- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Dopravci
Pražský Semmering čeká velká oprava mostů, vlaky nepojedou čtvrt roku
Motorový vůz 831 na trase Pražského Semmeringu. Foto: KŽC
Správa železniční dopravní cesty se na začátku září pustí do velké rekonstrukce dvou památkově chráněných mostů na trati 122 z
Já to shrnu takto: – nácestné zastávky jsou vyjma Cibulky (i to je na pováženou) fakt skoro k ničemu – hodí se jako nákladní trasa – ta 810 akorád zabírá kapacitu tratě. Ale vezměte si to takhle: kdyby existovala vlaková zastávka na na letišti, co by bránilo protažení vlakové linky na Jinonice zastávka? Vůbec nic. Po nynější renovaci ZZ chybí už jen ta trolej. Celá akce za cenu studií na letištní vlaky!!! Akorád nové jednotky je třeba koupit. Pravda, končilo by to na metru v Jinonicích, stávající stanice by sloužila pro odstavování souprav. Rychlé by to bylo dost, kapacitní taky.… Číst vice »
No, něco z toho by se brát asi dalo (třeba ten přímý přístup v Jinonicích na metro), ale „Béčko“ k hlavnímu nádraží nejede a z jeho hluboce založených stanic v centru je to podstatně dál než po trase přes Veleslavín = ať už vlakem až na Masarykovo nádraží, tak i při přestupu ve Veleslavíně na „Áčko“ a s dalším přestupem ještě u Muzea na „Céčko“: „semmerig“ je zkrátka pro základní kolejovou dopravu na letiště zcela odepsanou záležitostí – to spíše a lépe může fungovat pro spojení Prahy 5 a Kladna.
Před několika lety byla tato trať dalším vděčným objektem lemplů z VŠD (většinou výtečných z oboru ekonomie dopravy), kteří tehdy nosili na klopách fialových sáček placky „Chceš zrušit trať? Zeptej se mne jak!“. Ještě že zdravý, selský rozum zvítězil – i zde.
@Jonny Gomez
nejen že je to malý klenot české železnice ale také se uvažuje o elektrifikaci a zdovoukolejneni u Cibulky
aby po ní jezdily vlaky z Hlavaku na letiště…
Váš dvakrát vložený komentář je fakt mimo mísu a je vidět že v dané lokalitě nebydlíte…
Hoholu: Právě ze by jsem v oblasti bydlel a nikdy jsem neměl potřebu tim vlakem jet kdyz tam jezdi hnedle vedle metro – nikde to na nic nenavazuje tak není důvod tim jezdit … Až po čase jsem to jednou zkusil abych se presvedvědčil ze je to opravdu totálně k ničemu!!!! A ze to v tech kopcích nad Vltavou – kde je to obsypane vilami z první republiky v hodnotě několika desítek milionů Kč každá – dela neuvěřitelný rámus – a tím to také velice výrazně snižuje cenu tesne priléhajících nemovitosti… Jinými slovy zkuste si tam bysme a normálně se… Číst vice »
Poslední vlak tam jede nekdy před desátou večer, tak snad to s tím spaním taková tragédie nebude
Že na toho – no,adekvátní slušný termín mě nenapadá = snad „provokatér“ – vůbec reagujete (já už jsem to vzdal dávno): opravdu znalost věci odrážející a inteligentní příspěvek od něho jsem ještě nečetl: asi průběžně „hulí“ – jinak si to nedovedu vysvětlit.
Osobní ano, ale přidejte ty náklady + Jančuru a je to. Nicméně to nejlepší nás zřejmě teprv čeká – dle SŽDC ty výhybny opravují proto, že trať bude sloužit jako objízdná trasa ke spojení Kladna.
Ale jak říkám, mě to nevadí.
A kolik že těch nákladních vlaků tam v současnosti v noci (mezi 22. a 6. hodinou) vlastně (pravidelně) jezdí?
O Jančurovi předpokládám, že to je v noci jednou nahoru (což asi hlučné je) a jednou dolů …
Autor by se měl naučit jak se správně skloňuje název obce Hostivice.
http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=hostivice Pokud chcete opravovat něčí pravopis, měl byste sám psát správně.
Pro místní je to „ta Hostivice“ (singulární), ostatní obvykle používají „ty Hostivice“ (plurál) …
Tak teď už „jenom“ pořádný Smíchov a zast. Konvářka, elektrizaci a bude z toho něco zajímavého. Ono se to postupně dodělá…
Konvářku by měli obnovit, trať je součástí PID, jistě by ji využívalo více lidí než dřív, kdy platil jen železniční tarif, a nachází se v příznivé poloze, narozdíl např. od zast. Stodůlky.
Obnovení zastávek = viz níže. A už i okolo výhybny se zastávkou Stodůlky silně přibyla obytná zástavba – jen ji není z trati vidět.
Nebude z toho nic zajímavého v tom smyslu, v jakém o trati uvažuje Tomáš Záruba. Trať je odklonová pro nákladní dopravu, své cestující si našla o víkendech (vlaky ČD a Pražský motoráček), neb jde o výletní trať. I po přepojení do Smíchova po zrušení Společného nádraží by měla pro osobní dopravu smysl jako odlehčovací pro kladenské vlaky, neboť počítám, že pokud se podaří zmodernizovat úsek Kladno – Praha Ruzyně, tak zbytek do centra prahy má reálný výhled někdy za deset let poté.
Když nedošlo k napřímení úseku Praha-Zličín – Hostivice, navrhované v 80. letech minulého století, které teď už realizovat nelze, tak na vlastním „semmeringu“ se cesta tudy už příliš zrychlit nedá – takže do centra to bude z Ruzyně (resp. z Veleslavína) stejně rychlejší i po stávající trati, než po „semmeringu“ …
Trať mi vede pod barákem v Hlubocepich a i když je hlučná, nedám na ni dopustit. Pamatuji ještě když jsem byl kluk, jak na ni jezdily Sergeje nebo Zamračenky bez tlumiče – to byl teprv rachot!
Ovšem největší podívaná byla, když tam pustili páru a od jisker chytla stráň na Zlíchově.
Jediné co mě mrzí je, že tam zrušili zastávku Hlubočepy – to bych to měl na vlak dvě minuty chůze – bezkonkurenční.
S obnovením zastávek v Hlubočepích a na Konvářce + zřízením nové zastávky v Motole (přibližně nad krematoriem) před časem počítal i ROPID – proč aspoň něco z toho není součástí této akce, nechápu …
Bohužel opravy tohoto typu samotné tati spíše škodí, protože zakonzervují její současný stav.
Nejvíce mi to vadí na trati 173, její rekonstrukce způsobila, že deset let se na ní nesmí sáhnout, takže jakýkoliv rozvoj jako elektrifikace či zdvoukolejnění (alespoň v některých úsecích) není možný.
Trať je krásná, ale má v Praze mizerně položené zastávky. Mohla by jinak opravdu pomoci s obslužností těch vilových čtvrtí, kterými projíždí. Zvlášť potom, co zruší severní nástupiště na Smíchově a vlak přijede přímo k metru. Akorát je fakt hlučná, no. Zvlášť, když jezdí vlaky z Prahy ven.
Lepšímu využití trati by mohlo pomoct vedení přes Smíchov – os. nádraží, místo přes severní nástupiště, to je teď prakticky mrtvá zastávka, velmi vzdálená od stanic návazné dopravy.
A trati 173 na Rudnou přes Řeporyje, by pomohlo vedení vlaků až na hlavní nádraží, místo dosavadního ukončení na Smíchově.
Trať 173 je s počtem přepravených cestujících o dost jinde. O prodloužení by se mohlo začít uvažovat, až RJ opustí Smíchov, protože se uvolní plno tras.
V rámci rekonstrukce žst. Praha-Smíchov se se zapojením „semmeringu“ do osobního nádraží (konečně po skoro 50 letech návrhů) počítá – pak bude i využívání osobní dopravy po „semmeringu“ samozřejmě mnohem větší …
do takovejhle nesmyslu se vrazej miliony a na vystavbu opravdu potrebny funkcni infrastruktury peníze nejsou – je potřeba protáhnout z Podbaby tramvaj do Suchdola k univerzite, postavit 2 mosty mezi P6 a P8 (dole na Podbabě a nahoře Bohnice-Suchdol) a mnoho jinych – a tadyse cpou prahy do takovejchhle nesmyslu – paralelne jezdi metro!!!
ikdyž to zdanlive nesouvisy – vlakova trat versus vnitromestska infrastruktura – všechno se to financuje z nasich dani…tj z jednoho pytle.
Přijedte se inpisrovat do Budapesti, Berlina, Varšavy, – tady všude ta doprava perfektne funguje – všechno prehledny, logicky, blbuvzdorny…zadny zbytecnossti
Výstavba samotného trojského mostu vyšla celkem na 1,3 miliardy Kč, tj. dvacetinásobek toho, kolik bude stát celkem významná oprava zmíněné trati.
Tak až do Řep přijede metro, tak ta trať bude před další rekonstrukcí… Budapešť, Berlín, Varšava jsou města postavená na úplně jiných principech, široké bulváry, absence širokého historického centra, z velké části rovina, to prostě v Praze není a nikdy nebude…
Martin s.: Narozdíl od tebe jsem v Řepích bydlel 25 let a tak celou půlku města na zapad od Vltavy znam vic nez dobře… Do Řep je metro vcelku zbytecne protože Repy jsou obsluhovany ve směru do centra : tramvajemi pres pul.mesta na metro B Andel(Smichov) – asi 70% – STAČILO BY NASADIT KAPACITNÍ TRAMVAJE – V BUDAOESTI JEZDI 6-TICLANKOVE DLOUHÉ JAK METRO – LINKY 4 A 6 na Nagy Körút a Linka 1 na Hungária körgyűrű.. tato trať je na to idealni případně busem na metro A Nemocnice Motol – asi 25 % (asi 5 minut) ( tady se… Číst vice »
Johnny Gomez neumí pořádně česky a chtěl by nám tu stavět mosty.
KPL:
mosty – rovný, veliký a dlouhý mosty… 😛
Prafráze na repliku z obchodního jednání z oblíbeného filmu Pretty Woman
Opravovat trať nedává žádný smysl. I v článku je napsáno, že cesta MHD je rychlejší, než tím šukafonem, co navíc jezdí jenom jednou za hodinu (za tu dobu můžu být ze Žvahova na Smíchově pěšky a ještě s rezervou). Tam by se skutečně hodilo postavit cyklostezku, která by motivovala mnohem víc lidí k ponechání auta doma, než tato směšná železnice. A pokud by chtěl někdo argumentovat, že slouží jako odklonová trasa v případě výluk, tak to je sice hezké, ale kdyby lidi z Hostivice do Prahy měly vozit autobusy, bylo by to mnohonásobně levnější a i pohodlnější (nemusím chodit na… Číst vice »
Velmi se pletete. V tu dobu jezdilo mnoho vlaků s JET A-1 na letiště s přepřahem na Společném. Už kvůli tomu musí zůstat zachována.
Kdyby lidi z Hostivice a dál od Kladna dlouhodobě vozily jen autobusy, tak by to o tolik pohodlnější nebylo a než by se ti lidé dostali do centra, pěkně by si postáli v kolonách… Jestli se jednou začne stavět PRAK, najde ta trať své využití… jako ho našla po povodních…
Tak asi takhle: 1) Žvahov – zde je sice vlak na Smíchov rychlejší, než MHD, ale vzhledem k intervalu je více, než 50% pravděpodobnost, že budu na vlak čekat déle, než půl hodiny. Stejně drtivá většina lidí ze Žvahova (kteří jezdí veřejnou dopravou) chodí na Zlíchov na tramvaj. Těch pár lidí, kteří chodí na vlak, se do tramvají v pohodě vejdou a dovezou je navíc až na Anděl. 2) Jinonice – o zbytečnosti stávajícího nádraží není třeba pochybovat, ale má se přesunout blíže k metru. To je sice hezké, ale co má člověka motivovat k tomu, aby jel vlakem v… Číst vice »
Řekl bych, že většina silnic v hlavním městě (a nejen tam) je o několik řádů hlučnější a lidi otravuje o poznání více – zrušíme je? Stejně ve většině aut jede 1 člověk. Pro jednoho člověka je kolo, ne auto! Takže asi tak.
Re. Pan X Vaše analýza se zdá být vyčerpávající, avšak zabývá se pouze současností. Zapomněl jste na rozvoj metropolitního urbanismu. Tedy, opravdu si myslíte, že za deset let bude okolí tratě vypadat stejně? V žádném případě neříkám, že zato trasa by měla lámat rekordy v kapacitě. Ovšem jako doplněk městské, příměstské a jako záložní pro cargo, má rekonstrukce a její udržení své opodstatnění. Samozřejmě i historická a technická hodnota hraje svou roli. Osobně bych si raději představil za dotace rekunstrukci, v intravilánu milionové metropole, trochu komplexnější. Tedy kromě žel. spodku, svršku a nástupišť, také elektrifikaci, parkovistě p+r, přednádražní prostory, žel.… Číst vice »
Především tam ovšem zatím chybí i několik plánovaných nových zastávek v místech, kde bylo v posledních letech vystavěno mnoho nových obytných domů – to, že nejsou vidět z trati, ještě neznamená, že tam ta zástavba v krátké docházkové vzdálenosti od železnice (a mnohem větší vzdálenosti od MHD) neexistuje!
Pan X by nás všechny nejraději nacpal na silnice , ať se navzájem co nejvíc pozabíjíme. Opravdu slušnej matroš.
Určitě nerušit. Teď např. nahrazuje spojení do centra Prahy, když se opravuje Negrelliho viadukt. Jak jinak se dostat např. z Hostivic na hlavák, bez použití mhd?
Do Hostivic se dá z hlavního dostat i přes Rudnou.
Je to sice dál, zato horší cesta…
Ano, to lze (pokud tam ovšem ještě něco dalšího projede) – je to ovšem jako škrabat se pravou rukou za levým uchem …
A hlavně nechápu, proč musí SŽDC udělat nepřetržitou výluku v kolizi s Negrelliho viaduktem ještě v sezóně jízd „Cyklo*ráčku“, navíc v celé trati – místo toho, aby nejdříve postavila aspoň tu přesunutou zastávku u metra v Jinonicích, aby vlaky od Hostivice mohly jezdit aspoň až tam a odtud (nejfrekventovanější zastávkou mezi Smíchovem a Zličínem je zjevně Praha-Cibulka) …
Ta trať je absolutně zbytecna/totálně k ničemu a už ji meli davno zrušit!!!!!! Když ne celou tak minimálně od Nádraží Zličín (primo sousedící s tocnou tram Sídliště Řepy ) dal do centra.. Článek to sam potvrzuje – neobsluhuje to žádné velké sidelni celky a dela to kravál ve vilovych čtvrtích v kopcích nad vltavou.. Úplně prapůvodní účelem téhle trati byla v 19. Století doprava uhlí z dolů kolo Kladna na Smíchov do Ringhoferovych strojírenských závodů (později ČKD), do smíchovského pivovaru a na Smíchovské nádraží z něhož se to pivo, nové lokomotivy a vagony a jiné stroje vozili po železnici a… Číst vice »
Ačkoliv je ta trať vlastně k ničemu, z mýho pohledu se tady prolíná víc faktorů. – objektivně vzato je velmi zajímavá, je na ní spousta dobrých míst – svých pár cestujících má také (opravdu ne moc) – jakožto dopravácký „klenot“ ji subjektivně nejspíš nezruší. Na to je zkrátka příliš populární. Stejně využívaná a méně populární lokálka v Horní dolní by dost možná bez boje tak dlouho nepřežila (s takovými náklady na údržbu), tím spíš podstoupila slušnou rekonstrukci. Ale také jsou zde různé ptákoviny jako lokálka do Mochova, kde už to není nic jiného než dotování KŽC a těch jejich křápů,… Číst vice »
Souhlas, ptákovina je lokálka do Mochova, tahle trať je takový malý klenot, památka v Praze a v neposlední řadě také záložní a odklonovou tratí pro jízdu do Kladna, s lepšími sklony pro nákladní dopravu, než má trať přes Dejvice i než Hrbatá… Navíc při rozpočtu Prahy se výdaje na provoz vlaků na ní opravdu ztrácí, ale plýtvání v jiných krajích se tím ospravedlnit nedá. Tam není takový přebytek peněz.
Trať rozhodně zbytečná není – jde o alternativní trasu mezi Kladnem a centrem Prahy. Až se započne s přestavbou trati mezi Ruzyní a Bubny, bude se jednoznačně hodit. Ostatně i v plánech o kolejovém napojení letiště je to jedna z navrhovaných variant. A to, že dosud pražské letiště nemá odpovídající kolejové napojení je zásluha podobných „vilkařů“ – jejichž domy ovšem postavily poněkuď později než trať samotná a nyní sí tam nesmyslně stěžují na údajný hluk. Možná je za kritikou skryt jen zájem o lukrativní pozemky pod tratí.
https://praha.idnes.cz/vlaky-z-letiste-pres-semmering-nakonec-nepojedou-f7f-/praha-zpravy.aspx?c=A130714_143418_praha-zpravy_neh
V žádném případě. Slouží mj. jako záložní trať pro dopravu JET A-1 na letiště. Z toho důvodu se také v roce 2002 rozhodlo o obnově tratě z Hostivic do Středokluk. Tato trať se zruší jedině přes naší mrtvolu 🙂
I vybetonovaný 🙂
do takovejhle nesmyslu se vrazej miliony a na vystavbu opravdu potrebny funkcni infrastruktury peníze nejsou – je potřeba protáhnout z Podbaby tramvaj do Suchdola k univerzite, postavit 2 mosty mezi P6 a P8 (dole na Podbabě a nahoře Bohnice-Suchdol) a mnoho jinych – a tadyse cpou prahy do takovejchhle nesmyslu – paralelne jezdi metro!!!
ikdyž to zdanlive nesouvisy – vlakova trat versus vnitromestska infrastruktura – všechno se to financuje z nasich dani…tj z jednoho pytle.
Přijedte se inpisrovat do Budapesti, Berlina, Varšavy, – tady všude ta doprava perfektne funguje – všechno prehledny, logicky, blbuvzdorny…zadny zbytecnossti
Možná by stačilo to napsat jednou a neustále to sem nekopírovat.
a to já zase jo…:-) Hele, jasně že máš pravdu, ale to naše tvrzení má taky reálný základ. Tratě nejsou jen pro osobní dopravu. Navíc se vyhazují peníze zcela jinde a jinak. Když se (například) jedna trať projektuje už potřetí nebo když se musí udělat jinde aktualizace SP, protože prakticky všechny dosud uzavřené SP jsou beznadějně mimo mísu, atd., atd. atd…
Johnny Gomez, už ten matroš fakt nehul a raději se vrať tam odkud jsi přišel.