Přehled nových kilometrů dálnic: Příští rok téměř nic, v roce 2024 historický rekord

Stavba tunelu Pohůrka na D3 (srpen 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba tunelu Pohůrka na D3 (srpen 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rekord, ke kterému směřuje ŘSD v roce 2024, je dán i skluzem několika staveb.

114 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef

Již více než 20 let se slibuje dokončení dálnice D6 z Pomezí nad Ohří do Prahy. Naposledy jsem zanamenal slib „do pěti let“ Když se dívám na výhled, včetně roku 2024, vidím to tak na 50 let. Již před 50 léty se dokázala šestiproudá dálnice pralesem postavit za rok v délce více než 100 km. Co k tomu dodat !? Komentář je asi zbytečný

Jiří Kocurek

Jen to, že to nebylo v ČR. A že okolo D6 není prales. Takové přirovnání je to úplně nanic.

kodl

Extremne chybi cely dokonceny obchvat Prahy. Dokud se s timto poradne nehne, vsichni/transit budeme nekonecne trcet v zacpach Prahou, ikdyz jsme do ni vubec jet nechteli, jen ji objet a pokracovat dal..

Moje obava je, ze toto se do roku 2030 vubec nezmeni, coz je naprosty dilentatismus a tragedie ze strany statu.

radek.m

Podle mě se musí řešit co dál.

Chápu, že jsou dvě varianty.

Varianta 1) „obchvat Prahy“

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ministr-dopravy-koncepce-dalnic-vystavba-silnic-sit-vladimir-kremlik_2001162109_cha

Varianta 2) „obchvat republiky“

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/nova-sit-dalnic-ma-spojit-krajska-mesta-a-vynechat-prahu/r~5d223bc058dd11e894960cc47ab5f122/

Chápu, že teď se tlačí varianta 1. Osobně se silně přimlouvám za variantu 2, kvůli dostupnosti napříč republikou.

PetrN

Hodně lidí včetně novinářů si špatně interpretovali vámi odkazovanou variantu 2 „obchvat republiky“ alias propojení krajských měst. Ostatně podívejte se pořádně do té mapy, u hodně spojení je doslova napsané „modernizace silnice včetně obchvatů sídel“ pokud tam není vyloženě napsáno „rychlostní silnice nebo dálnice“ tak se jedná jen o úpravu současných silnic I.třídy stále v uspořádání 1+1 příp. 2+1 s obchvaty všech sídel a MÚK (např. KV-Plzeň-ČB, ČB-JH-Brno/Humpolec, Jihlava-PCE, atd..) nebo si myslíte že by byl schopný někdo navrhnout dálniční trojúhelník J.Hradec-Humpolec-Jihlava-Stará Říše-J.Hradec? k čemu by to asi tak bylo? Zatímco varianta 1 „obchvat středních Čech“ sleduje hlavní tangenciální dopravní… Číst vice »

radek.m

Děkuji za vysvětlení – užitečné.

medvěd

Souhlas.

PetrH

Dál nic, bude potřeba splácet dluhy, i ty dotace jednou dojdou.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zkusme být optimisty. Co bude chybět v roce 2030?
D6 Andělská Hora – Vary
D0 severní části
D3 kompletní Střední Čechy
D35 (snad bude už vše hotovo/rozestavěno)
D49 Fryšták – hranice
D43 (zrušeno)

David

Já ještě nevěřím na D52 … Kde je Hašek/ČSSD tak tam je desetileti kletba bídy a zmaru.

Samozřejmě bych ale rád měl aspoň 40 let po revolucí postavenou aspoň jednu dálnici do Rakouska.

PetrN

A co D55 Bzenec-Rohatec?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Viz moje první věta.

Libor

Díkas pánům Ťokovi a Havlíčkovi, že se v ČR rozhýbala výstavba i údržba silniční a železniční infrastruktury.

Lysimachia

Ať Vám nezaskočí kobliha!

Padre M.

Mám dotaz pro pana Sůru:
proč nemůže být uvedeno u dálniční sítě cesta I/68 Třanovice- Nebory
A v příštím roce zase třeba I/44 Bludov obchvat.

Jedná se přece o regulérní 4 proudové silnice pro motorová vozidla a ne jedničky.

V jiných státech se tím chlubí / viz např. Polsko – kolik přistavělo S-ek/. My to zde uvádíme na úrovni jedniček???

Jan Sůra

Dálnice má stanovené parametry, především v šířce. Čtyřproud není automaticky dálnice, viz třeba I/35 Liberec – Turnov.

Radim

No… stanovené parametry… co D46 třeba? Nebo i D11 u hranic s PL, ta bude 21,5, to je I/68 širší.

Padre M.

Ano, to já samozřejmě vím. Ale všude ve světě se chlubí tím, kolik postavili dálnic „A“ rychlostních silnic (SMV). U nás je staví také, ale pak se hodí do jednoho pytle s jedničkama.
Je přece rozdíl obchvat Karviné I/67 nebo souvislá SMV
např. Ostrava Poruba -Mokré Lazce o délce 16 km.

Váš Web čtu velmi rád, a měl bych návrh, právě tuto tabulku přepracovat a dát k dálnicím i ty úseky SMV, které se budou otvírat.
Osobně se divím, že se toho dříve již nějaký politik nechytil, přece jen to vypadá jednak opticky lépe a jednak je to pravda.

Pako

Já bych chlubení nechal politikům a tady na odborném webu bych se držel zatřídění komunikací.

Jirka

Obchvat Bludova bude až 2024.

MildaIV

Zrušení kategorie R byla podle mě chyba. Dala se použít na řadě míst.

PetrN

nic se fakticky nezměnilo, novostavby bývalých eRek (D4,D6,D7,D35,D49,D52,D55) jsou nadále projektovány podle stejných normových kategorií podle kterých byly stavěny již jako eRka tzn. R25,5 (nově D26,0 s rozšířeným střeďákem) a jsou vedeny jako dálnice II.třídy. Zatímco dálnice I.třídy (původní D – 1,2,3,5,8,11) jsou ve většině nově navrhovány dle kategorie D27,5 (dříve D26,5), ale neplatí to vždy (hraniční úseky D11, D3 které vlastně měly být původně R3 a R11 právě kvůli odlišné úspornější návrhové kategorii. Lajk ani nepozná naživo rozdíl, stejně tak nepoznal rozdíl mezi tehdejším novodobým R a D, i pravidla platily stejné (rychlost 130, dálniční známka), samozřejmě pokud se… Číst vice »

PetrN

Polské „S-ka“ odpovídají našim dálnicím druhé II.třídy, tj. bývalým eRkám, jen to na první pohled u nás v mapě nepoznáte, všechno je značeno jako D

Jiří Kocurek

Takže se má rozjetá stavba zastavit, protože se to v roce 2023 nestihne otevřít?

Dalnice

Uklidni se, hysterko. Kupka pokracuje v priprave celkem solidnim tempem, kdyby ses o to zajimal, vedel bys to. Zasadni otazkou zustava jestli to budou schopni financovat, ty dluhy co tu po sobe zanechal Bures s Dluzenou jsou enormni…

PetrH

Nevymlouvejte se na ANO. Daně snižovala i ODS, teď za její vlády znovu a dospělo to tak daleko, že SFDI na příští rok vydává pravicové dluhopisy. Kdyby nebylo dluhů a dotací z EU, tak se tady nebude stavět vůbec nic. Neplatíte na to daně.

Otakar

A vy na to platíte daně?

PetrH

Docela jo, já jsem programátor na HPP, ne pravicová chudina…

Dalnice

Ted je otázka jestli jste tak hloupy nebo tak nevzdelany. Asi smrtici kombinace obeho. Nicmene, pokusim se vysvětlit: Burese všichni nabadali během konjunktury, na které nemel zadnou zasluhu, at nerozhazuje a setri na budouci krize. Krizovy mikromanazer nesetril, rozhazoval a prisel covid a po nem valka. Vysledek je sekera jako prase. Vyssimi danemi se to bude jenom dohánět. Jasny, kobliho?

PetrH

Promiňte, já nejsem kobliha ani váš kámoš z hospody vedle fabriky…

Dalnice

Zruseni superhrube mzdy nebylo hlavnim motorem rustu zadluzeni a starterem inflace, to rozhodne ne. ODS neni ani moje ani skvela, pro mne je nevolitelna, nevim, proc to sem vubec tahate…

Jiří Kocurek

Jestliže stavba trvá 2 až 3 roky, tak neotvírání staveb v roce 2023 znamená pauzu v zahajování staveb v roce 2020-21.

Ve funkci od: 17. prosince 2021
Toho už v roce 2021 fakt moc nestihl.

Dalnice

Tykam jen hloupym lidem, kterych si nevazim. Neber si to osobne. Pouzil jsem tvuj styl mluvy. Kupka jako ministr dopravy funguje celkem obstojne, priprava vystavby dalsich dalnic funguje docela slusne. To je realita at se vam to libi nebo ne. Zkuste si o tom neco nastudovat nez tady zacnete blabolit neco o lzich. ODS i Fiala jsou mi ukradeni, nevim co to sem tahate, to se vam nejak pomotalo.

František Adolf

Já pokládám za důležité zmínit, že se jedná o úseky projektované a rozestavěné už za minulé vlády. Pokud to tak půjde dál i za této vlády, jedině dobře. Avšak vlády ODS a spol. tu nechaly před rokem 2014 stav takový, že stavby prostě neběžely, existující projekty se musely předělávat.
Taková je prostě realita.

Pako

Největší zářez udělaly VV. Zastavení všech staveb i přípravy. VV způsobily krizi ve stavebnictví a v letech 2010-2012 propuštění cca 2/3 zkušených zaměstnanců, ze kterého se naše stavebnictví a navazující obory (projektová příprava, schvalování a dozorování staveb apod.) už asi nikdy nevzpamatují. Následovalo logicky období redukce správcovské firmy ŘSD a snaha o jeho ovládnutí jako velice výnosné trafiky. Tím příprava staveb ustala úplně. Pak tu máme tanečky kolem stavebního a tzv. liniového zákona, (ne) možnost vyvlastňování, právní vstřícnost vůči aktivistům sestřelujícím účelově jednu stavbu za druhou, ačkoliv nejsou těmito stavbami nijak dotčení. Je čistě náhoda, že oživení po roce 2015… Číst vice »

Vladimir

Jsem zvědavý kolik se jich otevře v roce 2025, protože zde taky vidím velice chudý rok co se otevírání dálnic týče.

Tomariero

Řekl.bych že D1, nějaké úseky na d6,d55,d48,d35. Tak 40 by to být mohlo.

PetrN

D35 spíše žádná, nebo jedině že by hecnuli Hořice-Sadová, tam bude záležet kdy se začne stavět, více D35 bude až 2026, jinak 10km D1 ano, 2 úseky D6 (15km), D48 (4km + Palačovská spojka jako I/35), D55 (Olomouc-Kokory) až 2026… Pokud se zadaří ta D35 tak to v součtu 40km bude…
Ale hodně by toho mělo být v letech 2023-2025 zahájeno, to ale bude bohužel otevírat až další vláda, ale tak to prostě je 🙂

Hytlák

A proč bohužel až další vláda ? Mě je například úplně jedno kdo se tam bude natřásat při otevření. Hlavně,že bude cokoliv otevřené pro lepší cestování.

tourismo1

Je chvályhodné, že se budují na zaostalém ČR dálniční sítě, nicméně se domnívám, že ČR jako z mnoha zemí je zemí tranzitní a tudíž jízdní pruhy o dvou jízdních pruzích je na dnešní dobu málo kapacitní. Měli by se budovat tři jízdní pruhy v každém směru jízdy, místy i čtyři jízdní pruhy např. Mirošovice – Praha. Dále je třeba propojit dálniční sítě s velkými městy napříč celou republikou (např. K. Vary – Chomutov – Ústí nad Labem – Děčín – Liberec – Náchod – Šumperk – Opava – Ostrava, nebo Cheb – Tachov – Domažlice – Klatovy – Strakonice –… Číst vice »

PetrN

tangenciální směry ano, ale až takhle u hranic je to nesmysl, vyjma stopy silnice I/13 (KV-Ústí-Liberec).. Obzvláště mě pobavilo Liberec-Náchod-Šumperk-Ostrava 😀 tam tuto roli bude plnit D35…
Smysl dává již dříve představený tzv. Středočeský okruh

Jiří Kocurek

Ono by to hlavně chtělo brát ohled na dopravní zatížení a terénní podmíny. Kopec je jednodušší objet, ikdyž to bude pár kilometrů navíc, než se satanit nahoru a pak klouzat zase dolů. Mohelničák a jeho kolony – takhle už ne.

PetrH

Ten Středočeský okruh je hodně vtipný… Na tohle nikdy nebudou peníze. Budou se splácet dluhy SFDI z nyní vydávaných dluhopisů, v lepším případě. V horším stát vyhlásí konečně bankrot.

Jiřik

Liberec-Náchod? No už vidím, jak do údolí Nisy, Desné, Jizery, Úpy a Metuje nacpete dálnici…

PetrH

Co v těch trasách je za velká města?

Dalnice

Postupuje to pekne, hlavne myslim zasluha Matla. Po tech hochstaplerech co tam byli pred nim, on je skutecny odbornik. Nicmene porad zbyva dostavet cca 600 km dalnic a nemyslim si, ze se to stihne pod 20 let…

Jan P.

Asi tak, v porovnání se SŽ mi ŘSD vychází jako rozhodně výkonnější organizace, i když ani tak nejde o žádný šlágr.

Pako

ŘSD je dlouhodobě tlačeno k výkonnosti a šetrnosti. U SŽ se očekává jen vysoký a nepříliš průhledný průtok a dostatečný počet výnosných trafik. Všimněte si jenom kolikrát se tady řešilo v minulých letech kolik stojí km české dálnice a jak je to moc. No a řešil tady někdo za posledních 32 let kolik stojí 1 km železnice? Ne, neřešil. Byste se divili za kolik připraví a postaví ŘSD a SŽ 1 km obyčejné dvoupruhové asfaltky. A to se dá v tomto případě porovnat. Do tratí tu nikdo mimo uzavřený spolek zasvěcených nevidí.

David

Ty dálnice aspoň jedou a kolem 2030, to už snad bude jakž takž dobře.

Trochu zaspano je na železnici. Kolegové z Vídně dojedou za 4h z Vídně do Norimberku. Já jsem rád za 5h do Prahy (bez zpožděni je to bohužel výjimečně).

Martin

Trochu? Odhad je asi 50 let…

Vojta_7

Cca 160 km za tři roky (2022-2024) je velmi dobré. K tomu se můžou počítat i silnice 68 a 44… Ten případný „rekord“ bude vizitka předchozích dvou ministrů, nikoliv současného…
Ten současný by měl začít minimálně všechny zbývající úseky D35, D11, D55, D7… Důležité je, kolik km je rozestavěno a ne, jestli se úsek dokončí v prosinci či o pár měsíců později…
Druhá věc je, že by se měly plánovat úplně nové dálnice a ne jen dokončovat plán z 60.let, kde všechny dálnice v Čechách míří do Prahy…

Martin Peterka

Tak ona je to hlavně vizitka současného ředitele ŘSD, který tu výstavbu pořádně rozhýbal.

A co se týká dalšího rozvoje dálniční sítě, tak i na to je již myšleno: https://zdopravy.cz/dalnice-2050-rsd-chce-posilit-mezikrajske-vazby-a-odlehcit-praze-a-brnu-85915/

Vojta

Ono asi i pomáhá stabilita ve vedení. Mátl je ředitel již 3 roky, před ním Kroupa 5 let. Což oproti předchozímu kolotoči kolotoči na kvalitě musí být vidět. Na druhou stranu SŽ ma ředitele skoro těch 5 let a výsledky jsou takové…

laska

Souhlas s ŘSD + i na SŽ je to obrovský posun. Dělá se toho reálně opravdu dost, jede příprava VRT, spolupráce a koordinace projektů s dalšími aktéry je jinde než dřív atd.

Oldřich Sládek

To je skutečně pravda.

Vojta

Myslím, že SŽ by měla ještě zabrat. Naprostý opak je to u ČD. Krtek byl ředitel také tuším 5 let a to té doby kolotoč. Bednárik, což asi byl člověk na správném místě, se bohužel poroučel. A mezi ním a Krtkem byli ještě další dva také jen rok…

Otto

Tak ona asi pomáhá i skutečnost, že jak Kroupa, tak Mátl vzešli z ŘSD a znají vnitřní procesy. Takové ty představy, že tam přijde nějaký supermanažer zvenku (viz ten orloj ředitelů, který tam byl cca 10 let zpátky), práskne do stolu a zkrátí přípravu dálnice z 15 let na 5 jsou asi dost liché. Prostě příspěvková organizace se asi nedá řídit jako firma 🙂

bajcqr

O vikendu jsem jel po nekolika letech celou dosavadni D6 (Sokolov -Praha). Na jednu stanu diky za to co je hotové, pokrok tam je, na druhou stranu úseky silnice 1/6 mezi hotovým obchvatem Lubence a úsekem od Krušovic na Prahu jsou opravdu dosti nevyhovující, hlavně ty dva úrovňové železniční přejezdy a nespočet odboček na silnice nižších tříd nebo na obslužné komunikace bez jediného odbocovaciho pruhu. K tomu průjezd obcemi (Petrohrad, Hořesedly, Hořovičky).To je na hlavní tah opravdu nedostatečné. Je mi jasné, že se počítá v brzke dobe s hotovou D6 , proto se tu 1/6 ani nikdo nesnaží zkulturnit, byly… Číst vice »

Martin Peterka

Tak zrovna mezi Řevničovem a Lubencem to vypadá s dálnicí hodně dobře. U Krupé už se staví, obchvaty Hořesedel a Hořoviček již mají zhotovitele a zahájí se na začátku příštího roku. Zbývá vysoutěžit úsek Petrohrad – Lubenec, ale i ten již má stavební povolení a vykupují se pozemky. Je tak zcela reálné, že se v roce 2026 projedeme z Bošova až do Prahy po dálnici.

Stále chybí 511??

Stále tam neuvádějí nejpotřebnější stavbu v ČR vůbec tj. 511 u Prahy. Začne aspoň 2023 sakra konečně stavba?

Jan Sůra

Zeptejte se v Dolních Chabrech a u dalších prudičů.

Jelen

Jak souvisí Dolní Chabry s 511?

Otto

tak na Moravě máme experta, který je tak 100 a víc km od všeho, ale stejně do toho hází vidle….

Jelen

Díky

Jelen

Tolik mínusů jen za obyčejný a slušně formulovaný dotaz?

Ivan_pha

Tak některé informace si člověk vyhledá za pár vteřin

Hytlák

Tady se neznalost neodpouští 😄 Je to tu Kocourkov….

jj23

Jestli ono to nebude tím, že do toho pořád někdo hází vidle..

Jiří Kocurek

… a jak je vidět v Blansku, tak i při otvírání – to se má zpozdit, aby 3 mesíce neprojel nikdo. Což průjezdnost pro cyklisty na ty 3 měsíce zaručeně nezlepší… ale o to mu zjevně vůbec nejde.

abc

Most se nestavěl pro kola. S kolem můžete jít pochodem u vlakové zastávky.

Cestující

Proč se pořád řeší jen a jen dálnice? Např úseky silnic I. třídy jsou někdy důležitější než dálnice.

JiriP

Četl jste článek?

Cestující

Já narozdil od některých článek četl. V nadpisu dálnice, v celém textu jenom dálnice a ohledně silnic I. třídy je pouze výčet v tabulce na konci článku. Toť vše.

JiriP

Odpověď, která pobavila a zlepšila mi den. Za to díky 🙂

Jiřik

To je neuvěřitelné, že v článku o dálnicích je téma dálnic probíráno nejen v nadpisu, nýbrž i v textu. 😀

Cestující

Na tom není nic neuvěřitelného.

4 pruhy časem všude

Osobně myslím že hlavně nové silnice 1. třídy mají mít rovnou 4 pruhy aby se řešila už i budoucnost ale na úřadech sedí opice které stále lezou jen po stromech a neuvědomují si to 🙁

Georg

a nove silnice 1. tridy se stavi presne kde? myslite ty obchvaty?

jj23

Když vede obchvat v úplně jiný stopě tak to není nová silnice?

Otto

to asi jo, ale mají tam např. úsek Znojmo – Lechovice, a byť se tam o dost zlepší poměry, tak asi tu drzost prezentovat to jako novostavbu silnice I. třídy bych neměl 🙂

mlokXCM

On nějaký úřad staví silnice?

Josef

6 pruhů časem všude

Standa

😀 ten sarkasmus je dobrej.

JiriP

A nebude to málo, soudruhu Čechove?

Lubomír B.

Je těžké na silnicích nepodlehnout klamu, že kdo někdy v životě točil volantem, je odborníkem na pozemní komunikace (napříč celou společností).

Lysimachia

Prostě čím víc pruhů, tím víc Adidas.

Tom

Ony pak roky 25 a 26 taky nebudou úplná bída, ne? Vypadá to, že rozestavenýho nebo připravovanýho je toho vážně celkem dost.

frantam

Připravovaného je to ho mraky, ale většina z toho se neustále posouvá.

Standa

Nejsou kapacity … Zvýšeným zájmem zabojovat více staveb by prodražovalo stavby samotné protože by si firmy řekly víc. Nabídka -poptávka

Standa

Oprava … *zahajovat více staveb *

Kování

No na 25 zatím to na bídu docela vypadá to bude asi jen D1 u Přerova a jeden úsek na D48, který je ale tady uveden v tabulce na rok 2024. Rok 2026 by mohl být lepší slibované jsou úseky na D3, D6, D35 a D55 ale zatím ještě žádný nezačal, takže jsou to jen odhad. Jinak některé zdroje uvádějí dokončení tunelu Pohůrka na D3 také až v roce 2025.

Jirka

To víte, sudý roky jsou hezčí.

PetrN

2025 zatím tvrdí i u dvou úseků D6 (Hořovičky a Hořesedly), mají být zahájené na jaře 23 a za tři stavební sezóny se to dá stihnout.
Pozor k D48, v tabulce na rok 2024 je uvedena druhá (východní 8km část) Bělotín-Nový Jičín (západních 5km se otevře 23). V roce 2025 půjde do provozu D48 Dub-Palačov včetně nové I/35 jako Palačovské spojky do VM, ta tu opravdu uvedená není…

Jiří

Čísla to jsou pěkná, tak uvidíme v roce 2024.

Petr

Nic moc.

Frantisek

Naopak, je toho až až.

PvvS

A kolikpak km otevře SŽ ? Že by žádná snaha za ty peníze ?

Matt

A D35? To byly slibů…

Matt

*bylo

JiriP

D35 se posouvá solidně. Také jsou tam posuny v termínech, ale věci se hýbou. Za 2 dny se otevřou Časy – Ostrov (14,7 km), před nedávnem bylo vydáno UR na Staré město – Mohelnice. Příští rok se mají zahájit 3 úsek (+tunel u 4.), 2024 dokonce 6 úseků (neříkám, že věřím, že se úplně všechno fakt začne dle plánu).

Pizzaman

D35 už byla prioritou v programovém prohlášení Sobotkovy vlády, ale až posledních pár let tu máme velký posun vpřed. To musí vidět každý soudný člověk.

Pizzaman

Soudím snad v tom příspěvku něco/někoho? Samozřejmě, že tam mohly být položeny základy pro zdárné zahajování stavebních prací z posledních let, nicméně mám takový pocit, že ŘSD pořádně šlape až za současného ředitele Mátla.
To se třeba nedá říct na Svobodu z SprŽele.

Frantisek

Pokud dáte lidem další silnice, budou potřebovat o to méně železnic. Není důvod mít vedle sebe obojí a třeba ještě vodní kanál. Ona ani nebude energie pro pohon tolika dopravy (zvláště, když jí většinu budeme provádět se zbytečně vysokou spotřebou jako dosud).

Pizzaman

Věřte, že jsem odmala milovník železnice a byl bych opravdu nadšen, kdyby to bylo naopak.
Buďme nicméně rádi za to, že ve státní správě nyní funguje alespoň nějaká organizace, jako je tomu nyní u ŘSD.
Když tu bude vůle, může to mít pozitivní efekt právě na další státní organizace a jejich fungování.

PvvS

Až železnice zvládne v plném rozsahu ZDO a pohotovostní služby, tak nebudou potřeba silnice. Ale do té doby smůla.

Pizzaman

Tím vaším měsícem máte na mysli 3,5 roku, po které fakticky Mátl ŘSD vede? To už se dá nastavit mnoho pozitivních aspektů, které vidíme ve fungování ŘSD v dnešní době.

Martin Peterka

Jenže Mátl byl už před svým jmenováním do vedení ŘSD několik let ředitelem úseku výstavby, takže to zdaleka nejsou jen 3,5 roku.

Ondřej

Taky jsem byl překvapen, že v roce 24 nevidím žádný úsek D35. Snad v roce 25 a 26 to bude přibývat.

JiriP

Tady to máte hezky přehledně. https://www.dalnice-d35.cz/#useky-dalnice

J.K.

Prostě to tak vyšlo, zase jich bude solidně dost rozestavěných.

PetrN

tak to by se ty úseky musely stavět už od roku 2021 a to se nestaví, ani to třeba 2 roky zpět nebylo v plánu, nebo si snad myslíte že se dálnice staví jeden rok?? dlouho se mluví o zahájení v letech 2023

Ondrash77

No , ze strany od území Moravy, jsme bohužel zklamaní. Nevim čí je to vina ,jestli lidí, firem že odmítají prodat-vyměnit pozemky, obcí, kraje, krajské pobočky ŘSD ( víme ,že Olomoucká pobočka ŘSD je ,jak to říct slušně….nepracuje asi tak jak by mohla) , ŘSD jako celku, jestli to někdo úplně nahoře tak vymyslel, nedostatku financí, nepřipravené územní plány…fakt nevím. Ale prostě začátek stavby Mohelnice – Staré Město tuším 2025 , s dokončením v roce 2029, je prostě a jednoduše velký špatný + další stavby v okolí, které tu moc chybí ( SV obchvat Olomouce…mimochodem v době nejtvrdšího lockdownu jaro… Číst vice »

PetrN

on snad někdo sliboval D35 na rok 2024? a kdy? O termínu realizace několika úseků D35 v letech 2023-26 se mluví už delší dobu (jo u dvou úseků teda bylo 2022-25 ještě dva roky zpátky)…