Dopravci Železnice

Pražský Semmering čekají další výluky, vlaky nejezdí ani do Noutonic

Z opravy viaduktů na Pražském Semmeringu. Foto: Metrostav
Z opravy viaduktů na Pražském Semmeringu. Foto: Metrostav

Po loňské dlouhodobé výluce dojde od zítřka na celý srpen k velkému omezení provozu na Pražském Semmeringu. Důvodem je oprava nadjezdu. Už od dnešního dne dochází také k omezení na nedaleké trati z Hostivic do Podlešína v úseku Hostivice – Noutonice.

Na výluku upozornila jako první Česká televize.  Omezení platí v úseku ze Smíchova až na Žvahov. Provoz na lince S65 bude v tomto úseku zastaven vždy o 8:40 do 16:40. Omezení je naplánováno od pondělí až do konce srpna.

Výluka se plánuje kvůli opravě mostu na Zlíchově, který kříží trať. Dohromady se dotkne 14 spojů v obou směrech. Během omezení se tak cestující nedostanou vlakem z Rudné na pražský Smíchov a Hlavní nádraží, ale pouze do zastávky Praha-Žvahov.

Na rozdíl od většiny jiných výluk nebude na trase zavedena náhradní autobusová doprava, ta by byla nekonkurenceschopná k MHD. Další výluka má přijít na řadu v říjnu, od 1. října bude na 11 dní zastaven provoz Žvahovem a Jinonicemi kvůli rekonstrukci železničního mostu.

Omezení od dnešního dne nastalo také na trati z Hostivic do Podlešína. Vlaky mezi Hostivicemi a Noutonicemi nahradily autobusy. České dráhy jako důvod omezení uvádí provozní důvody, na trati pojede bez omezení jen Cyklohráček.

 

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HG1982

Problém trati je: 1) že jezdí na severní nástupiště na Smíchově (dokud to jezdilo z Knížecí, ještě to šlo) 2) obvykle čekání na Smícháči před odjezdem na hlavní (většinou) 3) mizerný takt – s taktem 1x hod, ve špičce tuším 1x 1/2hod tam moc nikdo jezdit nebude 4) špatná dostupnost hlaváku pěšky od muzea (myšleno od tramvaje muzeum) Použitelné to je snad jako spojení Kladna a Hostivic a asi i Zličína/Řep s areálem Waltrovky (nové velké kanceláře) a hlavně se Smíchovem a potažmo i Hlavním nádražím. Zpočátku místo tratě přes Veleslavín, později možná i omezeně natrvalo. Jizdní doby jsou otázka… Číst vice »

MartinS.

Včera večer tím kupodivu jelo ve 21:54 z hlaváku asi 15 lidí (před 3 týdny jeden a pes). Na Smíchově přistoupili 2 cyklisté. Na Zličín nás dojelo 5. Na odjezdu z hlavního zpoždění minutu a půl, na odjezdu ze Smíchova 3 minuty (než natahali kola). Tohle zpoždění držel až na Cibulku, takže jsem se rozloučil, že bych na konečné v Řepích stihnul autobus, protože na přestup jsou tam 3 minuty. A kupodivu, na Zličíně jsme byli včas a na autobus jsem ještě čekal…

Dushan

Pro zajímavost: IDOS i PID Lítačka změny již reflektuje, Pubtran nikoli.

Dushan

Odkaz v článku vede na neexistující stránku https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/7303

Dushan

Nemá už smysl za těchto podmínek trať provozovat dále než do Jinonic. Dál na Cibulku, resp. Žvahov pojedou tak dva tři lidi a to jen občas.

VRT

Vy jste snad zapomněl, že ta trať má potenciál? Jen počkejte, on vám to tu někdo připomene!

Štěpán

Samozřejmě, potenciál má a to mnohem větší, než celá řada dalších tratí, jenže je tu problém v tom, že ji konkurují ostatní prostředky MHD, které jezdí nejen rychleji, ale i mnohem častěji (810 s kapacitou 50 lidí jedoucí jednou za hodinu nikoho nepřitáhne z tramvají, které jezdí každých pár minut a kapacitu nají několikanásobně větší). Z tohoto důvodu musím bohužel s panem Dushanem souhlasit, podle mě nemá smysl provozovat pravidelnou dopravu už od Zličína dále do centra. Nechat jen pro Pražský motoráček a pro odklony.
Je to ovšem zcela jiný případ, než lokálky mimo Prahu, kterým tramvaje a metro nekonkurují.

VRT

Nebylo by na čase zakázat tramvaje a metro, aby se ten potenciál mohl rozvinout?

Štěpán

Ne, k zakazování tramvají a metra není důvod. Nehledě na to, že vlak je nemůže plnohodnotně nahradit.

Dushan

Tahle trať je „zabitá“ nejen kvůli souběhu metra a tramvají, ale i jízdou mimo smíchovské (osobní) nádraží. To se snad změní, v rámci rekonstrukce Smíchova. Za pár (mnoho) let….

Jan Tichavský

Největší smyls má právě s rychlým dojezdem až na hlavák kde je dostupná půlka města přes metro C a k tomu ještě tramvaje na Žižkov.

MartinS.

A to ja si myslim, ze ta trat ma potencial prave kvuli tomu metru. Na Zlicine (Sidliste Repy) se da sice presednout do tramvaji smer Andel, Karlak, Pavlak, Vaclavak, ale pro cestujici od Kladna je mozna dulezitejsi prestup na metro B na Jinonicich. Jsou na B rychleji nez pri ceste na Veleslavin a prestupu A-B na Mustku. Bohuzel chybi napojeni na tramvaje a hlavne autobusy na Smichovskem nadrazi, ktere obsluhuji jizni cast Prahy, protoze ze severniho nastupiste neni prestup nijak komfortni. A navic celou tu trat mohli pri vyluce na 120 zavrit uplne. Motoracky jezdi podle normalniho jizdniho radu, ale… Číst vice »

Ondra

Turistický púotenciál této trati je nepřekonatelný. Jel jste tam vůbec někdy?

XYZ

A Pražského Motoráčku se to nějak dotkne?

JKu

Nedotkne, výluky jsou pouze v pracovních dnech acještě ne vždy. Budou od zítřka, pak následující týden a pak až v týdnu od 26.8.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast