Před školu bez auta. Paříž proměnila ulice u zařízení pro děti v pěší zóny

Situace 1. září 2021 před jednou z brněnských škol. Foto: Michal DoleželSituace 1. září 2021 před jednou z brněnských škol. Foto: Michal Doležel

Město si od opatření slibuje větší bezpečnost i zdraví dětí.

Zpět na článek
89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Srandičky? Inu nejvyšší čas z to města odstěhovat ! Fakt se musí dělat vše, aby občan se nemohl ve své zemi bezpečně projít po městě ? Inu Francie už pro mne není bezpečnou zemí – je tam už náznak postupující (úmyslné) likvidace domácích kulturních hodnot (nahrazovanou importem cizích kultur).

Vojta

Ta fotka je z brněnského Mendlova nám. – resp. ze spojnice Pekařské k západnímu vchodu do nemocnice USA (u sv. Anny). V budově na napravo sídlí Německé zemské gymnázium (tam už asi jezdí většina žáků sama), ale (což jsem doteď nevěděl) taky Anglická základní škola – to je asi ten typ školy, kde se sváží děcka z celého města (možná i okolí).

Lukas

V ČR se k tomuto alespoň ve zkušebním provozu připojila Praha:https://www.cistoustopou.cz/autem/clanek/skolni-ulice-stop-rannimu-chaosu-u-skol-1512

Glum218

Bydlím vedle ZŠ ve třítisícovém městě. Z druhého konce obce tak 10, max. 15 minut pěšky, z okolních obcí výborná dopravní dostupnost, jeden autobus za druhým ze všech směrů. Ale přesto je každé ráno celé okolí okupováno maminkami v džípech, ze kterých ani nemůžou nic vidět. Některé domy mají u sebe malé pásy trávy – ty se pravidelně mění v naprosto rozježděné bahenní lázně. Nezabírá skoro nic, my jsme tam nakonec museli navalit několik velkých kamenů. Mamataxi celkově naprosto nechápu, co tomu dítěti udělá jet autobusem? To se pak člověk dozví, že autobusy nejezdí a musí se na ně hrozně… Číst vice »

Glum218

Zrovna vykouknu z okna a nějaký hovado s audinou dokonce stojí na našem soukromym parkovacim místě.

Greta

Boj proti mamataxi jen za mě OK, jen je třeba vyloučit, abychom na něj doplatili my, co bydlíme u škol a školek. Nyní nám dovozci děti zabírají parkovací místa, v Paříži jim zavedou pěší zóny.

Leinad

Jaký je rozdíl mezi mamataxi a místním? Jestli se má parkování zpoplatnit, tak všem.

Castic

My, podle všeho máme nejlepší veřejnou dopravu široko daleko.
Já jako mnozí z vás jezdilo od první třídy do školy VHD, co se o d té doby změnilo, jsou hromadné sdělovací prostředky. Znáte případy zmizelých dětí a to se promítá do chování dospělých.

Podobně jako, že u nás na silnicích zemře kolem 500 lidí, ale to není takové lákavé, jako když spadne někde jednou za čas letadlo….

BND30

Neházejte všechny do jednoho pytle, jsou rodiny, kde to funguje tak, že jeden rodič jedoucí z periferie do města do práce cestou sveze děti do škol. Tzn. není to účelová cesta 350m tam a z5.
To že se lidé nechovají ohleduplně, neumí ovládat své auto, to není problém ulice u školy, podívejte se na kterékoliv parkoviště nebo na boky dveří svého auta. Ale na to asi lék nevynalezneme.

laska

Nesouhlasím. Není to jen o běžné neohleduplnosti a neschopnosti zvládnout svoje auto (i když je to část problému). Zavážení dětí autem do školy se alespoň podle mojí osobní zkušenosti dost vymyká a dobře ilustruje některé problémy co jako společnost máme: 1. Dost lidí si myslí, že na některé věci prostě má právo a neoddiskutovatelný nárok, i když to tak samozřejmě vůbec není. Dovézt děti autem až před školu děj se co děj je přesně taková ukázka. Vy o tom vlastně píšete – jsou rodiny, kde to funguje tak, že jeden rodič jedoucí z periferie do města do práce cestou sveze… Číst vice »

Deer

Je tady ještě jeden problém – přístup učitelů. Když se děti vysmívají spolužákům, že jezdí do školy „sockou“, tak je to v pořádku. Ale když na tuhle invektivu někdo tlustým dětem z mamataxi odpoví, že je neudělají krok pěšky a proto jsou z nich tlustoprdi, tak je to najednou šikana.

Kebab

Tohle je bohužel vlastnost šikany a nejen ve škole, ale obecně v kolektivu. Opakované drobné ústrky, každý sám o sobě třeba opravdu marginální, se hromadí, ovšem následek je pak zpravidla nepřehlédnutelný, navíc poškozený často nemá jak dokázat, že to schytával třeba i několik let… Na učitele bych to neházel.

Surio Mario

Je to problém učitelů. Jde o to, že výsměch kvůli finančním možnostem rodičů se v dnešních školách za šikanu nepovažuje. Smát se druhým, že jezdí do školy MHD, nemají všechno oblečení značkové a mají mobil jen za 3 tisíce, to je zcela beztrestné. Ale smát se někomu kvůli pupku, to už se nesmí. Smutný na tom je především fakt, že za finanční situaci rodičů dítě nemůže, zatímco za pupek si v drtivé většině případů může samo, protože si ráno kromě svačiny kupuje v obchodě u školy dvoje chipsy a litr coly.

Leinad

Já bych to na učitele házel. Rozeznat kdy je to vzájemné (chlapské přezdívky znějící drsně pro nezaujaté) a kdy je to jednostranný ústrk, je docela náročné ale jde to.

Leinad

Já jsem se s tímto nesetkal. Kdo má v 15 vlastní „auto“ je frajer, kdo chodí 100m pěšky se má (a ostatní závidí když ráno ví že na odpoledce bude průšvih kvuli sešitu doma)

Jackub

Naprosto souhlasím! V našem stěží pětitisícovém městě se před školou dějí ty samé zhůvěřilosti, kdy se před ní nedá pomalu ani projít, a to je to i z toho nejvzdálenějšího místa ve městě ke škole asi 15 minut chůze… Takže všechny argumenty, jak je nutné děti vozit, jsou (nejen) v tomto případě naprosto liché a jen slouží k tomu, aby si to ti, kteří mama taxi provozují, svoje jednání ospravedlnili. Chápu, že ve větších městech a u speciálně zaměřených škol je situace jiná, ale takových je jen zlomek z celkového počtu. Přičemž mama taxi orgie se odehrávají před každou školou.… Číst vice »

Peter

A nás primátor rozhodol, že MHD bude stále pokračovat v prázdninovom režime. Nepôjdu autobusy ktoré jazdia len cez školský. Takže rodičia robte čo chcete.

ušatá

Jak to, že dříve se chodilo do škol pěšky nebo jelo maximálně MHD? Co se od těch dob změnilo? Že by jen lenost nebo snad bezpečnost ulic? Pak se to ale musí řešit úplně jinak. Že by v té Paříži byli tak napřed?

Kubrt

Změnilo se to, že lidé mají na výběr a chovají se tak, aby cestou trávili co možná nejkratší čas. Dřív se taky pralo v neckach a šlo to, ale praní v pračce je časově efektivnější, takže většina lidí volí pračku a ušetřený čas tráví jinak.

Odpadlík

Spravne, proto je treba jim to zneprijemnit – bud zavedenim poplatku za vjezd anebo snizenou rychlosti v okoli skoly. Plus samozrejme policajta ktery bude nekompromisne vymahat dodrzovani dopravnich predpisu. Nemas kde zaparkovat? Tak sem nejezdi.
Takovy cesky nesvar. Kazdy si zaparkuje auto kde chce a mysli si ze kdyz tam da blikacky tak je to cajk.

Samo

Akože po ceste do práce ešte riešiť dopravu dieťaťa je jednoduchšie?

Pre rodiča je to komplikácia, pre dieťa strata samostatnosti a možnosti osvojovat si sociálne zručnosti. Lose-lose situácia.

laska

Bydlím naproti velké základní škole v Praze a situace se zavážením a vyzvedáváním dětí je naprosto neúnosná. Tak otřesné chování a bezohlednost jakou doprovází tohle vožení dětí auty do školy neznám z žádné jiné situace v našem okolí (proti tomu pařby, partičky teenagerů atd. jsou naprostý nic). Podle mě zásadní téma k řešení.

ušatá

A je tu i otázka, jaký příklad, jakou výchovu ty děti dostávají a co z nich vyroste. Jak se asi budou chovat jako dospělí, jaké budou mít zvyky, nároky…….

Daniel

No maximalne se posune problem o ulici dal – tohle neni zadne reseni, tohle je jen komplikace a sluzba pro PR team. Tisice lidi vozi autem deti do skoly, protoze prvnaka, druhaka proste samotneho neposlete metrem (s prestupem treba). Samozrejme kdo nema deti, tohle nezna. A dnes uz nemit deti je bohuzel in.

Tady na Morave

Jak to delali lide pred 40 lety, kdy mit a auto a jezdit s nim denne byl luxus?

Kubrt

Jezdili VHD a trávili na cestě víc času. Můj táta, když začal před 50 lety chodit do práce, dělal od 6 a než došel na nádraží, pak dojel vlakem do Prahy a tramvají přes celou Prahu, vstával ve 3:45. Pak si koupil motorku a mohl vstávat v 5. Docela rozdíl. A tak to funguje i dnes. Drtivá většina lidí se snaží trávit cestou co nejkratší dobu a ušetřenou část z těch 24 hodin dne trávit jinak. Já to mám autem i VHD do práce víceméně stejně, ale chápu, když kolegovi dělá ten rozdíl hodinu denně, že jezdí autem..

Rudolf Tuček

Vzpomínám si že všichni spolužáci bydleli v okruhu 15 minut pěšky od školy.
Tím jak se dneska lidi díky mediim vědí o každé nehodě, každém přepadení, vraždě tak mají pocit že je na ulicích strašně nebezpečno.
A za další rodiče si myslí že když dítko bude chodit do lepší školy přes půl města tak z něj bude Einstein.

MHD

Posílali děti do nejbližší školy. Tehdy ani moc nebylo moc na výběr, kam dítě poslat.

Lektor

Přesně tak problém se odsune je kousek vedle. A zrovna v Paříži jsou pro děti spíš nebezpečné různá ghetta než auta. Spíš by se měli zodpovědní zamyslet proč jsou vylidněné centra měst. A nebo přestěhovat školy tam kde bydlí rodiny s dětmi, pak odpadnou i problémy s dojížděním.
Dnes se problémy vytvářejí aby se následně mohly řešit nějakým nesmyslem…

Pája

Ve městě taky bydlí lidé a někteří vodíme své děti právě kvůli těm autům. Trolejbusem dojede sám, ale přechody s bezohlednými řidiči jsou past.

Knížecí rada

Myslím, že na 1. stupni je normální chodit do nejbližší ZŠ v místní čtvrti.

Kubrt

Pokud máte to štěstí, že a) máte školu v místní čtvrti – vesnici a b) tato škola funguje uspokojivým způsobem. Což bohužel ne všechny školy splňují.

Knížecí rada

To je takové přebírání škol, až z toho vznikne dojíždění přes půl města. Záleží spíš na konkrétní úče než na škole. Obě své děti jsem zapsal do školy přes ulici.

Kubrt

Eh, rozhodující složkou školy jsou učitelé. Koukám, že budu muset zapracovat na svém vyjadřování.

ušatá

A proč nemají školy ve své podstatě stejnou úroveň, stejné osnovy a stejně dobré učitele? Nebo snad někde budeme mít špatné a někde dobré? To je stejně jako s lékaři. Prostě podmínky pro profese a jejich uplatnění musí mít stejné nároky, jako musí být stejné nároky na všech školách. A pro špatné lékaře nebo učitele, ale třeba i řemeslníky nesmí být v oboru uplatnění. Jinak si stále jen na něco hrajeme.

Kubrt

Jenže takhle to nefunguje a nikdo to zařídit neumí, v žádné profesi.

ušatá

Občas ano. Vím třeba o případech, kdy měli někteří učitelé velmi špatně výsledky, co se týkalo znalostí dětí a zjišťovalo se, proč zrovna u nich to tak je. A nešlo o nějakou šikanu ze strany žáků. Skutečně se prokázalo, že nedokázali učivo vysvětlit. A museli školu opustit. Totéž jsem zažil u pár doktorů, kteří díky svému chování i tomu, že pár pacientů na jejich léčbu doplatilo, museli nakonec svou profesi opustit. A to by měla být třeba role zdravotních pojišťoven. Ano, není to jednoduché, musí být nějaký systém, jak výsledky v povolání porovnat, posoudit. No a u těch řemeslníků snad… Číst vice »

Ketchup1970

Chodit do školy … toto slovní spojení je zajímavé , brzy by se začlo používat “ jezdit do školy “….

Kalanis

Už se používalo a jsem to i zažil. 90′.

Marek

Stačí přihlašovat děti do spádových škol a nepodléhat chimérám českého maloměšťáka o tom, jak úžasná je ta škola na druhém konci města, jak tam děti naučí 50 jazyků nebo z nich udělají olympijské medailisty. Většinu problémů si lidé způsobují sami svými iracionálními rozhodnutími.

Peter

Syn chodil na základnú školu, kde mali hokejovú triedu. Je jediná v meste. Pár ulíc od nej je aj hokejový štadión. Takže podla vás tie deti, ktoré hrajú hokej mali ostať na svojich školách a neísť do tej školy. Niektorí synovi spolužiaci hrali od 3 rokov.

Jackub

Kolik takových je? 😉

Peter

V jeho ročníku 15 detí v hokejovej a 25 v nehokejovej. Maju 2 triedy v rocniku. V každom ročníku majú jednu hokejovú a jednu poprípade dve nehokejové.

Majkl

Aha…no kvůli tomu asi nebudou u každé školy zácpy, že?

ušatá

To je snad trochu něco jiného. Tak tomu bylo vždycky a i v tom případě se třeba dojíždělo MHD. Protože to bylo normální.

PvvS

To by v některých muselo být místo.

Gwann

promiňte mi to nepochopení, ale kde v Praze musí žák 1. nebo 2. třídy jezdit do školy metrem, natož s přestupem?

myslím, že nás lakujete.

to byste klidně taky mohl tvrdit, že prostě nemůže přece nikdo chtít aby ubohé dítko jezdilo slonem a metrem z řevnic na jiřák… sice takové dítko neexistuje, ale co by kdyby existovalo….

ušatá

V každém pražském obvodě je řada základních škol a vždy se tam chodilo podle spádové oblasti. Pěší docházka byla většinou do 10 minut. Pokud někdo chtěl do jiné školy než bylo určeno, musel si o to zažádat a dát důvod. Podle toho se vyhovělo nebo ne. Jak je to dnes, nevím, ale školy neubyly.

Filip

V Británii, ve Francii, v Beneluxu … Tam všude se problém snaží řešit nějak jinak, než neustálým zkapacitňováním silnic. A nikdo moc neremcá, viz nedávná zpráva o třicítce v Paříži, Česko se mohlo zbláznit, v Paříži nic, co by stálo za většinovou pozornost, třicítky už tam beztak jsou v každý druhý ulici. V Česku se ale holt v devadesátkách začala budovat z auta posvátná kráva, na kterou se dneska nesmí sáhnout, jinak je z vás ekoterorista, fanatik a komunista od pirátů. Přitom se dá ve městech existovat jako chodec, řidič, cyklista nebo uživatel MHD pospolu a rovnocenně. Jenže to by… Číst vice »

basteilubbe

Jeho to nejspíš napadlo, bohužel přes plechovkáře ze Spojených sil (STAN a Top09) by něco takového skoro jistě neprošlo. Vzpomeňte jak kvičeli, když se omezil průjezd přes Smetanovo nábřeží.

Filip

No, myslím si, že u toho Smetanova nábřeží se to opravdu nepovedlo, ta uzavírka byla polovičatá, nekoncepční, podle mě unáhlená a zbytečně to vedení města uškodilo, protože to uzavření působilo amatérsky. Kdyby to uzavření přišlo zároveň s revitalizací a rekonstrukcí celého nábřeží, bylo by to dle mého názoru daleko lepší. A nepůsobilo by to tak směšně, přeci jen ty projíždějící tramvaje těsně vedle předzahrádek jsou lehce bizarní. Osobně vnímám tlak na protěžování automobilové dopravy hlavně z pražské ODS, viz třeba červnová kauza okolo mýta v Praze. Nynější vedení Prahy sice mýto rozhodně zavádět nehodlá (ani na to není potřebná legislativa,… Číst vice »

Knížecí rada

Chodím do práce pěšky, v 7:45 procházím kolem větší ZŠ. To dobou v místních ulicích vznikají zácpy aut s maminami, parkují, kde se dá i nedá, klidně na chodníku, couvají, otáčejí se, a tak vznikají velmi nebezpečné situace, že si ještě 2 bloky od školy musím dávat majzla, abych nepřišel k úrazu. Paris 👍

Daniel

No tak to jo, maminky, ktere vozi deti do skoly Vas ohrozuji pri ceste pesky do prace:))))) Pobavilo. Parkujici auto je hold smrtici nebezpeci :)) Radim poridit si kocku a sedet doma,. A nevychazet hlavne.

Tady na Morave

Ne kazdy sedi doma na zadku jako vy

Majkl

Na homeoffice 😁

Pája

Mně dnes 3 parkující mamky vážně ohrozily. Couvání kam nevidí je nešvar. A 4. mně odpoledne málem sundala z kola. Děti mám tři.

Ketchup1970

Couvající blondýna ve spěchu ( musí stihnout vysadit dítě ve škole a honem do práce ) … a ještě k tomu v SUV s výhledem jak z tanku . To je dost vražedná kombinace . Nemyslíte ?

Lektor

Tak nechoďte kolem školy, když je to tam takovej Mordor.

Knížecí rada

Spíš se snažím chodit dřív, ale jsem nějak neschopnej se ráno vypravit.

JiP

No ona je tu jeste jedna rovina problemu. Nase deti v Praze bezne jezdi metrem sami. Po tom co jsem a;e videl v Parizi v metru, bych deti taky radsi vezl autem.

-DM-

Šílené, šikana motoristů ve Francii jede na plné obrátky.
Ještě horší je ale to, že podle příspěvků zde tyhle zrůdnosti mají podporu i v ČR.

Kubrt

Anne Hidalgo je ve vedení Paříže 20 let, takže se zdá, že její politika má „určitou“ podporu občanů.

-DM-

Ano, kdyz vidim jací „obcane“ se v poslednich letech zabydleli v Parizi, tak se nedivim uz nicemu. Francie je ztracena a to nejenom kvuli temhle eko fanatikum…

Filip

Byl jste tam v těch posledních letech? Paříž je úplně stejně multikulturní město plné zajímavých obchodů, uliček, akcí na ulici, ale i nehezkých čtvrtí plných sociálně slabých Pařížanů, jejichž bydlení vypadá asi něco jako ústecké Předlice, a šíleně špinavého metra. Ale obraz Paříže změnila lidem Paříže neznalých média, nikoli její obyvatelé. Paříž se nemění, Paříž pořád žije. A k té ztracenosti… Zkuste tohle vykládat lidem na venkově, v lepším případě vám to místní víno, které vám předtím nabídli, seberou a řeknou vám, ať neblábolíte, v tom horším vám rozbijou ústa. Na rozumbrady z východní Evropy, kteří jim přijedou říkat, že… Číst vice »

-DM-

Prave, ze byl, proto si muzu dovolit tohle srovnani a neni to jen nejakej „blabol“, ktery jsem prebral z televize nebo od Okamury, jak se mi snazite vnutit.
V Parizi jsem byl v circa 12ti letem rozestupu a musim rict, ze Pariz v roce 2008 a v roce 2020 byla diametralne odlisna.

Pája

Nazývejme věci pravým jménem – lidé už se nechtějí nechat šikanovat od aut a řidičů.

dejf

Tak změna způsobu života a bydlení odsunuté na venkov bez služeb nějak tak vynutila vozit děti do školy autem, protože jinak se tam lidsky nedostanou. A vzhledem k nabídce středního školství mimo velká města se ani není čemu divit. Ty rodiče z toho asi taky dvakrát nadšený nejsou, moc jiných alternativ nemají a že se někteří z nich chovají před školou v autě jako dobytek je práce pro policii. Neříkám že děcko nemůže ujít dva bloky ke škole, otázka je jestli jsou vytvořeny podmínky aby se taková dopravní poptávka měla kde rozmělnit. Spíš ale vnímám české reálie, kdy vykopnout dítě… Číst vice »

Kubrt

V ČR je jistě bezpečno, ale i tak – situace, že svého prvňáka pošlu po Praze samotného MHD, je pro mě nepřijatelná. Pro zdejší bezdětné teoretiky rodinného cestování dodávám, že moje děti chodí do školy pěšky. Svezeme je autem tak jednou do měsíce, kdy to má nějaký „logistický“ význam. Chápu, že když někdo bydlí na předměstí a dětem by cesta do města do skoly trvala třeba půl hodiny versus 15 min autem, a rodič stejně autem jede, tak dítě sveze.

JiP

Nas prvnak a tretak bezne jezdi po Praze verejnou dopravou sami, jezdi pravidelne sami i vlakem a to prosim spoj s prestupem. Spis dnes enormne narostlo mnozstvi nesamostantnych mamanku, za ktere rodice delaji vse a mysli si ze jim tim pomahaji. Ve skutecnosti jsou pak deti dnes neskutecne nesamostatne. Ten tretak napr. jezdil ted v lete k babicce 160 km vlakem z Prahy sam.

Majkl

Jdete dobrým příkladem. Samostatnost + pohyb je přínosem pro mladého človíčka.

JiP

Ono je to totiz nakonec velmi prakticke i pro nas jako rodice, kdyz nemusime delat mamataxi a jsme v mnoha situacich v praci flexibilni, protoze vime, ze deti se o sebe umi postarat sami. Neni to o tom, ze by jine deti byly malo sikovne, ale jejich rodice jim pod zavojem falesne pomoci vubec neumozni neco dokazat a rozvinout se, tim ze jim stoji porad za zadkem. A deti to vyciti ze je jim ve vsem vyhoveno a jsou z nich nakonec mali otrokari a rodice poskoci.

Jan

Jakkoli nejsem vůbec příznivce dovážení dětí do školy ve městě autem, tak nerozumím, jak se tímto dopravní situace vyřeší. Asi těžko rodiče přestanou vozit své děti do školy a pošlou je jít pěšky nebo MHD, tihle se svého auta neradi vzdávají. Spíš budou zavazet o ulici dál a na přechodech v okolí se navzájem blokovat.

Kebab

Stačí je vypráskat o tolik ulic dál, že už jim to nebude stát za to. Není potřeba ty ulice uzavírat úplně, stačí je zavřít jen ráno a odpoledne.

Y.K.

Možná, ale nebudou alespoň ohrožovat děcka před školou. I tady to kolikrát musí hlídat policajti, protože to je kolikrát armagedon – všichni se snaží nacpat co nejblíže ke vchodu, Marušce moc trvá než si vytáhne sakypaky a dají si hubanec s mámou, tak všem vylepšíme ráno troubením jak na lesy. Jak nemůžou přímo ke vhchodu, bude klid. Většinou to je jen pár desítek kusů

Iae

ZTP pozdravuju. Auta zakazat, nech sa naucia ZTP jazdit na bicykloch.

Jan

Kolik z těchto aut vozí ZTP, 1 z 1000?

Huh

Taky mě pobavilo, když někdo zavolal měšťáky po zahájení třídních schůzek. Asi to parkování v parku, kdekoliv na chodníku, přes přechody, v křižovatkách přecejen někomu občas vadí 😀

laska

Jednou jsme je při třídních schůzkách se sousedy museli volat taky, jeden jejich návštěvník nám totiž na dvě hodiny zaparkoval na nájezdové/výjezdové rampě do garáží. A to stylem že jí celou využil jako parkovací stání. Sešli jsme se tam postupně 4 co jsme potřebovali dovnitř nebo ven a nemohli jsme věřit vlastním očím.

Kebab

Tak tohle je moc dobře, mama taxi je mor.

MRC

Udělat něco takového v Praze, tak všichni řvou jak stojí magistrát za h***o a tak dále. Není něco takového v plánu?

Ondra

Přesně. Navíc mama taxi by stejně parkovalo prostě jen o ulici dál.

Twix

I to by bylo lepší než nic, u hodně škol je dopravní kalamita a o ulici dál spousta volných míst. Hlavně odpoledne se lidem nechce parkovat jinde když čekají po zazvonění 20 minut než se dítě obleče (ideálně když druhé dítě je v autě), ale horší je samozřejmě ta situace ráno.

Huh

Ráno jsou to závody, aby byl bobánek v suchu a bezpečí čtyři kroky od školy 🙂 Ostatní fracky skoro sejmu na rohu na přechodu, jen abych tam byl dřív a mohl pospíchat vstříc dalším kolonám. Toť heslo mnoha rodinných taxikářů 😆

Ivan

Hezký popsáno. A nejlepší jsou majitelky X5 co neumí zaparkovat, tak zastaví na přechodu, nechají otevřené auto a jdou dítě vyprovodit ke dveřím. Sami jsou líní, tak jejích děti musí být také?

mauriicio

On je rozdíl mezi českými městy a Paříží. Jednak má Paříž „trochu“ více obyvatel, ale hlavně se jim tam povedlo vybudovat základní síť silnic v době, kdy se nemuseli ptát, komu zboří domek („kde už bydlíme 5 generací) a kde ubourají jakou památku.
Oni si můžou dovolit dávat třicítky a zákazy aut, když se všude dostanete v rozumném čase s max 5-minutovou docházkou pěšky.