Pražskou MHD využívá o 30 až 45 procent méně lidí než před pandemií covidu
Tramvaj 14T a autobus SOR NB 12 v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel Šabík
Do normálního provozu se pražská MHD vrátí nejdříve v září.
Do normálního provozu se pražská MHD vrátí nejdříve v září.
Za prvé Ropid (a Hl. m. Praha) budou muset hodně rychle vrátit půlnoční spoje, jinak se lidi nedostanou z letních kulturních akcí – představení Letních shakespearovských slavností běžně končí kolem jedenácté, v případě nějaké prodlevy (rozmar počasí) i později. Než se ty davy dovalí k metru, už by žádné nejelo. A noční tramvajky to samozřejmě nepoberou. Za druhé tyto instituce, které počítají obří ztráty z výpadku jízdného, v dnešní hyperopatrné době, aby snad nerozlobily zastánce nenormálního způsobu života, neřeknou naplno, že problém je v náhubcích. Dokud budou shůry povinně přikázané, spousta dříve pravidelných cestujících si ty dlouhodobé kupony prostě zatím… Číst vice »
Mě dost překvapilo, kolik teď začalo do Prahy jezdit školních výletů. Já myslel, že si učitelé stěžovali, jak se při distanční výuce nedalo všechno stihnout a potřebují mít žáky ve třídách.
Tak kdy jindy. Praha je bez turistů a jakou součást výuky dějepisu to není ztráta času.
No, to by mozna vysvetlovalo mou zkusenost se skupinou deti a jejich pruvodkynemi, ktere v tramvaji hledali tlacitko na znameni – vedeli, ze zastavka je na znameni – a pripadali mi, ze ani nevedi kam jedou, ale jeli jednu stanici na Krejcarek, mluvili o stromech.
Ale vic me prekvapili deti, kdyz tramvaj zacukala, tak ze ji dosel benzin a jak je mozny ze neni slyset motor, kdyz stoji, to hodne pobavilo…
MHD ne, raději autem. Využití veřejné dopravy ve světě kleslo o 69 procent
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/mhd-osobni-preprava-dojizdeni-do-zamestnani.A210526_124858_eko-doprava_rts
Me by celkem zajimalo, kolik lidi se skutecne v MHD/VHD nakazilo, pac ano, vsiml jsem si, ze jezdi hodne lidi autem, ale do prace, na zahradky, a nekteri poradaji mejdany i doma…
Žádný noční život pořád (větší akce, kultura), žádní turisté. Nepřekvapí.
Jo a školy… Ty se rozjíždí v posledním týdnu.
Ale jenom základní a střední, jenže noční život tvořili hlavně vysokoškoláci.
To chci vidět, jak za 25 let budou ti flamendři zářit u rigoróz…
Ani sport nic moc, nesmíte být veřejnost.
Pokud bude stale nutnost nosit tu blbost na hube,tak si kazdy rozmysli,zda pojede verejnou dopravou nebo svym autem bez duseni😉Takze se nesmi divit,ze klesa obsazenost spoju…
Presne tak. Veď ČD to aj otvorene povedali v nejakom rozhovore, pri zrušení náhubkov v lete sa vrátili takmer na normál, potom sa to od 1.9. zas prepadlo.
Predpokladám že minimálne 10-15% ľudí je mimo verejnej dopravy kvôli náhubkom, ale môže to byť aj podstatne viac.
Náhubek sám o sobě ani nic není, ale lidem s brejlama fakt není příjemný sedět půl hoďky ze zamlženým ksichtem když prostě můžou jezdit autem mno
A co zkusit v náhubek zvykat žvýkačky s mentolem (většina žvýkaček na trhu), to už jste zkusil?
Já mám vlak zadarmo, ale stejně jezdím autem, nevím proč bych měl trávit hodiny s hadrem na hubě. Vzhledem k tomu jakou má veřejná doprava aktuálně reklamu, tak návrat na původní čísla bude trvat roky a spíš už se ani nevrátí.
Vrátí, ale nikoliv rukou trhu.
Jakou reklamu?
Absolutně se nevrátí, protože hodně lidí zůstane na home office, zjistilo se že spousta věcí funguje i bez zbytečných jízd.
Ale poměr cest sockou/autem se bude pomalu rovnat směrem k MHD, zejména po otevření barů a návratu nočního života zase budou v centru lidi ve stavu, ve kterém zákon zakazuje řízení.
Me tak nejak tohle zarazi, nesmite mit dejchaci ventil, ale vsem to kolem rousky funi uplne bezne, vetsinou kolem nosu… Nehlede na to, ze ne kazdy ma respirator, nekdo fakt jen rousku…
Zkuste si bahubek nasadit pořádně a podle návodu, mě se brýle nemlží
To fakt není kvůli blbosti na hubě, ale kvůli tomu, že značná část pražského života se stále nekoná, takže není důvod tolik jezdit.
Ano samozrejme i tim,to nepopiram😉
škoda, že nejde nějak zjistit, kolik procent z toho tvoří turisté, protože to bude si myslím velké část cestujících co denně chybí v MHD
Přidejme i vysokoškoláky (nebo vlastně po většinu roku většinu studentů).
No i spousta lidi jeste je na Home Office…
Je to kvůli novému designu?
Je.
Určitě ano, fanoušci Sparty by takovými vozy MHD snad ani nemohli jet 😃😄
To bude asi nějaký celodenní průměr za všechny linky, že? Vím, že například tramvaje skrz Karlín jezdí skoro prázdné, protože lidi z kanceláří tam jsou stále houfně na home office. Ale třeba autobus 136 jezdí ve špičce nacvakaný až po strop. Tramvaje na Vinohradech ve večerní špičce to samé, tam i s respirátorem cítíte funění spolucestujícího za krkem. Je to na jednu stranu škoda, že Praha má tak promakané návaznosti, že nejde posilovat/oslabovat linky individuálně.
Bez respirátoru by nefuněl, ale normálně dýchal nosem ….
Ano, lidé bez respirátorů v životě nefuní 😂😂😂
Zkuste si koupit jiný respirátor, každý má jinou prodyšnost a jinak se přes něj dýchá, mě se nejhůř dýchá přes ty levné čínské šmejdy s označením KN95, ale ono záleží také na výrobci.
Ty ale nesplnuji evropske normy… meli by mit oznaceni FFP2 nebo FFP3…
Je to průměr. Hraje roli i to, že si to Ropid bere hlavně z průchodů ve stanicích metra v centru, kde je úbytek obrovský kvůli turistům, což samozřejmě tlačí průměr obrovsky dolu a má za důsledek co píšete. O konkrétních linkách autobusů nemá ani ponětí (nárazové zastávkové průzkumy se neberou vážně). Mohu takto přidat ke 136 klidně třeba i 152 a 177 na Proseku, nebo 181 v Hostivaři, 137 od Knížecí a další jen lokální místa, kde by to chtělo posílit jako sůl a už 17.5. bylo pozdě. Navíc je politický tlak DP všechno co nejvíc omezovat, aby se spořilo… Číst vice »
Tak zrovna u linek 181,182,183 je tak trochu vubec problem proklad dodrzet, kdyz jezdi se zpozdenim diky IAD, typycky kolony v Prumyslove, Ceskobrodske/Spojovaci, Freyove….
Tak to jsem fakt nečekal O_o