dkv_obrazok

Pražský Airport Express výrazně podraží. Jízdenka vyjde na dvojnásobek

Letiště Praha, řídící věž a Airport Express. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLetiště Praha, řídící věž a Airport Express. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle Ropidu je nová cena v evropském srovnání stále výrazně pod průměrem.

182 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zoffrey

Tím ještě někdo jezdí? Mnohem lepší spojení je jet Áčkem do Dejvic nebo Béčkem na Zličín a vychází jedna cesta na 40 Kč

Dwd

Bangkok – letiště – nádraží – druhé letiště po předložení letenky či jízdenky bus zdarma. Samozřejmě to mají spojené dálnicemi. Kromě toho metro či vlak. Podivné je to v jiných asijských městech. Cenu nebudu rozebírat. Třeba v Malajsii kde bydlíme když vezmu taxi 22 km (k nám domů) tak mě vyjde pořád levněji než ten autobus z Ruzyně na hlavní nádraží. Jizdenka MHD stojí pouhých 5 Kč.

Mira

Turistická past. Nic jiného.

Štefan

Jeden ještě není ani na letišti, a už je oškubaný. Přesně to předražené jízdné i výrazně dražší ceny letenek jsou důvodem, proč používám letiště v Ruzyni minimálně. Tím spíše, že na letiště v Polsku a ve Vídni se dostanu téměř za stejnou cenu přímou linkou z Ostravy nebo Brna.

OpenTTD-master

Tak ať to konečně buď sjednotí s běžným tarifem PID a nebo nasadí jiné busy bez polepu PID a také by to měli být nějaké luxusní busy, co obvykle jezdí dálkovky a ne takovéto „lowcost šunky“ za takovou to cenovku… Ostuda.

Pavel

Koukám, že tu diskutující zmiňují, že linka RJ do K.Varů stále obsluhuje letiště. Já to zažil asi před 10 lety, když jsem jel do K.V. Tehdy v ranním spoji jelo asi ⅔ turistů na letiště (téměř samí Asiati) a ti také vystoupili na Ruzyni), mrknul jsem na cenu jízdenky, byla tuším 125,- a můj lístek do Varů 99,- 🙂

Jeníček

Šlo by do článku přidat novou cenu za 24 hod nebo 72 hod jízdenku. Ve všech zdrojích se píše tato samá informace, ale cenu nikdo nezveřejní, škoda.

Honza Ajznboňák

Já bych to samé udělal i u lanové dráhy na Petřín. Jednosměrná jízdenka 200 Kč a obousměrná jízdenka 300 Kč. Stejně tak bych vyřadil z tarifu PID i trolejbusy z nádraží Veleslavín na letiště a zavedl bych turistický tarif 120 Kč.

Leinad

Uvidíme. Faktem je, že občas je AE na stojáka. A nezastavuje na Terminál 2, protože by tím chtělo jet moc lidí. A rušila se i zastávka Náměstí Republiky, protože by tím třeba jel i turista „do Prahy“ a nejenom přestupující na vlak.

Anna

Kdyby jen jízdenka. Ono také parkování na Comfortu. Téměř 2000 navíc oproti loňskému roku za stejný počet dní.

V.sp

Já jsem nikdy AE nepoužil, protože jízdenka je nejen dražší, ale hlavně nepřestupní. Tj. pokud potřebuji kamkoli jinam než na hlavák, stejně si musím navíc koupit normální jízdenku PID.

FandaX

Zase důvod z Moravy jezdit na letiště do Vídně pohodlně busem nebo vlakem, bez výpalného AE

Pavelka

Nebo metrem.a trolejbusem.
AE je turistická past.

FandaX

No tahat kufr s dvěma dlouhými přestupy z Hl. Nádraží, proč?

Štefan

Proč ne?

PetrM

Jasně, takže doteď jste jezdil na letiště do Prahy, ale odteď budete jezdit jen do Vídně protože AE v Praze stojí 200,- … lepší pohádka by tam nebyla? Radši se věnujte svým problémům na Moravě :-).

Štefan

Z Brna jste na letišti ve Vídni (145 + 60 km) autobusovou linkou z Brna minimálně o hodinu dříve než v Praze. O ceně jízdenky pochopitelně ani nemluvě. Ceny letenek z Vídně a šíře a četnost nabídky jsou ve srovnání s Prahou luxusní.

igor

Airport expres je dle mne stejná jako součást sytému PID je stejná podivnost, jako první třída v městských a příměstských vlacíchn PID.
Prostě nekoncepční luxusní služba kde běžný tarif PID neplatí, ke které existuje alternativa za normální cenu, která není nějak zásadně o moc horší.
Co bude dál? Taxislužba v barvách PID ?

Švarc

Taxislužba v barvách Pid bude brzo a to v podobě poptávkové dopravy.

igor

Dokud bude mít poptávková doprava pevně stanovené zastávky a časy, jako že zatím bude.
Neleze moc srovnávat s taxislužbou.
Je to klasický autobus (mikrobus) na zavolaní, který v jiných krajích funguje již dlouho, akorát se kolem toho dělá humbuk, že se vymyslelo něco nového..

Leinad

Je to vlastně nová technologie ke starému vynálezu „zastávky na znamení.“
Pokud není zadaná poptávka „nastoupím v zastávce X“ tak bus teoreticky ani nemusí projíždět kolem ní a řidič nemusí hledat mávače. Výhoda že se tím dá nabízet daleko víc zastávek, nevýhoda nutnost poslání objednávky včas.

Frantík

Je to taxík, co umí víc cestujících najednou. Něco jak je dneska foodora.

lokotomy

Airport express je zcela v pořádku, ale nemá být součástí PID, když má vlastní tarif.
První třída v příměstských vlacích je v pořádku. Pokud vím, tak k tarifu PID existují časové doplatky do 1. třídy. Ono nejde ani tak o to, že tam jsou trochu prostornější sedačky, jako o to, že nebývá tak plná.

Pavelka

Si dovolím nesouhlasit.
Nadsradard patří dle mého do komerční dopravy a tam je to naprosto v pořádku.
Do statem, krajem a městy a obcemi dotované dopravy příplatky za luxus podle mne nepatří.

Leinad

Proč ne?
Poveze i snoby kteří by nejeli sockou, takže důvod objednávky „omezit provoz autosedů“ je naplněn lépe. Zaplatí za jízdné, to se projeví na výši obecního příspěvku.
V pripražských vlacích ve špičkách je první třída využívána.

Pavelka

V pripražských vlacích ve špičkách je první třída využívána.

Ale jen proto že druhá třída je nlarvaná k prasknutí a tak lidem nic jineho nebývá.

Metro a tramvaje snobskou třídu taky nemají, tak proč městké vlaky?

MATES

Poslední cesta v červnu z letiště trvala o pulhodiny déle, neb poslední 1,5 km se skoro nehýbal. A to byla sobota, dopoledne v 11 hod.
Ujeli nám koupené spoje. Šofér byl nasraný, sprostý a já popravdě také, neb na letišti se hledala náhradní zastávka….
Díky, za tyhle prachy si to nechám ujet a pojedu klasikou Metro/Bus.
Jinak turisty natahujete už slušně 🤮

Martin

To je jak kdyby nam ropid rekl, ze kazde spojeni bez prestupu je nadstandart. Takze bud pojedes metrem z andela na malostranske za normalni cenu nebo dvacitkou za 200, protoze mas nadstandart a neprestupujes.

Mimochodem kolik ze stoji nejlevnejsi z Phy do Brna? Myslim ze je to mene nez 200…

Pedro72

Když se dá jet z Brna přímo na letiště s Gepardem za 450,-, zdá se 200,- docela hodně. Na letiště ve Vídni je to bez přestupu autobusem z Brna taky 350,- až 500,- Kč. Brno bych sem tedy vůbec nemíchal, nemá moc smysl jezdit na Ruzyni.

Martin

Brno jsem tam psal jako ukazka porovnani poctu km k cenne

Petr

Než se postaví tohle https://zdopravy.cz/za-6-minut-z-centra-na-letiste-novy-zeleznicni-tunel-ma-protnout-celou-prahu-divoka-vize-si-ziskava-prizen-253397/ tak se třeba dostane AE na pětikilo a 430 korun pak bude nakonec docela levné. Ale jinak mi věta „….si je dnes ochotno připlatit mnoho cestujících, možná až příliš mnoho…“ připomíne ten příběh „otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi.“ Nejde jen o cenu, ta je (nyní) docela symbolická, normálně platíte 40 korun za sebe a 20 za kufr, jste na 60 korunách a stovka proti tomu neni zas o tolik víc. Pak teda bude o něco víc, než jen symbolická. Ten hodinový interval je větší problém, tak uvidíme jestli se najde dost cestujících… Číst vice »

lokotomy

Že se najde hodně lidí, kteří si dnes těch 60Kč připlatí, mě neudivuje. Ale kolik jich bude, když rozdíl oproti běžné MHD bude 150Kč… Ty taxíky se tu už řešily, prý se dá jet kolem 400Kč.
Docela by mě zajímalo, kolik stojí provoz těch autobusů. Je to opravdu tolik, že i když je „příliš mnoho“ lidí ochotno si za ně připlatit, jsou ztrátové, i když jedou plné? A pokud ne, nebylo by rozumnější, zvýšit cenu rozumně a v časech, kdy jezdí hodně lidí, zkrátit interval?

Abu Daniel

Jenomže Bolt letiště-centrum je běžně za 400 a komfort je zcela jinde. Už při dvou se to vyplatí…

Michal141

Běžně je spíš za 600-700, za 400 leda mimo špičku při prázdném letišti 🙁

Renata

Cena možná je pod průměrem, jenže i naše platy jsou hluboko pod průměrem. Když srovnávat, tak všechno

Petr

Blbý je, že ty platy si musíme vyjednat my, zaměstnanci. A zkuste zaměstnavateli říct, no ale za tuhle práci bych měl dostat tak 4500 euro, abych byl aspoň někde na průměru.
To je dobré tak jako komická vložka. Když k nám přijímali nového mechanika (starý je v penzi), tak klasická otázka, kolik byste si představoval? (Copak nemáme nějaké tarify.) Prý odpověděl: „No tak když je teď ten průměr 35 tisíc, tak řekněme tak čtyřicítku“ a říkal to takovým způsobem, že to nemyslí vážně, ale že na hloupou otázku je hloupá odpověď.

lokotomy

Tak jednak už není pravda, že by české platy byly hluboko pod evropským průměrem, rozhodně ne ty čisté pražské. A lidi pracující za nízkou mzdu někde „v regionech“ pražským letištním expresem nikdy nepojedou.
A druhak proč by se zrovna u letištních spojů a služeb obecně měly ceny řídit místními platy, když je využívají zahraniční turisté a z místních jen ti, kteří na to mají, resp. kterým to platí firma?

Juraj

Výrazně pod průměrem čeho?! Všech těch měst, kde jezdí na letiště vlak nebo metro? Nebo těch, kde je jen mizerné autobusové spojení? Schválně… Dublin 64 Kč, Barcelona Aerobús 214 Kč (ovšem výhodné jen v noci, jinak se dá vlakem za 112 Kč). Eindhoven 78 Kč, Řím-Ciampino 171 Kč, Budapešť 131 Kč… Pro mě byl AE výhodný jako přípoj od eska z jihovýchodu Prahy. Jenže při dvou lidech už jsme nově na ceně Boltu – https://imgur.com/a/UX3QOfj (promo kód jsem nezadával, sleva naskočila sama) Přitom moje dvě poslední cesty s AE byly autobusy bez polic na kufry, z letiště vypnutá klima a… Číst vice »

Zahn

V pražském Boltu vám řidič buran vynadá ukrajinsky a bude také ukrajinsky řídit a to je někdy dost strašidelné. Zajímalo by mě zda adrenalinová jízda Boltem na letiště může snížit strach z létání.

Renata

Využívám vždy Bolt nebo Liftago..Mám ty nejlepší zkušenosti. A ano, řidič je obvykle ukrajinec .Nemám s tím žádný problém. Pracuje, platí daně a nikdy na mě neřve..Nemá důvod. Záleží na přístupu

hobbysta

A jste si jistý, že vás tím autobusem, který si silně přeplatíte, nepoveze rovněž podobný řidič? Já bych s ohledem na dnešní personální situaci ve VHD (a platy jejích řidičů) byl raději opatrnější.

Michal141

V Praze sice jezdí hodně „cizinců“ i v MHD, ale musí mít stejné zkoušky jako kdokoliv jiný. Představa, že vás přijmou a jdete hned řídit bus plný lidí, je zcela mylná. Navíc platy, alespoň v Praze, nejsou zas tak špatné, alespoň u DPP 🙂

Zahn

To byla nadsázka. Idioti se občas vyskytnou všude.

MartinR

Ohledně Barcelony: Záleží z jakého terminálu letíte, vlak se zatím přiblížil pouze k Terminálu 2 a vyžaduje menší pochod do terminálu (s batohem v pohodě, s kufry může být trošku nepohodlné), jezdí každých 30 minut. Výhodu Aerobusu v Barceloně vidím především v rychlosti a že přes den víceméně jezdí každé 4 minuty, z centra a má pouze dvě další zastávky. Pokud bychom porovnali dobu jízdy z Plaza España… Aerobus je oproti klasickému MHD autobusu rychlejší o 20 minut, což už rozdíl je. Pokud obecně nějaký AE dokáže nabídnout rychlou a častou dopravu na letiště, myslím si, že cestující si za… Číst vice »

lokotomy

Nevím, jak jste přišel na barcelonské ceny, já před pár týdny platil za metro 5,70€ a teď koukám aerobus 5,90. Jinak ale souhlas, kousek níž jsem napsal totéž.
Byť dvě dražší města jsem našel: Benátky Marco Polo 10€, ale tam i běžná MHD s letištním příplatkem vychází podobně, Vídeň 11€, ale tam je široká nabídka alternativ, vlakem základní cena 4,60, přitom řada přímých spojení „z regionů“ až na letiště, kde ten rozdíl mezi cenou do města a na letiště bude menší. Plus všechny běžné železniční slevy a platnost časových jízdenek (Klimaticket).

Ten Ten Ten

V Benátkách se dá svézt za 1,5 eura, když nastoupíte o zastávku za, případně vystoupíte o zastávku před letištěm.
Ve Vídni není skupinová jízdenka pro 2 o moc dražší než obyčejná pro jednoho.

kubisek

Ve zdražení vznikl jeden nesmysl. Jízdenka Praha+4pásma stála jako 2 osmipásmové jízdenky. Pro dojíždění do práce, bonus byla 24hodinová platnost. Při stanovování její ceny však nikdo nevzal v potaz, že Praha (P) je nově jen jedno pásmo, tudíž by měla stát jako 2 7pásmové jízdenky a ne 2 8pásmové. Takto postavená cena postrádá víceméně smysl.

liborzima

Nemyslím si, že touto linkou na letiště jezdí jenom cizinci a takto argumentovat je veřejnou diskriminací cizinců. Jezdí s ní i čeští občané a i důchodci z české republiky, které přijedou vlakem z různých měst republiky a cestují na letiště na dovolenou, protože s kufry je to pohodlnější a pro důchodce snadnější, než chodit do metra z metra atd. Já bych tuto linku především srovnal s linkou č. 61 v Bratislavě, která také vede z vlakového nádraží na letiště Bratislava bez přestupu a je za standardní tarif MHD. Tak proč to nejde v Praze. Je Praha chudší, než Bratislava? Máme… Číst vice »

Stoupa

Jenže linka 61 v Bratislavě je standardní linka s normálníma zastávka, žádně přímé spojení jako AE.

czhunter

Mně by dokonce zajímalo, jací cizince jezdí do Prahy na letiště, když všichni mají své lepší letiště někde jinde (Vídeň, Katovice, Berlín, Frankfurt, Budapešť …).
Z vlaku na letiště v Praze pojede mnohem pravdpodobněji spíš Čech, než cizinec.

Teoreticky můžou cizinci spíš jezdit opačně – z letiště do hotelu někde u nádraží … ale to si můžou provozovat ty hotely.

Nicméně – pokud linka AE vydělává a ještě je přetížená, rozhodně nejsem ten kdo by bránil městu ji zdražit – to je pak kapitalisticky správně rozhodnutí.

Zdenek

To vám řeknu naprosto přesně. Přiletěj do Prahy, pak se svezou vlakem do Brna, Bratislavy a Budapešti. Pak zpět. Standardní turistika.

lokotomy

Srovnáváte nesrovnatelné, centrum Prahy obsluhují převážně tramvaje a metro a ani jedno na letiště nevede, takže proč by měla jezdit přímá zastávková autobusová linka z centra na letiště. Pražský systém je „z centra metrem a pak přestoupit na bus“ a přesně tak se za normální jízdné na letiště dojet dá. Hlavní bolestí pražského letiště je, že tam nevede metro ani vlak. Kdyby vedly, žádný expresní bus by nebyl potřeba a maximálně bychom mohli diskutovat, jestli se v metru / vlaku má za cestu na/z letiště vybírat přirážka, jako to je leckde ve světě, nebo tam má být běžný tarif, jako… Číst vice »

lokotomy

Kde se v Evropě za necelých 20km AUTOBUSEM z centra na letiště platí 10 a více eur, že i nová cena bude výrazně pod průměrem? Za expresní letištní VLAKY, mnohdy na výrazně delších trasách, ano. Ale autobusy? Hlavně na většinu větších evropských letišť dávno jezdí vlak nebo metro.

Michal141

Přesně! Ve většině evropy to stojí méně než 8 EUR (200 Kč), a nebo +/- tuto cenu ale za rezervované místo předem už a luxusnější dálkový autobus, žádné „možná“…asi nás připravují na speciální tarif až dokončí vlaky na letiště (stávající předpoklad byl, že to bude v rámci PID), zavedou expresní linky jako jinde, a budou stát pak zjevně jako v nejdražších zemích typu Anglie… 😛

Michal

Ceny jednorázových jízdenek jsou nahoru o 25 až 30 %, ale dlouhodobé předplatné se opět nemění. Celkově budou ceny jednorázových jízdenek dost vysoké, ne každému se vyplatí kupovat roční kupón. A ne každou jednorázovou jízdenku kupují turisté. A cena AE za jednu jízdu 200 Kč??? To je už pořádný úlet.

hobbysta

Podle mě bude výsledkem zdražení běžného jízdného jen další růst počtu černých jízd, zejména v oblastech ležících mimo revizory přednostně sledované trasy. A zatímco cena jízdenky pro linku AE ve výši 100 Kč byla vcelku úměrná poskytnuté službě, cena 200 Kč je nehorázně vysoká a povede k poklesu zájmu o její využívání, z čehož ve výsledku městu žádný přínos nevznikne a zisk z toho budou mít především taxislužby. Zajímavé by ovšem bylo, kdyby toho zdražení využily CK a rozšířily nabídku charterových „záletů“ z ostatních českých mezinárodních letišť na úkor Prahy – to by byl dopad zatím asi vůbec nečekaný, přitom… Číst vice »

lvy

Tak buďme rádi, nemusíme řešit zda se kodrcat busem, nebo si vzít tágo. Tágo je nyní levnější a tím pádem je vyřešeno. 🙂

J.K.

Koukám furt tam bere lidi RJ s Varskou linkou za kilo… Ale asi o tom málokdo ví….

hobbysta

Otázkou je kapacita a vytížení té linky běžnými cestujícími – takže ani Jančurovci možná nemají zájem to příliš propagovat mezi ty, kdo jinak jejich častou klientelu netvoří.

Michal141

když občas jedu RJ busem, tak tam vždy vystupuje maximálně pár lidí (2-5), to nic moc, ale RJ se to asi vyplatí 🙂 ale funguje to, to potvrzuji.

jaroslav.dohnalik

Mně se líbil Bruselský model, kde aspoň v roce minulém, byla podobná taxa z letiště do města (snad 7,50 EUR? Někdo mě možná opraví). Ale při cestě zpátky na letiště se platilo standardní jízdné. Dlužno dodat, že tam mají systém tapování při nástupu, takže tam se s tím přes noc aspoň počítá systém.

PetrK

Je to v barvách PID, ale tarif PID tam přesto neplatí. To je stejné šméčko, jako ti veksláci ve vestách „official taxi“, ale zase to turistovi symbolicky ukazuje, do jakého švejkostánu přistál.

MHD

Prostě turist trap.

emil.hala25

Přesně tak. Pokud ty autobusy mají mít takto odlišný tarif, vůbec by se neměly prezentovat jako PID. Odlišný design, výrazné upozornění ve vyhledávačích spojení.

Zbyněk

Opravdu myslíte, že se třeba takový turista z Izraele nebo Británie orientuje podle barev autobusu? Orientuje se podle čísla linky. A pokud podnikl alespoň minimální přípravu před cestou, tak o vyšší ceně AE ví.

Lukáš F.

Organizátor dopravy to tak prezentuje. Že společné barvy (namísto toho, aby měl každý dopravce svoje) jsou proto, aby se cestující snáz orientoval, a věděl, kde platí onen tarif.

Ono teda speciální jízdné pro AE sice někde drobným písmem napsané je. Ale to nic nemění na tom, že je to šméčko.

hobbysta

K těm jistě „namátkou“ vybraným zemím původu turistů, které používáte jalo příklad (z těch britských míníte, předpokládám, nejspíš Skoty), můžete klidně přidat třeba i Němce, protože právě i oni umějí dobře počítat a neradi se nechávají napálit. jste

František

Mě to vadí i jako obyvateli Prahy, který kupodivu taky občas na letiště jezdi. Nechci mit v pražských mhd výjimky… a vlastně ani lanovky by výjimky být nemusely, když jsme u toho

milano

Satisfakcí člověku může být jízda tramvají T3, která jednotný nátěr nemá a mít nebude, ale jízdenka PID tam narozdíl od autobusu v jednotném nátěru platí. 🙂

Jarda V.

Myslim ze ve trech uz to bude Boltem za stejne penize.

emil.hala25

Možná ve dvou v některých méně frekventovaných časech Boltu nebo Uberu…

Clovek

Coz je v Evropě normál. Největší extrém jsem potkal v Kyjevě, kde postavili krásnou železnici na letiště, chtěli ji zaplatit z jízdného a Uber byl pak levnější i pro jednoho pasažéra.

lokotomy

S tím normálem teda hrubě pochybuju. Pokud je to z letiště do centra 20km, tak „v Evropě“ za taxi dáte tak 50 eur. Kde je to hromadnou při zhruba takové vzdálenosti ve třech dražší?

Juraj

Teď jsem si zadal poptávku v Boltu a nejlevnější z hlaváku na T2 je za 390 bez slevy. Běžný za 430, Comfort 530. Ve špičkách to bude víc, ale ne drasticky.

Petr S.

Oni jezděj (hlavně) autama, co jim platěj lidi z daní, jízdenky si (skoro) nekupujou, tak jim to může bejt jedno. Poslat je, ať si taky kupujou lítačky a mačkaj se v MHD, začli by se na to všecko koukat jinak.

tomash

Kdo je vlastně cílová skupina pro AE? Zahraniční turisté cestující sami, kteří nehledí na korunu a přesto si nevezmou taxi? Jaký je problém sehnat licenci pro konkurující minibus?

Karel

Řekl bych že i Češi kteří se potřebuji se dostat na/z letiště v noci, kdy nejezdí metro. Pokud člověk přiletí kolem půlnoci nebo naopak odlétá velmi brzy ráno, je doprava na letiště fakt strašná a AE to svým nonstop provozem trochu řešil. Za 200 Kč je ovšem už výhodnější uber nebo bolt.

lokotomy

Tak dokud to stálo 100Kč, tak skoro všichni, byl to dobrý kompromis mezi cenou a rychlostí spojení. Za 200Kč už je to dost otázka, podle mě cestujících výrazně ubude. Ti cenově citlivější přejdou do MHD, ti co cestují ve dvou a více do taxi. Zůstanou ti, kdo jedou sami do/z blízkosti Hlavního nádraží. Opravdu nevím, s kým se PID srovnává, když tvrdí, že cena i nadále bude pod evropským průměrem. Bavíme se o necelých 20km autobusem, s mnohdy výrazně delšími železničními expresy to srovnávat nelze.

Juraj

Znám hodně lidí, co přijedou třeba vlakem z Moravy na hlavák a nechtějí se se zavazadlem trápit C-A-59. Cestou zpět navíc nutnost na Veleslavíně nést kufr po schodech, nebo čekat na výtah.

Pro mě je taky nejrychlejší dojet z periferie na hlavák vlakem a odtud AE, ale s novými cenami už výhodnost oproti taxíku padá.

lokotomy

Souhlas, však to jako návaznost na železnici vzniklo. Ten 60Kč příplatek za pohodlí přímého spoje stál. Ale 150? Zvlášť, když to není výrazně rychlejší. Zdražení na 150 bych pochopil, 200 je moc.

Všeználek

Lobotomy?

michalstankus

Já myslím, že jednorázové jízdenky opravdu využívají převážně turisté a tudíž zdražení nepoškodí Pražany nebo dojíždějící, spíš mě překvapila velmi příznivá cena celodenní a vícedenní jízdenky, která zůstala na velmi nízké úrovni oproti ostatním. Za to AE přestává dávat za novou cenu absolutně smysl, kdyz již u skupiny dvou lidí bude finančně příznivější objednat taxi. U srovnatelných letišť, napadá mě například Neapol, jsem se setkával s cenou kolem 5€, což je úplně adekvátní cena za takto krátkou cestu.

emil.hala25

Jednorázové jízdenky používají turisté, ale i návštěvníci metropole z jiných koutů Česka, kteří sem jezdí jen občas nebo jednou na výlet. Ještě bych bral zdražení těch úplně jednorázových, kdyby se nechaly ty celodenní (= motivace cestujících, koupit celodenní či vícedenní lístek). Ale takto… 🙁

Mickey

Vždyť se ty úplně jednorázové právě zdražují.

lokotomy

V Benátkách ještě kratší cesta 8€, ale tam se výrazný příplatek platí i v běžné MHD, takže když člověk jede sám, je to pořád nejlevnější varianta (resp. výrazně jednodušší než MHD za podobnou cenu).

Marek

Evropu mám nacestovanou hodně a teda 8 euro je docela dost, obzvlášť v porovnání s tím, jak daleko, resp blízko naše letiště je. Okolo 4-6 eur za letištní bus vídám nejčastěji, relativně často je pak za cca 5-10 eur k dispozici nějaká forma rychlé kolejové dopravy, pokud není za standardní cenu v rámci běžné jízdenky, což bych řekl, že je docela běžně. Tvrzení, že jsme v evropském srovnání hluboce pod průměrem, mi přijde zavádějící, ale zároveň s tím, jaké jsou alternativy v rámci běžné jízdenky, mi ta cena nijak nevadí, z okruhu mých přátel ji nikdy nikdo stejně platit nebudeme.

Mickey

Nikdy jste s tím nejel a ani nepojedete, proč vám ta cena vadí? Autobusy jezdí plné, tak proč by si na sebe neměly vydělat?

Marek

Vsak pisi, ze mi primarne vadi to zavadejici az lzive tvrzeni, ze jsme hluboce pod prumerem. Nejsme. Za 100 to bylo v prumeru, 200 za ten bus je unikat a normalne bych si troufl tvrdit, ze budeme atakovat top10 nejdrazsich evropskych mest (nejen hlavnich) s letistem na kraji města.

Bob

200 Kč je pod průměrem možná v případě letišť nacházejících se třeba 50 km od města, kde ty ceny opravdu bývají v přepočtu 200 – 400 Kč. Ale při porovnání s letišti na okraji města bude PRG patřit spíš k těm dražším.

Petr S.

Přes 400 za jízdenku na vlak na letiště údajně taky bude. Holt když jde něco dělat složitě, proč to dělat jednoduše….

Dominic

A na jaký vlak? Na letiště budou jezdit linky S5 kde bude platit normálně PID tarif a to že by měl jezdit nějaký turistický spoj (např.
jako CAT ve Vídni) se neuvažovalo (ani by se na trať pravděpodpobně nevešel) tak nevím odkud máte ty údajné informace.

Jenda

Nebojte, to se dá vyřešit turniketem u výstupu z vlaku na letiště, který nepropustí koumáka, co si koupil jízdenku na S5 do Kladna za 50 Kč a ne na letiště za 400,-
Bohužel…

lokotomy

Jo, přesně tak je to v metru v Barceloně a Madridu a ve vlaku ve Stockholmu (resp. bylo před lety, nevím, jestli i dnes). Ale v pražské S-Bahn to v dnešních cenách určitě 400 nebude, možná polovina. Což je za spolehlivé a vcelku rychlé spojení na letiště normální cena. O těch tuším necelých 400Kč se tu nedávno psalo v souvislosti s rychlovlakem, který by byl z centra na letišti bez zastávek za 6 minut.

Petr S.

Ovšem ne necelých, ale 430 Kč.

Liboros68

Barcelona stále platí

lokotomy

Ano, vím, to „nevím, jestli i dnes“ se vztahovalo jen na Stockholm.

Petr S.

Na jakej vlak – na nějakej rychlovlak pro nějaký papaláše, co by nevydrželi v normálním vlaku.
Údajně to začli nějak chystat a měl by od Můstku dojet na letiště za 6 minut.

lokotomy

Chystat to nezačali, jen někdo přišel s konkrétním plánem, jak by to mohlo vypadat, a výpočty, kolik by to stálo. Nicméně něco se dělat bude muset, pokud tedy ČR v příštím volebním období nevystoupí z EU. A vůbec nejde o nějaký papaláše. Smysl VRT na letiště není v tom, dojet tam o 5 minut rychleji, ale v tom, aby se tam dalo dojet rychle a bez přestupu (nebo přinejhorším s rychlým přestupem na jednom nástupišti) i ze vzdálenějších měst. Dojet rychlíkem na hlavní nádraží a pak se se zavazadly vydat hledat Masarykovo, odkud jede esko, není úplně ono ani pro… Číst vice »

vojta.tydli

Jako Pražáka se mě AE netýká, ale mám tu pár poznámek (nejen) k němu: -cena je vesměs identická s levným Boltem (16km trasa, Bolt 12kc/km) -v západních metropolích jsou sice expresní spoje na letiště drahé, ale bývá to nepoměrně dál a (rychlo)vlakem /Stockholm – ArlandaExpress 700kč/18min /cca 40km -> crossway v zácpě fakt neni vybírání jízdného za soukromou investici do tratě na 200kmh a podzemní nádraží pod letištěm ! Ad celkové zdražení jízdného : -> jednorázový kupon : ano, vpořádku , správně ->časové kupony : Kde je zdražení ?! 10 let!! Mame stejnou cenu MHD. Před 11 lety byla o… Číst vice »

lokotomy

A kdy se naposled zvýšila spotřební daň z PHM? Kdy se konečně za parkování budou platit nákladové ceny, když parkovací domy dnes stojí přes milion za jedno místo? Proč automobilisté za odkládání svého majetku na ulicích neplatí stejné částky jako stavbaři, stánkaři, restauratéři? A zaplatí si pražští automobilisté dostavbu Městského okruhu a Radlické radiály? Až budou reálné ceny za infrastrukturu platit oni, můžeme se bavit o zdražování MHD, která i nadále zůstane cenově atraktivní. Co zíksáte tím, že zdražíte časové kupony MHD a vyženete tak polovinu cestujících do aut?

vojta.tydli

Ja rikam, ze zdražením (a ideálně pravidelným inflačním zdražováním o trošku každý rok) nikoho do aut nevyženete. Stejne jako zdražování dálniční známky nevyhání motoristy z dálnic. (I ta je stále absurdně levná) Sám píšu, že IAD v centru je třeba omezit. Nevadí mi platit MHD z daní. Ale snad uživatelé mohou přispět na provoz alespoň trochu rozumnou částkou, stejně jako řidiči přispívají ve spotřební dani z PHM a dálniční známce. Ročně na spotřebce za PHM zaplatím vyšší desetitisíce, tak zas neobviňujte, že řidiči zatíženi nejsou a netvařte se, že se někomu finančně vyplatí jezdit denně autem po Praze (pokud ho… Číst vice »

lokotomy

Jenže on je to začarovaný kruh. Češi mají pocit, že jediné náklady na cestu autem jsou PHM (což je v případě, že mají k dispozici služební, vcelku i pravda), čili že jezdit autem je strašně levné, a tak aby jím nejezdili úplně všichni, je potřeba mít cenově atraktivní hromadnou dopravu, především pro pravidelné cestující. A protože v ČR chybí jakákoliv politická vůle vlastnictví a provoz aut zdražovat, jen neustále brečíme, jak nejsou peníze na novou kapacitní infrastrukturu, musí se držet levná hromadná, aby byla jakž takž atraktivní. Já netvrdím, že se denní ještění autem po Praze finančně vyplatí, ale při… Číst vice »

slsp

No, pojdem proti prudu, ale tie dve stovky im, hoci zo skripanim zubov, dam. Po prilete s dvomi prestupmi, dalsimi siedmimi hodinami vo vlaku predo mnou a kufrom jak svina mi za to pohodlie priameho spoja, hoci aj sockocrosswayom v kozenke, tych osem eur stoji.
Co sa tyka Boltu, skusil som a dakujem, zivot ma este neomrzel.

Jozef

„“dalsimi siedmimi hodinami vo vlaku predo mnou““ > tak prečo lietate cez Prahu ??
Osobne som takého nestretol už dobrých 20 rokov,
(Podľa tej ďalšej cesty vlakom tipujem, že smer východné Slovensko).

slsp

Stredne Slovensko. Lietam tadial, lebo pri mojej kombinacii prestupov (spoza polarneho kruhu) si nemozem velmi vyberat a kombo Praha/spaci vozen v dvoch tretinach pripadov vychadza pohodlnejsie aj lacnejsie nez doletiet o desiatej vecer do Viedne, trieskat sa odtial do Bratislavy, musiet si brat hotel a pokracovat rano. Detto opacny smer.
Okrem toho letenky mi kupuje zamestnavatel a ten ma tiez nejake svoje zahadne preferencie…

MajsterN

Kolik platíte za jízdenky? Ve Vídni je pár hezkých hotelů a jeden i se self-checkinem bez recepce. Pohodlné spaní, není potřeba v noci unavený s nikým mluvit.

John

My ty lidi do těch Boltu a Uberu nazeneme ne že ne…

Jméno

Až tím lidi nebudou jezdit, zdraží se parkoviště na letišti. Až lidi nebudou parkovat ani tam, bude na nadávat na auta odstavená všude po okolí, na parkovišti u OC a podobně.

Karlos

Tak parkování na letišti je už tak drahý až až.

k.m

Tak AE už stejně jezdí převážně jen cizinci ,kterým je to jedno.. já tím přestal jezdit ,když to zvedly na stovku. Nechápu přidanou hodnotu (vyjma toho že se nemusí přestupovat) ,když metro plus trolejbus z hlaváku vyjde časově naprosto stejně. Ale dát to za 200 to je tedy totální úlet na blití !

Lukáš

Tak víte jak, na něčem se ti turisti musejí sdírat

MaT

Tak na to snad stačí i normální jednorázové lístky (ve srovnání s ročním jízdním pro „domorodce“), ne? 🙂

Matěj V.

Nevyjdou časově stejně, podle google map AE trvá 35 minut, metro a trolejbus vyjde na 46.

Leinad

Ve špičkách umí AE chytit i víc než +11. (Metro umí chytit skokana, ale nedělá to často)

Matfyzák

I v pripade skokana existuje tram linka 26, ktera tu cestu zas o tolik neprodlouzi

Lukáš F.

Oproti 35 minutám v narvaném autobusu může být pro leckoho příjemnější jet tím metrem.

Zdeněk

A hlavně ta otresna preplnenost tohoto rádoby pohodlného spojení i při ctvrthodinovych intervalech. Za tohle chtít 200kč je absolutní drzost

Mickey

Třeba to nebude teď tak plné. Stejně nechápu ty hejty na to zdražení od lidí, co tím nikdy nejeli a nepojedou. Když si to na sebe vydělá, tak proč tam tu cenu takovou nemít?

René Damek

Jestli do teď bylo přeplněno, tak ta 100,- asi byla opravdu nízká 😁.

Jan Tichavský

Jaké je to celoroční zkrácení intervalu, bude jezdit po 10 minutách?

MaT

No možná kdyby bylo celonoční, tak bych o tom ještě třeba někdy uvažoval… Ale po hodině? To se zase tak neliší od nočního busu. A ten mě doveze aspoň víceméně na Pavlák, z něj to mám domů přeci jen blíž než z Hlaváku…

vanek.koch

Takhle dráhy není ani DUBLIN

J.K.

9 euro > 200 Kč…

Radúz Dostal

Jenom v Praze může být autobus na letiště považován za nadstandard…

Denis L.

Ještě Budapešť to má stejně, základní linka 200E v IDS jako naše 59 a nadstandardní expresní do centra 100E (náš AE) za 2200 HUF.

Martin

2200 Ft však vychází v přepočtu na 135 Kč…

Lukáš

A to jako přepočítáváte na naše proč? A když už to děláte, tak jaksi přidejte i jejich kupní sílu, aby to bylo porovnatelné, ne?

Pepa

A když už jsi tak „chytrý“ tak ta jejich argumentace že je to pod „obvyklým průměrem“ je taky po přepočtu na kupní sílu??😂😂se prober

mlokXCM

A co Dublin, Budapešť, Bratislava, Tallin, Riga a další?

Bob

Myslím, že všechna uvedena města mají přímý autobus k nádraží – Riga za 1,5€, Tallin za 2€, Bratislava cca 1,2€… navíc Riga už má před letištěm rozestavěné nádraží pro VRT.

Radúz Dostal

A je to tam považováno za nadstandard?

Patrick

Bratislavské letisko má síce priame spojenie s Hlavnou stanicou, ale je to normálny zastávkový trolejbus za IDS tarifu.

Hafan

Az to bude mit usporadani 2+1 s luxusnimi rozteci kvalitnich polohovatelnych sedadel, velmi vykonnou klimou, komfortnim podvozkem, pak to jako nadstandard klidne budu brat. Ale ten ubohy crossway, ne, to fakt ne. To je proste jen k smichu.
Snad se ta vec aspon dlouhodobe financuje sama a nemusime za to nijak doplacet.

V. K.

Tady je potřeba uznat, že ve většině měst v Evropě je přeprava na letiště za příplatek. Buďme rádi, že aspoň ten trolejbus je u nás v ceně.

Michal

V Budapešti AE vychází na asi 40 korun, tak kde to pán srovnával, zase způsob jak malovat Čechy. Jen by mě zajímalo, zda z vyšší cenou bude cestujícími zajištěn i neotrávenený neprotivný řidič

Walt

200 mi přijde fakt hodně, ale ekvivalent AE v Budapešti nestojí 40, ale 135 korun. Což má ale pořád blíž k dnešní ceně, než budoucí. Touhle cenou si už fakt říkají o konkurenci.

Camillos

Platí na to ještě In100 ČD, nebo už ne? Sám nevím..

Modré zábradlí

Už ne.

Matěj

Já teď jel v Římě od nádraží Termini na letiště autobusem Terravision za 7 euro. A to je Fiumicino od centra Říma skoro dvakrát tak daleko jako Ruzyně od centra Prahy. Akorát tam jezdí i civilizovaně dražší vlak a autobus je tak považován za low-cost spojení a ne „nadstandard“ jako u nás.

RafaK

Ano a z menšího Ciampina kombinace Ciampino Airlink (Shuttle bus + vlak na Termini) za 2,7 EUR (68 CZK)… Prostě u nás si ty ceny cucáme z prstu..

Matfyzák

Naposledy co jsem byl v Rime, tak vlak stal 8euro za druhou tridu (2patrovy S-Bahn) a 14 euro Leonardo Express (pouze prvni trida, stavi na letisti a pak az na hlavnim nadrazi), obzvlast ten S-Bahn zas o tolik drazsi nebyl.

Jiří

Vzniká příležitost, aby to RegioJet začal dělat za 99,- Kč (a možná níže) a Ropid s linkou AE se může jít klouzat.

Leinad

Nějaké dálkové linky na Letišti zastavují, ale jsou oparagrafované (nevezme lidi Letiště – Florenc).
Dostal by někdo licenci?

Walt

Nejsou vyparagrafované. Regiojet spojení u Florence na letiště inzeruje už dlouho a jezdí ho za stovku. Lince končící na letišti by se magistrát mohl chtít bránit, ale nemyslím si, že úspěšně.

Lukáš

Jenže to musíte dojet na tu Florenc. Ano, je to jen jedna zastávka, ale ta cesta s kufrem je náročnější. A asi nejezdí co 15 minut

Lkprak

Jenže AE už dávno není jen o tom spojení na hlavák a k vlakům. Pracuji na letišti a často se mě cizinci ptají po nějakém přímém spoji do centra. Pro ně je hlavák nebo Florenc jedno, chtějí prostě něco, co je hodí do středu města, ideálně k nějakému významnému bodu. To může splnit hlavní nádraží, autobusák na Florenci nebo třeba Václavák.

Bob

Ceny Regiojet z Florence do K. Varů začínají na 159 Kč, pak stačí vystoupit dřív 🙂

Igor

A pak že na Mallorce je draze. Tady se platí za 17 km přímou linkou 200, tam se za přímou linku z letiště do turistických cílů klidně i 80km od letiště platí maximálně 8,1€ s tím že při více lidech je to levnější a v pěti průměrná cena na jednoho bude jen 6,76€. Tady by se mohla Praha naučit něco jako ohledně množstevní slevy, když jede více cestujících.

KrizeVychodniSpolecnosti

Railjet ÖBB z Hbf na letiště stojí €4.60 s jízdní dobou 15 minut. To by mě zajímalo, které evropské srovnání myslí.

gitare3

Vienna Airport Lines? Za 11€

Václav

Kdo by jezdil ve Vidni z letiste busem? Jedine tak ve 2 rano, kdyz uz zadne vlaky nejezdi. Railjet na Hbf jede 15m. Primestsky vlak linky S7 do Wien Mitte 23m za 4,60€. City Airport Train do Wien Mitte 16m, ale za 14,90€. Pokud si clovek koupi napr. denni listek MHD Wien Kernzone, tak staci na vlak pouze doplatek 2,10€.

KrizeVychodniSpolecnosti

Ten neplní stejnou funkci jako AE v Praze. Pokud chcete na Hbf, jedete levným a rychlým S-bahnem (s přestupem) nebo přímým railjetem. VAL se můžete dostat na relativně hodně míst ve městě (což AE v Praze lze jen na hl.n.). A linka VAL 1 sice zastavuje na Hbf, ale její hlavní funkce je spojení Europaplatzu s letištěm…

Jozef

To ktorú z 3 vlakových možností myslíte ???

Jozef

Myslíte spojenie autobusom ?

RDP

Co přesně je podle Ropidu standard a co nadstandard?

Jaromír

Doplatek do první třídy už existuje.

David

Fakt to musi za ‚tourist trap‘ cenu jezdit v barvách PID?

František

Kdyby kromě PID autobusu za normální tarif tak za těch 200 jezdila třeba RTOa nebo jiný veterán, tak to chválím, ale takhle?

DavidS

nevím, jestli zrovna někdo mezi letištěm a Hlavákem ocení nějaký muzeální kousek. To není zrovna spojení na podobné nápady

František

Ano, ale v podobe treba historickych vozidel bych si dokazal predstavit nejakou specialni napalenou cenu … s tim, ze by krome tech historickych jezdil i normalni spoj za tarif.

DavidS

Tím historickým by jezdilo naprosté minimum lidí. Chcete se dostat co nejrychleji a nejpohodlněji z letiště do centra (a zpět) a ne si užívat jízdu nějakým vrakem. Taková linka nedává smysl.

V. K.

No to je hezké. PID trochu zapomněl, že jeho cílem není škubat turisty neznalé pražské hromadné dopravy, kteří si myslí, že to je ta hlavní linka MHD do centra, ale zajištovat dopravní obslužnost. Smyslem téhle linky je zajistit snadný přestup na dálkové vlaky bez nutnosti tahat kufry na přestupech, proto. To teď odpadne, protože dvě stovky za to žádný Čech nedá a zbydou jen ti zmatení turisti, které to bude zbytečně vysazovat místo centra na hlavním nádraží.

MajsterN

Ropid by mohl omezit tyhle mimo-tarifní věci a soustředit se na MHD. Když to ČD už nechtějí, tak to stejně jezdit nemusí. Pokud bude poptávka, tak se třeba chytne RJ nebo jiný dopravce.

Rypáček

ČD s tím už několik let nemají co dočinění, i když teď už (zase) na to prodávají jízdenky…

Leinad

Já bych byl pro vyhození extra pravidel pro jednu linku (lanovka, AE,…) ale zavedení možnosti jak systémově mít dražší linku.
Prostě jízdenka do první třídy – v normálním vlaku do první třídy + v extra linkách (+v běžných linkách možné použít, kvůli přestupům)

Apex

Přesně. Už jsem to komentoval v diskusi ke zvýšení tarifů v Praze. Pokud to již nefunguje jako služba ČD, tak v rámci PID je tohle nehoráznost, která jen využívá neznalosti cizinců nebo lidí, kteří se v Praze nevyznají. Už jen vyjádření mluvčího, že „toto spojení využívají především zahraniční návštěvníci metropole,“ ukazuje, že je to zaměřené na využití neznalosti cizinců. Naprostá obdoba taxikářských vykuků.

Martin Šubrt

Naopak. Je to nadstandard bez zastávek. Pokud doporučujeme spojení na/z letiště, doporučujeme za 2 EURA vždy spojení A+59 a děláme vše proto, aby tak činilo i letiště a Prague tourism. Tedy abychom turistům ušetřili a neprezentovali jim AE jako jedinou možnost, jak se poslední dobou děje.

Apex

Přiznám se, že stále nerozumím tomu, v čem ten nadstandard spočívá, protože propojení letiště a hlavního nádraží (jakkoliv bez zastávek) prostě při absenci železničního spojení na letiště za nadstandard považovat prostě nemohu. A rozhodně ne za plánovanou cenu. A co se týče informování o MHD na letišti, tak nevidím problém v tom, abys došlo k jednání mezi zainteresovanými subjekty a došlo ke zlepšení v informovanosti cestujících. PID a Prague Tourism jsou městské organizace a tak předpokládám, že by se spolu měli snadno dohodnut, když mají společný zájem. A věřím, že letiště by se připojilo, i když formálně je vlastněno Ministerstvem… Číst vice »

Lkprak

Je to možná nepochopitelný, ale existuje početná skupina cizinců, co netouží přestupovat někde z trolejbusu na metro, ale prostě chtějí dojet na jeden zátah z letiště do centra. Sám se s těmito lidmi na letišti denně potkávám. Pro ně ta linka je jako stvořená (teda, chtělo by to krom toho hlaváku přidat ještě nějakou zastávku třeba na Náměstí Republiky).
To oni vnímají jako nějaké plus, nebo řekněme nadstandart a jsou ochotni si za něj připlatit. Jestli si ale budou schopni připlatit čtyřnásobek běžného tarifu MHD, je už ale otázka.

Jozef

Ani sám nemôžete veriť tomu, čo ste sem napísali…

Martin Šubrt

PID by byl moc rád, kdyby na letišti byly informace o MHD více viditelné a nebyly preferovány informace o taxících, včetně nedávno nalepených čar na zem již od východů z obou terminálů. Aby infocentra DPP nebyla na jedničce pod schody za rohem a na dvojce za nově vybudovaným Relayem, přičemž najít je je krajně obtížné. Také aby u automatů na zastávkách MHD nestáli naháněči na jiné taxíky, než ty letištěm vysoutěžené. A aby se turistům AE v jediném viditelném infocentru Prague turismu nenabízelo jako hlavní varianta spojení do centra často bez ohledu na cíl. Tím se AE přetěžuje a klesá… Číst vice »

Liboros68

Doslova zlodějina. Budu preferovat Bolt.

MP22

Tak ten vás určitě vyjde na 99 korun… 🙂

Leinad

Ve víc lidech to není nemožné. Mimo špičku s nějakým kupónem se dostat pod 400 Korun autem se čtyřmi místy.

Liboros68

Poslední jízda uberem mě stála 356,77 Kč – takže v čem je výhoda když pojedu ve dvou lidech? I samostatně si klidně zaplatím 150 Kč za komfort a snadnou manipulaci se 2-3 zavazadly.

Jenda

„Podle Ropidu je nová cena v evropském srovnání stále výrazně pod průměrem.“

Všiml si Ropid, že kvalita služby je taky výrazně pod průměrem? Téměř ve všech hlavních městech dojedu metrem, eventuálně vlakem. A když je letiště takhle blízko k městu, tak to 8 € opravdu nestojí. Navíc Bolt booknutý od Marriottu se většinou vejde do 4 stovek, takže pro 2 lidi už je to úplný nonsense.

Martin Šubrt

Zapomínáte na jednu věc, Praha už dostala z EU 8,35 miliardy Kč na zlepšení spojení na letiště. 7,5 miliardy na metro aspoň na Veleslavín a 850 milionů na vozidla a trať trolejbusu. To je v Praze základní dalšími stamiliony ročně dotované spojení na letiště. Celodenně na něm neklesá interval pod 10 minut a nově bude za 2 Eura. Přitom v pracovní dny ve špičkách je toto spojení i spolehlivější než AE. Tj. toto základní spojení je aktuálně už kvalitativně přinejmenším na úrovni AE, byť je z centra s jedním přestupem. Za i po tom zdražení bezkonkurenční cenu. Všichni se chovají,… Číst vice »

Apex

Vámi uváděné částky investované do metra A a zavedení trolejbusů linky 59 asi nelze považovat a proto uvádět jako investici do spojení na letiště, to si myslím, že je z Vaší stany hodně přehnané… Ale nikdo nezpochybňuje zlepšení spojení MHD na letiště, ani jeho cenu jízdného. Zjevně ale nechápete, v čem naprostá většina diskutujících spatřuje problém. A to, že se snažíte „prodat“ jako nadstandard službu, která prostě tento charakter nemá a která fakticky těží z pochopitelné neznalosti zejména zahraničních turistů, kteří nastavenou cenu, když se potřebují dostat na nádraží, prostě akceptují. Pokud je to komerční služba, tak by třeba měla… Číst vice »

Radek

Ale vůči EU ta dotace obhajována letištěm byla, to je prostě fakt. A jen tak mimochodem i pak Praha část dotace na metro musela vracet, protože ty podklady byly nadstřelené.

Apex

O to je to horší a ukazuje to, že EU dotace jsou ve většině prostě špatně…

MaT

Tak tomu, aby si bus AE někdo náhodou nepletl s běžnými linkami PID, by docela pomohlo, aby ten autobus nevypadal stejně. Vlastně by ho ani nemusel provozovat DPP…

Mně to přijde jako podobná vykutálenost, když naháněči na letišti si vezmou vestičky s nápisem „offical taxi“…

Lukáš F.

A čí je to vina, že si lidi pletou AE s běžnou MHD? Že by třeba toho, kdo ty autobusy nechal polepit do barev PID, a nechal zobrazovat ve vyhledávačích spojení PID? Trocha sebereflexe by vám neuškodila.