- Autobusy •
- Doprava ve městě •
- Letiště •
- Město
Pražský Airport Express výrazně podraží. Jízdenka vyjde na dvojnásobek

Podle Ropidu je nová cena v evropském srovnání stále výrazně pod průměrem.
Zvýšení jízdného v pražské MHD se dotkne také linky Airport Express (AE) mezi hlavním nádražím a Letištěm Václava Havla.
Cesta na letiště výrazně podraží, oproti současné částce 100 Kč zaplatí cestující za jednu jednosměrnou jízdenku od nového roku 200 Kč. Cena tak vyskočí hned na dvojnásobek.
Airport express není běžnou linkou, a neplatí tak na něm tarif PID. Cestující platí jednorázové jízdné.
Podle organizátora dopravy, Ropidu, je zdražení linky AE celkem logický krok, neboť v současné době je za standardní jízdné nabízena již dostatečně kapacitní trolejbusová linka 59 v kombinaci s metrem.
„Linka AE je nadstandard, za který, jak se ukazuje, si je dnes ochotno připlatit mnoho cestujících, možná až příliš mnoho. V porovnání s ostatními podobnými službami veřejné dopravy v jiných evropských metropolích je za nás i nová cena 200 Kč stále výrazně pod průměrem, přičemž toto spojení využívají především zahraniční návštěvníci metropole,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Ztrátu zájmu cestujících podle Drápala zvýšení jízdného nepřinese.
„Naopak zvýšení příjmů umožní například také celoroční zkrácení intervalu a tím i dosažení vyšší kultury cestování,“ dodal Drápal. Aktuálně jezdí Airport Express přes den každých 15 minut.
V samotné Praze zdraží půlhodinová jednorázová jízdenka od ledna z 30 na 39 korun, v případě nákupu přes aplikaci Lítačka na 36 korun. Devadesátiminutová jednorázová jízdenka zdraží ze 40 na 50 korun, při nákupu přes aplikaci Lítačka na 46 korun. Podraží také jízdenky na 24 a 72 hodin nebo přeprava psa či zavazadla.
Praha zvedne ceny jízdenek MHD. Nemáme německé platy, zuří přehlasovaný Hřib
Airport Express původně provozovaly od prosince 2005 České dráhy jako doplňkovou službu k vlakům SuperCity. Pro cestující poskytoval navazující autobus alternativu k cestě mezi nádražím a letištěm.
V roce 2019 se státní dopravce dohodl s Ropidem, že jeho provoz bude zastřešovat Praha. Autobusy tak zajišťuje pražský dopravní podnik (DPP). Linku obsluhují moderní Iveca Crossway LE 14,5 M. Jsou klimatizované, částečně nízkopodlažní, třínápravové, třídveřové, s maximální přepravní kapacitou 100 cestujících, z toho 41 míst pro sedící.