Předseda ÚOHS potvrdil existenci kartelu Carpathia v nákladní železniční dopravě

Účastníci kartelu měli dohodu, podle které si rozdělovali zákazníky a cenově si nekonkurovali

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jézeďák

Nebude kartel, nebude ani železniční nákl. doprava. Aspoň zbude víc místa na pidirychlíky.

Jiří Kocurek

Čechofracht, Interfracht, kartel… To máme tak rok 1994, vedle se řeší kauza LTO… Co třeba ten úplatek nevzít?

GP

OK, odškrtnuto.
A teď pojďme dále v železničním sektoru, tak třeba – veřejné zakázky zadávané Správou železnic, s.o. …

Obstarat důkazy, zakleknout na podezřelé dodavatele, leniency… a rázem bude se stejným rozpočtem více muziky… anebo se nic nepostaví, protože půjdou všichni na černou listinu 🙁

MildaIV

Tak tenhle kartel to byli proti SŽ drobné. Hlavně oba kartely ukazují na největší problém železnice a proč tolik dopravy přešlo na silnice – nedostatečná konkurence daná legislativními omezeními, jako jsou odlišné technické předpisy v jednotlivých zemích. Harmonizace v rámci EU by tomu mohla dost pomoct, ale jde to strašně pomalu.

Peeetr

To je teda spravedlnost.
Nemělo by se jen posuzovat kdo to napráší, ale hlavně kdo to od začátku vymýšlel, a tam to vypadá jednoznačně na ty Rakušáky, kteří si to první vymysleli, ostatní do toho postupně zaplétali, a pak i první udali.

MildaIV

Právě díky tomuhle opatření se ty kartely daří rozkrývat. Je to stejné jako institut spolupracujícího obviněného. Všichni obvinění mají možnost se přiznat a bonznout ostatní výměnou za nižší trest. Pokud má ale stát dost dúkazú, tak už další tuto možnost ztratí. Dřív všichni zapírali a často od soudu odešli bez trestu. Dnes naopak obvykle někdo napráská ostatní a v součtu jsou uděleny vysoké tresty.

johny

Rail Cargo Austria jsou něco jako podrazáci mezi podrazáky; určitě do budoucna skvělá motivace pro všechny ostatní do podobných kamarádšaftů s nimi vstupovat 🙂

Zrzek

Že by pozůstatek starého mocnářství?

Palecek.M

což jde dost těžko se jim vyhnout, když v Rakousku a Maďarsku mají defacto monopol. Jsou jednoznačně nejlevnější. Když potřebuješ na Balkán nebo do Itálie, tak moc variant už nezbývá.

David

Já myslím, že autor původního příspěvku slovem „kamarádšaft“ nemyslel klasický obchodní vztah, ale nelegální kartelový vztah.

Palecek.M

jo to je možné, beru