LOT 3a leaderboard

Pražský provozovatel vyhlídkových autobusů pro turisty je v insolvenci

Autobus City Sightseeing Prague. Foto: FB City Sightseeing PragueAutobus City Sightseeing Prague. Foto: FB City Sightseeing Prague

Firma neočekává, že by se situace v blízké době zlepšila a proto vstoupila do insolvence.

Zpět na článek
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Závist a radost z cizího neštěstí. A aby si radost z cizího neštěstí ji obhájili sami před svým svědomím, tak používají smyšlená obvinění.

Jenda

Kdyby tyhle hnusné dreky zkrachovaly kterýkoliv jiný rok, tak bych se radoval. Ale letos je ta radost jakási hořká, když krachují firmy vlevo vpravo a je to jen proto, že vlády celého světa se rozhodly udusit několik ekonomických sektorů ve jménu covidového šílenství.

Hanys

Tržby 50 milionů a zisk 425 tisíc… hmmm. Asi šikovná/ý účetní.

Y.K.

Do autobusů se nemusí lít nafta, platit zaměstnanci a takové ty drobnosti okolo. Co utržím to je moje.

Hanys

Jasně. Majitel je vlastně samaritán, jde mu především o to, aby dal práci lidem, o vlastní zisk mu vůbec nejde. 🙂. Nikde jsem nepsal, že tržby rovná se zisk, ale zisk méně než 1%? Tady je pravděpodobnější verze o dobré daňové optimalizaci.

Y.K.

Nikde netvrdím, že je samaritán, ale když jsem viděl jak ta firma fungovala, tak se nedivím uvedeným číslům. Náklady na řekněme 30 lidí jsou zhruba 30 mega při nic moc penězích.

Y.K.

9 mega, pardon.

Jiří Kocurek

9 mega pro 30 lidí je 22.500 měsíční superhrubé mzdy. Tedy asi 13.700 Kč čistého. A navíc ještě v Praze… že pardon?
Pro neznalé: superhrubá mzda = mzdové náklady zaměstnavatele.

Leinad

Superhrubá mzda je menší než mzdové náklady.
Kromě SHM(mzda + daně) ještě zaměstnavatel může platit školení. Taky nějaké podmínky pro zaměstnance (vybavení pracoviště).

Y.K.

No já to nastřelil na dolní hranici, protože: sezónnost (asi ne plné úvazky), brigádníci, nahaněči. Nemám tušení kolik jsou v takové firmě platy.

mauricio

I bez daňové optimalizace je v autobusové dopravě zisk větší než 5% zázrak. 1% za mne není nereálné, ale samozřejmě si nedělám iluze, že to to 1% opravdu je. Možná tak papírově.

Jiří Kocurek

Daňoví experti se ovšem vyzanučují tím, že nepotřebují znát to, co finanřční úřad. Oni mají jasno, že ČD při tržbách 39 mld. Kč by měly mít zisk okolo 3-5 miliard a z toho platit 1 miliardu na daních.

Jiří Kocurek

A nechcete mu rovnou zdanit tu tržbu, řekněme 50% sazbou?

Hanys

Z které části mého komentáře jste získal tenhle dojem?

Původní Pražák

Moc bych se neradoval, krachem firmy ten autobus ve šrotu neskonci. Nove s.r.o., co ho odkoupí za pár korun, a jedeme dál…

Josef Král

Tedy škoda,. opravuji.

Josef Král

Je to Škoda.

Samo

HOHO síce nikomu chýbať nebudú, ale je smutné že sa ukazuje že pravdu mali tí čo hovorili že najlepšie bolo už na jar zavrieť a mať pokoj.

Už to šialenstvo zastavte a rozvoľnite.

Marcel Somek

Finance jsou k smíchu.Denne je potkáváme.Jsou to naprosté šroty. Jenom nastříkane.Hodnota OOO.At se vrátí odkud přijeli.

Petr

První, co mě napadlo, že takovému šrotu někdo dá technickou

Jakub P

Stýskat se mi po nich v Praze fakt nebude, ale že maj technickou mě překvapuje o řád míň než u těch pseudoveteránů, u kterejch se zjistilo, že jim spřátelená STK dala štempl na papíry na sněžnou rolbu a podobně… Tohle aspoň kdysi bylo vyrobený jako autobus.

Jiří Kocurek

Netřeba se dívat na podvozek, netřeba kontrolovat brzdy. Máte zvlěnené kotouče a teče vám posilovač brzd říká technik STK majiteli Spartaka.

Vlk

S tímto šrotem co je na fotce někoho majitel vozil ? Nebo je to jen ilustrační foto ?

Šejdr

Není to ilustrační foto, tohle ještě nedávno skutečně jezdilo po Praze.

Martin

1% zisk z obratu? Asi mají šikovnou účetní.

noerf

Něco stojí pronájem značky (franšízy), která může být stanovena různě. A na autobusy z 80. a 90. let se určitě nevztahovalo covidné. A autobusy s otevřenou střechou jsou použitelné také jen v určitém období.

Jiří Kocurek

Je vám jasné, že České Dráhy nemohly být nikdy ve ztrátě. Žejo?

Juraj

Konec podnikání sice nikomu nepřeji, ale zrovna červený hop-on/hop-off mi fakt chybět nebude. Ty jejich herky dokázaly zasmrdět celou ulici a naháněči turistů byli taky dost vlezlá sorta.

Jakub (easydrink)

Tak pořád je to mladší, než mnohé vozidla pražské MHD 😀

xyz

Ale ne ta autobusová.

Je všeobecně známo, že kolejová vozidla mají delší životnost než vozidla silniční.

Jiří Kocurek

A když vytáhnou z garáží DPP Karosu ŠM 11 z roku 1981, tak je všechno vpořádku.

Jakub P

Kdyz ji vytahnou jednou za uherskej rok jako veterana na nejakou slavnostni prilezitost, je to neco o dost jinyho nez kazdodenni a celodenni provoz v centru.

Jiří Kocurek

U řady 810 (motor vývojově z roku 1969) se do také dělat nesmí. 🙁

Byvaly autobusak

No a? Pokud ten autobus je technicky v pořádku, tak nechápu, v čem je problém. Není to žádná veřejná hromadná doprava placená z veřejných prostředků.

Y.K.

Jj, bankrot nikomu nepřeji, ale když už, tak tohle mi v Praze chybět nebude. Akorát se obávám, že je promptně nahradí někdo jiný, teda až přejdou ty hrátky ve vlnách s Covidem

Armin

Sad stori. I cri everitim.

Honza

No, tak ten Hop on-Hop of je v insolvenci teď, ale zadlužený byl už léta, stačí se zeptat šoférů, co pro ně nabírali turisty u Tančícího domu.
Vždycky tam stojí bubák s barevným deštníkem, co nemluví ani slovo česky. V rukách desky, tam potvrzení, jak jde část zisku na charitu, aby na ně nemohli benga a ouředové z magoše.

Martin K.

Pokud budu vycházet pouze z informace z článku, tedy že v roce 2019 (kdy cestovalo vše co mohlo a Praha byla narvana turisty) mají zisk 1% tržeb (nové autobusy taky nekupovali), tak je něco špatně. Buď je majitel diletant a charita zároveň nebo je velmi šikovný při vypisování daňových přiznání.

xyz

Buď. Anebo další možnost – že dokonce i při vrcholném turistickém boomu byl v tak titěrném plusu, že JAKÉKOLIV ekonomické (potažmo s tím spjaté turistické) zakolísání by jej stáhlo pod vodu. Covid necovid.

Také by mě zajímalo, v čem tolik dluží vůči leasingové společnosti. Za ty (tak staré – viz údaj v článku) autobusy? To ještě pořád neměli splacený leasing? Nebo za něco jiného (ale za co)?

OndraS

4 staré autobusy měli v majetku, ale další na leasing.

xyz

… čímž pádem do splacení leasingu nepatří do jeho majetku… Že mi to nedošlo hned. 🙂

Díky za upřesnění.

jkjk

V roce 2018 měli zisk přes 7 mil. Kč.

mauricio

Věřil bych spíše tomu, že toto číslo je obrat. A obrat rozhodně není zisk. Zisk není ani koncové číslo na daňovém přiznání nebo ve veřejně dostupné výroční zprávě.

Jakub

Věřit lze lecčemu, ale obrat to nebyl. Přesně stačí to, co radíte – podívat se do výroční zprávy, na kterou poukazujete. A pak není potřeba se tu řídit jakousi dojmologií, ale celkem jasně danými čísly. Jak reálná nebo nereálná byla je věc jiná.

Jirka

Varianta 2 je správně

Y.K.

U firmy tohoto typu to myslím není moc divné. Samé výdaje, na nahaněče, kterých bylo plné centrum, naftu, průvodce, řidiče + nějaký obolus za franšízu. Přeci jen to není směnárna ale dopravní firma (i když specifická). Ty autobusy jezdily skoro prázdný, takže se divím, že vůbec byli v plusu. Výnos pro majitele je (teda byl) i tak dost slušný.

asdfasdfasdf

A to je dobře nebo špatně?

Bpee

Dobře určitě ne. Je to v tuto chvíli logický postup, jakmile se turisti vrátí, tak zase stoupne poptávka po takovéto službě.

Mám s těmito autobusy zkušenosti z několika měst a je to velice praktická služba.

Navíc je to i šoto, ojetý berlínský MAN SD 202 v Praze…. 🙂

LiborV

Jistě se po obnově turistického ruchu do Prahy značka Hop – on – Hop – off vrátí. Zda to bude pod křídly současného franšízanta nebo nějakého jiného kdo ví. A jestli je nějaká varianta více nebo méně dobře, těžko říci.

Jakub P

Jinde jsem po nich moc nekoukal, v Praze si rozhodně nedělali hlavu s předpisama nebo ohleduplností k ostatním účastníkům provozu, takže už proto mi chybět nebudou. A ani v jiných městech jsem zatím neměl potřebu je využít, tam, kde jezdí, si při návštěvě stejně zpravidla kupuju celodenní nebo vícedenní jízdenky na MHD, kterou se při troše plánování dá často okruh městem udělat taky, navíc uzpůsobenej vlastním zájmům. Když už něco nad rámec MHD, přijde mi o dost zajímavější projížďka lodí, pokud je ve městě splavná řeka.