Přehled odumírání dálkové dopravy a služeb ČD: Jihočeské rychlíky dál prořídnou
Rychlík, Štráž nad Ohří, foto: České dráhy
České dráhy od soboty dál utlumí už tak výrazně prořídlou dálkovou dopravu. Pro malý zájem cestujících v době koronavirové nákazy
To jestli se lidí vrátí nebo ne ve velkém k VHD se může teď jen spekulovat v rámci domněnek. To ukáže čas sám. Obecně se asi změní chování lidí, dlouho ještě bude převládat strach, zřejmě se po zkušenostech dnešních dní rozšíří práce z domova tudíž nebude nutnost vykonávat tolik cest…. Samozřejmě co by pro dost pochroumanou ekonomiku bylo dobré aby lidi to auto preferovali ať už nákupem nových vozů či tankováním PHM atp. To vše může výrazně pomoci už tak zkoušenému státnímu rozpočtu. Takže budoucnost sama ukáže.
rozšíří se strach…. jako po španělské chřipce, ebole, ptačí chřipce…
V dobe spanelske chripky lide vetsinou nemeli na vyber, dnes je automobil o dost dostupnejsi zalezitost. Ebola nebo ptaci chripka, jejich dopad na Ceskou republiku a jejich medialni pokryti za Covidem vyrazne pokulhavaji.
Hlavne at life maji praci.lhostejno,jestli z domova,nebo z kancelare. Kdyz budou dopravci sikovni,lidi do spoju dostanou.
Myslim,ze nejvetsi chyba, zejmena autobusovych dopravcu,je neochota s verejnosti komunikovat.sam jsem psal na mlznost rozsireni spoju nebo zastavkek nebo zmenu casu,vzdy prisla ignorantska odpoved v tom smyslu,ze nemaji zajem.kdyby mozna vice naslouchali verejnosti,nemuseli by se ted bat o svoji budoucnost.
Bylo by fajn, kdyby začaly už něco v těch Budějkách dělat s těmi vozy, ne jenom, tu a tam, měnit špalky… Nejhorší vozy co na Rychlících jezdí v celé ČR…
Oproti R9 a R12 je R17 TGV 🙂
Redukce je na místě. Vozit 300t vlakem 4 lidi je opravdu nanic.
Vzhledem k omezení pohybu lidí není třeba mít tak „hustou“ síť spojů.
Aspoň že ta nákladka může frčet 🙂
to jo, konečně má na kolejích dost prostoru. A myslím, že dostat náklad na koleje je minimálně stejně důležitý (nebo i důležitější) než vozit skoro prázdný osobáky a rychlíky.
„Dostat náklad na koleje“ musíte trvale a ne jenom na pár týdnů kdy odpadne několik rychlíků.
mnozí tvrdí, že se os. doprava do stavu před „apokalypsou “ nevrátí. Tj zbude dost místa pro náklad. Jo pamatuju doby co se vozil primárně náklad a do zbývajícího „prostoru“ se vmáčkla os. doprava…
Jenomže to byly doby, kdy dráze nekonkurovala kamiónová doprava.
Tak ony kamijonáci poněkud tak yprořídnout. Ne všecky firmy ustojí „apokalypsu“ a následnou ekonomickou ránu…
Myslím si že vrátí. To co bude rozhodující je zjistit reálnou promořenost populace koronoavirem, doufám že se to podaří zjistit brzy ve Spojeném království, Itálii a Španělsku. Mohli bychom z toho totiž dostat přesnější data pro další rozhodování. Pokud je jenom těch 50-60% zcela asymptomatických, jak se v některých studiích říká, tak máme k dnešku počet nakažených x2 a smrtnost /2. Náš současný pohled na tu nemoc totiž trpí zkreslením předvýběrem vzorku. Asi jako kdybychom ve směsi zrní ,železných a olověných broků hledali ty olověné, dopředu budeme brát jen ty pytle, které jsou těžší než průměr a pak je jasné… Číst vice »
Pokud náhodě, tak jinde než na Litovelsku, protože na Litovelsku je místní katranténa právě proto že tam je větší četnost nakažených v populaci než jinde.
Promořenost bude obzvláště vysoká na všech hřbitovech
To ano, ale zjistíme tam asi trochu líp kolik lidí má a nemá příznaky, to je také důležité vědět. Ale bude se to muset dvojitě, jak na protilátky, tak na vir.
Železný bropky jsou naprd, ničí hlaveň. Olovo je olovo.
Příklad….
Ještě si dovolím jednu úvahu, pokud 80-90% probíhá jen s mírnými či žádnými příznaky, tak dokud jsme se po tom nedívali, tak jsme o tom nevěděli. Vím že na to nejsou kapacity a prostředky, ale pokud by byly, tak bych zkusil hledat protilátky i u osob, které letos prodělaly chřipkovité onemocnění.
Na to ale potřebujeme modernizaci systému, kooperaci dopravců co se kusových zásilek týče a nové typy vozů a silničních návěsů.
Nepofrčí, hodně se propadá.
tohle je to nejhorší co mohlo železniční dopravu potkat 🙁 ti lidi do těch vlaků jen tak zpatky nepůjdou. I když už se to zlepšuje, ale myslím si, že jen proto že už některým došla dovolená.
Ti, co potřebovali z jakéhokoliv důvodu jezdit vlakem dříve, budou i v budoucnu.
Spousta jezdila kvuli svemu ekologickemu smysleni, dalsi spousta kvuli uspore penez, pro obe tyto pomerne pocetne skupiny muze byt riziko nakazy dostatecnym argumentem pro prehodnoceni svych postoju. Dale se da realne predpokladat, ze spousta podniku zkrachuje a nekteri dojizdejici prijdou o praci a tim i o hlavni duvod cestovat. Navic je mozne, ze nemalo firem a jejich zamestnancu si nyni vyzkouselo, ze i na home-office se da pracovat a tito lide budou tedy cestovat mene casto. Myslim, ze navrat cestujicich do vlaku nebo obecne do prostredku hromadne dopravy nebude nijak rychly. Co prinese dlouhodobejsi casovy horizont, bude take hodne zalezet… Číst vice »
Já jezdil a jezdím kvůli pohodlnosti. Cestu paltí firma, já jsem v práci a můžu 2 hodiny spát tam a 2 hodiny zpět. Miluju koordinační schůzky v Práglu!!! V kolíně +- se budím, snídám, kafčo nebo čaj, zvesela se účastním koordiv¨naček, podepíšu zápis a zpět opět spánek se sváčou někde kolem Blanska…
OK, urcite existuji i lide, kteri se pro svacu a slofika nechaji nakazit treba ebolou (strocho nadsazky samozrejme), otazka je, zda je vas drtiva vetsina, aby se hromadna doprava vracela k drivejsim cislum. Dale z nejakeho duvodu predpokladate, ze soucasny prusvih preziji vsechny firmy, ktere svolavaji schuze do Prahy nebo kamkoli jinam a ze se cast techto porad nebude odehravat elektronicky. Oboji je myslim prehnane optimisticke ocekavani.
Proč by se nevrátili? Když nemají důvod někam jezdit, tak jsou doma, až budou mít důvod, tak jezdit budou 🙂
Lidi už nebudou jezdit „jen tak“… na vílet, na skupinové akce, za kamarády do hospody, za rodiči. Jedinný důvod bude cestování vlakem z nutnosti do práce a z práce.
To bych netvrdil, důvodů bude i nadále dost. Spíš vidím problém v tom, že co bude zrušeno nyní, to se už po krizi nejspíš neobnoví. A to právě může znamenat i problém z hlediska snížení atraktivity veřejné dopravy.
Může to být i naopak, pokud se nákazu podaří tady zvládnout, budou lidi více než kdy cestovat po ČR. Spíš nebudou chtít cestovat do zahraničí, tam bude hrozba nakažení asi ještě dlouho vysoká.
To by tu ale ta infrastruktura Musela vypadat jinak.
Infrastruktura jak kde, řekl bych. možná by se někde v takovém případě mohly vyzkoušet sezónní rychlíky, co to udělá.
tak to já už teď mám naplánované tři výletyvlalkem a dvě služební cesty, ale vyrazím až bude COVID pod kontrolou
lepší je to teď, mám pro sebe dycky celý kupíčko!! RJ Bussines, 737Kč. Firmu to vyjde levněj, než mi platit cesťák. Tj auten jedu (a cesťák na auto kasíruju), jen když jednu na servis a mám sebou vercajk, notebook a měřáky. Tohle tahat vlakmem opravdu nehodlám.
Vy pracujete ve firmě která plánuje služební cesty tak,že se na ně jezdí až bude nákaza pod kontrolou a budou jezdit vlaky jo?😲
Jak se ten domov důchodců jmenuje??
Některým lidem by prospělo si i doma, kdy jsou zavřené školy, pilovat češtinu. Že Anonyme?
Obávám se, že dokud nezmizí strach z nákazy, tak ti kteří budou mít možnost volby, pojedou raději autem – tím spíš, když je nízká cena benzínu a nafty.
Strach jen tak nezmizí no. Hiepiesackej song od ega “ žijeme len raz “ teď musí být naprostý propadák.. To si teď každý uvědomil že tu chce žít dýl a ne len tu a teraz. A tak nikdo necestuje.
Hlavní důvod, proč nikdo nikam zbytečně necestuje, je nařízení vlády.
fakt? aha
Já myslím že strach z nakažení jee větší důvod.
Ono to má i ekonomické důvody jestliže lidé pracující ve službách najednou přijdou o práci a jejich práce byla závislá na tom zda se lidi zadluži a pojedou někam na dovolenou . No tak teď si nikdo nepůjčí a nepojede ani ten co si na tu cestu předtím klasický vydělal takže dvouseč…. A tohle je výsledek a ne jen v dopravě..
Já teda zbytečně necestoval ani před touhle „apokalypsou“. Proč taky? vyhodit tisíce za chvilkovej „pseudozážitek“? Doma máme míst, kde je krásně, a nemusíte tam ani tak dlouho jet jako do Itálie…
Pro vás slovo cestovat znamená jenom jet do zahraničí? A pokud chcete navštívit nějaké místo v ČR tak tam necestujete?
No obvyklou dovolenou v Beskydech nebo na Vysočině za cestování nepovažuju…. necelý 2 hodinky autem.
2 hodinky? Záleží odkud. Vyjet za hranice kraje nemusí dostačovat.
Brno – Nový Hrozenkov – Brodská….
Záleží na vývoji situace. Samozřejmě nelze předpokládat, že se to vrátí k normálu, ale po odeznění hlavní vlny epidemie si myslím, že ta ostražitost tam prostě nebude.
Souhlas. Podvědomí, psychika, to bude hrát roli. Osobní zona každého bude činit kruh o průměru 4 metry a do té si každý jen tak někoho nebude chtít pustit. Tj. lidé se budou vyhýbat tomu, kde jim hrozí, že na ně bude někdo namačkán. Dokud nebude lék či očkování, tak ta obava z možné nákazy v lidech bude a pokud to jen trochu půjde, pojedou autem. Pro veřejnou dopravu bohužel. I v současnosti to lze vidět. Nějaký ten provoz osobních aut na silnicích je, ale vlaky, příměstské autobusy, MHD přepravují jednotky lidí v každém voze.
Ale jako na jednu stranu dobrý. za něco málo dražší jízdenku mám celý stůl ve velkoprostoraci v rj pro sebe 🙂
Když RJ, pak 1. třída na R8, nebo busiines na RJ komerčních. Mám klid a slušnej servis k tomu.
Mokrý sen každého šotouše 🙂
Proč? vypíšu cesťák, platím firemné kartou a jedu. Nemáme restrikce že musíme sedět v kow costu. a na Ostravu, kam jezdím spokromě těch 172Kč za 1. třídu fakt není až tak moc. Já osobně preferuju klid. Je příjemný být v práci a 2 hodinky do Práglu ještě spát :-)) v Kolíne budíček, snídaně, čajík nebo kafčo …
Opravdu si toto myslíte? Byli jste nakupovat v posledním týdnu v nějakém větším obchodě? Vždyť je vyhlášen nouzový stav, min. 2 metry lidí od sebe, a v obchodě to nikdo neřeší. Přece nebudou čekat, až si před nima někdo něco vybere. Nemyslím si, že by se cokoliv zásadně změnilo v uvažování lidi, respektive v chování.
Vy mi připomínáte Věru Tichánkovou z filmu Ať žijí duchové. Tam jí říkali Černá kronika.
K lince Ex1.:. Vlaky 548 a 549 jezdí normálně také