Přehled projektů: Správa železnic letos rozkope 107 kilometrů tratí
Průběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal Chrást
Správa železnic zveřejnila přehled největších staveb, s jejichž zahájením letos počítá. Celkem zahájí stavby na 106,8 kilometru tratí. Mimo jiné
K čemu jsou takové časové přhledy když se podle nich stejne nestaví viz nádraží vsetín, ktere se v podobnych prehledech objevilo už xkrát
• Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC — Takže budeme jezdit pro šotoušky 80 přes Bezpráví, to bude úžasné, ne jedno srdce zaplesá! ANO bude líp nemaj peníze, nojono..
Co bude v Kolíně, eskalátory? Tam je to silně nekomfortní přestup.
Me vzdy tyto clanky desi, no ano rozkope… Ale lepsi by bylo psat, letos dokonci… je to pozitivnejsi 🙂
A v LBC kraji nic. Vůbec nic. Nejostudnější krajské nádraží , kterým je Liberec taky nic. Tak děkujeme dobrá správo. I v LBC kraji platime daně , tak nevím proč u nás stát nechce investovat. Ono je to cellkove tristní , na síti přes 9000 km opravit ročně 107 km , to je fakt ubohost. Za trest vás nápisů zkráceně SŽ.
Jelikož jsem z Liberce, docela by mě zajímalo, co je na libereckém nádraží ostudné.
Možná „ostrov“, ten asi zatím stále příliš vábně nevypadá – ale už jsem tam dlouho nebyl, tak nevím zda se něco k lepšímu mezitím nezměnilo. Jenže dokud bude tak „mrtvý“ jako v posledních letech, tak tam asi jakékoli „vylepšování“ stejně nikdo nezaregistruje – kde jsou ty doby, kdy tam třeba už od velmi časného rána doslova „hučela“ samoobslužná jídelna s výčepem, atd. …
Přinejmenším vstupní vestibul libereckého n. je na poměrně slušné úrovni,perony,pravda,už tak skvostné nejsou. Chcete li vidět ostudu,jde li o nádražní budovu,přijedte se podívat do P.-Vysočan,do jara se snad ještě udrží,pak půjde k zemi,tedy nezačne li se s modernizací od Mstětic,to nevím.
Nejostudnější krajské nádraží? Evidentně jste nebyl v Jihlavě a ve Zlíně….. Doporučuji navštívit i Budějovice (pravda budou se opravovat) a brněnské provizorium. Ale Liberec co se týká budovy a prostor je v pohodě.
Vždyť je tam nová trať mezi Libercem a Jabloncem, chystá se Chrastava, Hrádek nad Nisou, Česká Lípa – Liberec …
Nová trať mezi Lbc a JnN? Pouze opravena v původní stopě, tedy pomalá horská trať s Vmax 60km/h. A to ostatní je jen v ranku slibů.
Liberecké nádraží (budova a většina prostor pro cestující) je v pořádku. Problém je ve stavu tratí v regionu. A opravdu si nemyslím, že situaci zlepší jejich opravy. Je třeba radikální krok a k tomu není vůle těch, kteří o tom rozhodují. Bohužel.
Měl byste se vydat do jiných krajských měst. Liberecká příjezdová i odjezdová hala, podchody a nástupiště OK. Ostrov by zasloužil řádnou rekonstrukci. Ale mrkněte se na Č. Budějovice, Zlín, Ostravu hl.n., Brno hl. a lidi si tolik nestěžují.
Ústí nad Orlicí vypadá taky na slušné fiasko. Nepíše se tam nic o zvýšení rychlosti, pouze snížení propadů, interoparabilitě, nástupištích..
Co je to BC ?
Blending Call, financování z CEF, ale některé stavby tu dotaci nedostali, takže to zaplatí úvěr z EIB 🙂
Dobre vysvetleni zkratky dvema dalsimi zkratkami 🙂
Program Blending Call (BC) řeší odstranění úzkých míst na vybraných předdefinovaných úsecích železničních „Core Network“ koridorů v České republice. Financování tohoto programu probíhá z prostředků Nástroje pro propojení Evropy (CEF), z úvěru od Evropské investiční banky (EIB) a ze státního rozpočtu.
Connecting Europe Facility (CEF) – Nastroj pro financovani (podporu) strategickych investic EU v oblasti dopravni, energeticke a digitalni infrastruktury (Financial support for strategic investment in transport, energy and digital infrastructure).
A co nejdřív dokončit ty úseky rozkopané už v letech minulých? Na některých se nic neděje a místo vlaků dlouhodobě náhradní doprava…
Dotaz • Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek, ..má se jednat o rekonstrukci? Všude se mluví o stavbě nového mostu cca 300 m vedle současného
Kdo ví, je tam složitá majetkoprávní příprava. Uvidí se, co na to pan kníže.
Tak doufám, že se s realizací Vsetina začne opravdu tento rok. Z městského úřadu totiž přišla informace, že se začne přestavovat nádraží až v roce 2021nebo 2022. Tak nechápu kde na to přišli, když v tiskové zprávě je napsán tento rok. Vsetínské názddaží si to opravdu zaslouží a čekáme na to tady hodně let. A je to ostuda, že jedno z největších nádraží které odbaví nejvíce cestujících je v takovém stavu.
Vsetín je ostuda.. a pevně doufám že se opraví letos. Nevím někde bylo že se má pokračovat i s valmezem ?
Valatrans svou čast splnil a to byla právě obchodní galerie před nádražím, která už funguje a je otevřená. K ní má právě být přiveden podchod. Vytah u galerie už je jen neni v provozu.
K tomu Vsetínu, část budovy, která je blíže k aut.st.se má začít bourat letos. Aby se aspoň začalo. Ale aby to nebylo vše ideální, tak přejezd u tzv.Křivačkárny a přechod na Štěpánskou ulici mají být zrušeny bez náhrady, ale nevím co je na tom pravdy. Celé záhlaví s 2.TK.se má posunout více vpravo, tj do města, kvůli zvýšení rychlosti vlaků. No každopádně,už tomu chybí jen pěkná PHS
A Ostrava Kunčice – Frýdek Místek (Frýdlant n/O) je zase v nedohlednu. Slibem nezarmoutíš.
A europrachy v ..
T. č. se projektuje ve stupni DUR až po Frenštát, vč. trati Ostravice.
Souhlas kdejaká prdel se dratuje a Ostrava – Frenštát v nedohlednu …na co čekají ? Hlavně že se vymyslí píčoviny typu národní investiční plán.
Když příprava začala loni, těžko můžete čekat, že se letos bude stavět.
Prakticky celá oblast „vpravo“ od Labe je také bez drátů. A změna v nedohlednu.
Co byste chtěl na těch lokálkách „drátovat“? Možná severovýchod Čech (ale ten zase není „vpravo od Labe“) a trať Praha – Turnov, ale jinak „drátovat“ stávající stav bez rozsáhlejších přestaveb těch ostatních tratí na značně vyšší NTR žádný smysl nemá – to už je lepší věnovat ty finanční prostředky do nákupu dynamičtějších a výkonnějších vozidel nezávislé trakce. Až přestane Liberecký kraj podceňovat trať Turnov – Jičín – Hradec Králové a začne vynucovat její skutečnou modernizaci s podstatným zvýšením NTR, tak pak by samozřejmě měla smysl elektrizace i tam, ale „drátovat“ ten dvacetikilometrový závlek přes Starou Paku pro jeden pár vlaků… Číst vice »
K čemu dratovaní, když si Pardubický kraj nasmlouvat motorovou divizi paštikářů na zadratovanou trať Ústí n.O. – Letohrad…
Frenštát, zneuznaná moravská megapole 🙂
to je v plánu až na rok 2023 😉
https://www.stavby.szdc.cz/
„Správa železnic letos rozkope 107 kilometrů tratí.“ Není to titulek jaksi pejorativně?
Zaujal mě úsek Přerov-ChropyneJak to bude řešit nejlepší dopravce a opora železnice???snad ne taky autobusy,jak na zdejsich stránkách stále kritizované ČD!!!
Mně především zaujalo, že tento úsek byl vyloučen z provozu již po 1,5 měsíce v létě 2019, přesto jej Dobrá správa uzavře o rok později znovu.
Dobrá správa (SŽ) … pro daňového poplatníka černá díra 🙂 Je potřeba vyčerpat peníze stůj, co stůj. Bez toho nebudou prémie.
Co tam budou dělat? 200km/h asi ne co..
Toto mě taky velmi zajímá – neznám rozsah projektu, ale že nestačila výluka loni dává tušit něco většího. Samozřejmě, stav svršku a pravděpodobně i spodku nic moc (pravděpodobně nejhorší souvislý úsek na 300, kromě Věžek), nicméně asi bych byl taky raději, kdyby se na to už vykašlali, nalili ty prachy smysluplněji a hlavně – aby urychlili přípravy na tu modernizaci. S takovou to totiž vypadá, že se na prvním plánovaném úseku v nejbližší době ani nekopne (poslední slib snad byl 2023?) a nebo to budou fakt vyhozené prachy z okna, a to je fakt dost smutné!
Asi úseky, které nestihli loni a asi i něco s TV.
Modernizaci Kojetín-Přerov aktuálně blokuje Chropyně kvůli podjezdu.
Konečně Brno-Zastávka.
No jo, ale to je na Jižní Moravě jediné, kde je slibovaná modernizace Brno-Blažovice a zdvojkolejnění Blažovice- Vyškov?
Věřím, že z tohoto seznamu je hodně lidem smutno (ale „něco“ tam je), ale vzhledem ke stavu příprav některých (i dost potřebných staveb) z toho nic jiného vyjít nemohlo. Pro Vaše info – Brno Blažovice je úsek plánovaný až jako úplně poslední, až se bude tušit poloha ŽUB. Ne že by se poloha ze schválených projektů netušila, ale (můj názor) velmi pochybuji o tom, že se na to kdy ty prachy najdou…
V tomto roce reálně pouze Brno – Střelice (viz i údaj „1. etapa“).
Aspoň kousek. Optimální by bylo dotáhnout zdvojkolejnění a dráty až do JIhlavy.
Ideální by to bylo, ale bohužel do toho nikdo nepůjde budem rádi když se to za našich životů aspoň zadrátuje
Aby se toho náhodou na železnici nevylepšilo příliš…
Dvojkolejka i dráty v tomto úseku jsou naprosto zbytečné.
Dvoukolejka samozřejmě zbytečná je (leda snad ji až dovést do „Božího Požehnání“), ale „dráty“ by v těch kopcích určitě prospěšné byly.
Dráty budiž, ale ta druhá kolej? Zas tak moc tam toho nejezdí. Roznodně ne tak, že se druhá kolej přistaví k tomu, co tam je a tím se zabetonuje rychlost na 80 km/h.
Ta rychlost tam je “ zabetonovaná“ tak jako tak, nikdo tam žádný významný přeložky dělat nebude. dvoukolejka by eliminovala výluky, zpoždění a i dojezdový čas by se zkrátil.
To jedině, že by nečekaně zaniknul spolek Voda z Tetčic, jinak je to neprůchdné.
To je nesmysl. Rychlé spojení do Jihlavy bude řešit VRT. Zvojkolejňovat a elektrifikovat klikatici z 19. století nemá smysl. Bylo by to možná dražší, než ta VRT.
Nesmysl je čekat na VRT, ta bude možná za 40 let, krom toho nijak neřeší Třebíč, Náměšť a ostatní místa. Spojení Brna a Jihlavy řeší dneska spíše D1.
Zdvoukolejnění a elektrifikace by přinesla zrychlení a možná přilákala i dost cestujících na to Brno Jihlava.
Budiž jí dáno Boží Požehnání. 😃
Pridám jeden odkaz, dával jsem ho k jinému článku, ale sem se hodí víc-trať 240 a problémy s VDV.
https://www.denik.cz/ekonomika/zpozdeni-ci-precpana-souprava-cesta-vlakem-je-chvilemi-utrpeni-20200120.html
Pokud to bude pravda, tak zpoždění vlaků v relaci Praha-Ostrava bude masochismus…
Jízdní doby budou samozřejmě stále uváděny jako kdyby se na trati jezdilo bez omezení, takže vlaky budou mít permanentní zpoždění, no super.
ŽST Pardubice,úsek Velim -Poříčany…není nad dobré zprávy pro nákladní dopravu.
Nechybí tam přepínání úseku Nedakonice-Rikovice a pokračování prelozky u Stodu k Domažlicím?
NedaŘí není rekontrukce ani oprava trati. Akorat se vykope kabeláž a vymění nosné lano TV.
Ani jedna stavba Plzeň-Domažlice nemá zatím územní rozhodnutí
Co znamená optimalizace traťového úseku?
Prakticky novostavba ve stávající stopě.
Ne tak zcela: sice opravdu téměř „novostavba“, ale ne nutně v úplně stoprocentně původní stopě, a také s „novějšími“ (méně „přísnými“) parametry, které podle dřívějších PTPŽ nebyly přípustné.
Cesta mezi Praha a Ostravou bude v následujících letech něco. Velim-Poříčany, Pardubice, Brandýs-Ústí, Přerov i ty Dětmarovice budou mít vliv. A to se ještě příští rok přidá Polom-Suchdol a za dva roky Uhersko-Choceň.
A možná ještě Česká Třebová.
Třebová začne až po dokončení Pardubic.
Třebová měla začít příští rok.
Třebová nemá dokreslení ještě ani DUR, než se získá UR a nakreslí DSP, myslím že mají dost práce.
A Choceň – uhersko nezapomeňme… příští rok.
Dětmarovice žádný velký vliv mít nebudou, už teď jezdí i z důvodu oprav v Polsku hodně vlaků přes Chałupki. Spíš budou mít problém nákladní vlaky. I když směr Těšín mohou částečně využít opravenou trať přes Polsko.
A až se dodělají tyhle úseky tak se zase rozpadnou další části koridoru dělané kolem let 2000…
Nevím jak si někdo mohl myslet, že koridory se budují na nesmrtelnost, největší problém je že se dosud nevybudovala objízdná trasa pro dobu oprav koridoru, trať přes Hradec už se měla dáno zdvoukolejňovat a rychlost zvýšit alespoň na 140(160)km/h, což skoro všude půjde i bez přeložek.
Nesmrtelnost nikdo nečekal, ale životnost 20 let taky není úplný terno.
Nemylte se – mnozí lidé od „traťovky“ v dobách, kdy se začal stavět 1. koridor, dlouho žili v představách, že jde o „bezúdržbovou“ stavbu se životností aspoň 50. roků, a podle toho se zpočátku i přistupovalo k údržbě minimálně těch prvních staveb …
A to se ještě ty první stavby realizovaly dost v úsporném režimu.
Asi to nejsou celkové náklady, ale hranice, od které jsou akce v seznamu.
Ta fotka Průběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal Chrást mi přijde skoro jako ve Vršovicích mezi Koh-i-Noorkou a Bohdalcem než u Zahradního Města.
Přesně tak. Je to místo,kde je vyhybka do depa ve Vršovicích ….Zahradní Město je poněkud dále…
Nebo: bývala skupina Vršovice seř. odjezd, blízko bývalé Odb. Železný most, popřípadě ještě poblíž budoucí zastávky Eden.
Tak podle mostu se dá snad poznat kde to je.
Máte pravdu, kdo by toto místo díky tak krásnému mostu nepoznal 🙂
To nádraží je úplně chcíplé. Donedávna tam fungovala aspoň ta nádražka. Nicméně je z peronu pěkný výhled na Labe a dá se odtud observovat vodní ptactvo. 🙂
Míněno nádraží v Roudnici nad Labem.
Mohl bych vás poprosit o sepsání významu zkratek u seznamu Celkové rekonstrukce traťových úseků a železničních stanic.
Dále uzel Plzeň je plánován přepojit do Prahy v dubnu.
BC je blending call, PR Polská republika a PEU předelektrizační úpravy (v žargonu SŽ oprava trati).
n.O. – nad Orlici
u K. – u Karviné
km – kilometr
SŽ – Správa železnic 😀
Nebo Sdružení Žoldáků 😊, což by mnohdy odpovídalo
Státní žebrota.
Tak detailně jste nemuseli, ale i tak díky za objasnění zkratek.
Tak ještě
hl.n. – hlavní nádraží
Kč – koruna česká
a máme to snad všechno 🙂
wtf? omg? tla!
LOL 😉
Nikde jsem nenašel plány jak má vypadat reko Roudnice nad Labem, proběhne redukce kolejiště aby mohlo být vybudováno nové první ostrovní nástupiště?
Tam je ještě co redukovat? Leda tak dopravu už potom. A to jen kvůli další betonové parádě a přidávání bariér…
Viz leták k rekonstrukci – https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631500682.pdf
Rozumím tomu tak, že bude obětována 2. kolej. Ostrovní bude jednostranné.
A vypadá to, že chtějí nástupiště zkrátit ze současných 350 m na 235 m. Píšou 610 m nástupišť a 845 m nástupních hran => 3*235 m + 140 m u budovy?
Pro Frantiska: Ty současné nízké perónky a schody na ostrovní nástupiště nejsou bariérou?
Druhá kolej těžko, to je přece současná hlavní kolej pro „pravidelný“ provoz ve směru Praha – Děčín (u současného ostrovního nástupiště) – myslíte patrně 3. staniční kolej. Podle mě je ale i to zbytečné, protože k pravidelnému předjíždění osobních vlaků jinými zastavujícími vlaky tam asi stejně nikdy docházet nebude, tak bych 1. staniční kolej ponechal úplně bez perónu jako rychlou průjezdnou pro liché vlaky a peron pro zastavující vlaky bych udělal jen u 3. staniční koleje místo části 5. staniční koleje, kterou bych „zašturcoval“ u východní hrany staniční budovy a udělal u ní jen kratší peron v prostoru, jehož je… Číst vice »
Té modernizace uzlu Pardubice se jako někdo pravidelně cestující po koridoru docela obávám. Slyšel jsem něco dokonce i o nickolejném provozu v některé dny. Víte někdo jak to bude řešeno?
Plavbou po Labi. 😃
Blbost.. Nějaký fake.. Vidím to tak že postaví 5 na který bude potom převedena doprava a nástupiště a pak postupně budou předělávat 4 – 3 a nakonec 2-1 . Něco jako ve Vršovicích s tím rozdílem že bude o jednoho nástupiště min
*Vidím to tak že postaví 5. Nástupiště *
Nevěřte tak úplně tomu. Bude několik týdnů nickolejny provoz Pce – Rosice, bude vyloučena i 1.SK, což bude nejspíš znamenat přeložení předjíždění Os vlaků mimo Pardubice…cela akce bude na vic jak dva roky.
Celá akce je na 3 roky. Os budou v NAD (alespoň část výluk), část výluk se bude jezdit odklonem (část vlaků), v jednu chvíli se vůbec nebude možné dostat od 5 SK výš.
A ještě bude probíhat rekonstrukce Rosic
Až by jeden řekl, že by mělo smysl to dělat koordinovaně zároveň s výlukami okolo Blanska.
A z Brna do Hradce budu muset jezdit přes Prahu. 🙁
Proč přes Prahu? Rychlíkem do Chocně (nebo Railjetem do Třebové a něčím do Chocně) a Os do Hradce. Nebo z Kolína přes Osek do Hradce.
Když rozkopou zároveň Adamov – Blansko? Tak jedině přes Kolín.
Tak pokud vím, dopravci (především jeden soukromník) řvali, že nickolejný provoz je nepřípustný a tak se částečně bude jezdit i přes Třebovou, počítám Railjety – Třebová, Maďarsko – Brod.
A zase je tam ta zlá zkratka :-)))
snad Babiš příští volby vyhraje když už je to takhle rozjetý…. jestli tam nastoupí tupohlavý tak potěš koště.. ještě jednu sezonu a potvrdí se že když se strany nestřídají jako ponožky tak to někam vede… a ne že to bude jako za starobince kdy ods a čssd vedli na oko žabomyší války přitom táhly za jeden provaz s cílem držet věci při staru aby šlo co nejvíc do kapsy těm sráčům ….
Výsledky oprav a modernizací zejména na železnici už jsou opravdu vidět – velmi mě to těší – jen tak dál!
Nevšiml jsem si že by zrovna na výstavbu dopravních staveb, mělo nějaký vliv jaká strana je u koryta. Tam se jede stále ve stejných kolejích. Jediná yjímka byla blb Bárta, ale to byl policajt.
Ono taky příprava takhle velkých staveb přesahuje volební období, tak to nikoho nezajímá.
Zas na druhou stranu nebýt Bárty, nikdy bych nevěřil, že to múže být ještě horší.
Tam šlo o penízky do kapsiček. Nechápete?
Zatímco teď jdou do kapes dobrým lidem a nikdo nikoho – byť pod jednou barvou – nestřídá. 🙂 A co se vlastně zlepšilo? Opravuje se jako vždy, sem tam se něco zabetonuje, ideálně se zachováním nebo snížením kapacity. V podstatě chcete to, co zároveň kritizujete – držet věci podle jedněch bez možnosti veřejné diskuse.
Dneska se impostoři přeci jenom víc bojí. 🙂
Budou-li stačit finanční zdroje…
Zdroje by byly. Kdyby ovšem nebyly rozkradení (švýcarská konta ODS). Pamatujete mj. na vysvětlení, že peníze se nemůžou ztratit, že vždycky někde jsou?
přesně.
Jojo, neztratí se, Bureš je hrabe plnýma hráběma…
Kolikrát jsi Rýpale hlasoval pro ODS, když v ní působil tvůj oblíbenec Bureš?
Ani jednou sem ty z.. rdy nevolil a nevím kde si vzal dojem že ano.. A co předvádí tedka Fiala z jeho dementníma kecama? 😂 A Vondra? “ vraťme se k ekologii“ K smíchu… Jako by je v minulosti ekologie zajímala
Havlova pomsta ódéesce. 🙂
ODS šla od válu někdy v roce 2012/13, peníze se z fondů nečerpaly moc efektivně, dost jich tam zbylo, ale od té doby je to 6-7 let, to je dost na nápravu. Stalo se tak? Nevypadá to. A i kdyby, tak na kontech ve Švýcarsku budou jednotky miliard, tedy nízkých desítek kilometrů či jednotky stanic. Problém rekonstrukcí u nás je milion koncepcí, neefektivita přípravy a čerpání prostředků EU, neschopnost úřadů státu dodržet vlastní zákony a v lepším případě údržbová mentalita správy, v horším defétismus a neochota věci měnit k lepšímu a s výhledem. Tak se pojala třeba rekonstrukce mezi Třebovou… Číst vice »
Taťka Klaus. Řečeno vše.
Zakázat volný trh, tím se to vyřeší. V takové Severní koreji mají tolik dálnic, že jsou prázdné.
Nešlo o „volný trh“, ale „volně utrhni co můžeš“, máš-li modrou nebo oranžovou průkazku (např.soudce Havlín).
Tady ovšem nikdy žádný skutečný trh nebyl – jen tržiště s uřvanými a vyčůranými trhovci.
A co švýcarská konta komunistů? Policajti zadrželi Ransdorfa, když se pokusil vybral 300 mega v hotovosti.
Jo a to, že se peníze nemůžou ztratit, to je lež. Běžte se podívat do Zimbawe nebo do Venezuely. Nějak se jim tam ztratilo několik nul z bankovek. A z miliónu zimbabvských dolarů byl náhle dolar jeden.
No ale bankovskou si můžete vytřít…..