Doprava ve městě Dopravci Infrastruktura Železnice

Pražský Semmering čeká velká oprava mostů, vlaky nepojedou čtvrt roku

Motorový vůz 831 na trase Pražského Semmeringu. Foto: KŽC
Motorový vůz 831 na trase Pražského Semmeringu. Foto: KŽC

Správa železniční dopravní cesty se na začátku září pustí do velké rekonstrukce dvou památkově chráněných mostů na trati 122 z Prahy-Smíchova do Hostivic. Úpravy na trati přezdívané kvůli hornatému terénu a řadě mostů jako Pražský Semmering potrvají jedenáct měsíců, vlaky nepojedou tři měsíce.

Hlavním cílem rekonstrukce je významně prodloužit životnost obou mostů a tím zajistit provozuschopnost celé železniční trati. Pokud bychom nyní k rekonstrukci nepřistoupili, hrozilo by v budoucnu riziko snížení rychlosti nebo omezení některých spojů na této trati,“ uvedl Petr Hofhanzl, ředitel Stavební správy západ Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Zakázku na opravy získala společnost Metrostav, celkové náklady bez DPH jsou 63,7 milionů korun. Hlavní práce začnou počátkem září. Součástí rekonstrukce celého mostu budou injektáže zdiva opěr, pilířů a kleneb nebo sanace trhlin ve zdivu kleneb a pilířů. Budou se lokálně přezdívat cihelné klenby, očistí se veškeré zdivo, nahradí se poškozené římsové kameny a osadí se nové ocelové zábradlí. Druhý most tvoří nosná konstrukce o pěti zděných klenbách z přírodního kamene (pískovce), opěry jsou z pískovce a vápence. Poté dojde k demontáži železničního svršku a náhradě kolejového lože.

Oba mosty, přetínající Prokopské údolí, Dalejský potok a železniční trať Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun, pocházejí z roku 1872. První tvoří půlkruhové klenby, jejichž průčelní věnce jsou z pískovce a výplň mezi věnci tvoří pálené cihly.

Po dobu tříměsíční výluky bude pokračovat projekt rekonstrukce stávajícího staničního i traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a obnova nyní neprovozovaných železničních výhyben Praha- Žvahov, Praha-Jinonice a Praha-Stodůlky. Součástí akce, která má být hotová v květnu příštího roku, je výstavba nových nástupišť v Jinonicích a Zličíně. Pokračuje také výstavba technologických budov ve Stodůlkách a v Jinonicích.

Trať patří mezi nejméně vytížené v síti Pražské integrované dopravy, podle nedávných statistik Ropidu zde jezdí kolem 600 lidí denně. Trať je sice malebná a zajímavá i z technického pohledu (na osmi kilometrech překonává výškový rozdíl téměř sto metrů), ale z většiny míst se nabízí rychlejší a častější spojení tramvajemi, autobusy či metrem.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského nepočítají s tím, že by vlaky po dobu výluky vystřídala náhradní autobusová doprava. Důvodem je skutečnost, že by autobusy byly výrazně pomalejší, než vlaky. Trať totiž vede značně nepřístupným terénem, kde není místy silnice. Proto cestující odkážou na městskou hromadnou dopravu, která je rychlejší.  Například ze Smíchova do Jinonic to jsou jen dvě stanice metrem. Delší cestování budou mít jen ti, kteří budou chtít jen ze Žvahova do Jinonic, kde cesta MHD potrvá výrazně déle, než u vlaku.

Někdejší Buštěhradská dráha měla na začátku 90. let minulého století namále, mluvilo se o jejím zrušení. Renesanci zažila v době povodní v roce 2002, kdy částečně sloužila jako náhrada za zaplavené metro.

53 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Já to shrnu takto:
    – nácestné zastávky jsou vyjma Cibulky (i to je na pováženou) fakt skoro k ničemu
    – hodí se jako nákladní trasa
    – ta 810 akorád zabírá kapacitu tratě.

    Ale vezměte si to takhle: kdyby existovala vlaková zastávka na na letišti, co by bránilo protažení vlakové linky na Jinonice zastávka? Vůbec nic. Po nynější renovaci ZZ chybí už jen ta trolej. Celá akce za cenu studií na letištní vlaky!!! Akorád nové jednotky je třeba koupit. Pravda, končilo by to na metru v Jinonicích, stávající stanice by sloužila pro odstavování souprav.

    Rychlé by to bylo dost, kapacitní taky. Vyjezdit by se dal takt 20 minut, i na jednokolejce. Jen z Hostivice na letiště by to chtělo 2 koleje. Asi by došlo ke zrušení linky 100. Substrátu je jedno jestli pojede na HL.N. přes Jinovice nebo přes Veleslavín.
    Navíc, v Jinonicích by mohli vyvrtat pěší tunel k nástupistě vlaku až na nástupiště metra. Stavebně je to složité asi jako výtah do starých stanic, něco jako na Andělu. Asi by se jednolo o nejkraší přestupní trasu pro pěší chůzi 🙂

    • No, něco z toho by se brát asi dalo (třeba ten přímý přístup v Jinonicích na metro), ale „Béčko“ k hlavnímu nádraží nejede a z jeho hluboce založených stanic v centru je to podstatně dál než po trase přes Veleslavín = ať už vlakem až na Masarykovo nádraží, tak i při přestupu ve Veleslavíně na „Áčko“ a s dalším přestupem ještě u Muzea na „Céčko“: „semmerig“ je zkrátka pro základní kolejovou dopravu na letiště zcela odepsanou záležitostí – to spíše a lépe může fungovat pro spojení Prahy 5 a Kladna.

  • Před několika lety byla tato trať dalším vděčným objektem lemplů z VŠD (většinou výtečných z oboru ekonomie dopravy), kteří tehdy nosili na klopách fialových sáček placky „Chceš zrušit trať? Zeptej se mne jak!“. Ještě že zdravý, selský rozum zvítězil – i zde.

  • @Jonny Gomez
    nejen že je to malý klenot české železnice ale také se uvažuje o elektrifikaci a zdovoukolejneni u Cibulky
    aby po ní jezdily vlaky z Hlavaku na letiště…
    Váš dvakrát vložený komentář je fakt mimo mísu a je vidět že v dané lokalitě nebydlíte…

    • Hoholu:
      Právě ze by jsem v oblasti bydlel a nikdy jsem neměl potřebu tim vlakem jet kdyz tam jezdi hnedle vedle metro – nikde to na nic nenavazuje tak není důvod tim jezdit …
      Až po čase jsem to jednou zkusil abych se presvedvědčil ze je to opravdu totálně k ničemu!!!! A ze to v tech kopcích nad Vltavou – kde je to obsypane vilami z první republiky v hodnotě několika desítek milionů Kč každá – dela neuvěřitelný rámus – a tím to také velice výrazně snižuje cenu tesne priléhajících nemovitosti… Jinými slovy zkuste si tam bysme a normálně se vyspat…
      Ale obecně nejvíc bude vzdycky křičet nějaká CHUDÁ modroguma z paneláku…

      • Poslední vlak tam jede nekdy před desátou večer, tak snad to s tím spaním taková tragédie nebude

        • Že na toho – no,adekvátní slušný termín mě nenapadá = snad „provokatér“ – vůbec reagujete (já už jsem to vzdal dávno): opravdu znalost věci odrážející a inteligentní příspěvek od něho jsem ještě nečetl: asi průběžně „hulí“ – jinak si to nedovedu vysvětlit.

        • Osobní ano, ale přidejte ty náklady + Jančuru a je to. Nicméně to nejlepší nás zřejmě teprv čeká – dle SŽDC ty výhybny opravují proto, že trať bude sloužit jako objízdná trasa ke spojení Kladna.
          Ale jak říkám, mě to nevadí.

          • A kolik že těch nákladních vlaků tam v současnosti v noci (mezi 22. a 6. hodinou) vlastně (pravidelně) jezdí?
            O Jančurovi předpokládám, že to je v noci jednou nahoru (což asi hlučné je) a jednou dolů …

  • Autor by se měl naučit jak se správně skloňuje název obce Hostivice.

  • Tak teď už „jenom“ pořádný Smíchov a zast. Konvářka, elektrizaci a bude z toho něco zajímavého. Ono se to postupně dodělá…

    • Konvářku by měli obnovit, trať je součástí PID, jistě by ji využívalo více lidí než dřív, kdy platil jen železniční tarif, a nachází se v příznivé poloze, narozdíl např. od zast. Stodůlky.

      • Obnovení zastávek = viz níže. A už i okolo výhybny se zastávkou Stodůlky silně přibyla obytná zástavba – jen ji není z trati vidět.

    • Nebude z toho nic zajímavého v tom smyslu, v jakém o trati uvažuje Tomáš Záruba. Trať je odklonová pro nákladní dopravu, své cestující si našla o víkendech (vlaky ČD a Pražský motoráček), neb jde o výletní trať. I po přepojení do Smíchova po zrušení Společného nádraží by měla pro osobní dopravu smysl jako odlehčovací pro kladenské vlaky, neboť počítám, že pokud se podaří zmodernizovat úsek Kladno – Praha Ruzyně, tak zbytek do centra prahy má reálný výhled někdy za deset let poté.

      • Když nedošlo k napřímení úseku Praha-Zličín – Hostivice, navrhované v 80. letech minulého století, které teď už realizovat nelze, tak na vlastním „semmeringu“ se cesta tudy už příliš zrychlit nedá – takže do centra to bude z Ruzyně (resp. z Veleslavína) stejně rychlejší i po stávající trati, než po „semmeringu“ …

  • Trať mi vede pod barákem v Hlubocepich a i když je hlučná, nedám na ni dopustit. Pamatuji ještě když jsem byl kluk, jak na ni jezdily Sergeje nebo Zamračenky bez tlumiče – to byl teprv rachot!
    Ovšem největší podívaná byla, když tam pustili páru a od jisker chytla stráň na Zlíchově.
    Jediné co mě mrzí je, že tam zrušili zastávku Hlubočepy – to bych to měl na vlak dvě minuty chůze – bezkonkurenční.

    • S obnovením zastávek v Hlubočepích a na Konvářce + zřízením nové zastávky v Motole (přibližně nad krematoriem) před časem počítal i ROPID – proč aspoň něco z toho není součástí této akce, nechápu …

      • Bohužel opravy tohoto typu samotné tati spíše škodí, protože zakonzervují její současný stav.
        Nejvíce mi to vadí na trati 173, její rekonstrukce způsobila, že deset let se na ní nesmí sáhnout, takže jakýkoliv rozvoj jako elektrifikace či zdvoukolejnění (alespoň v některých úsecích) není možný.

  • Trať je krásná, ale má v Praze mizerně položené zastávky. Mohla by jinak opravdu pomoci s obslužností těch vilových čtvrtí, kterými projíždí. Zvlášť potom, co zruší severní nástupiště na Smíchově a vlak přijede přímo k metru. Akorát je fakt hlučná, no. Zvlášť, když jezdí vlaky z Prahy ven.

  • Lepšímu využití trati by mohlo pomoct vedení přes Smíchov – os. nádraží, místo přes severní nástupiště, to je teď prakticky mrtvá zastávka, velmi vzdálená od stanic návazné dopravy.
    A trati 173 na Rudnou přes Řeporyje, by pomohlo vedení vlaků až na hlavní nádraží, místo dosavadního ukončení na Smíchově.

    • Trať 173 je s počtem přepravených cestujících o dost jinde. O prodloužení by se mohlo začít uvažovat, až RJ opustí Smíchov, protože se uvolní plno tras.

    • V rámci rekonstrukce žst. Praha-Smíchov se se zapojením „semmeringu“ do osobního nádraží (konečně po skoro 50 letech návrhů) počítá – pak bude i využívání osobní dopravy po „semmeringu“ samozřejmě mnohem větší …

  • do takovejhle nesmyslu se vrazej miliony a na vystavbu opravdu potrebny funkcni infrastruktury peníze nejsou – je potřeba protáhnout z Podbaby tramvaj do Suchdola k univerzite, postavit 2 mosty mezi P6 a P8 (dole na Podbabě a nahoře Bohnice-Suchdol) a mnoho jinych – a tadyse cpou prahy do takovejchhle nesmyslu – paralelne jezdi metro!!!
    ikdyž to zdanlive nesouvisy – vlakova trat versus vnitromestska infrastruktura – všechno se to financuje z nasich dani…tj z jednoho pytle.
    Přijedte se inpisrovat do Budapesti, Berlina, Varšavy, – tady všude ta doprava perfektne funguje – všechno prehledny, logicky, blbuvzdorny…zadny zbytecnossti

    • Výstavba samotného trojského mostu vyšla celkem na 1,3 miliardy Kč, tj. dvacetinásobek toho, kolik bude stát celkem významná oprava zmíněné trati.

    • Tak až do Řep přijede metro, tak ta trať bude před další rekonstrukcí… Budapešť, Berlín, Varšava jsou města postavená na úplně jiných principech, široké bulváry, absence širokého historického centra, z velké části rovina, to prostě v Praze není a nikdy nebude…

      • Martin s.:
        Narozdíl od tebe jsem v Řepích bydlel 25 let a tak celou půlku města na zapad od Vltavy znam vic nez dobře…
        Do Řep je metro vcelku zbytecne protože Repy jsou obsluhovany ve směru do centra :
        tramvajemi pres pul.mesta na metro B Andel(Smichov) – asi 70% – STAČILO BY NASADIT KAPACITNÍ TRAMVAJE – V BUDAOESTI JEZDI 6-TICLANKOVE DLOUHÉ JAK METRO – LINKY 4 A 6 na Nagy Körút a Linka 1 na Hungária körgyűrű.. tato trať je na to idealni
        případně busem na metro A Nemocnice Motol – asi 25 % (asi 5 minut) ( tady se to vážně nepovedlo a melo to být o 1 stanici az k tram trase Repy-Anděl…)
        Případně busem na metro B Stodůlky (asi 5 minut)
        Nebo opačné busemma metro B Zličín- do 10 min
        Případně busem na Bílou Horu na tram do centra- asi 15 min – jen pár lidi..

        • Johnny Gomez neumí pořádně česky a chtěl by nám tu stavět mosty.

          • KPL:
            mosty – rovný, veliký a dlouhý mosty… 😛
            Prafráze na repliku z obchodního jednání z oblíbeného filmu Pretty Woman

  • Opravovat trať nedává žádný smysl. I v článku je napsáno, že cesta MHD je rychlejší, než tím šukafonem, co navíc jezdí jenom jednou za hodinu (za tu dobu můžu být ze Žvahova na Smíchově pěšky a ještě s rezervou). Tam by se skutečně hodilo postavit cyklostezku, která by motivovala mnohem víc lidí k ponechání auta doma, než tato směšná železnice.
    A pokud by chtěl někdo argumentovat, že slouží jako odklonová trasa v případě výluk, tak to je sice hezké, ale kdyby lidi z Hostivice do Prahy měly vozit autobusy, bylo by to mnohonásobně levnější a i pohodlnější (nemusím chodit na nádraží někam na kopec nad město), než když pojede vlak odklonem.
    Tak doufám, že vyhraje zdravý rozum a že se nebude zbytečně mrhat velkými penězi pro pár šotoušů. Před rokem 2010 tu trať nikdo nepotřeboval a veřejná doprava fungovala bez problémů.

    • Velmi se pletete. V tu dobu jezdilo mnoho vlaků s JET A-1 na letiště s přepřahem na Společném. Už kvůli tomu musí zůstat zachována.

    • Kdyby lidi z Hostivice a dál od Kladna dlouhodobě vozily jen autobusy, tak by to o tolik pohodlnější nebylo a než by se ti lidé dostali do centra, pěkně by si postáli v kolonách… Jestli se jednou začne stavět PRAK, najde ta trať své využití… jako ho našla po povodních…

    • Tak asi takhle:
      1) Žvahov – zde je sice vlak na Smíchov rychlejší, než MHD, ale vzhledem k intervalu je více, než 50% pravděpodobnost, že budu na vlak čekat déle, než půl hodiny. Stejně drtivá většina lidí ze Žvahova (kteří jezdí veřejnou dopravou) chodí na Zlíchov na tramvaj. Těch pár lidí, kteří chodí na vlak, se do tramvají v pohodě vejdou a dovezou je navíc až na Anděl.
      2) Jinonice – o zbytečnosti stávajícího nádraží není třeba pochybovat, ale má se přesunout blíže k metru. To je sice hezké, ale co má člověka motivovat k tomu, aby jel vlakem v hodinovém intervalu s jízdní dobou 10 minut, když metrem to trvá 6 minut a jezdí ve špičce každé 3 minuty?
      3) Cibulka – ano, zde je vlak skutečně časově konkurenceschopný. Avšak moc lidí na něj nechodí, průměrný obrat cestujících na jeden spoj je menší, než je počet prstů na jedné ruce. Opět – tyto lidi bez problémů odveze bus 123 a následně tramvaje na Kavalírce.
      4) Stodůlky – zastávky uprostřed lesa, průměrný obrat cca. 15 lidí/měsíc, není co řešit
      5) Zličín – tramvají trvá cesta do centra města mnohem kratší dobu a navíc jezdí mnohem častěji. Ani nová nástupiště v této stanici nové lidi nepřilákají
      6) Hostivice-Sadová – než aby člověk hodinu čekal na vlak, radši využije autobus na Zličín a následně metro. Je to mnohem rychlejší a pohodlnější.
      7) Hostivice – většina lidí z tohoto města jezdí do Prahy autobusem nebo autem, ale kdo chodí na vlak, tak může využít linek S5, R24 a R45. Tato trať je rychlejší a spolehlivější, jezdí tam mnohem lepší vozidla a až se trať zmodernizuje, tak bude ještě využívanější, než dosud. Linkou S65 už do Prahy nebude jezdit nikdo
      8) Hostivice-U Hřbitova – stejný problém jako u zast. Hostivice-Sadová, cesta busem z nedaleké zastávky Hostivice,Ve Vilkách a následně metrem byla, je a bude rychlejší.
      9) Hostivice-Litovice – uprostřed polí, divil bych se, kdyby zde byl obrat větší, než 5 lidí za rok
      10) Chýně – opět stejný problém jako u zast. Hostivice-Sadová a Hostivice-U Hřbitova. Autobusy jezdí častěji, rychleji.
      11) Chýně jih – opět uprostřed polí, bez komentáře
      12) Rudná u Prahy – odtud lze na Smíchov jet rychlejší a pohodlnější linkou S6

      Suma sumárum – tato je skutečně zbytečná. Jakékoli investice do ni jsou mrhání veřejnými penězi. Navíc řada obyvatel si stěžuje na hluk v jejím okolí, takže její odstranění by velmi prospělo.

      • Řekl bych, že většina silnic v hlavním městě (a nejen tam) je o několik řádů hlučnější a lidi otravuje o poznání více – zrušíme je? Stejně ve většině aut jede 1 člověk. Pro jednoho člověka je kolo, ne auto! Takže asi tak.

      • Re. Pan X
        Vaše analýza se zdá být vyčerpávající, avšak zabývá se pouze současností.
        Zapomněl jste na rozvoj metropolitního urbanismu.
        Tedy, opravdu si myslíte, že za deset let bude okolí tratě vypadat stejně?

        V žádném případě neříkám, že zato trasa by měla lámat rekordy v kapacitě. Ovšem jako doplněk městské, příměstské a jako záložní pro cargo, má rekonstrukce a její udržení své opodstatnění. Samozřejmě i historická a technická hodnota hraje svou roli.
        Osobně bych si raději představil za dotace rekunstrukci, v intravilánu milionové metropole, trochu komplexnější. Tedy kromě žel. spodku, svršku a nástupišť, také elektrifikaci, parkovistě p+r, přednádražní prostory, žel. přejezdy mimoúrovňové nebo jen se závoramy resp. zjednodušení přestupní vazby.
        A v neposlední řadě by trase prospělo i nasazení kvalitních vozidel, odpovídající 21. století.
        Všechny tyto aspekty dokáží do vlaku přilákat nové cestující a developerům zhodnotit jejich investice.
        Mám tedy za to, že čas pro tuto trať, teprve přijde.

        • Především tam ovšem zatím chybí i několik plánovaných nových zastávek v místech, kde bylo v posledních letech vystavěno mnoho nových obytných domů – to, že nejsou vidět z trati, ještě neznamená, že tam ta zástavba v krátké docházkové vzdálenosti od železnice (a mnohem větší vzdálenosti od MHD) neexistuje!

    • Pan X by nás všechny nejraději nacpal na silnice , ať se navzájem co nejvíc pozabíjíme. Opravdu slušnej matroš.

  • Určitě nerušit. Teď např. nahrazuje spojení do centra Prahy, když se opravuje Negrelliho viadukt. Jak jinak se dostat např. z Hostivic na hlavák, bez použití mhd?

      • Ano, to lze (pokud tam ovšem ještě něco dalšího projede) – je to ovšem jako škrabat se pravou rukou za levým uchem …

        A hlavně nechápu, proč musí SŽDC udělat nepřetržitou výluku v kolizi s Negrelliho viaduktem ještě v sezóně jízd „Cyklo*ráčku“, navíc v celé trati – místo toho, aby nejdříve postavila aspoň tu přesunutou zastávku u metra v Jinonicích, aby vlaky od Hostivice mohly jezdit aspoň až tam a odtud (nejfrekventovanější zastávkou mezi Smíchovem a Zličínem je zjevně Praha-Cibulka) …

  • Ta trať je absolutně zbytecna/totálně k ničemu a už ji meli davno zrušit!!!!!!
    Když ne celou tak minimálně od Nádraží Zličín (primo sousedící s tocnou tram Sídliště Řepy ) dal do centra..
    Článek to sam potvrzuje – neobsluhuje to žádné velké sidelni celky a dela to kravál ve vilovych čtvrtích v kopcích nad vltavou..
    Úplně prapůvodní účelem téhle trati byla v 19. Století doprava uhlí z dolů kolo Kladna na Smíchov do Ringhoferovych strojírenských závodů (později ČKD), do smíchovského pivovaru a na Smíchovské nádraží z něhož se to pivo, nové lokomotivy a vagony a jiné stroje vozili po železnici a zároveň se z venku zásoboval tehdy samostatný Smíchov a Praha

    • Ačkoliv je ta trať vlastně k ničemu, z mýho pohledu se tady prolíná víc faktorů.
      – objektivně vzato je velmi zajímavá, je na ní spousta dobrých míst
      – svých pár cestujících má také (opravdu ne moc)
      – jakožto dopravácký „klenot“ ji subjektivně nejspíš nezruší. Na to je zkrátka příliš populární. Stejně využívaná a méně populární lokálka v Horní dolní by dost možná bez boje tak dlouho nepřežila (s takovými náklady na údržbu), tím spíš podstoupila slušnou rekonstrukci.

      Ale také jsou zde různé ptákoviny jako lokálka do Mochova, kde už to není nic jiného než dotování KŽC a těch jejich křápů, a stejně se tam jezdí místo definitivního zrušení… V tomhle oboru je těžký něco spolehlivě odhadovat, tím spíš, když člověk nemá náhled pod pokličku, nezná všechny okolnosti atd., což beztak asi ve všem. 🙂

      • Souhlas, ptákovina je lokálka do Mochova, tahle trať je takový malý klenot, památka v Praze a v neposlední řadě také záložní a odklonovou tratí pro jízdu do Kladna, s lepšími sklony pro nákladní dopravu, než má trať přes Dejvice i než Hrbatá… Navíc při rozpočtu Prahy se výdaje na provoz vlaků na ní opravdu ztrácí, ale plýtvání v jiných krajích se tím ospravedlnit nedá. Tam není takový přebytek peněz.

    • Trať rozhodně zbytečná není – jde o alternativní trasu mezi Kladnem a centrem Prahy. Až se započne s přestavbou trati mezi Ruzyní a Bubny, bude se jednoznačně hodit. Ostatně i v plánech o kolejovém napojení letiště je to jedna z navrhovaných variant. A to, že dosud pražské letiště nemá odpovídající kolejové napojení je zásluha podobných „vilkařů“ – jejichž domy ovšem postavily poněkuď později než trať samotná a nyní sí tam nesmyslně stěžují na údajný hluk. Možná je za kritikou skryt jen zájem o lukrativní pozemky pod tratí.

    • V žádném případě. Slouží mj. jako záložní trať pro dopravu JET A-1 na letiště. Z toho důvodu se také v roce 2002 rozhodlo o obnově tratě z Hostivic do Středokluk. Tato trať se zruší jedině přes naší mrtvolu 🙂

        • do takovejhle nesmyslu se vrazej miliony a na vystavbu opravdu potrebny funkcni infrastruktury peníze nejsou – je potřeba protáhnout z Podbaby tramvaj do Suchdola k univerzite, postavit 2 mosty mezi P6 a P8 (dole na Podbabě a nahoře Bohnice-Suchdol) a mnoho jinych – a tadyse cpou prahy do takovejchhle nesmyslu – paralelne jezdi metro!!!
          ikdyž to zdanlive nesouvisy – vlakova trat versus vnitromestska infrastruktura – všechno se to financuje z nasich dani…tj z jednoho pytle.
          Přijedte se inpisrovat do Budapesti, Berlina, Varšavy, – tady všude ta doprava perfektne funguje – všechno prehledny, logicky, blbuvzdorny…zadny zbytecnossti

          • Možná by stačilo to napsat jednou a neustále to sem nekopírovat.

        • a to já zase jo…:-) Hele, jasně že máš pravdu, ale to naše tvrzení má taky reálný základ. Tratě nejsou jen pro osobní dopravu. Navíc se vyhazují peníze zcela jinde a jinak. Když se (například) jedna trať projektuje už potřetí nebo když se musí udělat jinde aktualizace SP, protože prakticky všechny dosud uzavřené SP jsou beznadějně mimo mísu, atd., atd. atd…

    • Johnny Gomez, už ten matroš fakt nehul a raději se vrať tam odkud jsi přišel.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora