Pražští radní prosazují na velkém okruhu na severu města další tři tunely
Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.
Do letitých tahanic o podobu poslední části velkého pražského okruhu zasáhl magistrát. Pražští radní včera hodnotili jednotlivé varianty pro posledních
Pokud nad tunelem zůstane použitelná zemědělská půda, je to také bonus navíc. Životnost tunelu je třeba 100let, za tu dobu se jednak cosi vrátí na úrodě, nepřeruší se koridor pro zvěř a daly by se vymyslet další výhody, např. filtrace znečištěného vzduchu před vypuštěním do atmosféry.
Je reálná šance, že by v tunelech byla vyšší povolená rychlost než 80 km/h?
Pokud ano, tak za jakých podmínek; pokud ne, tak proč?
Je to čistě naše, Česká, legislativa, co to omezuje. Na západ od nás se tunely jezdí někdy i 120 km/h.
Na italské A1 v úseku Bologna – Firenze ve většině tunelů žádné extra omezení není, takže tam lze 130 (a pokud je v jednom směru víc než dva pruhy pak s rozsvícenými světly 150).
Na „staré“ A1 to platilo i v těch zcela bez vybavení, osvětlení apod
David dá sa súhlasiť!Debilné stavebné predpisy…Príklad PPP projekt z Bratislavy a juhu svk..komplex D4,R7 počiatok,stavebných prác 2017… prvé časti otvorené 2019….posledné vďaka Corone 2020-2021 prvá polovica…Dĺžka 59 km…..Primátor hl.mesta svk bol vždy politik ale má za sebou manažérsku prax……..v CZ je príklad investícií síce aj za cenu kolapsov Brno….. vždy ma teší nové….a príkladom tony štúdií….dementného aktivizmu a skanzenovej infraštruktúry bohužiaľ Praha……môj názor, ďakujem za rešpektovanie..
Poprosím presunúť admina príspevok pod Joseph nižšie a túto prosbu vymazať,trocha som to na mob.zblbol diky!
Leckde ve světě se v tunelech dá jet bez omezení rychlosti. Je to čistě naše specifikum.
I u nás jsou tunely, kde se jezdí 100kmh. Třeba Valík:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=13.4033203&y=49.6807189&z=15&pano=1&pid=70744087&yaw=2.011&fov=1.257&pitch=0.165
No buďme přesní, je jeden. A na něm se to zkouší.
Myslíte nejdražší podjezd….
Ať už ten okruh stojí… to je ostuda, tolik let váhání, dohadování a naschválů.
Tak někdo přeci léta dopředu věděl trasu( nebo možné trasování) okruhů. Někdo musel dát stavební povolení na zástavbu. Takže viník zastavěného území by asi měl být zřejmý. A současné vedení Prahy ať do okruhu blafe až po tom co vykoupí alespoň metr pozemku pro zelené pásy na trase D1 – Běchovice. Slibů měli plnou hubu a jestli jejich podřízené úřady nejsou schopny nějak rozhodovat tak ať alespoň mlčí a neslibují nic.
Dříve vozidel nejezdilo tolik, plánované intenzity se zvedly několikanásobně. Zástavba není přímo v trase okruhu, ale dál. Hluk s intenzitami před 20 lety by problém nebyl, to už ale nyní neplatí.
a prave proto se resi zahloubeni, aby hluk k tem barakum, ktere vznikly v blizkosti (nikoli ve stope) planovaneho okruhu/dalnice, vyhovel limitum.
A při zkušenostech s tím, jak naše státní správa a ŘSD funguje, spolehla byste se na to, že dobře spočítali intenzity na tý budoucí dálnici a tedy že to díky zářezu nebude ve vašem baráku rušivý, nebo byste radši žádala, aby ten zářez měl i střechu, která ten hluk utlumí víc.
Zahloubení je logické řešení. Stavět ale tunely na poli mi přijde ekonomické zvěrstvo. Jinak navrhovaný okruh je už slušný šišoid. Kolik je tam zbytečných km kvůlli nepravidelnému tvaru :/
Šišoid je u takového okruhu celkem logický tvar, ne? Nedá se moc počítat, že by někdo často jezdil úplný kola, různý části se používaj pro různý tranzitní trasy a jejich dýlku dost ovlivní i to, jak blízko nebo daleko od centra bude okruh napojenej na konkrétní dálnici…
S první částí toho co říkáte souhlasím, ty tunely jsou zvěrstvo, když se to dá poměrně elegantně vyřešit zahloubením. Ale to lidem nevysvětlíte, bydlím ve Vinoři a chvilku sem se snažil lidem občas něco vysvětlit a předkládat logické argumenty ale s logikou na ty pošahané mimby co od rána chlastají nechoďte, ty se dobře vdaly tak přece mají pravdu.
To poslední co říkáte je ale hloupost, podívejte se do mapy, jinudy se to táhnout nedá. Na venkově se to trasuje jinak, tady máte velmi hustou zástavbu.
No myslím ten úsek okolo Průhonic. Tam by to s těmi tunely co se tu navrhují na poli dalo zkrátit a dávaly by mi větší smysl.
Kolik dotčených lokalit je zastavěno z doby před plány na stavbu tunelu a kolik je jich zastavěno s výhledem na zablokování stavby okruhu? U starších staveb v pořádku u výstavby z doby kdy již byla trasa zanesena do územních plánů, žádné tunely a extra opatření.
Jak které, ale i starší zástavba počítala s o řád nižší intenzitou dopravy.
Opravdu o rad?
A není to jedno? Samozřejmě že extra opatření se budou a musí dělat nejen kvůli všem stavbám, ale i kvůli těm, které ještě nestojí a také ve volné krajině, Hlukové limity platí i mimo zástavbu.
Jestli chtějí stavět tunely, ať nejdříve začnou tam, kde je zástavba těsně u silnice. A ne v polích kolem okruhu. Nejdříve na řadu Holešovičky, K Barrandovu, Spořilov. Státní silnice, tak ať se stát činí.
hlavně ať už někde začnou, je mi jedno kde…
Tak zrovna v těchto třech lokalitách by se otevřením celého okruhu mělo dopravě ulevit a tranzit by měl téměř zmizet. Ne jako dnes kdy tranzit Mělník – Plzeň jede přes Holešovičky, Hradec – Plzeň přes Barrandov a Liberec – Brno přes Spořilov.
Tranzit je ovšem minimální, posledně se udávalo 15 %, takže je otázka, nakolik se komu uleví (hlavně by bylo fajn místům ulevit od dopravy, tedy zde přesněji řečeno od aut).
Vnější okruh odvede velkou část dopravy z vámi vyjmenovaných míst. Pak je teprve možné dělat tunely.
Na Barrandově je vnější i vnitřní okruh hotov a doprava je stejná, jako před dokončením. U Spořilova a Holešoviček se ještě uvidí, ale počítám s tím, že okruhy také nepomohou, protože lidé zvládnou zbohatnout a dokoupit nutná auta pro zachování intenzity dnešních dní, jak se stalo na Barrandově.
Jenže Barrandov je plnej právě proto. Je to jediná silnice spojující vnitřní a vnější na celém levém břehu Vltavy která by měla alespoň dva pruhy. Kdyby byla postavena Radlická a Břevnovská radiála tak vám nikdo zajíždkou přes Barrandov nepojede.
Na Radlické radiále se pracuje. Pomalu, ale pracuje. Možná by mohl pomoci ten nový zákon.
Ale to nic nemění na faktu, že takové silnice, jaké jsou K Barrandovu, Holešovičky a Spořilov, si zaslouží tunely mnohem přednostněji, než pšeničné pole na kraji Prahy nebo dokonce mimo území Prahy.
Radlická je zakonzervována a nepracuje se na ní. Udělal se geologický průzkum a pak se dala k ledu.
Tunely, které tu nadměrnou autodopravu ještě zakonzervují, a nikdo už nikam nepojede jinak…
No Patočkova už teď běžně intenzitou vypadá, jako by ta radiála byla, ten jednopruhovej kousek přes Bílou horu málokoho odradí. Radlickou tolik neznám, ale na její nevytíženost si moc lidí taky nestěžuje. A taky je dobrý si uvědomit, že postavit tunel na silnici stavěný na zelený louce je o dost snazší než ho stavět v místě, kde už je hodně využívaná komunikace. A taky, že tunel na vnějším okruhu při uzavření zastaví ten okruh a než se to přenese přes nájezdy na okolní komunikace, chvíli to trvá. Kdežto zavření tunelu na vnitřním okruhu prakticky okamžitě zablokuje celý okolí. Minimálně zavření… Číst vice »
Problém je, že tranzit aut D5-D10 nebo D11 jede právě ulicí K Barrandovu, protože není dokončen okruh.
V Rakousku, Švýcarsku i Německu se tunely či „polotunely“ běžně staví jako protihluková opatření a to i u malých vesnic. Kvituji, že Praha uvažuje podobně a mrzí mě, že ŘSD nikoli.
Kvitovat je hezké, důlěžité je, jestli vám nevadí to platit. Nehledě na vícenáklady a obtíže tunelové varianty do budoucna.
Není to jen investice do vybudování ale i provoz tunelů je dost drahý viz Blanka. Jenže když vidím, kolik se teď profofruje na vyplácení nesmyslné podpory ičařům bez doložení, že přišli o příjmy a tím vzniklý letošní deficit, tak už mi nějakých pár miliard navíc za tunel ani nepřijde hrozný. Jak se tu píše, hlavně ať to už kolem Prahy stojí.
Buď tunely nebo dlouhé tahanice, které budou trvat desítky let. Zhruba dohromady 4 km hloubených tunelů nemůže stát majlant.
Jen 10 mld. Drobek.
10 mld je oprati variantě, která je ve třetině délky vedená na náspech.
Tak otázkou by mělo být, proč se zástavba rozšiřovala (nebo rozšiřuje) k místu, kudy je plánované dálnicí vést?
na pozemnky je uz snad stavebni uzavera v uzemnim planu ne?
Na pozemky přímo pro okruh leckde ano, ale za ty desítky let se dost posunulo vytížení dálnic a tím i pravidla a představy o tom, jaká vzdálenost dálnice od obytný zástavby je přijatelná. A taky jsme se dost posunuli od představy, že centrální orgán to rozhodne vždycky správně a lidi nebo místní samosprávy do toho nemaj co kecat. Aspoň teda řada z nás.
Uzemni plan neni zed. Staci se podivat jak vznikl barak radonickeho starosty. A hlavne kde…
Přesně, tohle mě vždycky fascinuje. Plány na to že tam povede dálnice jsou x desítek let a lidí si tam stejně postaví baráky. A pak se hrozně divý a vřískají, že tam najednou budou mít kravál atd. Na tyhle jedince nebrat ohled.
Velký pražský okruh? Není jeho oficiální název Pražský okruh?
Je to nevyhnutelný. Realita je taková, že to je hustě obydlená oblast a místní budou pochopitelně klást všemu jinému odpor.
Místní budou klást odpor i tomuhle, protože jim tam budou 4 roky jezdit nakláďáky. Stejně jako na Ořechovce.
Čím méně tunelů, tím nižší nejen pořizovací, ale i provozní náklady a tím také méně mimořádných provozních situací. Tunel pro tunel je nesmysl.
Řekl inženýr a zboural celé centrum města. Prostě dálnice je extrémní zásah do krajiny a nelze čekat, že všichni a všechno před ní padnou za zadek a nechají se jí terorizovat.
V poradku. A budou se nejak podilet na tech vicenakladech?
Proč by se podíleli? Oni tam nějakou dálnici chtějí?
Autíčkáři ze sídlišť naplocho zpravidla ano, a ještě tím jezdit všude. 🙂
Nyní je ale většina terorizována tím, že okruh není. Takže statisíce lidí zase ustupují menšině (pár exotům na Praze 6 atd)
Prdlajs. Terorizována je tím, že tolik lidí chce tolik jezdit a vozit vše všude auty, nikoli absencí jedné další z mnoha silnic.
Taky se nemusí stavět vůbec. 😉
než žádný okruh kvůli odporu místních samospráv, tak to raději okruh s tunely
V jižní části okruhu jsou také tunely, dokonce celková délka tunelů je podobná. Tady na severu se bude jednat o hloubené, takže výrazně levnější.
Podivejte se do mapy, treba vam dojde, v cem je rozdil.
Nedojde…:o) Preci tunel jako tunel:o)
A taky jsou s tím dost problémy. Zavřený tunel znamená velký problém. Nemluvě o možnosti budoucího rozšíření.
Kdežto zavřená dálnice mimo tunel problém není, auta prostě přeskočí svodidla a vezmou to po poli?
Párkrát tam svodidla nebyla a šlo to bez problémů 🙂