Pražský dopravní terminál na Černém Mostě prošel částečným zkulturněním

Terminál Černý Most po částečné revitalizaci. Foto: RopidTerminál Černý Most po částečné revitalizaci. Foto: Ropid

Kultivace terminálu má pokračovat i v letošním roce.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ladislav

Mě by zajímalo o kolik víc stoupnou náklady na energie a provoz .

Jarda

Nejvýznamnější je proto, že je na něm uměle ukončeno snad všechno a to i „soukromé spoje“ ani využít dálkového soukromého autobusu neznamená pohodlný přestup na vlak ani dokonce navazující spoj soukromého dopravce. Třeba flix má velké rozestupy, takže se to dá možná dojít i pěšky. Dodnes nejde ze spojů rj/flix přestoupit na vlak nebo další rj/flix napřimo.

MirekK1

Než by se propletl autobus z Černé Mostu do centra, jste tam dávno metrem, na jehož jízdní řád se můžete spolehnout.

Karl vB.

Jak tak pročítám diskusi, tam mně napadá parafráze, že ne v Českých Budějovicích, ale na Černém Mostě by asi chtěl žít každý.

IBM

🙂 Tam nebyly jen stalaktity ale i stalagmity…

Kopr

Terminal na Čerňáku je hnus. Skvele, ze se s tim snazi mesto alespon neco delat. Takhle z fotek bych rekl, ze mohli nahradit tyhle odpadkové kose nejakym hezcim modelem, dost by to pomohlo. Treba nějakým z tech novych modelu, ck vysoutezil IPR.

Honza V.

A už se vůbec vyšetřilo, jak je možné, že 20 let ten terminál vůbec nikdo neměl předaný do správy a přes spoustu urgencí to 20 let nikdo neřešil? Mám podezření že takových míst je v městě ještě hodně a že způsob (ne)řízení města se od té doby nějak zásadně nezměnil.

Honza V.

Ty informační tabule, které ukazují jakýsi minutový údaj místo pravidelného odjezdu a předpokládaného zpoždění, se na terminál regionální a dálkové dopravy opravdu nehodí. Pravidelný čas odjezdu slouží jednak k identifikaci spoje, na který jdu, a jednak k tomu, abych věděl, kdy se k nástupišti vrátit, pokud ještě mám čas. Pokud si přečtu že mi autobus jede za 37 minut, a odskočím si tedy ještě například do občerstvení, tak si z toho musím pracně dopočítávat, v kolik mi to vlastně jede. Jak mám tabuli pár minut z dohledu, už mi ten údaj, co jsem si přečetl, je na nic. A ještě… Číst vice »

micat1

Právěže pro regionální dopravu se hodí skvěle, protože většinou jdete na terminál maximálně pár minut před odjezdem vašeho autobusu (většina linek jezdí po 10-15 minutách pokud se nemýlím), takže když vidíte odjezd za 1 minutu, nemusíte řešit, kolik je zrovna přesně hodin, ale hned víte, že máte pohnout kostrou 🙂

Vypozorovat to z toho jde i tak, že když se podíváte na fotku v článku, žádný autobus s odjezdem za 37 minut se tam nevešel.

Co se týče identifikace spoje, ta je daná číslem linky, čas nikoho nezajímá, protože vždycky jedete tou první možnou.

Jeffer

To s „prvou možnou“ nie je úplne pravda. Potom vidím zmätených zahraničných cestujúcich, ktorí na Andělu naskákali do prvej 191 a teraz ich na Dlouhé míli vyhadzujú, že tento spoj na letisko nejde a možno pôjde ďalší, alebo ešte ďalší.

Ale v kombinácii číslo linky + konečná nevidím problém. (Len by mohlo byť aj nejaké významné „přes“ pokiaľ na rovnakú konečnú ide viac liniek po rôznych trasách.)

Inak súhlas.

Frantík

Tak na Andělu je jenom jedno nástupiště, které já smysl uvažovat, a co má autobus na sobě si přečtu

Jeffer

Keď ste v Praze po prvýkrát, viezli ste sa síce z letiska autobusom, ale ten tam mal napísané napríklad „Nádraží Veleslavín“ a žiaden symbol lietadielka. Niekto vám povie, že na letisko ide linka 191, tak ju v dobrej viere použijete. Ani „Letiště“ ani „Dlouhá míle“ sa výrazu pre letisko vo vašom jazyku nepodobá, a že tam má byť symbol lietadla nemáte ako zistiť. Možno tam ten autobus nekončí, možno tu letisku hovoria takto podivne (spoznali by ste, že letisko je Havalimani?)

Námet pre DPP: Zobraziť na informačných ceduliach 191, ktoré končia inde, ako na letisku, preškrtnuté lietadlo.

Honza V.

Když někde vidím psaný odjezd za jednu minutu, tak tam ten údaj mnohdy svítí několik minut, a to i ve chvíli, kdy skutečný odjezd je za pár sekund, protože tvůrcům těchto tabulí ani nedošlo, že ten údaj je nutno zaokrouhlovat na celé minuty dolů, nikoliv nahoru.

Honza V.

V regionální dopravě že většina linek jezdí v intervalu 10 až 15 minut? Tak to by mě zajímalo, ve kterém regionu.

none

Treba u nas 😉

Baraba

u nas tež =)

Honza V.

Když tady vidím ty názory, tak nakonec můžu být ještě rád, že alespoň ve vyhledávačích spojení se časově údaje zobrazují normálně. Jen škoda těch statisíců za displeje, které dost často ukazují úplné nesmysly, protože kvalitu těch dat nikdo neřeší.

Jan

Během rekonstrukce tam několik týdnů visely a válely se po zemi kabely, připadal jsem si jak v rozvojové zemi. Pracovat nebylo nikoho vidět.

Surio Mario Martinez Suarez

Nikoli – al jak v jiné zemi EU – například Rumunsku ( to musí být opravdu bohatá země – tam je na každém sloupu tolik kabelu že to vypadá jak kokokny), nebo v Itálii na nádražních – třeba v Benátkách nebo ve Veroně…

Ladislav

😀 No přece pracovali v podzemí. Alespon z Libně do Hloubětína to píšou

Martin

Můžete namalovat lavičky dozlatova, ale:

– problém místa jsou individua, která se tam poflakují
– bez pravidelné údržby, čištění a úklidu to bude za chvíli vypadat stejně

V USA mají místa, kde platí „No loitering“, tj. „zákaz poflakování“. To chce mít i u nás.

Honza V.

Dosluhuje nám primátor, který bezelstně prohlásil, že na provozních záležitostech se nelze politicky profilovat. Ono se dá vyprofilovat i tím, že na ně vedení města dlouhodobě kašle, že.

milan

Tak tady zjevně někdo nechápe souvisloti vyřčeného či jen skáče tzv. našpek vytržené citaci! To bylo řečeno např. s ohledem na zanedbanou údržbu mostů, lávek, komunikací atd. nekolika vedeními Prahy ještě před předposledními volbami jejího zastupitelstva!

Ondřej S.

Chtěl jsem napsat v podstatě totéž. Prostředí nebylo nikdy nic moc a díky změnám může být lepší, ale nejhorší jsou „stálí“ obyvatelé a samozvaní DJ, které terminál přitahuje.

Karel Mio

No tak zakaz poflakovani to urcite vyresi 😀 😀 Co treba design, ktery se vyvaruje vytvareni nepraktickych zakouti vhodnych tak akorat pro ta problemova individua, doplneny prave o tu udrzbu kterou zminujete. Ale alibisticky nekam nalepit cedulku je jednodussi, coz?

Sch

Taková obnova nátěrů a cedulí má probíhat co 5 let bez velkého humbuku. Toto místo, lae potřebuje radikálnější zásah. Dokonce jsem někde viděl i nějaký projekt, ale nátěr asi znamená, že to jen tak nebude…
Po 25 letech je zcela legitimní si říct, že původní návrh v těch a těch věcech není dobrý a proto do toho dáme peníze na velkou úpravu. Ke to dost rušný terminál na to aby byl v tak zoufalém stavu.

původní Jakub P

Na těch větších úpravách se afaik furt pracuje, tohle by mělo být jen rychlý vyřešení nejhoršího. Ostatně je to i v článku.

Honza

Největší zkulturnění bude, až magistrát přestane rozdávat byty na sídlišti na Čerňáku komukoliv jen tak a veškerou nepřizpůsobivou svoloč, která se do Prahy stáhla ze všech koutů republiky vypakuje zpátky, odkud přišla.
Jediný, co vypadá na Čerňáku solidně, je obchoďák.
A kultura cestování, jak píše předřadník, je tragédie sama. Terminál by to mohl být slušný, ale to by to ten samý člověk, co to zkulturnil, také musel projít a vcítit se do kůže cestujícího. A ne jednou, ale minimálně celý měsíc a ráno před šestou a večer po desáté.

Huh

Nevím komu patří ty prostory k pronájmu, ale ten zajímavý podnik, kde v šest ráno hulákají a po okolí se motají různé sociální živly (takoví ty oteplákování borci a různí dělníci z východu a částeční bezdomovci) by zasloužil změnit provozovatele nebo aspoň podmínky za kterých bude fungovat. To by pomohlo zdaleka nejvíc, samozřejmě kromě úklidu a drobné údržby (aby se pak s velkou slávou nepsalo, že se natřeli hnusné sloupy).

Jarda

Jezdím tudy denně už asi 20 let. Celá revitalizace je vtip. Celý tento terminál ukazuje, jak tyto stavby neskutečně rychle stárnou. Sluší se dodat, že to taky neproběhlo vše bez problémů. Několik dní v prosinci byl terminál večer po tmě a pohybovat se tam dalo pouze s baterkou. Nové lavičky přivítali místní bezdomovci. Osobně jsem zvědav, za jak dlouho zmizí velice výrazný nápis u nástupiště č. 15 „Všechno nejlepší Julčo“. Už tam je asi deset let, aniž by se jej někdo dotknul. Neberte mě špatně, já jakémukoliv zkulturnění fandím. Ale položme si otázku, jestli v této lokalitě je možné mít… Číst vice »

Huh

To skoro vypadá, že je to v řádné péči SŽ 😅 Za nájem provozoven určitě někdo rejžuje, tak proč tam není možné uklidit a normálně to udržovat (tu natřít, odstranit graffiti, opravit světlo) …

Radim

Kdyby to měla v řádné péči SŽ, natřeli by to na modro 😉

Karl vB.

SŽ má operativní mobilní okrašlovací komando a mohla by nabídnout své osvědčené služby správci tohoto objektu (existuje-li nějaký).
Stačí nadhodit návštěvu pana ministra, že se na Černý Most projede metrem a začnou se dít věci…

MirekK1

Sláva! Rozhodně to aspoň VYPADÁ mnohem lépe! Jeden se ale diví, že nátěr a vyčištění nemohly být za uplynulé desítky let prováděny pravidelně a automaticky, aniž by bylo nutno se tím chlubit.
Je to sice malý krok pro lidstvo, ale velký krok snad k světlé budoucnosti tohoto příšerného místa (které kromě neúdržby zmrvil příšerný architektonický návrh…) 🙂

Lukáš

Jak říká Adam Gebrian: my jsme dobří v tom něco postavit, ale zcela selháváme v tom něco udržovat v tom stavu, v jakém to bylo postaveno. Nevím proč není všem jasné, že když už se něco postaví, tak se to musí uklízet a pravidelně opravovat. Na to už mnohdy peníze v rozpočtu moc nejsou.

Radim

Akorát nesedí to „my jsme dobří v tom něco postavit“ 😀

Lukáš

Já jenom říkám, co říká Adam Gebrian 😂

Dmc

Tím zkulturněním je myšleno: Natření sloupů a přidělání jedné elektronické cedule s odjezdy? Jako vtip a pobavení k ranní kávě je to dobré, ale přínos pro cestující akulturu cestování je nepostřehnutelný a zanedbatelný na tak rozlehlém terminálu. Současné nešvary to nijak neřeší. Špatná navigace k autobusům. Již od výstupu z metra není vidět k jakým autobusům jdu. Čísla nástupišť, cílová města, nebo směrové šipky, jsou zde neznámým pojmem, nebo byly časem zašlapány a zničeny. Navíc je vše pod úrovní a pokud se netrefíte na nástupiště na první pokus, musíte se složitě vracet opět na začátek perónu, pak vystoupat po velice… Číst vice »

Filip Jirsák

Já pořád nevím, jestli zasypání je fakt lepší řešení. To současné řešení krásně odděluje (hustou) autobusovou dopravu od pěší dopravy. Ano, navigace pro ty, kteří to tam neznají, by měla být výrazně lepší. Bezbariérový přístup též. Možnost přecházení dole, když už to někdo netrefí, by také měla být častější. Ale to vše se podle mne dá řešit při zachování těch dvou pater. Zasypání znamená, že se tam budou davy lidí z metra proplétat mezi autobusy, které vjíždějí a vyjíždějí ze zastávek – to mi připadá dost nebezpečné. A to jsem jinak pro úrovňové přechody na magistrále a všude jinde.

Filip Jirsák

Ano, to znám, vím, že ty kolize chodců s autobusy nebudou jediný nový problém, který tím zasypáním vznikne. Ale to proplétání mezi autobusy přijíždějícími a odjíždějícími ze zastávek v obou směrech, to považuju za nejnebezpečnější.