heineken je cool. Krusovice stoji v Norma Bayern 8 Czk flaska. Pilsner Urquell vcera v Real 17 CZk.
Alexandr
4 let
Obchvat Řevničova, Krušovic a Krupé, potažmo všech ostatních vesnic na trase Praha-Karlovy Vary je v pořádku, doprava se jím hodně uleví. Akorát si nemyslím, že jsou potřeba 4 pruhy, od Nového Strašecí dál na KV stačí pruhy dva. Navíc ta dálnice přinese zhoršení Lubenci – na dálnici nebude možné postavit autobusovou zastávku (pro dálkové linky na Prahu), na silnici 1. třídy ano (např. Božejov,,obchvat).
Jednou jsem tudy ale jel a provoz byl úplně v pohodě. Jo a pro srovnání, z Kolína do Čáslavi jezdí tak dvojnásobek aut oproti silnici Krupá-Karlovy Vary a žádná dálnice tam není ani se neplánuje.
Chápu, že zůstala stát původní silnice první třídy. Ale pro zábor pozemku a pro krajinu by bylo příznivější, kdyby se použila jako jedna část stávající slnice v její původní byť trochu opravené stopě a k tomu dostavěno druhé těleso. Ale to se nedá vždy, jenom někde myslím, že tak počítá už stávající stopa s touto možností.
Naráží to na jeden legislativní problém: Při stavbě dálnice je zákonná povinnost zachovat nezpoplatněné silniční spojení mezi obcemi. Lze použít i silnice nižších tříd, pokud existují. I/3 je výjimka, tak už byla stavěná jako dálnice v půlpruhu a stará I/3 je přenačená na II/603
Vzhledem k tomu, že to spojení musí být zachováno pro cyklisty, mopedisty, traktoristy, koňské povozy… pro vše co má konstrukční rychlost nižší než 80 km/h tak dálnice bez poplatku není řešením.
postai
4 let
Autor asi opisoval někde jinde než jsem já žil pocházím z N Strašecí a v roce 1985 mám pocit tam ještě bylo bláto, 1987 možná ale 1985 určitě ne .Je to jako se současným úsekem ,kde odsunuli otevření z loňska na konec letošního listopadu a tady už je to s velkou slávou v prosinci a výběrové řízení na obchvat Krupé už se s velkou slávou vypisuje. A proč se nepokračuje plynule? Oni fakt nevěděli kdy skončí ,aby se mohli připravit na další úsek? sakra to je plánování jak za krále klacka. Už chybí jen ta výmluva na Covid 19.
poldiy
4 let
V roce 1997, když jsem sloužil lidu, bylo plánováno, že celá dálnice Cheb – Praha bude hotová v roce 2010. Tenkrát mi to připadalo, že to bude za strašně dlouho. Je rok 2020 a z dálnice je hotový jen kousek Cheb – KV, potom pěti kilometrovej úsek v zemi nikoho před Lubencem a teď se dočkáváme dalšího. Tak snad za dalších deset, dvacet let bude dálnice kompletní….
Byť jezdím často do Varů, dálnice D6 je zatím nejméně potřebná dálnice. Daleko vyšší intenzity jsou např. na silnicích I/3, I/4, I/7, I/11, I/16, I/35, I/48, I/49, I/50, I/52, I/55.
Holavně mi vadí ta fragmentace, to je stejné jak propady rychlosti na železnici. Při sjíždění a najíždění na dálnici resp. rychlostní silnici se člověk vystavuje kritickým situacím. To samé je směrem na Příbram/Písek.
Jasně , že tam michalspina nejel, protože to by věděl, že tvz. les tam byl v místě budoucí dálnice vykácen již nejméně před 20 lety, navíc se nejednalo o les, ale seskupení různých náletových dřevin. Předseda vlády Lubomír Štrougal, kdy otvíral v roce tuším 1985 úsek do Nového Strašecí rozhodně nečekal, že další část se bude otvírat skoro až za 40 let poté…..( ne, že bych fandil komunistům, ale upozorňuji na ostudu )
Úsek za Novým Strašecím byl sice plný náletových dřevin, ale přímo u Řevničova se kácel vzrostlý les, ve kterém jsem ještě v říjnu 2016 nacházel krásné hřiby…
a na ten les, jak píšete je vidět ze silnice I6? Nějak si jej nemohu vybavit, ale je fakt, že Řevničovem jen projíždím nebo nakupuji v Coopu, nechodím na procházky okolo
Dal jsem Vám palec nahoru, až teď jsem pochopil, že to myslíte vážně… Omlouvám se ostatním.
A jak souvisí fragmentace krajiny s výsadbou „náhradního“ lesa někde jinde? Do jakého roku chcete stav krajiny vrátit? Kolik myslíte, že tady bylo lesů třeba před 100 lety?
Předpokládám, že nebydlíš na místě, kde dříve byl les / pole / louka a nevyužíváš žádnou infrastrukturu, která způsobila fragmentaci krajiny, když máš takové dotazy?
Zažil jsem, že pár minut předemnou uhořelo několik lidí v autě (před Varama). Tohle bych opravdu nepřál ani lidem co nemám rád. Fakt buďme rádi, že dálnice většinu těchto nehod eliminují. Jasně že ne všechny. A je jedno kolik tam jezdí aut. Čím míň, tím víc si někteří bezmozci dovolí jezdit.
Podle mne to Řevničov značně zklidní a Krušovice si to taky zaslouží.
Kladu si jen otázku, jaký má účel ve směru od Prahy vysoká protihluková stěna kousek před Řevničovem podle lesa ??? Že by v tom lese byly zvukoplaché veverky ???
Tomu skutečně nerozumím.
Také mě to původně zarazilo, ale stačí se podívat na mapu. Je tam zahrádkářská oblast, která z nynější I/6 asi ani není viditelná. Podívejte se na letecké mapy a tam je to dobře patrné.
V rámci zklidnění obcí určitě dají cedule zákaz vjezdu nad 12tun. Otázka kudy mají jet legálně vozidla která jsou těžší a mají konstrukční rychlost 70kmh.
Super, uz aby bylo. Doufal jsem, ze se to otevre uz v listopadu,ale diky Bohu za kazdy kilonetr dalnice v Ceske republice. 👍👍
Milan
4 let
Palec nahoru
hedonism.bot
4 let
Palec nahoru, je také super, že ŘSD přešel ten hovězí nápad stavět část mezi Lubencem a Olšovými vraty v tom zůženém profilu.
Mimochodem nevíte, zda existuje nějaký rozumný projekt přivaděčů do Rakovníka a Kladna?
Ale ta oblast od jižního okraje Malého Přítočna (zachovaný úrovňový přejezd železnice) až po napojení na D6 zrovna ideálně vyřešená není – proč tam není nájezd z Malého Přítočna na přeloženou silnici I/61 ještě před nadjezdem přes železnici, to by přece bylo mnohem lepší řešení.
Možná proto, že by to znamenalo křižovatku navíc, takhle napojení Malého Přítočna i exit z D6 spláchne jediný kruháč. Ale máte pravdu, že každý nahrazený železniční přejezd se počítá, škoda.
Ten přejezd se zruší s modernizací železnice v úseku Ruzyně – Kladno
„V katastrálním území Malé Přítočno se podařilo zkoordinovat projekt s připravovanou stavbou Ředitelství silnic a dálnic „Propojení D6 a D7“. Jde o výstavbu části silničního nadjezdu, který do vybudování zmíněného dálničního propojení nahradí rušený přejezd na silnici I/61 v původní železniční stanici Unhošť.“ https://www.zeleznicenaletiste.cz/useky/modernizace-trati-praha-ruzyne-kladno/
Ale jak jistě uznáte, ten leták ŘSD (stav k 10/2020) tomu citovanému odstavci zrovna neodpovídá (jak už poznamenal dopravák). U exitu 12 je otočená severní větev na východní stranu I/61, ten nadjezd tam je, ale místo aby nahrazoval přejezd, tak ho doplňuje. Leda, že by nakonec nechali Malé Přítočno připojené jen pomocí silnice III/0075 (ulice Janouškova), ale to je trochu zajížďka.
Staci se podivat na mapu. Praha – Wursburg – Frankfurt – tudiz velmi vyznamne dalnicni krize v Nemecku vychazi pres KV kratsi nez pres Plzen. Nerikam ze to sebere vsechno z D5, ale i kdyby to bylo jenom 30%, tak je to obrovsky narust.
Kratsi mozna, ale porad zustava na nemecke strane sklonove dost narocny prejezd pres Fichtelgebirge, navic po B303 ktera se dalnici nahrazovat diky vyznamnym protestum nebude a pripojeni od A70 po A7 na A3 za Schweinfurtem, kde clovek neustale kysne v zacpe, realne to moc neni, snad jen kdyz bude A3 nekde blokovana…
většinu zátěže na D5 dělá stejně vnitrostátní doprava, intenzita v přeshraničním úseku je stále kolem 15000voz/den (za situace mimo covid). z čehož rozhodně ne všechno jede až od Prahy. Mnichov vám to taky rozhodně neodvede. Takže po dokončení D6 se může jen hodně malá část přesunout na D6….
Souhlasím s tím, že současné intenzity na dálnici nejsou, při nejmenším ve srovnání s mnoha jinými jedničkami. Vystřídaný třípruh je ale strašná kravina, která se u nás doufám nikdy nezrealizuje. Náklady téměř jako čtyřpruh, užitek plus bezpečnost třetinová.
vystřídaný třípruh v kategorii S15,25 má MUK a směrově oddělené jízdní pásy betonovým svodidlem + návrhová rychlost 110, stavební zábor o 10 metrů užší než stávající projektovaná R25,5. Ok, když už ne 2+1 tak měli zůstat aspoň v původně navrhované úsporné kategorii R21,5 kde jsou místo krajnice pravidelně SOS zálivy
Řekl bych, že pán píše o úseku Bošov – KV, protože je zatím pouze ve formě studie a ještě není rozhodnuto. Dálnice ale samozřejmě je potřeba v celém úseku Praha – Pomezí
přesně tak, jelikož u Bošova už je a kolem Lubence víceméně taky, tak není co řešit.. nicméně podle nových dat dochází k propadu intenzit cca o 20-25% u křížení s I/27 před Petrohradem, takže tam y mi dávala smysl změna kategorie…
Vlastimil Kocurek
4 let
Obrázky jen ukazují, jak se v ČR, kde je roztříštěné osídlení, těžko trasuje. Trasy lížou okraje sídel a pěkný les je komunikacemi fragmentován na 7 částí (včetně železnice). Ale podobné je to i v Německu, Slovensku, a kde všude. Prostě jiné to nebude.
Krušky-Středohoří
4 let
Kdo na tuto dálnici nejvíc tlačí? Proč netlačí také za rychlejší železnici do oblasti Karlovarska, Chebska? Do Podkrušnohorské oblasti jsou budovány hned dvě dálnice D6 a D7, rychlá železnice zatím jen na papíře.
Úplně zbytečná by asi nebyla, ale byla by tak drahá, že ji nikdo stavět nebude – a stávající „buštěhradku“ kvůli dost nepříznivému terénu také (bohužel) příliš zrychlit nelze ani v těch úsecích, které by pro trasu do KV (pochopitelně mimo zajížďky přes Chomutovsko) byly třeba i nějak využitelné.
sedět dvě hodiny v autě a muset se plně věnovat řízení, nebo sedět hodinku ve vlaku a přitom moci pracovat, nebo si klidně číst u sklenky vína je natolik odlišná věc, že jenom petrolheadi s kanystrem místo mozku namítají, že je „poněkud zbytečná“
Když tu výstavbu železnice zaplatíte, tak jí pak jistě začne využívat i nemálo těch, o kterých píšete vy – ale oni zatím ani „v součtu“ (= i kdyby se chtěli složit) na to, aby si ten „špás“ postavili, bohužel nemají.
Mohu, prosím, vědět, jakým způsobem to „motoristi“ zaplatí? Z dálničních známek to nevychází ani omylem. Spotřební daň z paliv sem nepatří. Tak jak tedy?
Spotřební daň z paliv sem nepatří – a proč by sem nepatřila? Protože se vám to nehodí do krámu?
Tak já neříkám že to zaplatí komplet ale určitě za ní zaplatí více než cestující na železnici za komplet novou trať.
Patří, ale ani ta nejspíš zdaleka nepokryje to, kolik se na infrastrukturu pro auta a sanaci vedlejších efektů automobilové dopravy z veřejnejch peněz vydá. I s ní ta železnice může vycházet pro veřejné finance líp.
Externích škod ze silnic, které se neprojeví v rozpočtu na silnice je spousta. Na životním prostředí, zdraví (přímo v podobě zraněných a mrtvých, nepřímo v podobě nemocí souvisejících s tím zhoršováním životního prostředí (ovzduší, hluk, stres, omezování možností aktivního pohybu) …
Demagogie by byla tvrdit, že se dokážeme obejít bez silnic a dálnic. Říkat na rovinu, že silniční doprava má i spoustu negativních vlastností a že bychom o nich měli vědět, přemýšlet a snažit se je minimalizovat, žádná demagogie není.
Když dáte na jednu misku vah kompletní výběr spotřební daně z phm a na druhou veškeré výdaje (!) na veškerou dopravní infrastrukturu, tedy výstavbu, údržbu, rekonstrukce, modernizace… (od okresek až po dálnice, od lokálek po koridory), byde miska s výdaji mnohonásobně mohutnější, než ta s příjmy ze spotřební daně. Takže zbývající část je třeba uhradit z jiného zdroje (EU dotace, státní rozpočet, obecní rozpočty…).
A jen na okraj… Kde v ČR vznikla v posledních, řekněme, 30 letech komplet nová trať? Odpovím za Vás. Nikde. Žádná.
Dobre. Skuste mi to vycislit. Takto isto argumentuje osoba s nickom Usata minimalne 2 roky. Ani raz som od neho nevidel nejake cisla. Len take iste tliachanie o tom, ze kolko sa preraba na automobilovej doprava. Prosim smelo s cislami. Urcite ich mate, ked to tak vehementne tvrdite.
Pane Šrámku, ze spotřební daně a DPH za benzín a naftu přiteče do státního rozpočtu ročně (tedy v nekrizových letech) kolem 80 miliard korun. Vše stát financuje z daní, tedy i stavbu dálnic a tedy i ze zdanění pohonných hmot, které tvoří nadpoloviční část ceny PHM. Další DPH ve výši 21 % je příjmem rozpočtu státu z prodeje 250.000 nových osobních aut ročně, to je dalších 20-25 miliard, nehovoříme o nákladních vozech, busech či motorkách. Takže ano, motoristé si bohatě stavbu dálnic platí a v minulých letech hodně předplatili, když se stavělo do 10 km ročně.
Ani to nestačí na náklady, který veřejný rozpočty se silniční dopravou maj. To není jen stavba dálnic, to je i stavba všech ostatních silnic, jejich údržba, opravy, dohled, odstraňování škod, práce hasičů, záchranářů, lékařů, policie…
Jedna věc je, že se bez silniční dopravy včetně IAD a dálnic neobejdeme (minimálně dokud nevynalezneme teleportaci a k tý přiznejme si nijak blízko nejsme). Druhá věc je nalhávat si, že cena, kterou za provoz silničních vozidel jako jejich provozovatelé platíme, pokrývá veškerý náklady tím způsobený.
Predpokladam ze tie cisla mate. Napr. pre Vase info, na Slovensku sa z kazdej uzavretej poistky za povinne rucenie automobilov odvadza 8 % na cinnost zachrannych zloziek.
KUDY? Nahoď mapy, zapni zeměpisnou vrstvu a trasuj. Je tam Džbán, je tam Doupov a Slavkov. I já, co se nestydím nacpat sklon 40:1, tak mám problém. A rychlá dráha vyžaduje ale daleko míň!
Možná, že není třeba tlačit, spíše nebrzdit v obcích, kterých se to týká. Karlovy Vary jako krajské město ( + Č. Budějovice) je jediné, bez dálničního spojení do Prahy. Byl signál ze strany vlády vzít toto v potas, pokud to nebylo jen pro media.
Povinný parametr to není, ale zeptejte se v jakékoliv firmě, jaký vliv na jejich činnost by mělo, kdyby měli k dálnici 5 km nebo 50 km. Někomu se to nebude líbit, ale dálnice jsou tepnou hospodářství. Kapacitní a rychlou železnici využije a ocení řada firem, dálnici všechny firmy.
A není to dost zkreslený tím, že dálnice aspoň někam už vedou, tak s nimi lidi maj zkušenost, kdežto že by někam do srovnatelných nebo větších sousedních měst vedla kapacitní a rychlá železnice, to ještě v ČR nezažilo snad žádný město? (S velkým přimhouřením obou očí by se za kapacitní a rychlé spojení po železnici dalo možná považovat spojení Prahy s Pardubicema, ale i kdyby, byla by to velmi ojedinělá výjimka).
Firmy primárně zajímá nákladní doprava, přesuny techniků s nějakým vybavením. Obchoďáci můžou někde jet vlakem, ale pak má jet do nějaké průmyslové zóny kamsi, zase se mu hodí dálnice.
Firmy zdaleka nejsou jen obří průmyslové podniky. A zdaleka nesídlej jen v průmyslových zónách, kam se bez auta nedá dostat. Souhlasím, že pro část firem jsou kapacitní komunikace nezbytné.(Ale i ty by většinou mohly jiné způsoby dopravy často používat aspoň pro část cest, kdyby existovala infrastruktura.) Ale je i řada firem, které ty silnice používaj a kapacitu na nich zabíraj většinou jen proto, že jiný adekvátní spojení neexistuje. A to, že neexistuje není rozhodně tím, že by existovat nemohlo. OK, do Podkrušnohoří povedou možná časem dvě dálnice. Na nich třeba kapacitní problémy nebudou, protože budou dostatečně naddimenzovaný a auta lidí,… Číst vice »
Zásobování potravinářských řetězců, a vůbec přeprava potravin s rychlými exp. termíny, rozvážka surovin pro McDonald´s a podobné fast foody, je nemyslitelná bez automobilové dopravy. Podobně přeprava dílů pro výrobu just in time rovněž.
Bydlím kousek od E 55, tedy co tam projede nákladu z celé Evropy během 5 minut je ale neskutečné.
Či-li nadřazený problém je vůbec otázka, jak objemy přepravy snížit, a až potom jak přepravovat.
To je otázka – nějaká potřeba rychlé automobilové dopravy už bude asi vždycky. Pro náklady i pro cestující. Řešení, které by se obešlo bez ní je hodně vzdálená sci-fi. Takže otázkou je spíš, jak minimalizovat škody, které způsobuje (a jak zařídit, aby jejich nápravu financovali aspoň z větší části ti, kteří jich nejvíc způsobují). A pro to nutně potřebujem udržet jednu zásadní věc – nenechat si vzít právo nepoužít auto. Nenechat si namluvit, že když se někde dá snadno jezdit autem, není tam potřeba infrastruktura pro jiné způsoby dopravy nebo aspoň dostupná veřejná doprava s rozumnými parametry. Jo, auta potřebujem… Číst vice »
Jakube, nezpochybnujte prosím NUTNOST mít kompletní dalnicni (a silniční) síť, obchvat měst atp. jako známku vyspělého národa, to fakt neuspěje. Nikdo vám nebere právo jít pěšky nebo žít zase na stromě, ale ta služba rychlého a bezpečného dopravovani lidi a zboží je prostě nutná.
Vždyť nic takového nepíšu. Naopak, píšu, že silnice (a dálnice) budem potřebovat. Jen se snažím vyvrátit podle mě zcestný názor, že když budeme mít dálnice, nebudem tam tím pádem potřebovat kvalitní železnici… Bylo by super, kdyby si fanoušci aut uvědomili, že pokud pojedou autem všichni, protože jiná možnost nebude, nebude to ani rychlý, ani pohodlný a už vůbec ne příjemný. Viz mnohapruhový dálnice v řadě měst USA a na dalších místech, kde rezignovali na alternativy s představou, že auta budou stačit a problémy kdyžtak vyřeší přidání pár dalších pruhů. (v USA si to teda ještě často zhoršili do extrému dohnaným… Číst vice »
Máte bohužel pravdu – ale souvisí to i s tím, že ty nové dálnice a silnice vidíme jen z „lidské“ a nikoli z ptačí perspektivy: teprve z takového „nadhledu“ je totiž zjevné, jakou hroznou jizvu v krajině tyto „moderní“ komunikace (bez alejí a dalších krajinotvorných prvků) tvoří a jak ji i opticky poškozují.
Karlovarsky kraj je jedinym krajem v CR ktery nema dalnicni napojeni na ostatni kraje. Takze myslim ze vybudovani teto dalnice je nutne a logicke. To nema s Podkrusnohorim co delat, to byste tam moh pocitat i D8…
Tomáš Záruba
4 let
Takže vedle poloprázdné dálnice bude nechaná třičtvrtěprázdná stará jednička? No, snad bych to ještě pochopil, kdyby na té dálnici bylo mnohem méně MÚK, což se ale nezdá být ten případ.
souběžná komunikace je běžná u všech dálničních staveb… pořád tu jsou vozidla, které na dálnici nesmí (traktory a jiné), pak místní obsluha (Bus) atd… no a lidi co pojedou z vesnice do vesnice a nemají známku, navíc máte furt alternativu pro průšvih na dálnici (úplné uzavření)
Je ovšem otázka, zda takoví mají „nárok“ na přímou silnici v jedničkových parametrech… Ale OK, ono to je tak asi nejjednodušší, ale pak by sjezdy z dálnice asi neměly být častěji jak po nějakých 20-30 km, aby se ta stará jednička aspoň takto ke zlevnění využila.
Z té silnice se stane silnice druhé třídy. Aby nebyla v jedničkových parametrech, to si představujete jak, že ji budou za drahé peníze ubourávat a zúžovat?
Dobrý den, to je ale přece nesmysl, pokud ubouráte jeden pruh silnice na dálnici, co vám tam pak zbyde? Cyklotrasa? Jezděte tamtudy a uvidíme, že je to holý nesmysl.
Tady zbyla z přeložené státovky silnice v polovičním profilu s výhybnami. Provoz aut není nijak omezen. Jel jsem tam na kole, funguje to v pohodě. https://mapy.cz/s/cocucegubu
Technicky by to sice možná možné bylo, ale jak to řešit při vlastní stavbě dálnice trvající mnoho měsíců, když ta „šestka“ tam rozhodně málo frekventovaná není (proto se ostatně buduje ta dálnice)?
Výsledek by byl v podstatě stejný (ne-li horší) a bylo by to investičně určitě dražší.
Výstavba by se dala řešit po půlkách (jako se to v podobných případech na mnoha místech dělalo), ale nějaká paralelní místní silnička je vhodná (kdyby existovala silnice Třtice – Řevničov, tak by to stačilo). U budoucí D4 si u jiného článku někteří stěžovali, že kolem Cukráku taková alternativa není a chybí.
Podle vaší teorie sjezdů po 20-30km by např. u D7 byl sjezd u letiště a pak nejdřív u Slaného, takže do 70tis. Kladna by se jezdilo po souběžných okreskách a dálnice by zela prázdnotou… V takhle hustém osídlení jako je ve Středočeském kraji ty sjezdy musí být častěji, aby dálnice vůbec dával smysl. V ČR je optimální vzdálenost cca 10km (samozřejmě dle lokálních podmínek), největší vzdálenost mezi Exity je na D2 16km (Hustopeče-Podivín) a tam absence původně plánovaného sjezdu u Velkých Pavlovic (přesně v polovině mezi sjezdy) způsobuje velké dopravní problémy právě v Hustopečích, přitom by stačily pouze rampy z… Číst vice »
Souběžná komunikace je také úlitbou místním starostům, kteří se bijí v hruď jak uhájili zájmy místních obcí. Aby strejcové co vytáhnou jednou za týden Felicii z kopřiv nemuseli mít známku. A aby si jezeďáci mohli oklepat gumy od bláta pěkně na asfaltu. Nebýt u nás podmínky stranící NIMBY, nebylo by tolik souběžných komunikací. Jinak na D6 je to fakt neskutečné plýtvání. Ta komunikace má od Krušovic intenzity na střídavý třípruh a ona se tam udělá hned dálnice a vedle ní ještě souběžná silnice, jakou by lecjaká jednička mohla závidět. Pak se budou všichni divit, že nebudou peníze na mnohem důležitější… Číst vice »
Minimálně po Krupou (resp. až za křížení se železnicí za ní) se dálnice zjevně „uživí“ – dál už by asi zatím stačily obchvaty obcí v trase dálnice s polovičním profilem a s přípravou „spodní stavby“ na plný profil.
Žel to místním motoristům nevysvětlíme. Každý vidí jen tu svoji silnici a závidí dálnice jinde. Nevidí přitom, že jsou spousty silnic, kde je dopravní situace horší a nechtějí si přiznat, že peníze nebudou na všechno…
Jenže tady ještě aspoň máte 10 tis. aut za den (u Lubence 7 tis.) – zdroj sčítání 2016. Nárazově v rámci ježdění do práce a na víkendy budou hodinové intenzity slušné. Co si ale mám myslet o D11 do Polska, kde v Královci dle stejného zdroje projede 1239 vozidel za den? Tam intenzitu na dálnici nedostanu, ani když posčítám všechno od Frýdlantu až po Dolní Lipku.
Máte pravdu, že mnohé přeshraniční úseky dálniční sítě bývají méně vytížené a staví se spíše kvůli image, abychom nebyli tou „zaostalou“ zemí, na jejíž hranici končí kapacitní infrastruktura. U D11 nezapomeňte přičíst velkou část intenzit z I/33 a uvědomit si, že se tam dálnice plánuje především kvůli kamionům (ale je pravdou že i tak tam bez indukce dopravy nejsou intenzity vyšší, než na I/6). Nárazovými intenzitami bych neargumentoval, ty jsou „slušné“ i na mnoha jiných silnicích I. třídy. Zkuste se projet ve špičce třeba po I/3 mezi Voticemi a Mirošovicemi. Tam je ta dálnice objektivně opravdu potřeba. Na opačném spektru… Číst vice »
Jasně, s přesměrováním kamionů z Náchoda počítám, ale i tak je to míň než jakýkoli jiný přeshraniční úsek dálnice u nás. A nárazový provoz na I/3 ve Středních Čechách není „slušný“, ale spíš „neslušný“, kapacita D3 tam výrazně chybí. Na D13 snad nakonec dojde, vždyť mezi Řehlovicemi a Chomutovem buď už skoro je (per partes), nebo se aspoň připravuje, jenom se tak ještě nejmenuje. 🙂
Mínus přinejmenším jen za pomlouvání Felicií!
Střídavý třípruh s krušovickými intenzitami jsem měl tu čest zkusit. Nebylo to úplně OK. DE-B96 Bergen->Stralsund. Opačný směr byl alá třípruh od Benešova.
Poloprázdné dálnice? Vždyť tohle je jediné přímé napojení nejchudšího kraje ČR na Prahu. Ten kraj potřebuje dostat šanci, aby se zvedl. A bez rychlostního napojení na centrum státu ji nedostane…
Ano, to je v absolutním pořádku a takto postavený požadavek je naprosto legitimní. Regionům, které na tom nejsou nejlépe, je správné pomoci třeba výstavbou infrastruktury. O tom není sporu.
Jen si myslím, že je třeba to otevřeně přiznat a neskrývat nutnost výstavby za neexistující „nekonečné šnůry aut“.
Presne tak, ono je fakt zabava vlacet se ze Straseci az za Lubenec v kolone kamionu, pac se tam prakticky nikde neda predjizdet a furt se musi nekde brzdit ☹ A ze je tam pustina a prazdna silnice muze napsat jedine nekdo, kdo byl nejdal ve Velky Dobry v KFC…
sch
4 let
A tim se stane silnice II/229 nejrychlejší cestou do Rakovníka. Uvidíme, jak se na to kraj připravil a co udělá levé odbočení před Krupou na staré silnici I/6.
10km 4 roky? no cesko
Když seš samý nealkopivo, nejlíp udělaný v Prachovicich, že……
A podávané ve vyškovské nádražce.
Já se teda Krušovicím i všemu dalšímu z Heinekenu snažím vyhýbat především coby neřidič…
heineken je cool. Krusovice stoji v Norma Bayern 8 Czk flaska. Pilsner Urquell vcera v Real 17 CZk.
Obchvat Řevničova, Krušovic a Krupé, potažmo všech ostatních vesnic na trase Praha-Karlovy Vary je v pořádku, doprava se jím hodně uleví. Akorát si nemyslím, že jsou potřeba 4 pruhy, od Nového Strašecí dál na KV stačí pruhy dva. Navíc ta dálnice přinese zhoršení Lubenci – na dálnici nebude možné postavit autobusovou zastávku (pro dálkové linky na Prahu), na silnici 1. třídy ano (např. Božejov,,obchvat).
Jak často tam jezdíte, prosím, že píšete takovéto nesmysly?
Nemusím po té silnici jezdit, stačí se podívat sem:
http://scitani2016.rsd.cz/pages/informations/default.aspx
Jednou jsem tudy ale jel a provoz byl úplně v pohodě. Jo a pro srovnání, z Kolína do Čáslavi jezdí tak dvojnásobek aut oproti silnici Krupá-Karlovy Vary a žádná dálnice tam není ani se neplánuje.
No tak když někdo jezdí jen z Prahy do Rakovníka, tak chápu, že mu stačí čtyřpruh jen do Nového Strašecí. Těm ostatním fakt nestačí…
Hlupákovi taky stačí pět tříd
Chápu, že zůstala stát původní silnice první třídy. Ale pro zábor pozemku a pro krajinu by bylo příznivější, kdyby se použila jako jedna část stávající slnice v její původní byť trochu opravené stopě a k tomu dostavěno druhé těleso. Ale to se nedá vždy, jenom někde myslím, že tak počítá už stávající stopa s touto možností.
Naráží to na jeden legislativní problém: Při stavbě dálnice je zákonná povinnost zachovat nezpoplatněné silniční spojení mezi obcemi. Lze použít i silnice nižších tříd, pokud existují. I/3 je výjimka, tak už byla stavěná jako dálnice v půlpruhu a stará I/3 je přenačená na II/603
Vzhledem k tomu, že to spojení musí být zachováno pro cyklisty, mopedisty, traktoristy, koňské povozy… pro vše co má konstrukční rychlost nižší než 80 km/h tak dálnice bez poplatku není řešením.
Autor asi opisoval někde jinde než jsem já žil pocházím z N Strašecí a v roce 1985 mám pocit tam ještě bylo bláto, 1987 možná ale 1985 určitě ne .Je to jako se současným úsekem ,kde odsunuli otevření z loňska na konec letošního listopadu a tady už je to s velkou slávou v prosinci a výběrové řízení na obchvat Krupé už se s velkou slávou vypisuje. A proč se nepokračuje plynule? Oni fakt nevěděli kdy skončí ,aby se mohli připravit na další úsek? sakra to je plánování jak za krále klacka. Už chybí jen ta výmluva na Covid 19.
V roce 1997, když jsem sloužil lidu, bylo plánováno, že celá dálnice Cheb – Praha bude hotová v roce 2010. Tenkrát mi to připadalo, že to bude za strašně dlouho. Je rok 2020 a z dálnice je hotový jen kousek Cheb – KV, potom pěti kilometrovej úsek v zemi nikoho před Lubencem a teď se dočkáváme dalšího. Tak snad za dalších deset, dvacet let bude dálnice kompletní….
Byť jezdím často do Varů, dálnice D6 je zatím nejméně potřebná dálnice. Daleko vyšší intenzity jsou např. na silnicích I/3, I/4, I/7, I/11, I/16, I/35, I/48, I/49, I/50, I/52, I/55.
Každá dálnice je u nás potřebná, ale uznávám, že mohou být silnice, kde by byla dálnice třeba též a nyní není.
Holavně mi vadí ta fragmentace, to je stejné jak propady rychlosti na železnici. Při sjíždění a najíždění na dálnici resp. rychlostní silnici se člověk vystavuje kritickým situacím. To samé je směrem na Příbram/Písek.
Ono je to také tím, že to auta z Ústeckého kraje vezmou na Vary horem po I/13, protože je to rychlejší, než přes prdleky na šestce.
o kolik hektarů lesa jsme přišli? a kde bude vysazen náhradní za tu zlikvidovanou část?
jel jste tam?
Jasně , že tam michalspina nejel, protože to by věděl, že tvz. les tam byl v místě budoucí dálnice vykácen již nejméně před 20 lety, navíc se nejednalo o les, ale seskupení různých náletových dřevin. Předseda vlády Lubomír Štrougal, kdy otvíral v roce tuším 1985 úsek do Nového Strašecí rozhodně nečekal, že další část se bude otvírat skoro až za 40 let poté…..( ne, že bych fandil komunistům, ale upozorňuji na ostudu )
Úsek za Novým Strašecím byl sice plný náletových dřevin, ale přímo u Řevničova se kácel vzrostlý les, ve kterém jsem ještě v říjnu 2016 nacházel krásné hřiby…
a na ten les, jak píšete je vidět ze silnice I6? Nějak si jej nemohu vybavit, ale je fakt, že Řevničovem jen projíždím nebo nakupuji v Coopu, nechodím na procházky okolo
Les byl téměř k silnici. Byl vysekaný pruh jen v ochranném pásmu vedení VN: https://mapy.cz/s/bunufukuco
ano, jel, letos v červenci, ale jak to souvisí s fragmentací krajiny?
Dal jsem Vám palec nahoru, až teď jsem pochopil, že to myslíte vážně… Omlouvám se ostatním.
A jak souvisí fragmentace krajiny s výsadbou „náhradního“ lesa někde jinde? Do jakého roku chcete stav krajiny vrátit? Kolik myslíte, že tady bylo lesů třeba před 100 lety?
Předpokládám, že nebydlíš na místě, kde dříve byl les / pole / louka a nevyužíváš žádnou infrastrukturu, která způsobila fragmentaci krajiny, když máš takové dotazy?
Kolik mrtvých tam za poslední léta bylo…..
já vím že i kdyby to mělo zachránit jeden život …. ale kolik jich teda bylo? Kromě křižovatky I/6 x 2372 tam IMHO žádná velká trága nebyla ….
Jen za poslední dva roky pamatuji na tomto úseku asi tři smrťáky nebo vážné nehody.
Zažil jsem, že pár minut předemnou uhořelo několik lidí v autě (před Varama). Tohle bych opravdu nepřál ani lidem co nemám rád. Fakt buďme rádi, že dálnice většinu těchto nehod eliminují. Jasně že ne všechny. A je jedno kolik tam jezdí aut. Čím míň, tím víc si někteří bezmozci dovolí jezdit.
Kdysi byl les i tam, co stojí Váš dům.
Podle mne to Řevničov značně zklidní a Krušovice si to taky zaslouží.
Kladu si jen otázku, jaký má účel ve směru od Prahy vysoká protihluková stěna kousek před Řevničovem podle lesa ??? Že by v tom lese byly zvukoplaché veverky ???
Tomu skutečně nerozumím.
Také mě to původně zarazilo, ale stačí se podívat na mapu. Je tam zahrádkářská oblast, která z nynější I/6 asi ani není viditelná. Podívejte se na letecké mapy a tam je to dobře patrné.
Je tam rekreační oblast, chaty….. ptáci, lidi i jiní živočichové, klid a pohoda
V rámci zklidnění obcí určitě dají cedule zákaz vjezdu nad 12tun. Otázka kudy mají jet legálně vozidla která jsou těžší a mají konstrukční rychlost 70kmh.
Ikdyby to mělo zastavit jediný nádkladní automobil! Kombajn s obilím má jet po železnici a basta. (sarkasmus)
Dělá se to i kvůli zvířatům. Pokud se podíváte na videa ŘSD k jednotlivým projektům chystaných úseků dálnic, tak to tam zmiňují.
Že by rekreační středisko Bucek???
Super, uz aby bylo. Doufal jsem, ze se to otevre uz v listopadu,ale diky Bohu za kazdy kilonetr dalnice v Ceske republice. 👍👍
Palec nahoru
Palec nahoru, je také super, že ŘSD přešel ten hovězí nápad stavět část mezi Lubencem a Olšovými vraty v tom zůženém profilu.
Mimochodem nevíte, zda existuje nějaký rozumný projekt přivaděčů do Rakovníka a Kladna?
Plány existují, ale krajský úřad nepracuje na realizaci, jak by měl.
Kladno takto: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/465/infoletak_s61-kladno-obchvat.pdf
Ale ta oblast od jižního okraje Malého Přítočna (zachovaný úrovňový přejezd železnice) až po napojení na D6 zrovna ideálně vyřešená není – proč tam není nájezd z Malého Přítočna na přeloženou silnici I/61 ještě před nadjezdem přes železnici, to by přece bylo mnohem lepší řešení.
Možná proto, že by to znamenalo křižovatku navíc, takhle napojení Malého Přítočna i exit z D6 spláchne jediný kruháč. Ale máte pravdu, že každý nahrazený železniční přejezd se počítá, škoda.
Ten přejezd se zruší s modernizací železnice v úseku Ruzyně – Kladno
„V katastrálním území Malé Přítočno se podařilo zkoordinovat projekt s připravovanou stavbou Ředitelství silnic a dálnic „Propojení D6 a D7“. Jde o výstavbu části silničního nadjezdu, který do vybudování zmíněného dálničního propojení nahradí rušený přejezd na silnici I/61 v původní železniční stanici Unhošť.“
https://www.zeleznicenaletiste.cz/useky/modernizace-trati-praha-ruzyne-kladno/
Ale jak jistě uznáte, ten leták ŘSD (stav k 10/2020) tomu citovanému odstavci zrovna neodpovídá (jak už poznamenal dopravák). U exitu 12 je otočená severní větev na východní stranu I/61, ten nadjezd tam je, ale místo aby nahrazoval přejezd, tak ho doplňuje. Leda, že by nakonec nechali Malé Přítočno připojené jen pomocí silnice III/0075 (ulice Janouškova), ale to je trochu zajížďka.
Jinak v úseku Bošov-KV by naprosto stačil střídavý třípruh na rychlost 110 v kategorii S15,25. R25,5 je hodně velké plýtvání vzhledem k intenzitám
No i kdyz se zda, ze to staci dneska, neznamena, ze to tak bude za 10 let. Stejne to driv nebude, buhvi jestli.
Az bude ta dalnice hotova, tak tam intenzita diky tranzitu vzroste nekolikanasobne.
Proč?
Bude to alternativní tah do Německa
Staci se podivat na mapu. Praha – Wursburg – Frankfurt – tudiz velmi vyznamne dalnicni krize v Nemecku vychazi pres KV kratsi nez pres Plzen. Nerikam ze to sebere vsechno z D5, ale i kdyby to bylo jenom 30%, tak je to obrovsky narust.
Kratsi mozna, ale porad zustava na nemecke strane sklonove dost narocny prejezd pres Fichtelgebirge, navic po B303 ktera se dalnici nahrazovat diky vyznamnym protestum nebude a pripojeni od A70 po A7 na A3 za Schweinfurtem, kde clovek neustale kysne v zacpe, realne to moc neni, snad jen kdyz bude A3 nekde blokovana…
Mate pravdu. Bohuzel to je navigacim uplne jedno. Staci o jeden rozkopany usek na A6/D5 vice a pojede to vrchem.
většinu zátěže na D5 dělá stejně vnitrostátní doprava, intenzita v přeshraničním úseku je stále kolem 15000voz/den (za situace mimo covid). z čehož rozhodně ne všechno jede až od Prahy. Mnichov vám to taky rozhodně neodvede. Takže po dokončení D6 se může jen hodně malá část přesunout na D6….
Jenže by stál prakticky stejně…
Souhlasím s tím, že současné intenzity na dálnici nejsou, při nejmenším ve srovnání s mnoha jinými jedničkami. Vystřídaný třípruh je ale strašná kravina, která se u nás doufám nikdy nezrealizuje. Náklady téměř jako čtyřpruh, užitek plus bezpečnost třetinová.
vystřídaný třípruh v kategorii S15,25 má MUK a směrově oddělené jízdní pásy betonovým svodidlem + návrhová rychlost 110, stavební zábor o 10 metrů užší než stávající projektovaná R25,5. Ok, když už ne 2+1 tak měli zůstat aspoň v původně navrhované úsporné kategorii R21,5 kde jsou místo krajnice pravidelně SOS zálivy
A v Bošově nějaká významná část té intenzity končí?
V Bošově je poslední úsek D6 v provozu, před KV
No a? Tak do Bošova je potřeba dálnice a za Bošovem už ne?
Řekl bych, že pán píše o úseku Bošov – KV, protože je zatím pouze ve formě studie a ještě není rozhodnuto. Dálnice ale samozřejmě je potřeba v celém úseku Praha – Pomezí
přesně tak, jelikož u Bošova už je a kolem Lubence víceméně taky, tak není co řešit.. nicméně podle nových dat dochází k propadu intenzit cca o 20-25% u křížení s I/27 před Petrohradem, takže tam y mi dávala smysl změna kategorie…
Obrázky jen ukazují, jak se v ČR, kde je roztříštěné osídlení, těžko trasuje. Trasy lížou okraje sídel a pěkný les je komunikacemi fragmentován na 7 částí (včetně železnice). Ale podobné je to i v Německu, Slovensku, a kde všude. Prostě jiné to nebude.
Kdo na tuto dálnici nejvíc tlačí? Proč netlačí také za rychlejší železnici do oblasti Karlovarska, Chebska? Do Podkrušnohorské oblasti jsou budovány hned dvě dálnice D6 a D7, rychlá železnice zatím jen na papíře.
Když už tam budou dvě dálnice, tak je rychlá železnice poněkud zbytečná ne?
Úplně zbytečná by asi nebyla, ale byla by tak drahá, že ji nikdo stavět nebude – a stávající „buštěhradku“ kvůli dost nepříznivému terénu také (bohužel) příliš zrychlit nelze ani v těch úsecích, které by pro trasu do KV (pochopitelně mimo zajížďky přes Chomutovsko) byly třeba i nějak využitelné.
sedět dvě hodiny v autě a muset se plně věnovat řízení, nebo sedět hodinku ve vlaku a přitom moci pracovat, nebo si klidně číst u sklenky vína je natolik odlišná věc, že jenom petrolheadi s kanystrem místo mozku namítají, že je „poněkud zbytečná“
Když tu výstavbu železnice zaplatíte, tak jí pak jistě začne využívat i nemálo těch, o kterých píšete vy – ale oni zatím ani „v součtu“ (= i kdyby se chtěli složit) na to, aby si ten „špás“ postavili, bohužel nemají.
A vy máte v plánu zaplatit tu dálnici?
motoristi za ní zaplatí určitě více než zaplatí Někdo na železnici
Mohu, prosím, vědět, jakým způsobem to „motoristi“ zaplatí? Z dálničních známek to nevychází ani omylem. Spotřební daň z paliv sem nepatří. Tak jak tedy?
Spotřební daň z paliv sem nepatří – a proč by sem nepatřila? Protože se vám to nehodí do krámu?
Tak já neříkám že to zaplatí komplet ale určitě za ní zaplatí více než cestující na železnici za komplet novou trať.
Patří, ale ani ta nejspíš zdaleka nepokryje to, kolik se na infrastrukturu pro auta a sanaci vedlejších efektů automobilové dopravy z veřejnejch peněz vydá. I s ní ta železnice může vycházet pro veřejné finance líp.
no jízdné pokryje z té výstavby infrastruktury pro železnici ještě méně ale to už se opakuju
Náklady pro veřejné rozpočty nejsou zdaleka jen výstavba, údržba a provoz přímé infrastruktury.
jasně taky ještě to co si kdo vycucá z prstu
„ani ta nejspíš zdaleka nepokryje to“
Toto je postulát.
Výber spotřební daně je 80 milard ročně. Náklady na silnice jsou 50-55 miliard ročně-
Toto jsou fakta.
Externí benefity ze silnice neexistují.
Toto je demagogie.
Externích škod ze silnic, které se neprojeví v rozpočtu na silnice je spousta. Na životním prostředí, zdraví (přímo v podobě zraněných a mrtvých, nepřímo v podobě nemocí souvisejících s tím zhoršováním životního prostředí (ovzduší, hluk, stres, omezování možností aktivního pohybu) …
Demagogie by byla tvrdit, že se dokážeme obejít bez silnic a dálnic. Říkat na rovinu, že silniční doprava má i spoustu negativních vlastností a že bychom o nich měli vědět, přemýšlet a snažit se je minimalizovat, žádná demagogie není.
Když dáte na jednu misku vah kompletní výběr spotřební daně z phm a na druhou veškeré výdaje (!) na veškerou dopravní infrastrukturu, tedy výstavbu, údržbu, rekonstrukce, modernizace… (od okresek až po dálnice, od lokálek po koridory), byde miska s výdaji mnohonásobně mohutnější, než ta s příjmy ze spotřební daně. Takže zbývající část je třeba uhradit z jiného zdroje (EU dotace, státní rozpočet, obecní rozpočty…).
A jen na okraj… Kde v ČR vznikla v posledních, řekněme, 30 letech komplet nová trať? Odpovím za Vás. Nikde. Žádná.
Dobre. Skuste mi to vycislit. Takto isto argumentuje osoba s nickom Usata minimalne 2 roky. Ani raz som od neho nevidel nejake cisla. Len take iste tliachanie o tom, ze kolko sa preraba na automobilovej doprava. Prosim smelo s cislami. Urcite ich mate, ked to tak vehementne tvrdite.
Pane Šrámku, ze spotřební daně a DPH za benzín a naftu přiteče do státního rozpočtu ročně (tedy v nekrizových letech) kolem 80 miliard korun. Vše stát financuje z daní, tedy i stavbu dálnic a tedy i ze zdanění pohonných hmot, které tvoří nadpoloviční část ceny PHM. Další DPH ve výši 21 % je příjmem rozpočtu státu z prodeje 250.000 nových osobních aut ročně, to je dalších 20-25 miliard, nehovoříme o nákladních vozech, busech či motorkách. Takže ano, motoristé si bohatě stavbu dálnic platí a v minulých letech hodně předplatili, když se stavělo do 10 km ročně.
Ani to nestačí na náklady, který veřejný rozpočty se silniční dopravou maj. To není jen stavba dálnic, to je i stavba všech ostatních silnic, jejich údržba, opravy, dohled, odstraňování škod, práce hasičů, záchranářů, lékařů, policie…
Jedna věc je, že se bez silniční dopravy včetně IAD a dálnic neobejdeme (minimálně dokud nevynalezneme teleportaci a k tý přiznejme si nijak blízko nejsme). Druhá věc je nalhávat si, že cena, kterou za provoz silničních vozidel jako jejich provozovatelé platíme, pokrývá veškerý náklady tím způsobený.
Predpokladam ze tie cisla mate. Napr. pre Vase info, na Slovensku sa z kazdej uzavretej poistky za povinne rucenie automobilov odvadza 8 % na cinnost zachrannych zloziek.
Nevím proč nutně potřebujete pít, ale po té dálnici to bude do Varů autem lehce pod hodinu, rozhodně ne dvě. Busem možná 1:10 – 1:15.
KUDY? Nahoď mapy, zapni zeměpisnou vrstvu a trasuj. Je tam Džbán, je tam Doupov a Slavkov. I já, co se nestydím nacpat sklon 40:1, tak mám problém. A rychlá dráha vyžaduje ale daleko míň!
Rychlodráze právě sklony nevadí. Ve Francii mají až 3,5 % a v Německu i 4 %.
Možná, že není třeba tlačit, spíše nebrzdit v obcích, kterých se to týká. Karlovy Vary jako krajské město ( + Č. Budějovice) je jediné, bez dálničního spojení do Prahy. Byl signál ze strany vlády vzít toto v potas, pokud to nebylo jen pro media.
Prostě dálniční spojení s Prahou se stalo jakýmsi povinným parametrem, který musí krajské město splňovat.
Povinný parametr to není, ale zeptejte se v jakékoliv firmě, jaký vliv na jejich činnost by mělo, kdyby měli k dálnici 5 km nebo 50 km. Někomu se to nebude líbit, ale dálnice jsou tepnou hospodářství. Kapacitní a rychlou železnici využije a ocení řada firem, dálnici všechny firmy.
A není to dost zkreslený tím, že dálnice aspoň někam už vedou, tak s nimi lidi maj zkušenost, kdežto že by někam do srovnatelných nebo větších sousedních měst vedla kapacitní a rychlá železnice, to ještě v ČR nezažilo snad žádný město? (S velkým přimhouřením obou očí by se za kapacitní a rychlé spojení po železnici dalo možná považovat spojení Prahy s Pardubicema, ale i kdyby, byla by to velmi ojedinělá výjimka).
Firmy primárně zajímá nákladní doprava, přesuny techniků s nějakým vybavením. Obchoďáci můžou někde jet vlakem, ale pak má jet do nějaké průmyslové zóny kamsi, zase se mu hodí dálnice.
Firmy zdaleka nejsou jen obří průmyslové podniky. A zdaleka nesídlej jen v průmyslových zónách, kam se bez auta nedá dostat. Souhlasím, že pro část firem jsou kapacitní komunikace nezbytné.(Ale i ty by většinou mohly jiné způsoby dopravy často používat aspoň pro část cest, kdyby existovala infrastruktura.) Ale je i řada firem, které ty silnice používaj a kapacitu na nich zabíraj většinou jen proto, že jiný adekvátní spojení neexistuje. A to, že neexistuje není rozhodně tím, že by existovat nemohlo. OK, do Podkrušnohoří povedou možná časem dvě dálnice. Na nich třeba kapacitní problémy nebudou, protože budou dostatečně naddimenzovaný a auta lidí,… Číst vice »
Zásobování potravinářských řetězců, a vůbec přeprava potravin s rychlými exp. termíny, rozvážka surovin pro McDonald´s a podobné fast foody, je nemyslitelná bez automobilové dopravy. Podobně přeprava dílů pro výrobu just in time rovněž.
Bydlím kousek od E 55, tedy co tam projede nákladu z celé Evropy během 5 minut je ale neskutečné.
Či-li nadřazený problém je vůbec otázka, jak objemy přepravy snížit, a až potom jak přepravovat.
To je otázka – nějaká potřeba rychlé automobilové dopravy už bude asi vždycky. Pro náklady i pro cestující. Řešení, které by se obešlo bez ní je hodně vzdálená sci-fi. Takže otázkou je spíš, jak minimalizovat škody, které způsobuje (a jak zařídit, aby jejich nápravu financovali aspoň z větší části ti, kteří jich nejvíc způsobují). A pro to nutně potřebujem udržet jednu zásadní věc – nenechat si vzít právo nepoužít auto. Nenechat si namluvit, že když se někde dá snadno jezdit autem, není tam potřeba infrastruktura pro jiné způsoby dopravy nebo aspoň dostupná veřejná doprava s rozumnými parametry. Jo, auta potřebujem… Číst vice »
Jakube, nezpochybnujte prosím NUTNOST mít kompletní dalnicni (a silniční) síť, obchvat měst atp. jako známku vyspělého národa, to fakt neuspěje. Nikdo vám nebere právo jít pěšky nebo žít zase na stromě, ale ta služba rychlého a bezpečného dopravovani lidi a zboží je prostě nutná.
Vždyť nic takového nepíšu. Naopak, píšu, že silnice (a dálnice) budem potřebovat. Jen se snažím vyvrátit podle mě zcestný názor, že když budeme mít dálnice, nebudem tam tím pádem potřebovat kvalitní železnici… Bylo by super, kdyby si fanoušci aut uvědomili, že pokud pojedou autem všichni, protože jiná možnost nebude, nebude to ani rychlý, ani pohodlný a už vůbec ne příjemný. Viz mnohapruhový dálnice v řadě měst USA a na dalších místech, kde rezignovali na alternativy s představou, že auta budou stačit a problémy kdyžtak vyřeší přidání pár dalších pruhů. (v USA si to teda ještě často zhoršili do extrému dohnaným… Číst vice »
Máte bohužel pravdu – ale souvisí to i s tím, že ty nové dálnice a silnice vidíme jen z „lidské“ a nikoli z ptačí perspektivy: teprve z takového „nadhledu“ je totiž zjevné, jakou hroznou jizvu v krajině tyto „moderní“ komunikace (bez alejí a dalších krajinotvorných prvků) tvoří a jak ji i opticky poškozují.
V tom případě můžete prohlásit, že z ptačí perspektivy je „zvol sídlo“ vřed v přírodě. No a tvrdit něco o rekultivaci.
Ano, to jde všechno k sobě dobře dohromady.
V roce 1760 to bylo silniční spojení s Vídní. Marie Terezie ale asi měla 100 roků počkat na železnici.
V roce 350 to bylo silniční spojení s Římem (městem). César měl 1500 roků počkat.
Pro KV je daleko důležitější komunikací I/13, než nějaká dálnice do Prahy.
Karlovarsky kraj je jedinym krajem v CR ktery nema dalnicni napojeni na ostatni kraje. Takze myslim ze vybudovani teto dalnice je nutne a logicke. To nema s Podkrusnohorim co delat, to byste tam moh pocitat i D8…
Takže vedle poloprázdné dálnice bude nechaná třičtvrtěprázdná stará jednička? No, snad bych to ještě pochopil, kdyby na té dálnici bylo mnohem méně MÚK, což se ale nezdá být ten případ.
souběžná komunikace je běžná u všech dálničních staveb… pořád tu jsou vozidla, které na dálnici nesmí (traktory a jiné), pak místní obsluha (Bus) atd… no a lidi co pojedou z vesnice do vesnice a nemají známku, navíc máte furt alternativu pro průšvih na dálnici (úplné uzavření)
Je ovšem otázka, zda takoví mají „nárok“ na přímou silnici v jedničkových parametrech… Ale OK, ono to je tak asi nejjednodušší, ale pak by sjezdy z dálnice asi neměly být častěji jak po nějakých 20-30 km, aby se ta stará jednička aspoň takto ke zlevnění využila.
Z té silnice se stane silnice druhé třídy. Aby nebyla v jedničkových parametrech, to si představujete jak, že ji budou za drahé peníze ubourávat a zúžovat?
Ne. 🙂 Ale v tom lese u Řevničova by se třeba její plocha dala použít do poloviny dálnice, přinejmenším z pohledu šířky záboru lesa.
Dobrý den, to je ale přece nesmysl, pokud ubouráte jeden pruh silnice na dálnici, co vám tam pak zbyde? Cyklotrasa? Jezděte tamtudy a uvidíme, že je to holý nesmysl.
Tady zbyla z přeložené státovky silnice v polovičním profilu s výhybnami. Provoz aut není nijak omezen. Jel jsem tam na kole, funguje to v pohodě. https://mapy.cz/s/cocucegubu
ale to jo, u nahrazené silnice si to dokážu představit, nový obchvat jako silnice nevyžaduje jinou další silnici jako je tomu u dálnic
Technicky by to sice možná možné bylo, ale jak to řešit při vlastní stavbě dálnice trvající mnoho měsíců, když ta „šestka“ tam rozhodně málo frekventovaná není (proto se ostatně buduje ta dálnice)?
Výsledek by byl v podstatě stejný (ne-li horší) a bylo by to investičně určitě dražší.
Výstavba by se dala řešit po půlkách (jako se to v podobných případech na mnoha místech dělalo), ale nějaká paralelní místní silnička je vhodná (kdyby existovala silnice Třtice – Řevničov, tak by to stačilo). U budoucí D4 si u jiného článku někteří stěžovali, že kolem Cukráku taková alternativa není a chybí.
tak to samé si stežují mezi Sokolovem a Chebem, kde dálnice taky původní jedničku „pohltila“
Vždyť to je přece Záruba – už ve škole měl přezdívku „dráhy záhuba“, tak to jen rozšířil i o silnice …
Pojmenování Dr. Záhuba kdysi vymyslel Mikulka, ne?
Podle vaší teorie sjezdů po 20-30km by např. u D7 byl sjezd u letiště a pak nejdřív u Slaného, takže do 70tis. Kladna by se jezdilo po souběžných okreskách a dálnice by zela prázdnotou… V takhle hustém osídlení jako je ve Středočeském kraji ty sjezdy musí být častěji, aby dálnice vůbec dával smysl. V ČR je optimální vzdálenost cca 10km (samozřejmě dle lokálních podmínek), největší vzdálenost mezi Exity je na D2 16km (Hustopeče-Podivín) a tam absence původně plánovaného sjezdu u Velkých Pavlovic (přesně v polovině mezi sjezdy) způsobuje velké dopravní problémy právě v Hustopečích, přitom by stačily pouze rampy z… Číst vice »
To se opravdu pořád bavíme o totální pustině na západ od Nového Strašecí? Já ty řídké sjezdy opravdu nenavrhoval v úseku Praha – Slaný. 🙂
Ty bláho, jeď si někdy tou pustinou na západ od Nového Strašecí přes den a nebudeš psát nesmysly
„Je ovšem otázka, zda takoví mají „nárok“ na přímou silnici v jedničkových parametrech…“
Ano, ze zákona. Zákon nezná nic jako „takové“ ve smyslu méněprávné či snad podřadné lidi.
Souběžná komunikace je také úlitbou místním starostům, kteří se bijí v hruď jak uhájili zájmy místních obcí. Aby strejcové co vytáhnou jednou za týden Felicii z kopřiv nemuseli mít známku. A aby si jezeďáci mohli oklepat gumy od bláta pěkně na asfaltu. Nebýt u nás podmínky stranící NIMBY, nebylo by tolik souběžných komunikací. Jinak na D6 je to fakt neskutečné plýtvání. Ta komunikace má od Krušovic intenzity na střídavý třípruh a ona se tam udělá hned dálnice a vedle ní ještě souběžná silnice, jakou by lecjaká jednička mohla závidět. Pak se budou všichni divit, že nebudou peníze na mnohem důležitější… Číst vice »
Minimálně po Krupou (resp. až za křížení se železnicí za ní) se dálnice zjevně „uživí“ – dál už by asi zatím stačily obchvaty obcí v trase dálnice s polovičním profilem a s přípravou „spodní stavby“ na plný profil.
Žel to místním motoristům nevysvětlíme. Každý vidí jen tu svoji silnici a závidí dálnice jinde. Nevidí přitom, že jsou spousty silnic, kde je dopravní situace horší a nechtějí si přiznat, že peníze nebudou na všechno…
Jenže tady ještě aspoň máte 10 tis. aut za den (u Lubence 7 tis.) – zdroj sčítání 2016. Nárazově v rámci ježdění do práce a na víkendy budou hodinové intenzity slušné. Co si ale mám myslet o D11 do Polska, kde v Královci dle stejného zdroje projede 1239 vozidel za den? Tam intenzitu na dálnici nedostanu, ani když posčítám všechno od Frýdlantu až po Dolní Lipku.
Máte pravdu, že mnohé přeshraniční úseky dálniční sítě bývají méně vytížené a staví se spíše kvůli image, abychom nebyli tou „zaostalou“ zemí, na jejíž hranici končí kapacitní infrastruktura. U D11 nezapomeňte přičíst velkou část intenzit z I/33 a uvědomit si, že se tam dálnice plánuje především kvůli kamionům (ale je pravdou že i tak tam bez indukce dopravy nejsou intenzity vyšší, než na I/6). Nárazovými intenzitami bych neargumentoval, ty jsou „slušné“ i na mnoha jiných silnicích I. třídy. Zkuste se projet ve špičce třeba po I/3 mezi Voticemi a Mirošovicemi. Tam je ta dálnice objektivně opravdu potřeba. Na opačném spektru… Číst vice »
Jasně, s přesměrováním kamionů z Náchoda počítám, ale i tak je to míň než jakýkoli jiný přeshraniční úsek dálnice u nás. A nárazový provoz na I/3 ve Středních Čechách není „slušný“, ale spíš „neslušný“, kapacita D3 tam výrazně chybí. Na D13 snad nakonec dojde, vždyť mezi Řehlovicemi a Chomutovem buď už skoro je (per partes), nebo se aspoň připravuje, jenom se tak ještě nejmenuje. 🙂
Jel jste tam někdy, prosím?
Mínus přinejmenším jen za pomlouvání Felicií!
Střídavý třípruh s krušovickými intenzitami jsem měl tu čest zkusit. Nebylo to úplně OK. DE-B96 Bergen->Stralsund. Opačný směr byl alá třípruh od Benešova.
Poloprázdné dálnice? Vždyť tohle je jediné přímé napojení nejchudšího kraje ČR na Prahu. Ten kraj potřebuje dostat šanci, aby se zvedl. A bez rychlostního napojení na centrum státu ji nedostane…
Moje řeč, úplně stejně to bylo s dotažení D1 do Ostravy.
Ano, to je v absolutním pořádku a takto postavený požadavek je naprosto legitimní. Regionům, které na tom nejsou nejlépe, je správné pomoci třeba výstavbou infrastruktury. O tom není sporu.
Jen si myslím, že je třeba to otevřeně přiznat a neskrývat nutnost výstavby za neexistující „nekonečné šnůry aut“.
Jezděte tamtudy skoro denně jako já a tyto blbosti již psát nebudete, OK?!?
Presne tak, ono je fakt zabava vlacet se ze Straseci az za Lubenec v kolone kamionu, pac se tam prakticky nikde neda predjizdet a furt se musi nekde brzdit ☹ A ze je tam pustina a prazdna silnice muze napsat jedine nekdo, kdo byl nejdal ve Velky Dobry v KFC…
A tim se stane silnice II/229 nejrychlejší cestou do Rakovníka. Uvidíme, jak se na to kraj připravil a co udělá levé odbočení před Krupou na staré silnici I/6.
Co by se mělo já Sustně dít? Silnice 226 je samozřejmě kapacitou nedostačující, Lišanští budou mít radost.
Ano, ti mají obzvlášť velkou radost z toho, že jim kraj slíbil obchvat, ale nepostavil.
Nic, protože tam ŘSD bude stavět MÚK a II/229 bude nejspíš zavřená.
Jo a II/226 je v Lubenci, tam bude MÚK provozní už příští rok.
A nebude to pořád rychlejší přes Rudu?