Přehledně: 10 největších změn, které v neděli nastanou na české železnici
Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Česká železnice dlouho nezažije tolik změn v jeden den, jako o nadcházející neděli. Co vše s příchodem nového jízdního řádu
MD se chlubí kolik toho objednali na víc než loní, ale to že nechali zrušit v sobotu a v neděli rychlík ve 4:26 z Děčína do Prahy, kterým jsem řadu let jezdil do práce a nejen já tento vlak byl poměrně vytížený to mě opravdu hnulo žluči. Budu muset kvůli debílkům jezdit autem. Proč se do dopravy cpou ambiciózní politický netáhla který videj akorát před ten barák kde maj teplý místečko.
Nejlepší je objednávat vlaky tam, kde by mohla fungovat komerce. Sp Praha-Benešov za daleko víc, než by stál „doplatek Arrivě aby uznávala PID“
Děkuji autorovi článku za objektivitu a to zejména v bodě 4.Už několikrát jsem tu byl v různých diskusích umínusován za názor,že asi nikdo z nás v listopadu 1989,že u nás za 30 let vnesou převrat do železniční dopravy vozidla¨,která už v té době na západ od nás jezdila.Než mě zase někdo obviňovat z toho,že obhajuju 50 let plesnivá béčka,tak neobhajuju,ale stojím si za tím,že skutečným převratem bude až nástup NOVÝCH vozidel,která si dopravci objednají pro provoz v České republice.Zatím jsme na půli cesty.Pokrok to je ale tak nějak „v mezích zákona“.
Já sem slyšel opravdu hrozivou zprávu. Od nového grafikonu mají ve Zlínském kraji na Valašsku a Slovácku jezdit i 628, jak si to ta Arriva může vůbec dovolit! Já bych je úplně zakázal!
Souhlasím s Vámi, se šukafony na věčné časy, nebo i déle!
Zajímavou novinkou je i přestupování v pražských Vršovicích mezi zbraslavskými a benešovskými vlaky. Přístup na 4. nástupiště, z nějž vlaky směr Zbraslav budou odjíždět, bude možný pouze z nuselské strany. Cestující proto bude muset při přestupu jít cca 1 km pěšky nebo si koupit lístek na MHD a pak jít ještě další kus pěšky.
Chůze je zdravá!
Nepochybuji o tom, že skutečnou motivací tohoto opatření je zlepšit fyzickou zdatnost zákazníků, zejména pak starší popuplace a zdravotně postižených!
To je kvůli rekonstrukci stanice Vršovice a je to jenom dočasná záležitost.
Plus když už jsme u toho – tak už předtím byl přestup z benešováku na dobříšák takový ne vždy úplně spolehlivý.
Tak nevím, jestli je horší samotný fakt o zmrtvýchvstání šukafonů, nebo ta čeština v odstavci o něm.
„zmrtvýchvstání šukafonů“ mě rozhodně děsí víc 🙂 Snad jen lexikální význam mi uniká, protože šukafoni nikdy neumřeli a zjevně pár desítek let se na tom ještě nic nezmění 🙂
Ony žádné změny ani nenastanou, protože bordel v bordelu už udělat stejně nejde.
Bod 1 je super pro lidi, ale špatná zpráva pro strojvedoucí. Prostě za každou cenu musí strojvedoucí odvézt co nejvíc vlaků. Kdyby odbory nebyly podplacený, tak už je dávno stávka.
Si založte jiné odbory. Zákon to umožňuje.
Muzu mit jednu otazku: Je nutny statni jednotny tarif oproti treba moznosti si koupit jednu jizdenku z bodu A do bodu B (napr. na internertu) pro vice dopravcu? Ja se tak nejak obavam, ze kdyz si dopravce vycisli cenu jizdenky vyssi nez bude statni tarif, tak to bude chtit doplacet po statu, nebo bude statni tarif drazsi a tim padem se zase vyplati si kupovat jednotlive jizdenky a mine se to ucinkem,… ono to bude spise kombinace obojiho, nekde bude levnejsi a nekde drazsi, ale prijde mi to trochu komplikovane pak vyuctovavat mezi statem a dopravci… Jestlize umi nekteri dopravci… Číst vice »
Zapomínáte na jednu podstatnou věc. MD / kraje jsou objednavateli drtivé většiny spojů, takže oni si diktují podmínky. Pokud dopravce bude mít svůj tarif (což ale může MD / kraj u objednávaných vlaků zakázat), tak bude jen jeho problém, jakou cenovou politiku zvolí. Nikdo mu nic doplácet nebude. Pokud bude mít dopravce levnější jízdenky, tak samozřejmě mnozí využijí tyto jízdenky.
Tomu rozumim a jsem si toho vedom, ale divame se na to z heldiska prodeje jizdenek samotnymi dopravci, ne z hlediska systemu, ja sam napr. vyuzivam PID, mam predplatne na mesto a kdyz jedu za jeho hranice, proste si dokoupim jizdenku, kdyz je to autobus v ramci PID, dokupuji pod tarifem PID, jinak pod tarifem dopravce… Ale systemove prece lze spustit prodejni aplikaci zahrnujici vsechny vlaky na siti, rekneme, ze by to byla napr. SZDC nebo primo stat a muzu prece mit na jedne jizdence dva vlaky jeden od CD a navazujici od RegioJetu… nejak nerozumim proc by v takovem… Číst vice »
Jízdenku složenou z úseků více dopravců umí v některých případech třeba mobilní IDOS. Ono to přijde samo, není potřeba do toho zatahovat stát.
My o tom diskutujeme par dni a on hned clanek:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/jizdenka-eu-cesko-vlak-autobus.A191211_191154_eko-doprava_mato
Lomené jízdné ČD/SD tu také bylo a bylo dopravcem zrušeno. Takže ať do toho stát raději zasahuje.
Jízdenka z A do B složená z kusů pro jednotlivé dopravce znamená, že se musíte držet plánované trasy a v každém úseku použít konkrétního dopravce, pro kterého máte zakoupenou jízdenku. Státní jízdenka znamená daleko větší svobodu v případě zpoždění, ujetých přípojů, apod.
ano, to je presne duvod, proc jsme pred par lety na nase obvykle trase na Sumavu pres C. Budejovice a zpet, rekli draze papa a presedli do auta.
Jaká se tam ubrala svoboda v případě zpoždění? Dálkový vlak ČD do ČB v předstihu v e-shopu a ČB-Šumava ve vlaku/autobusu.
To priznavam je vyhoda, ovsem prijde mi, ze trochu extremni, malo kdo si kupuje jizdenku tak, ze nevi s kym a kudy bude cestovat, zvlaste, kdyz v dane trase dopravce jezdi, zvlaste u mistenek a u regionalek zas jezdi vetsinou jeden dopravce, navic v krajich jsou pak krajske tarify bez ohledu na dopravce…
Co se tyce ujetych pripoju, tak verim, existuje porad moznost si dokoupit jizdenku a puvodni reklamovat,… Podle me statni tarif bude neprilis uzivany…
A za tu „svobodu“ si taky velmi tučně připlatíte. Jen nechápu, proč byste to dělali, pokud jízdenky koupené normálně jednotlivě na příslušných spojích při nástupu jízdy vás přijdou celkově levněji. Kupovat celou cestu předem má smysl jen tehdy, když byste se do některých spojů bez rezervace nedostali, ale to pak zase máte bez té „svobody“ ujetých přípojů.
Jízdní řád snad bude za 260 co jsem zaslechl.
Oprava, tak za 149,- v prodejnách Pont.
Tu zprávu by už mohli tedy vydat oficiálně, ne?
Díky za tento přehled. Jak je to ale s plány s čínskými jednotkami u Leoše?
No přece od 15.6. budou v pravidelném provozu, jak nám říká jízdní řád …… a kdo tomu věří, ať tam běží…..
Bod 7 . nová zahraniční spojení Jo, dobrý leda tak pro návoz gastarbeiterů a studentů z východu. To nejsou pohodlná, rychlá spojení, ale příležitostné vymetáky. Pro turisty vhodný leda sezonní Balt. I ten jeden pár LE Praha-Vratislav je příšerná bída, naleštěný pšouk. V PCE kraji to bude zastavovat u každé lípy v rámci objednávky kraje, takže teď už jen musí marketing LE zabojovat, jak tuhle bídu co nejlépe prodat nic netušícím chudákům. A jako bonus se doprava přes Lichkov značně zhorší a prodraží všem, co by tam náhodou chtěli jet odněkud jinud než z PCE kraje – kvůli rozdílnému dopravci… Číst vice »
leošek tu má zaměstnané mínusáky koukám no už vidím ty zástupy lidí co se budou denně vozit na těch úžasných nových spojeních 😀 Realita je taková, že marketingově prodáváme upadající nabídku. Jako třeba to slavný spojení z Ostravy po 19. hodině – máme tu komerční dopravce, kterým bureš zaplatí z našeho za študáky a bloumající seniory. Ale kvalitní nabídka pro veřejnost, která by vykryla i méně vytížené časy – na to můžem zapomenout. Z nabídky veřejné služby se udělalo přepravování substrátu jen v určené rentabilní časy a směry. To je samozřejmě nesmysl, protože každý někdy potřebuje jet i mimo špičku.… Číst vice »
Souhlasím s výhradou, že Váš příspěvek vyznívá, jakoby se to teď pokazilo, ale nerentabilní mimošpičkové zejména noční spoje i řada tratí byly proškrtány ještě v době předkonkurenční. Taky bych ovšem rád viděl nápravu rychlejší a důslednější.
nikoliv na hlavni trati, napr ex beskyd zanikl kvuli open access, čd se nevyplacel
no mne by stačilo kdyby občas uklidili vagony nebo vypucovali okna.
Obrovské poděkování za 10. 👌👏
11. JÍZDENKU PID SI VE VLACÍCH ČD U PRŮVODČÍHO NEKOUPÍTE Měli jste ve vaší ŽST otevřenou pokladnu? Je vaše trať začleněna do PID? Kupovali jste si Plnocenné pásmové přestupní PID jízdenky naprosto bez problémů? JE KONEC! Pokladna byla zrušena. Žádáte tedy jízdenku PID u průvodčího. Odpověď: „Takovou jízdenku ve vlaku neprodáváme, jen jízdenky ČD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????? Na trati 061 (v části integrované do PID S 21) není otevřena jediná osobní pokladna.., nejsou zde ani prodejní automaty, ani označovače jízdenek. (kdybych si je náhodou koupil v automatu PID v Praze do zásoby) Takže si místo PID plnocenné přestupní 13 pásmové jízdenky platné na… Číst vice »
A co vám k tomu napsali z ropidu?
Co je ROPIDu po nějaké lokální dráze někde na okraji Středočeského kraje? To je snad čistě záležitost IDSK, ne? Holt si chlapečkové, kteří si hrají na organizátory, nedokážou na žádnou větší firmu dupnout a mít nějaké požadavky. DPP i ČD si s nimi vytírají zádel.
A co takhle použít aplikaci Lítačka? 😉
Ne všichni mají nastavenou gramotnost a nebo potřebu využívat tuto apku ( musí se „krimit“ přes banku ), navíc za hranicemi (přes hranice ) PIDu je to k ničemu .
tak za hranicema (přes hranice) PIDu je k ničemu i papírovej pid lístek i když je ho kde označit, nebo ne?
Ale já si ten lístek chci koupit, tak JÁ CHCI a ne jak vy mi nabízíte! A chci a chci a chci! 😀 Lítačka se krmit nemusí, prostě si koupíte jízdenku a tu z účtu zaplatíte. Není to elektronická peněženka.
Tak radši nikam nejezděte, seďte doma a nadávejte, jistě se vám časem uleví! 😉 A jak se vlastně „nastavuje gramotnost“? Pokud to ovládáte, tak si ji přenastavte a máte po problému! 😀
Integrovaný systém, ve kterém jeden z dopravců odmítá prodávat integrované jízdenky a trvá si na svých (a integrátor mu to dovoluje a nevypadá to, že by se to mělo změnit), je prostě paskvil a říkat tomu „plná integrace“ je drzost. Pokud si v integrovaném prostředku nemohu koupit integrovanou jízdenku, pak to je houby integrace.
tak když se to všechno nabagruje bez řečí víme komu….
A nebylo by lepší, kdyby tu jízdenku uměl prodat ten pán, co stejně courá po vlaku a s sebou speciální přístroj, který technicky má všechny funkce k vytištění i vyúčtování jízdenek?
Kdysi takoví páni prodávali jízdenky v tramvaji, měli tam dokonce i stanoviště, aby nemuseli courat. Prodávali dokonce i přestupní jízdenky, vzpomeňte na revizora Anděla, za co dal pokutu paní Šlemrové. Kdo by pomyslel, že se tohle vrátí.
A co cestující, kteří potřebný mobil nevlastní, nebo nemají mobil s internetem? Daně na fungování Ropidu tito lidé platí také.
tak to maj peška. ostatně i před Lítačkou byly v integraci stanice kde nešel lístek ani označit (natož koupit)
To samozřejmě mají, jenom je smutné, že díky neschopnosti Ropidu/idsk se tento IDS čím dál tím více posouvá mezi ty špatné. Když minimálně teď od prosince nebyl problém dát dopravci povinnost vydávat IDS jízdenky do smlouvy jako v JMK nebo DUK. Nejde jen o cesty vlakem, kde je pak jízdné dopravce skoro dvakrát vyšší, ale také o přestup na bus, který pak není možný.
Ale on dopravce tu povinnost vydávat PID lístky z UNIPOKu a POPu ve smlouvě má, jen mu kraj v příloze dovolil, že z POPu to budou jen některé jízdenky. Takže problém bude asi IDSK a Stč. kraji. Tohle ROPID nepsal.
No, když ovládáte práci s počítačem, určitě umíte zacházet i s chytrým telefonem a pořídit si jízdenku PID přes něj… A máte to navíc mnohem pohodlnější…
Protože vždycky u sebe máta funkční, nabitý bezproblémový telefon se signálem a volnýma datama.
A pohodlnější? Něco patlat na telefonu je pohodlnější než co? Já tam nic pohodlnějšího tedy nevidím.
A nebylo by jednodušší, kdyby si kraj objednával dopravu u takových dopravců, kteří IDS nesabotují?
To je velká chyba ROPIDu. Uvažují, jako kdyby všichni vyjížděli z Prahy. Když zaintegrovali vlaky do našeho města, na žádném nádraží se neobjevil označovač ani automat na jízdenky. (Automat na kávu a nápoje ale chybět nemůže.) Jen v pokladně ČD prodávají jízdenky PID pro jednotlivou jízdu s vytištěným počátkem platnosti a časové jízdenky. Kdo jede ze stanice bez pokladny, má smůlu, průvodčí jízdenky PID neprodává. Teď zaintegrují autobusy, tam bude prodávat jízdenky PID řidič. To může vést k absurdní situaci, že někdo nastoupí do autobusu , koupí u řidiče jízdenku PID, z autobusu v téže zastávce vystoupí a nastoupí do… Číst vice »
To je taky možné řešení. Postavit ke každé železniční zastávce maketu autobusu, kde by si lidé mohli kupovat jízdenky. Můžeme té maketě říkat třeba staniční pokladna.
Když jsem nastupoval do vlaku ve Vráži u Berouna, kde taktéž není nic, tak mi PIDí jízdenku označila (propiskou) průvodčí. Ale jasně, musíte si takovou jízdenku někde opatřit předem…
Pozor, označování průvodčím funguje jenom na některých lokálkách, neplatí to obecně. Ale jinak souhlas, že jízdenka koupená předem pomůže na většině železniční sítě PID. Viz https://pid.cz/tarifni-pojmy/odbaveni-ve-vlacich-pid/
Takhle od pohledu se mi nezdá, že by červených puntíků bylo na té mapě o mnoho méně než modrých puntíků. Nechápu, proč si IDSK neumí na některého dopravce dupnout.
Byť jsem většinou zastáncem ČD, tak v tomhle souhlas…Neochota poskytovat ve vlaku jízdenky PID a vnucovat tak lidem ve srovnání s PIDem zlodějský tarif TR10, je od „národního dopravce“ sprosté chování, které si hold vzhledem k nulové konkurenci při boji o zakázky v PID hold může dovolit….Neříkám, že by tarif PID měli zaměstnanci ČD při prodeji ve vlaku upřednostnovat a nabízet automticky, ale na požádání cestujícího by měli být schopni takovou jízdenku vydat…Aplikace PID lítačka je sice hezká varianta, ale pokud na nádraží není wifi( což většinou není), tak je vám ato možnost poměrně k ničemu.
To chce koňskou dávku ironie nazvat TOP 6 změnou na železnici „nesmrtelné 810“.
V jihočeském kraji od 15.12. konec provozu řady 810.
A ty co jezdí pod GWT , jsou co?
To je 810 s klimatizací, která musela dostat řadu 816..
O to víc bude jezdit 012.
K bodu 3. Jízdenkový zmatek kvůli státu a poslancům
Ten zmatek nastal už ve chvíli, kdy kdosi vymyslel kraje a krajské úředníky.
K bodu 6. Nesmrtelné 810
I já v roli cestujícího doufám, že tady u nás na Šumavě aspoň občas pojedu modernizovanou a velmi pohodlnou 810 a nikoli tou hrůzou 654
K bodu 6: Marně hledám alespoň 1 výhodu, kterou má pojízdný šrot s názvem Šukafón. Ani jednu prostě nevidím 🙂
Pokud pojedete aspoň hodinu 810 a tentýž čas tou zoufalostí 654, tak to pochopíte velmi rychle.
A co je tam konkrétně špatně? Sedadla?
1) Vysoká hlučnost klimatizace, topení i pojezdu.
2) Sedačky jsou tvrdší a jsou výš, než v jiných vlacích, pohodlné prostě nejsou ani trochu.
3) Nikde u sedaček nejsou stolečky.
4) Jen v malé části vozu jsou nad sedadly police na zavazadla.
5) V celém voze bych odhadl tak do 20 háčků na oděvy.
6) Občas to dost slušně netopí.
Abyxch jen nekritizoval, tak 654 má trochu lepší jízdní vlastnosti (to ale trápí jen strojvedoucího, cestujícím je to fuk) a je v části bezbariérová. To jsou bohužel jediné 2 výhody oproti 810.
1) Hlučnost bych raději u 810 nezmiňoval, protože tam se ani nepozná, že to má nějaké oplechování (hlavně když brzdí). NA rozdíl od 810 to alespoň tu klimatizaci má (i když se toto má zlepšit, ano)
2) Jak jsem napsal, stejné jako u Interpantera. Pokud se Vám sedačky nelíbí, těžce tím střílíte do ČD.
3) A to vadí? Skutečně potřebujete ministolek?
4) Viz Regiospider
5) Stejně jsou jinde nepoužitelné
6) 810 buď netopí a nebo přetápí.
No je vidět, že tyhle osobáky znáte jen z rychlíku. Já mám 810 najeto tisíce kilometrů a jsem rád, že teď už po Šumavě vlakem jezdit nemusím. 1) Hlučnost u 654 je opravdu podstatně vyšší. A že by někdy u 654 fungovala klimatizace, to jsem si nikdy nevšiml. Což je ale z mého pohledu dobře – raději se v létě peču, než abych vyfasoval nachlazení. 2) Klidně budu střílet do ČD, Interpantery u nás nejezdí a je vidět, že je to jen dobře. 3) To vadí opravdu dost. Tady lidé vlakem jezdí 0,5 až 2,5 hodiny a stolek je základem.… Číst vice »
Já mám taky (bohužel) s 810 dosti naježděno a dělá si mi vždy zle, když už tento 50 let starý poloautobus vidím přijíždět. 1) Uznávám, jak přesně je klimatizace hlučná, to nevím. Nicméně nevěřím, že je zde více hluku, než v pojízdné plechovce, protože v ní jde slyšet, i když si někdo na perónu prdne (nadsázka). Já se zase raději posedím v kvalitně klimatizovaném vozy, než abych se pekl jako prase na grilu. Argumenty se špatně fungující klimatizací neuznávám, protože to není chyba klimatizace, ale špatného nastavení. 2) Vyměním Interpantery za všechna B a Bdtee, které u nás jezdí. Na… Číst vice »
K bodům 1 až 5 – Samozřejmě plně respektuji váš názor, byť mám poněkud jiný.
K bodu 6 – Jihočeský kraj se dlouhodobě a dokonce úspěšně snaží likvidovat veřejnou autobusovou i vlakovou dopravu, tak se tu bohužel 810 ze Šumperska v budoucnu neuplatní. Nebude kde.
Právě včera jsem si užíval 2 hodiny v 654. Místo na mne zbylo jen ve spodní části. Nejen, že tam byla zima, ale opravdu je zábavné, když v nohách cítíte každé zadrnčení těch malých koleček na kolejích. Je pravda, že přes to drnčení už ani není slyšet hukot neúčinného topení.
Zlaté 810 a 816.
Uznávám, že leckdy jsou v 654 háčky zbytečné, protože leckdo raději celou cestu sedí zachumlaný v kabátě a v kulichu.
Pokud vím, tak strojvedoucí si 810 spíše chválí, pokud teda nejsou neudržované
V jednoduchosti je dost velké kouzlo pro všechny. Původní lavice ale připomínaly pryčny a po čtvrthodině z nich bolela hlavně záda. V posledních letech jsem s ničím takovým nejel, takže nechci soudit dnešní stav u M816.
Já jsem nikdy po několikahodinové jízde v 810 její jednoduchost neocenil. Ani jsem se jí necítil okouzlen.
Musím jít a nevím, jestli se sem ještě dostanu, tak alespoň poslední poznámka. Pravda, nemám s tím osobní zkušenost, ale podle fotek to vypadá, že sedadla jsou stejná jako v InterPanterovi. V tom případě by bylo zoufalé sedět hodinu v rychlíkové spoji a nejen v místní dopravě 🙂 Ale osobně proti InterPanterovi nic nemám, něco přes hodinu tam posedím bez problémů. A pak už skutečně netuším, co by mohlo být na 810 lepší 🙂
Mimochodem, to dodneška všechny RegioSprintery jezdí u nás jen pod německou registrací a české typové označení ta jednotka vůbec nemá?
Oproti regiosprinteru je 810/816 luxus (jako každé jiné vozidlo).
Jsou případy, kdy bych byl dokonce vděčný za 654, ale moc jich není 🙂
Z kapsy tahám harmoniku,
tulákům song budu hrát,
sedím si na nárazníku
a je mi tak akorát.
https://youtu.be/_fr44pxsYSA
Cena.
ano , kraje jsou státy ve státě, což nevede k ničemu dobrému, a tento stav nekoncepčnosti jednotné sítě to jen dokumentuje..a bude hůř
Zkuste představivost: Pokud by veškerou veřejnou dopravu zadávalo ministerstvo dopravy, tak by se lid v takovýchto diskuzích plamenně rozčiloval, jak jsou ti byrokrati v Praze odtržení od reality a skutečných potřeb jednotlivých regionů. Pokud by se zachovala unitární železnice, mohl by si stát, kraje či kdokoliv jiný, objednávat co chtěl, poslední slovo by měli chlapci a děvčata ze Severozápadní, Jihozápadní či Střední dráhy (nebo jak by se současné verze jmenovaly) kteří by se zařizovali podle svých potřeb a vždy by to velmi odborně zdůvodnili.
A jaký by tom byl rozdíl oproti současné situaci?
Teď si některé kraje (Jihočeský například) nezjišťují ani náhodou, jaké autobusové a vlakové spoje jsou využívány a jaké jsou potřebné, jen přihrává zakázky přes „spřátelené“ politiky za pomoci falešných na míru šitých výběrových řízení předem určeným firmám. Třeba GW Train na Šumavě je toho krásným příkladem.
Nezastávám se současného stavu, pouze zpochybňuji představu, že návrat k centralizaci by zlepšil fungování veřejné dopravy. Rozdíl snad lze vidět v tom, že monopolní postavení a centralizace, blokuje zpětnou vazbu se zákazníkem, ze své podstaty. Rozdělení na menší celky (ať už kraje, co by objednavatele, nebo dopravní společnosti co by vykonavatele), dává potenciál větší flexibility. Potenciál (možnost) ovšem není záruka, že žádoucí stav skutečně nastane. Obávám se, že jádro pudla je někde úplně jinde.
„Ten zmatek nastal už ve chvíli, kdy kdosi vymyslel kraje a krajské úředníky.“
Nikoliv, nastal až cca 20 let poté, a to primárně z viny státních úředníků (neschopných mj. zajistit jednotnou jízdenku i pro „ministerské“ vlaky, tedy rychlíky).
Jedním z těch, kdo jednotnému tarifu brání, jsou tuším právě kraje. A samozřejmě někteří dopravci.
…ale aby pan Sůra neřekl, souhlasím s ním ohledně přibližovadel 810. Vůbec nepochybuji, že se s nimi budeme pravidelně setkávat na lince U11…namísto slibovaných pavouků.
SŽDC vydalo KJŘ, jen pro potřebu zaměstnanců.
A ještě 1200 nebo 1300 ks darovala ČD (protože prodávat ho dle svých slov nesmí).
Když už jsme u toho, k čemu ho vlastně zaměstnanci SŽDC KJŘ potřebují? Podle vyjádření SŽDC je úřední vydání JŘ pouze v elektronické podobě, kde si má každý vyhledávat. Např. pro lidi bez internetu na zastávce v poli velmi praktické, ale tam zase žádní zaměstnanci SŽDC nemají své stálé pracoviště. Znamená to teda, že na konci roku 2019 jsou u SŽDC zaměstnanci, kteří v rámci své pracovní náplně musí vyhledávat spojení a nemají k práci přidělený počítač (nebo jinou techniku)?
Co já vím zeptejte se mluvčího SŽDC. A navíc vám to může být úplně u zadele. Ať si vydávají co chtějí. Byla to jen odpověď k článku, kde je napsáno že nic nevydali.
Tak to neumíte číst, v článku je jasně napsáno, že „České dráhy ani Správa železniční dopravní cesty letos nevydají knižní jízdní řád, který by byl v prodeji pro cestující.“
A navíc výdaje organizace financované z našich daní mi být u zadale nemusí, není to soukromá firma a prachy, které utatí za tisk KJŘ u kamarádů s tiskárnou, nejsou jejich prachy, i když pak potrefené husy plné šlejšek vztekle kejhaj. Tak příště třeba vydají pornokalendář, aby se zaměstnanci při dlouhých nočních směnách nenudili, to také bude zcela jistě v pořádku.
No nejvíc tady zatím hejkate vy. Vaše starosti bych mit. Nemáte nic lepšího na práci než obrazet celý den diskusi zdejšího webu?? A nebojte kalendáře s nahotinkami mají na sždc už dávno.
„Ta (AŽD) se dohodla s Ústeckým krajem na obnovení provozu a nové lince U10 z Litoměřic do Mostu, kde vlaky nahradí autobusy.
Není pravdou. Autobusová linka 660 Most – Lovosice zůstane zachována ve stejné trase a se stávajícím počtem spojů.
Díky za upozornění.
Ještě bych poznamenal, že AŽD také částečně nahradilo ČD. A sice na některých spojích na úseku Čížkovice – Lovosice – Litoměřice horní nádraží, kde budou jezdit v prokladu s ČD, kterým zůstávají spoje Česká Lípa – Postoloprty.
U 660 je to naprosto v pořádku, ta jede s vlakem zhruba v půlhodinovém prokladu, ale přímý souběh vlaku s linkou 661 je dost zvěrstvo. Jinak ve výčtu obnovovaných tratí chybí 182 Staňkov – Horšovský Týn.
Tam se jezdí (182), sice jen o víkendu ale jezdí. Teď jen se vrátily vlaky i v pracovní dny.
Takže můžeme očekávat nárůst „bagristů“ à la Hřivice, nebo „průbojníků“ à la šturc v Přerově. Věděli aspoň ti divíšci, kde vlastně jsou, nebo je tam soukromník jako obvykle poslal bez seznání s tím, že pokud se jim něco nelíbí, zítra už nemusí chodit?
Naštěstí firum toho pravého narodniho dopravce se takovéto lapalie vůbec nikdy nestavaji.
Rozhodně očekávám nárůst lapálií, protože denně vidím potěr, který brzy rozšíří řady fírů. Bude legrace, to na každý pád. Odchodem Zdendy K. a přerovského fretkaře problémy nekončí, to ani ve snu.
Jojo, dokud nenajezdí aspoň milión kilometrů, tak nesmí za knipl. A vůbec, co si to mladí dovolujou! To JÁ když jsem prvně lez na mašinu, JÁ to uměl!
sarkasmus
Přesně. Tráva je čím dál míň zelená, voda čím dál míň mokrá a nafta se čím dál hůře krade, kam se to řítíme.
Osobne si myslim, ze se nakonec ukaze predevsim u Arrivy, ze to zase takova velka vyhra jim prenechat nektere trate nebyla. A ze jim budou navic i zamestnanci odchazet. Ono prace na zeleznici neni pro kazdeho, u CD je taky velka fluktuace, ale ty aspon nabizeji lepsi penize nez Arriva.
Uvidime. Myslim, ze hlavne v nasem Zlinskem kraji bude HODNE lidi jeste rado vzpomimat na Ceske drahy…
Arriva svými pracovními nabídkami cílí spíše na Slováky, protože stále nabízí lepší pracovní podmínky než ŽSSK.
No zatím tu máme zkušenost s linkou S49, kde to výhra opravdu byla. Pominu-li stáří motoráku 845, je vlak pohodlím (široká sedadla s dobrou opěrkou), čistotou (oproti předchozím), tichostí (lepší podvozek) i vybaveností (Wifi, voda zdarma, zásuvky) lepší.
Také se mi příliš nelíbí nahrazení motoráků 854 na rychlících, byly pohodlné, ovšem za Arriví 845 se opravdu zlobit nebudu a dle mého subjektivního dojmu rozhodně budou působit lepším dojmem na cestujícího.
Jo, už to tady mnohokrát pročlo, že 33 u ČD je víc než 50 u Arrivy.
Arrivě se žádné tratě nepřenechávaly. Tratě jsou a budou i nadále v majetku státu, ve správě SŽDC. Arriva vyhrála výběrová řízení na provoz vlaků na vybraných tratích.
Při použití dvou a více dopravců, někdy i u jednoho dopravce s přestupem, dojde k zvýšení výdajů cestujícího na tu samou vzdálenost bez ohledu na to, že jízdenka na té které části cesty k cíli bude levnější než před 15.12.19. Jednoduše dřívější výdaj 50,- nebude 30+20, ale např.40+25, tak jsou tarify
prostě nastaveny.. Jízdní komfort bude věc druhá
No vždyť to říkám- soukromníci přinesouna żeleznici přímo závratné zvýšení kvality 😂😂😂😂😂😂
Závratné to sice není, to je pravda, ale pořád lepší než drátem do oka (či jezdit v béčkách a 810 na věčné časy :))
…..a za nižší jízdné, pro nás všechny
Myslím, že promluvím za nás všechny, když řeknu: „Nemusí pršet, stačí když kape.“ V kterém že to bylo filmu?
😀
To nižší jízdné rozhodně neplatí „pro nás všechny“. Např. dojížděči v JMK nebo ZK by mohli vyprávět. Cesta s kolem s více dopravci se taky citelně prodraží. A státní tarif v ani jednom zmíněném případě nepomůže.
Jsem dojížděč na hranici JMK a ZK a jízdné mi zlevní v obou krajích, takže to jste těžce netrefil. 😀
O.k., opravuji na „někteří dojížděči“.
,, ……. jezdit v béčkách a 810 na věčné časy “ a víte co, dneska ČD na Berounku nasadili jeden starší vůz AB a musím konstatovat, že bylo čisto a bylo i teplo, oprati minulým dnům, kdy jezdil výkvět moderna ….
To jen tak naokraj.
Děkuji, klidně si je vemte všechny. Na R12 jich máme nadbytek 🙂
Také se občas rád svezu AB na rychlíku Lysá – Kolín, ovšem po přestupu do EC mám konečně pocit, že jsem v aktuálním století (pokud zrovna na konci nejede posilové B).
Abychom mohli objektivně posoudit přínos soukromníků, museli bychom vědět, jak by to vypadalo, kdyby si ČD udržely monopol. A to nejen z hlediska vozového parku, ale hlavně z hlediska cen a od nich odvozeného rozsahu dopravy, protože balík peněz, co kraje na dopravu mají, je pořád jen jeden.
Jestli chcete vidět jak by to vypadalo pokud by ČD nebyly vystaveny konkurenci, stačí se zajet podívat na Slovensko.
Lépe než na Slovensko bych se podíval do Rakouska (jenže to se zastáncům divoké liberalizace nehkdí do krámu).
A proč ne na to Slovensko? S tím jsme sdíleli většinu minulého století společný stát, takže je nám mnohem blíž, než Rakousko, které se od r. 1918 a zejména 1945 vyvíjelo zcela odlišně. Na Slovensku vycházejí ze stejného stavu stejné infrastruktury, jakou jsme měli do r. 1993 ve společném státě. Jezdí tam z velké míry stejná vozidla. Tak proč tedy do Rakouska a ne na to Slovensko? 😉
Lépe než do Rakouska bych se šel podívat na statistiky, respektive HDP na obyvatele. Slovensko nám je přeci jen blíž.
vy racite platit stejne dane jako v Rakousku?
Mno kdybych měl platit rakouské daně, tam mi z té superhrubé zbyde víc.
Česká a rakouská železnice mají společný původ. Dnešní SŽDC a ČD jsou následníky rakouské kkStB (StB = Staatsbahnen), tak by nebylo od věci se inspirovat tam.
A všichni jsme potomci pramáti Evy …
Nikoli. Dnešní SŽDC a ČD jsou následníkem ČD s. o. a ta je následníkem ČSD. V té době už StB nebyla císařská ani královská.
Ne nehodí, protože od 28.10.1918 se Rakousko a ČR vyvíjely poněkud odlišně.
Jak už tu někdo napsal, Slovensko je nám HDP, stavem vozového parku, výchozím stavem infrastruktury a bohužel i mentalitou o poznání blíže než-li Rakousko.
Souhlasím, až na tu mentalitu. Ta rakouská je nám blíž. 300 let je holt 300 let.
V tom si dovolím nesouhlasit, máme podobnou mentalitu s Vídeňáky, s lidmi z Tyrolska nebo Štýrska u o poznání méně. Nicméně Vídeň není Rakousko.
Co je na naší liberalizaci DIVOKÉHO? Nedělejte tady z toho drama.
Inu, někdo za 40 let vybudoval České a někdo Rakouské či Švýcarské dráhy. To se zase nehodí do krámu zastáncům česk(oslovensk)é státní dráhy, že.
Takový Stadler GTW nebo Alstom Lint bych za závratné zvýšení kvality považoval.