Předposlední úsek D1 modernizuje Metrostav, řidiče příští rok čeká rozkopaných 71 kilometrů
Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy
Společnost Metrostav se stala vítězem opakované soutěže na opravu posledního nemodernizovaného úseku dálnice D1. Za 1,724 miliardy korun dá do
Není pravda, pane Sůro, že je to poslední nemodernizovaný úsek D1, kde ještě nebyly zahájeny žádné práce na modernizaci. Přečtěte si článek kolegy Šindeláře https://zdopravy.cz/protektoratni-most-na-d1-nahradi-behem-oprav-provizorium-hotov-bude-az-za-pet-let-17964/
Je tam pro úsek 1 (most Šmejkalka) poměrně optimistický harmonogram (přípravné práce 2020, dokončení 2023). Platí to stále i rok po zveřejnění? Na webu ŘSD jsem ke Šmejkalce nenašel žádný leták, a to ani když jsem zatrhnul kromě „V přípravě“ i políčko „Studie“. Jen v letáku úseku 2 je zmíněno, že km 23,350–24,350 je vynechán a bude řešen samostatně.
Šmejkalka je z modernizace D1 vyjmutá a bude kdo ví kdy:-)
Tak to je hezký politický newspeak, máme kompletně modernizovanou dálnici. (pšt, o tom nejstarším stavebním objektu na celé dálnici, jehož přestavba zároveň potrvá nejdéle a se kterým jsme neudělali nic, o tom ani muk)
Protektorátní most zatím drží (všechna čest!), o pár kilometrů dál za Sázavou museli nedávno o dost novější most narychlo předělávat, protože hrozil zřícením. Ale šířku má takovou, no prostě předválečnou, takže v odstavném pruhu odstavíte tak leda motorku. A na tu vaši jedovatou poznámku o newspeaku odpovím citátem z filmu Bílá paní, když slavnostně otvírali nově postavený most: „Drž hubu a plav!“ 🙂
Když ony právě ty mosty jsou velkým (i technickým) problémem, pokud se musíte držet v původní stopě: kdyby bylo možno udělat nějaké „obchvatové“ mosty (třeba pro pomalé „kamionové“ pruhy) po obou stranách separátně vedle, tak by i rekonstrukce toho stávajícího byla jednodušší, protože by nebylo třeba jeho dosavadní uspořádání měnit (a most rozšiřovat).
Jen upřesním, není tak úplně pravda, že na úseku 23 nebyly provedeny žádné práce, protože tam rok před plánovaným začátkem vyčistili svahy od vegetace, zejména pak u Lesního Hlubokého, kde má být ekodukt. Ovšem ono to zase stihlo potvora zarůst… Loni dělalo ŘSD vlastními silami opravu nejhorších betonových desek tempem 5 desek za jednu noční směnu, až jsem si říkal, že to takhle mohli za dva měsíce sfouknout celý… 😀
to se čekalo i tenhle rok. Rok 2019 se mělo nejvíc stavět a nejvíc makat. A výsledek vidíme.
Ano, vidíme. Samozřejmě to mohlo být ještě lepší, ale posun je zřetelný – stačí se dívat na fakta a odhodit tu předpojatou negativitu. Co?
Super! Tak snad ihned po roce 2022 zacne rekonstrukce cele delky D1 na tri pruhy v kazdem smeru :))
Takové rozšíření lze tech . zvládnout (většinově)bez výrazného omezení provozu, ale u nás kdoví jak by to proběhlo
Super ne
jojo.. v 2222 to bude nějaké symbolické datum. 200 let od připojení čechů k Ruské federaci jako Koenigsberg
Nejen na 3 pruhy,ale ještě důležitější by bylo co největší narovnání výškového profilu dálnice,jak je běžné u západních sousedů, např.při postupné modernizaci a rozšíření na 6 pruhů dálnice A8 Mnichov – Augsburg -Ulm – Stuttgart – Karlsruhe.Takže delší a vyšší mosty přes údolí a přes vrcholky dálnici do zářezu.
Na to zapomeňte, protože mimo stávající trasu nikdo nijak výrazněji nepůjde a v té stávající to bez dlouhodobé totální výluky, kterou by to vyžadovalo a kterou nikdo soudný v současné situaci nepřipustí, to realizovat prakticky nelze.
V úseku Jihlava-Brno rozšíření na 3 pruhy smysl má. V úseku Mirošovice-Jihlava jediné, co by mělo smysl, je postavit zcela novou dálnici okolo. Nejvíce smysluplné by mohlo být udělat dálnici z I/38 s následným napojením na S12, D11 a D10. To by ale někdo musel na ministerstvu dopravy přemýšlet a ne pořád jet podle 30 let starého plánu výstavby dálnic, který je dnes už úplně zastaralý resp. nedostatečný.
Tři pruhy nemají z mýho pohledu velký opodstatnění, dokud nenaučíte jezdit vpravo cvičený opice, co se šinou uprostřed, prázdno neprázdno. Ale uznávám, že to je jen má zaujatost (popravdě i něco jiného než jen zaujatost, ale to už je OT).
Na D1 jsou stoupáky, to bohatě stačí. Tam se ta doprava tak nějak v těch stoupáních rozmělní. Rychlíci zmizí v levém a kamiony se můžou v klidu krouhat. Ale taková D11, tam by šestipruh bodnul. Tam na té rovině se vlečete, prostě se tam jede divně.
Slusne dálnice se u nás nikdo nedozije. Bohužel. Kouknete na A1 v Rakousku – nadhera!
Spousta lidí do pravého nevjíždí, nebudou si ničit podvozek v dírách. Prostě se za ty roky naučili, že pravý pruh je pro firemní vozidla, kde řidič opravy neplatí ze svého zdaněného.
Hodně se to zlepšilo, teď se můžete všichni v klidu vracet do prava. Jenže to by jste si vyblikali žárovky, ošoupali páčky pod volantem a nedejbože najeli o pár metrů navíc. 👍
Však oni tomu kamiony rychle zase „dají zabrat“ a bude to brzy zase to co dřív.