Pražští radní chtějí v širším centru nová obratiště tramvají a odstavné koleje

Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Pražští radní na pondělním zasedání pověřili Dopravní podnik hl. m. Prahy, aby prověřil možnosti zbudování nových tramvajových obratišť a odstavných

Pražští radní na pondělním zasedání pověřili Dopravní podnik hl. m. Prahy, aby prověřil možnosti zbudování nových tramvajových obratišť a odstavných kolejí v širším centru. Nová infrastruktura má zvýšit „operativnost při neočekávaných událostech u tramvajové sítě.“ DPP má také zajistit projekční přípravu a výstavbu tratí a smyček.

„Byť dopravní podnik s ROPIDem v běžném provozu zajišťují plynulý provoz tramvají, při neočekávaných událostech nebo u plánovaných výluk je často náročné najít optimální řešení odklonů. Právě s tím pomůže budování nových obratišť a odstavných kolejí přednostně v lokalitách, kde tato infrastruktura zcela chybí, nebo je nedostatečná. Jde například o oblast Smíchova, Malé Strany, Nového Města, Žižkova a Vinohrad,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Tramvajová síť v Praze patří k nejrozsáhlejším systémům svého druhu na světě a podle vedení města drží absolutní prvenství v intenzitě provozu tramvají v centrálních úsecích a křižovatkách. Nyní je podle Scheinherra jediným využitelným obratištěm v centru smyčka Těšnov.

Jako odstavné mají sloužit i nedávno dokončené koleje na dolním konci Vinohradské ulice mezi budovami Národního muzea. Zatím ale nejsou napojeny na tramvajovou síť, k tomu by mělo dojít do dvou let. Zhruba 70 metrů dlouhá odříznutá trať byla zbudována jako příprava na budoucí prodloužení tratě z Vinohrad na Václavské náměstí.

Tagy dpp obratiště praha rada
54 komentářů