Přehled: Tramvaje a metro čeká letos v Praze řada výluk. DPP ukázal své plány
Rekonstrukce tramvajové trati na Hlávkově mostě. Foto: DPP
Seznam dopravních omezení je relativně dlouhý. Vyžádají si řadu změn v provozu.
Seznam dopravních omezení je relativně dlouhý. Vyžádají si řadu změn v provozu.
Spíš je zajímavé to, co v seznamu zatím není. A to výluky kvůli výstavbě TT Václavské náměstí, byl tu k tomu nedávno i článek. Bude zajímavé, jak se to popasuje s uzavřenou Dlážděnou nebo Spálenou (ta má být v červenci).
Kdy už Hříbeček, před ním Šajnhérr a spol. pochopí, že jestli má být MHD v Praze pro lidi zajímavé alternativa, tak musí DP při výlukách jasně stanovovat mantinely, případně jednat s PČR o nějakých dopravních opatřeních. Není přece možné, aby víkendový interval 7 minut v úseku Letňany – Holešovice byl při výluce nahrazen 10-ti minutovým intervalem, když kusé koleje v Holešovicích určitě umí kratší interval obratu (i přes dvojí úvrať). Je hezké, že busy X-C teoreticky jezdí v intervalu 1-2 minuty, ale když přijede do Holešovic plné metro na stání, tak se stejně dá kulturně odjet tak třetím busem v… Číst vice »
Jak že je fakt problém, kdy nechcete stát, počkat na další bus?
Mne naopak přijde, že výluky na C jsou dobře organizované a funkční. Na těch pár dni trocha nepohodlí přece nevadí.
Stačí jít z toho metra trochu pomaleji a chytnu další bus…
Já jsem dokonce v tom metru počkal, až všichni vystoupí a metro odjelo úvratí do obratové koleje, protože mě zajímalo, jak to bude probíhat. Takže tipuji, že jsem stihnul třetí bus v pořadí, který byl z Holešovic už jenom „lehce“ na stání s několika volnými sedačkami a sednul jsem si. Bohužel to dorazila Vltavská (tak se asi do prvních dvou nedalo nastoupit), takže výstup na Florenci byl docela problém. Podotýkám, že byla 17:45 +/- 10 minut. Takže jednoduše je potřeba lidi v metru ředit na kratší interval, protože návazná doprava jednoduše není kapacitní. A to platí i pro výluky „stropní… Číst vice »
Na pytel ovšem je, že pravidelně nějaká etapa končí na PP, kde se zrovna přestupuje pěkně blbě.
A to mohli aspoň postavit ten výtah pro bezbariérovost… určitě by to bylo spolehlivější využití prostředků než lanovka (která možná být užitečná může, ale jak je vidět, je taky mnohem shoditelnější). Zpřístupnění stanic už negeneruje tak velké náklady navíc jak prodloužení tramvají apod.
Jak to vypadá s výlukami Dukelských hrdinů a Seifertova, které jsou naplánovány na druhé pololetí? DH je myslím jasná věc, ale zajímalo by mě, zda Žižkov není ohrožen výlukou na Libeňském mostě. Ovšem vzhledem k tomu, že výluka tam bude dalších X let, není asi na co čekat.
Tak ať je či není momentální výuka Libeňského soumostí plánovaná, že tam nepojedou tramvaje bylo známo dlouho dopředu, čili i jiné větší výluky s tím asi počítají.
Dukelští hrdinové proběhnou dle plánu, Seifertova letos v plánu není. Omezení bude z důvodu rekonstrukce v nově Hartigově v horní části před Ohradou a týkat se bude busů.
Praha je jeden velký chlívek takže ty výluky budou stále a komu se to nelíbí má prostě smůlu
No jak vidím, tak bude zázrak, zda bude dost kachen i na tu 1, 17 a 27, což upřímně ta “obsluha” Libeňského mostu je totální nesmysl. Výluka trati na Panrkáci mne nijak netrápí a upřímně a tam to bude to zajímavé. Hodně zajímavé bude to uzavření smyčky Březiněveská a toho, kam a jak se to vejde, když to bude muset se vejít na Sídliště Ďáblice/Vozovna Kobylisy a nevím, zda se tam linky 3 a 6 vejdou. Hlávkův most je potřebný, ale ve spojení s výmysly kolem Libeňského mostu je to zvrhlárna. Ta Škrétová, kde bude kolejový přejezd, to bude taky… Číst vice »
Škrétova předevčírem skončila.
U DPP se jasně ukazuje výhoda toho, když dopravce je zároveň správcem své infrastruktury. Do plánování výluk mu nikdo nekecá…
Myslíte? 🙂
Co není, může být. Co když třeba Jančura dostane nápad provozovat tramvajové linky v Praze? 🙂
Pokud mu to konšelé přiklepnou, jejich byznys, ale nevěřím tomu…
Kéž by se to stalo…dpp by potreboval komercni konkurenci jako sůl…
To bych takhle jednoznačně neřekl, občas vymyslí pěknou kravinu, viz. To s tzv. Obsluhou okolí Libeňského mostu.
A jak to měli vymyslet jinak, když cca 6 let je zásadním požadavkem P7 při uzavírce mostu zachování spojení dvěma tramvajovými linkami na Maniny (a jelikož to nyní jde, tak i k nové zástavbě okolo středu soumostí). Pokud toto je základní podmínka, tak se opravdu nic moc vymyslet nedá.
Tak potom si to neorganizuje „jen“ DPP…
Organizuje, jen to musí nejprve se zainteresovanými subjekty projednat.
Už léta se plánuje, že v případě rekonstrukce Libeňského mostu bude zachováno tramvajové spojení na zastávku Maniny. A současný havarijní stav to jen trochu urychlil…
Myslíte, že výluky se nemusí koordinovat s TSK a správci inženýrských sítí? 🙂
Výluky si DPP naplánuje, ale pravidelně jejich návaznosti a koordinaci s ostatními investicemi města na MHMP diskutuje a případně koriguje. Řada výluk se pak nemusí konat s ohledem na různé vlivy a je zcela běžné, že se plán DPP mění. Výluky metra jsou závislé třeba na koncertech v Letňanech, nebo na nějakých jednáních v Kongresovém centru apod.
To je krajně naivní představa. Koordinace výluk v Praze je pěkný opruz a mluví do toho kde kdo. To že zveřejní hotový plán je výsledek jednání a ne „my se rozhodli a tak to bude“.
Myslíte, že se ŘSD ptá všech x tisích dopravců, když plánuje uzavírky?