
Pravidelně sleduji projekty SŽDC a tam elektrizace trati Sedlnice – Štramberk ještě před cca 2 lety byla. Jenže už není a můžeme hádat, proč. (viz ořezávání kdečeho ze strany současné vlády).
No teď už asi měsíc jezdí denně z Veřovic do Ostravy vlaky s vápencem ze Štramberka. Zrovna tato trať je totiž dost významnou odklonovou trasou (už dlouhé roky pro odklony z hlavní trati při nehodách nebo výlukách, odklony ze štramberské trati, nebo odklony z okolí Frýdku), jen bohužel její propustnost se v posledních letech spíše zhoršuje (chybějící automatická hradla namísto zrušených hlásek, chybějící třetí kolej v Kunčicich, zahuštěná osobní doprava a zavazející obraty na zastávku ve Frenštátu).
Než tam tu elektriku budou dělat, tak se stejně ta trať z FpR do Veřovic rozpadne. Dál je to teda trochu opravené, do Hostašovic. A z Hostašovic se to zase rozpadá. Takže bych se nedivil, kdyby to nakonec někdo přehodnotil a natáhly se dráty až do Valmezu. Jestli teda budou prachy, že…
Verovice – Hostašovice se dělala nedávno.. nový svršek koridorové pražce a nové kolejnice dokonce by se dalo jezdit 85 km/h ale kvůli prejezdum to nejde.hostasovice -valmez teď tu byla výluka měnili pražce ,opravovali výhybky.od valmezu po přejezd v Krhové je to na nových pražcích..sice z roku 2003 ale celkem slušný stav.dal na dřevěných.. a stykové kolejnice. Takže jste mimo.
Ok. Já myslel že když v té závratné rychlosti 70km/h (z Hostašovic dolů do Valmezu) nadskakuju 5cm nad sedačku tak že to není opravené. No tak dobře. A Veřovice – Hostašovice jsem psal že je to „trochu“ opravené (tím trochu jsem myslel že sice asi vyměnili kolejnice/pražce, ale rychlost se zvedla ze 60 jenom na 65-70). Takže tak úplně mimo jsem nebyl.
Ale ale 5cm tak to je blbost..já tama jezdím do práce..a úplně v pohodě ráno ještě zadrimnu . Hostašovice – Krhová..by se taky mohla hodit na nové pražce +kolejnice..otázka kolik je peněz. Znám mnohem horší tratě.verovice – Hostašovice nic asi nevyměnil ale vyměnili ještě mám fotky z té akce.. vytěžil se kámen pod kolejemi a navezl nový..pak nové pražce a kolejnice. Rychlost se nezvýšila na 85km/h kvůli prejezdum tam je 60 jinak 70km/h. Po zadratovani a odstranění přejedou nebo doplnění VUD můžeme krásně jezdit 85 km/h. A vůbec by mi nevadila klasika 163+ bdt ..kdyby se nemuselo pořád někde postavat… Číst vice »
Chybí vám tam Střelice – Mor. Bránice – Mor. Krumlov (Ivančice)
Tato elektrifikace schválená je.
Stejně tak Břeclav – Znojmo. Když je v plánu Brno – Znojmo, tak by ten kousek z Hrušovan do Břeclavi dával logiku.
Máte pravdu Taky by to chtělo dotáhnout dráty a obnovit kousek kolejí z Mor. Krumlova až do Laa an der Thaya. Tam Rakušáci dráty už mají. A něco udělat s úsekem Střelice – Krumlov aby se tam vešly další vlaky. Teď ve špičce mezi Bránicemi a Krumlovem nic dalšího jet nemůže. Nevím jak je to s vytížení tratě na Rakouské straně. Že mezi Bohuticama a Hrušovanama je provoz malý je také proto že směr Rakousko ty koleje chybí a proto tam není důvod moc jezdit. Ta trať byla dělaná hlavně jako spojnice Vídeň – Brno. Ale toto je jiná pohádka.… Číst vice »
A Oslavanům protáhnout vlaky po vlečce či podél ní (s případným dalším malým prodloužením) mnohem blíže centru, než je dnes odlehlá nádražní budova…
K Oslavanům to nějak protáhnout nemám námitek jen je potřeba se podívat na mapu – např. ve vašem plánu vadí kopec Koblich. Nevím jestli by se stoupání cca 45promile do sedla mezi koblihem a kopcem na Novou Ves vlakům líbilo, a mezi ním a řekou je tak místo na cyklostezku.
Já bych radši využil současnou trať a udělal zastávku v Ivančicích pod Tescem a v Oslavanech dotáhnout vlaky někam k dnešnímu autobusáku. Klidně na most nad řekou.
A v Ivančicích touto novou zastávkou obsloužíte dvě sídliště.
Spojení Hrušovany – Láva se s prominutím prodrbalo na obou stranách hranic, protože časových oken, kdy se na jeho potřebě politické reprezentace obou států a sousedních regionů shodly, bylo málo a byla příliš krátká na přijetí závazných rozhodnutí. A pro voliče v obou sousedních regionech to zřejmě nebyla až taková priorita, když si při dalších volbách vybrali politiky, kteří to zabili. (Dtto platí i pro Slavonice – Waldkirchen.)
Z toho už hlavní trať nebude. Na rakouské straně to je samá zatáčka, kde sice zrychlili provoz mírným narovnáváním – jednokolejka na tělese dvojkolejky, ale už pak není možné zvýšit kapacitu.
Tohle je seznam poskytnutý SŽ
Je na
Je na něm vidět takový pečlivý a systematický přístup k práci 🙂
Asi tak, Dobrá správa se se svým přístupem k práci nezapře :-).
Spíš tam začínají pracovat „odborníci“ jako u soukromých dopravců, tzn. MANAŽEŘI (nejlépe velice „zkušení“, dvacetiletí, krásní a mladí).
Asi to někdo sepisoval během balení na dovolenou.
Než stráví hodiny za volantem auta, kde na to nebude příležitost 😀
Mohli to zakreslit aspoň do mapky. Pak by zaprvé bylo jasnější, co se některými řádky myslí, a taky by jim došlo, že se tam některé úseky vyskytují duplicitně 🙂
Ta mapka byla v prezentaci, odkazovaném v podobném článku, který tu vyšel před týdnem. Ten seznam zjevně vychází z podobného zdroje, akorát je odfláknutý. Tj. Brno-Znojmo měl být asi soubor tratí, zahrnující taky Ivančicko a Břeclav – HnJ. A taky tam chybí Boskovická spojka nebo stará Tišnovka:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/04/364-8_pavel-paidar-projekty-proste-elektrizace.pdf
Mapky tohoto druhu jsou jenom pokusné balónky testující veřejné mínění. (Viz též mapku kolující za ministra Římana. Z té se naštěstí nepodařilo realizovat nic.)
My máme z 9,455 km tratí elektrisováno 3,215 km, takže elektrisace dalších 790 km představuje nárust o cca 25%.
Při „vražedném“ pracovním tempu SŽCZ, a při uvážení toho, že SŽCZ bude, nebo zvažuje, elektrisovat rovněž úseky, kde už vybudováno je, jsem naprosto klidný: jestli se toho dožiju, tak už vlak potřebovat nebudu. 🙃😅
SŽ nemá co zvažovat. SŽ má plnit úkoly jasně zadané politickým vedením státu.
Jenže díky EU a Green Dealu, emisním povolenkám jim hoří koudel u … . Když s tím něco neudělají, tak dopravci budou chtít jezdit jen na těch cca 33 % a nebudou přispívat kilometrovným. Zase jsme se vzbudili, a jsme mokří, a teď bude následovat „kalup“ a řešení ani nejlepší, ani dobré, prostě jen řešení, spíš „záplata“. Zase nikdo (hlavně politici) nepočítal s tím, že by „Green Deal“ a emisní povolenky mohly nastat. Proto prostá elektrizace, jinak se to nedá stihnout a bude to ještě masakr, neboť do toho přijde ještě konverze z 3kV stejnosměrných na 25 kV střídavých, také… Číst vice »
MUSEUM ELEKTRISACE ?
Jsem zvědav, jak si poradí na trase Beroun přes Příbram do Písku. Často je tu hornatý, občas tu má problém vyjet Arriva.
tojo, tam jsou fakt hrozné kopce, že tam ty stožáry ani nebudou držet, možná použijí stožáry na lanovky 😀
ty máš starosti. mě řekni tvoji logikou jak to zvládli ve Švýcarsku.
Jo…ale s hořlavým, astmatickým, německým motorákem konstruovaným na roviny. 843 by jim tam jezdily jako zjednané…
A 842 i 854 jezdily bez problémů – vyzkoušeno.
Ano…ale místo 854 dost často (zvlášť na konci) 750.7.+B249+B251…
Proč Brno- Přerov?vždyt tá už dávno je!
Asi myšleno přes Vláru.
A Svinov – Opava – Krnov je, v úseku Svinov – Opava, myšleno přes Zakopané? 😅
Ne, vážně: to určitě ne, to už tam je – „Brno – Veselí nad Moravou“.
Podobně jakou Zdice – Protivín, kde v úseku Protivín – Písek trakce je.
Taky mě to zaujalo, co chtějí elektrifikovat ze Svinova do Opavy, kde už je elektřina přes 15 let.
A ještě víc ta konverze z Radotína do Králova Dvora, když Praha – Beroun budou ještě v nedohledné budoucnosti zajišťovat 471…
Jen do roku 29 a do té doby tu konverzi ani nepřipraví…
Doziji se toho je uvidim na Pitin zastavka Pendolino?
Na otevření úseku v případě elektrizace může i pendolino zavítat do Pitína zastávky…🤣👍
Spíš se dožijete toho, že bude pendolino jako památník tady: https://mapy.cz/zakladni?source=muni&id=4038&ds=1&x=14.0532692&y=49.7421408&z=14
A ještě pravděpodobněji zde:
https://mapy.cz/zakladni?x=16.4660923&y=49.8830535&z=18&base=ophoto
Patrně v momentě, kdy budou ČD mít interjetů a comfortjetů více než 27 (případně takový počet, aby se jimi obsloužil celý vnitrostátní expresní provoz).
No vidite, takze staci jen usporadat mitink a prestrihnout pasku.
To jsem si říkal taky. Jenže pak tam vidím Všejanskou a Bezděčínskou spojku, což jsou novostavby. … opravdu pečlivě vytvořený seznam.
„Prostá elektrizace či elektrifikace“. V tomto případě elektrizace je přesnější, údaje jsou skutečně elektrizující.