Pražští radní chtějí v širším centru nová obratiště tramvají a odstavné koleje

Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Pražští radní na pondělním zasedání pověřili Dopravní podnik hl. m. Prahy, aby prověřil možnosti zbudování nových tramvajových obratišť a odstavných

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirka

Co to je Sirsi Centrum? Bud je to Centrum nebo je Periferie. Napr. Branik neni centrum. Je to pripojena vesnice… Jo a radni chteji.. blbablabla

Ferenc Futurista

drž už probůh hubu.

Romanero

Jestli mají být na Václaváku koleje po stranách, tak se docela nabízí tam vložit manipulační spojku, která by umožnila otáčet tramvaje podle zapojení výhybek klidně odkudkoliv..

Martin

No, to neni jednoduche, ale staci se podivat vice do mimulosti, v centru je potreba odklonove cele trate, smycky jsou drahe, kuse koleje celkem snadno realizovatelne, staci vyuzit i byvale trate… – trat Muzeum – Bulhar, kolem Wilsonova nadrazi – trat Vaclavske nam., realizace i odstavnych koleji v dolni casti namesti (u Jindrisske) – trat Nam. Republiky – Bulhar, v Hybernske – trat Na Florenci (Bilou Labut nelze objet jinak nez pres Strossmayerovo nam.) – trat a most Holesovice-Karlin – kuse koleje v Parizske – kuse koleje v Narodni k Jungmannovu nam. – mozne i kdyz neprilis pruchodne obnoveni trati… Číst vice »

ene bene

Martine, opravdu pomůže tramvaje odklánět na obnovené trolejbusy???

Martin

Ne, damozrejme ne, jen je to alternativa i soucasnym linkam, kterym muze trochu ulevit, co se tyce dopravy… tramvajim to pri mimoradnostech nijak nepomuze…

KarelF

Tak to se nabízí i obnova tratě hlavní nádraží, masarykovo nádraží, prašná brána, staroměstské náměstí, staroměstská

KarelF

Jinak úplně by stačilo udělat zpět trať z vinohradské ( křižovatka trojúhleník) přes muzeum na můstek na jindřišské křižovatky 4 směry na můstku trojúhelník odtud na náměstí republiky kde trojúhleník a to samé u Národní u Tesca. V tu chvíli je odklonů a logických smyček přehršel. Problém od IPPáku na karlák objízdná trasa do Jindřišské vpravo Václavské náměstí Muzeum vpravo na IP Pavlova, problém Lazarská směr od Národního Divadla rovně Můstek vpravo Václavské náměstí vlevo Jindřišská co by jelo na karlák dál rovně muzeum a vpravo na IP Pavlova. Problém u Karlova mostu směr národní rovně na můstek náměstí republiky… Číst vice »

Alexandr

Ty manipulační tratě a smyčky jsou dobrý nápad, v centru Prahy doprava kolabuje až nepříjemně často. Stačilo by jen obnovit tratě v těch ulicích, kde tramvaj v minulosti jezdila. Řada z nich by být mohla být využita i pro pravidelný provoz.
– ulice Na Florenci (linka 24)
– ulice Na Příkopě+28. října (linka 3)
– trať před hlavním nádražím (linky 6, 9)
– Václavské náměstí včetně dolní části (linky 9, 22)

jirka

v Centru je mrtvo, Kde tam kolabuje doprava? Silnice jsou zklidneni, vsude zakazy vjezdu… Kolapsy jsou mimo Centrum

Robert

Když ti zkolabuje doprava blízko centra, stojí i centrum samotné.

Petr

Když už je tam zmíněný ten Žižkov – tam by na spoustu mimořádností i výluk pomohl chybějící oblouk z Jičínské na Olšanskou (a i v běžném provozu by nebyl k zahození).

Martin

Ten by ale byl do protismerneho sklonu, nerikam, ze nelze realizovat, ale ta uprava profilu vozovky by byla znacne narocna…

Georg

a byl by takovy problem udelat zadlazdenou nouzovou smycku nekde na vaclavaku? pripadne znovuzprovoznit prikopy…

Tomáš Gottschalk

Šalina kdysi vedla i ulicí K Deflorenci, tam by teoreticky mohla být bloková smyčka, ale pořád to neřeší zranitelnost úseku od Jindřišské po Lazarskou, který není kudy objet. ledaže by se obnovily koleje Na Příkopech a spodní části Václaváku..Dál už je to lepší – Myslíkova, Albertov-Výtoň, trojúhelník na Zvonařce.

pamětník

Nikdy jsem neslyšel ani nečetl nic o tom, že by v Praze někdy jezdila nějaká „šalina“ – ještě před asi 60 roky byla pro naprostou většinu normálních lidí zcela běžným názvem pro elektrickou kolejovou MHD v Praze jen „elektrika“ a později se už převážně a stále více začalo používat označení „tramvaj“. A ani teď Praha rozhodně nepotřebuje poklonkovat hloupému poučování žádných uťápnutých maloměstských buranů, jejichž hlavní modlou je zjevně „hantec“ a na víc se nezmohou: raději se postarejte o to, aby vůbec nějaké „šaliny“ dojely k nádraží debilně ODSunutému od centra Krna kamsi do bažin.

Glo

Vy evidentně Pražák nejste. Nám Pražákům je východní Slovensko u prdele.

Jedine vlaky

Doufám, že autor váš neslušný a nechutný komentář co v nejbližší době odstraněn.

jirka

bud tolerantni cechu. to ze se ti neco nelibi neznamena ze musis buzerovat. proste ma jinej nazor nez stado. a ?

Jedine vlaky

A vám se snad líbí, že na slušném webu o dopravě si lidé píšou stejně, jako na Novinkách?😆

Tomáš Gottschalk

Uklidním Vás – k ODSunuté role nebude žádná šalina potřeba, bo taková rola nevyroste ani za dalších 100 let. Nebo si myslíte, že současný upgrade za miliardu nebo kolik to stojí se dělá na 5 járů?

jirka

Schallina z nemciny je hezka

František

Schallina? 🙂 Zajímavý novotvar… Když už, tak (Elektri)sche Linie, jak jsem se nedávno poučil. 😉

Leoš Konečný

Vazeni radni nemohli byste s tim vymyslenim kravin jit uz do p…? A tramvaj na Vaclavaku je ta nejvetsi uchylnost. Doufam ze se to nikdy nestane

Ryk Mat

Bude tam vulgáre. Nenaděláš s tím vůbec nic. 😎

ene bene

Ona se tam nějak sama vytvoří? Vysráží ze vzdušné vlhkosti? Nebo jak?

Jindra

No nevím, nevím.. úchylný se zdá být příspěvek Konečného Leoše. Že by patřil do koše….?

Pavel

bohužel nestane, protože koleje přes oba směry magistrály a na stropy podchodů u M -A- a -C- nikdy nikdo nepoloží, byla by to politická sebevražda a totální kolaps dopravy v Praze … (myslím ta realizace)

Martin

to je nesmysl, trate tam uz pres stropy byly polozeny a jezdilo se tam, sice jsou dnes tramvaje tezsi, ale tam bych se toho nebal a dopravni kolaps by nenastal ani nahodou, fungovalo by to stejne jako na IPP… ani realizace by nebyla nic zasadniho, co by melo zpusobit kolaps,…

František

Kromě toho, auta mají kolaps i bez tramvají. 😉

jirka

1 krok dopredu, 20 kroku zpatky i to je cesko. Going backwards na uroven bulharska

LiborV

Najít vhodná místa pro smyčku nebo alespoň pro odstavné koleje v širším centru bude obtížné. Jsou ještě nějaké pozemky Na knížecí v majetku města? Tam kam chtěla paní Krnáčová magistrát? Bylo by technicky možné tam smyčku pro potřeby odklonů vybudovat? Jako velmi problematické vidím Nové město. Tam opravdu chybí v případě kolapsu v Ječné, Lazarské nebo na Karlově náměstí prostor pro operativní obraty. Nebo ne?

Poudy

Krnáčová tam chtěla Magistrát po Sekyrovi za výstavbu nového Smíchova, anebo jinou veřejnou budovu. Smyčka na Smíchově by měla být před smíchovským nádražím, teda alespoň podle vizualizací které tady před nedávnem byly, týkající se nového dopravního uzlu u nádraží.

Ondra

Tam už je smyčka teď

Poudy

Pravda, to jsem debil.. 😀

LiborV

Na Novém městě se při mimořádnostech využívá k ukončování tramvají objezd přes Myslíkovu. Ve chvíli kdy je mimořádnost na jednom z nejzranitelnějších míst celé sítě (Lazarské), tak ani tato bloková smyčka nepomůže. Jenže, kde by se na Novém městě hodila? Nevím. Dobře funguje při mimořádnostech smyčka na Těšnově.

Jiří Kocurek

Kde na novém městě? Ze dvou stran Novoměstské radnice koleje leží, že dvou stran chybí. Máte blokovou smyčku vzor Palác Morava, Brno.

dopravák

No, a hlavně že ani plánovaná novostavba TT na Václavském náměstí podle dostupných malůvek nepočítá s možností (samozřejmě nouzového) obracení tramvají od Vinohrad zase zpět na Vinohrady …

Martin

… a je to vubec realne? Muzou se postavit kuse koleje do dolni casti VN a napojit je do vsech smeru…

dopravák

Já pochopitelně nemám na mysli žádné kusé odstavné koleje na VN, které tu někdo nesmyslně navrhuje, ale pouhou možnost obracení uprostřed VN od Muzea zpět k Muzeu: tam není třeba nic odstavovat, tam je třeba mít možnost v případě provozních poruch v Jindřišské a ve Vodičkově ulici nahradit za tou poruchou spoje, které uvázly před tou poruchou, a rovněž zabránit zahlcování trati od Muzea vozidly, která nebudou mít možnost odjet někam smysluplně a neobjíždět odklonem půl města = minimálně do té doby, dokud nebude existovat i TT okolo hlavního nádraží, která je (bohužel) záležitostí spíše dost dalekého výhledu. A vůbec… Číst vice »

Martin

Ja taky nemam v umyslu odstavovat tramvaje, ale moznost obraceni podobne jako na Zvonarce, akorat z/do vsech smeru…
To, ze by tam tramvaj mohla chvili i stat, nebo byt ukoncena by byl bonus…
Mozne prodlouzeni pres mustek by bylo vhodne, ale je to nepruchodne…

Mates

Tá nedostatočná kapacita v oblasti Smíchova mi nejde do hlavy. Anděl je jedna veľká smyčka, potom Smíchovské nádraží, Hlubočepy. Nápad vítam, je to určite potrebné, ale naozaj Smíchov?

Ferenc Futurista

Ano, anděl sice je „smyčka“, ale řekl bych, že tady půjde o smyčky, po kterých se nebude motat standardní provoz.

Y.K.

Smyčka to je, ale většinou zcela neprůjezdná a policie v podstatě odmítá provoz tramvají v této části Radlické, toleruje tam parkování v profilu tratě atp. Pokud tam náhodou je veden odklon, preference neexistuje a zdržení jsou v řádu půlhodin. Ať žije reálná preference aut, oproti deklarované MHD. Politici a radní si mohou říkat co chtějí, ale poicie to stejně udělá po svém.

Pak nelze odbočit z Lidické směrem na Újezd (a ani u Národního divadla nejde odbočit z nábřeží na most). Je to docela hlavolam.

Kamui

Ona je dopravní policie nadřazená magistrátu?

Martin

Drive byla tramvajova trat pres Jiraskuv most a Reslovu, byla napojena do obou smeru na Karlove nam. i ve Stefanikove ul. na Smichove… Pres most vedla i trolejbusova trat z Karlaku/Vaclavaku/Jungmannova na Ujezd/Strahov/Na Knizeci…

ene bene

Koleje na Jiráskově mostě nikdy nikam napojeny nebyly.

Martin

Mate pravdu, koleje na nem polozene byly, ale nakonec byly sneseny,…

czhunter

Nevím kde přesně by měla být, ale zrovna dnes jedna nehoda u smíchovského nádraží paralizovala celou povrchovou dopravu (tramvaje, busy i auta) v oblasti mnoha km2 (od nádraží až na Barrandovský most a z druhé strany až za Anděl) na několik hodin.

Smyčka u nádraží nebyla ničemu užitečná, do té se tramvaje nedokázaly dostat (ani ty, která by se tam mohly otočit).

mates

Myslím, že už v rámci stavby se spojení po Radlické od Ženských domovů na Plzeňskou deklarovalo jako nouzové a jeho použití je podmíněné dopravními opatřeními. Wikipedie: „Tento úsek trati byl prohlášen za manipulační a v běžném provozu jím nesmí vlaky bez zvláštních opatření projíždět, a to ani v rámci zatahování spojů nebo operativních odklonů – výhybky jsou trvale zaklínovány.“

V. K.

Každý rozvoj VHD je dobrá zpráva.

Jackub

Toto není žádný rozvoj VHD! Rozvoj by byl stavba nových tratí, které by v centru přirozeně vytvořily objízdné trasy a blokové smyčky. Toto je pouze vyhazování peněz a v plné nahotě ukázaná neutěšená situace ohledně stavby nových tratí… 🙄😏

ene bene

Jackub má velkou pravdu, která se vám ostatním zjevně nelíbí. Jen počkejte až někdy na konci volebního období zubící se Scheinherr předvede svůj velkolepý úspěch, skvělou novou tramvajovou trať „smyčka Zahradní město“ a možná ještě druhou podobnou, o kousek vedle.

Poudy

Nezapomeňte na posunutou smyčku o 500 metrů k Depo Hostivař 🙂