Předvánoční týden přinese dvě dálniční otevíračky, přibude 19 kilometrů dálnic
Otevírání dálnice, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Česká dálniční síť měří zhruba 1 350 kilometrů. Letos se řidiči dočkali (dočkají) 26 nových kilometrů dálnic.
Tak podle mě by pokud se nějaký úsek otevře v polovičním profilu,tak bych o něm nemluvil jako o zprovoznění dálnice a určitě by neměl být do doby otevření v plném profilu být započítáván do zprovozněných kilometrů dálnic.
jde o stříhání pásky a následnou oslavu. Při s zprovoznění v plném profilu se to pak může oslavit (samozřejmě s odměnami) znovu… 🙂
Nejsem mostař, ale čistě laicky mi přijde to natočení mostu přes koleje jako slušná frajeřina.
Nepochybně. Ale jinak to byla spíš zbytečně drahá legrace (co jsem zaznamenal od projektanta realizace i zhotovitele). Podle „prehistorických“ studií mohl most vést kus vedle: kolmo, nad širou tratí a mohla se vynechat monstrakce s natáčením velmi šikmého (tedy dlouhého) mostu přes asi 5 kolejí (zase o to delšího). Zajímavé to je, praktické už méně.
To bych se podíval na ony prehistorické studie. Jestlipak tam ta dálnice nebyla v parametrech „průjezd Prostějovem“, kde se taky ušetřilo a je tam omezení na 90 km/h.
Ale kdepak, jen bylo místo křížení trochu jinde a pod jiným úhlem. Nejsem si jist, jestli to neposunuli kvůli výhrůžkám nějakých žabičkářů. Jinak od oka by stačilo něco takového (https://mapy.cz/s/gejajeraba) a poloměry by byly pořád jak u směrového oblouku u Dašic.
To ale stále není kolmo k trati a místo 6 kolejí by most vedl „jen“ nad 5 🙂
Úsměvné, jak se na každých 5-7 km nových dálnic slétají politici ze široka daleka na slavnostní otevření. V komunistické ČLR by příslušný tajemník kvůli tomu ani nevyšel ze svého kanclu na chodbu…
Tak to máme štěstí, že se nám tady ti politici na ty otvíračky tak slétají a nemusíme řešit, že příslušný komunistický tajemník zase nepřijel.
Však on také korektně přiznal, že spousta věcí už byla připravená a že do toho nebude házet vidle a křičet, že všechno bylo špatně.
Dobře dělá. Víme , že Motýle by se čepýřil ještě víc.
V CLR bys ovsem mnohem snadneji skoncil v koncentraku nebo na popravisti nez tady… Ted co je lepsi…
Nemám rád totalitní režimy, ale pro rychlou liniovou výstavbu asi neznám nic lepšího…
A jak rychle to tady naši komouši stavěli?Sice neřešili vodu z Tetčic a komu patří jaké pole, ale zase na ty stavby neměli peníze.Takže ve výsledku počet km stejný.
Jo, po 3 letech výstavby staveniště opustili a nepomohlo ani zplynovat pana Kohna pro jeho zubní protézu. .. tehdy kompozity neznali, používalo se zlato.
Totalitni rezim stavi stejne rychle liniove stavby jako masova pohrebiste. To vam snad dochazi.
Tak to vetsinou chodi. Za jednoho ministra se to vypapiruje, za druheho postavi a za tretiho otevre. Ted jde o to aby ten proces neustal az do konecneho dostaveni cele dalnicni site…
Naši bolševičtí aparátčíci to dělali úplně stejně včetně reportáže v Aktualitách…. jen se otvíralo k 1.5. a k VŘSR.
Koukám, že Mapy.cz úseky otevřely už předvčírem (ale navigace je naštěstí neukazuje). Možná lepší strategie než Církvice I/38, kde jim to trvalo necelý týden. Nutno podotknout, že netypicky, oproti Google Mapám to ve většině případů měli v den otevření.
Zobrazily je už před týdnem, jenom přes ně zatím nefunguje plánovač tras…
Tak tak, D35ka tam je a při zobrazení Dopravní mapy s uzavírkou a textem Konec události: 22.12.2022 v 12:00 (Dálnice D35 bude otevřena 22.12.2022.)
Co si to vymýšlíte? Ta D48 II. etapa, tzn. od kruháče směr Frýdlant je tam zakreslena stále jen čárkovaně, tedy rozestavěná a tak to je zobrazeno již řadu měsíců. A na rozestavěný úsek nemůže fungovat plánovač tras, to dá rozum. Jezdím tudy často.
Tak vzhledem k tomu že fyzicky tam jsou tak nevidím problém.
No však. Já taky ne. 😀
Zajímavý názor. Co by na něj řekl kamioňák, až ho navigace zavede na sice existující, ale nezprovozněný úsek?? Co takhle zkusit myslet?
Také by se mělo otevřít v podobném termínu posledních 5km „dálnice“ 1/68- 1/11, navazující na D48. Rovněž zatím jen v polovičním profilu.
Jen tak dál. Ještě co nejdřív D0, 35 a zbytek jedničky kolem Přerova. 🙂
Vzhledem k tomu, jak moc se tlačí na otevření to dopadne tak, že se to otevře a do půlroku opět zavře/omezí provoz aby se opravily vady. :-/
A další úsek D35 získal územní rozhodnutí 🙂 https://twitter.com/MatlRadek/status/1603163888324952067?s=20&t=cyExG2O9i1xkx1Cl1gDJnA
Paráda, to byl poslední úsek bez územka 🙂
Nejsem si jistý, zda úsek Litomyšl-Janov má platné ÚR. Spíše bych řekl, že ne.
Ano, probiha tam sloucene uzemni a stavebni rizeni, dle RSD se ocekava ziskani povoleni v 2023.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D35/d35-litomysljanov?komunikace=D35&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Teda uplne spravne jeste neprobiha rizeni jenom je pripravena dokumentace.
Tak doufejme že to vyjde že se v dohledné době vydá tolik potřebné SP.
Nemá, protože společné řízení. Předpokládám, že na DUSP (odevzdaná) sedá prach kdesi na úřadech.
Skoda jen toho PPP, to vse spozdi o roky..
Česká dálniční síť měří zhruba 1 350 kilometrů. To je pěkné číslo, ale úseky na sebe často nenavazují. V mapách už je zakreslená nová část dálnice D35 Časy-Ostrov.
https://mapy.cz/s/feputabozo
Ano, souhlasím. Vaše mapa jasně ukazuje, že to rozhodně není „síť“
To je ubohost naší republiky a ještě se plácáme po ramenách a zapíjíme to vínem.
Při pohledu do mapy rsd.cz, bude novým rekordmanem rok 20224, kdy se současně mají otevřít úseky na dálnicích D3, D6, D7, D48, D49 a D55 v celkové délce 118,1 km.
*2024
Zapomněl jste na 32 km na D4 – otevření 12/24.
Ano, to mi vypadlo, ale v celkové délce 118,1 km je to zahrnuto. děkuji.
Jen počkejte až si to přečte František….
Tak bude požadovat vožení vody kravám na pastvu vlakem a ne cisternou za traktorem. https://www.elektrickevlacky.cz/images/NO16658.jpg
Vyhledem k tempu výstavby bych souhlasil, že rekordní bude rok 20224. V pesimistickém odhadu však až rok 20225 nebo dokonce 202020226.
Uvidíme, kolik z toho se opravdu stihne. Jestli něco ŘSD opravdu umí, tak to jsou odklady…
Kam se hrabe Bittner ééé SŽ, to se nedá srovnat.