Pražské tramvaje čeká další zrychlení díky úpravám křižovatek
MHD v Praze. Ilustrační foto: DPP
Průměrná cestovní rychlost pražských tramvají za posledních patnáct narostla o 1 km/h na 19,51 km/h.
Průměrná cestovní rychlost pražských tramvají za posledních patnáct narostla o 1 km/h na 19,51 km/h.
Uvažovalo se o zrychlení tramvají pomocí zvětšení zastávkové vzdálenosti, zvětšení maximální rychlosti? ( To druhé zřejmě povede k modernizaci profilu kolo-kolejnice).
To bych považoval za pořádné systémové změny!
suhlas, tie vzdialenosti su niekedy extremne absurdne, napriklad Dubecska vs Na padesatem (aj ked ta sa bude po lete konecne rusit) alebo Vinice vs Krematorium strasnice (180m) len z tych kade casto jazdim
Co míníte modernizací profilu kolo-kolejnice ? Úpravu jízdní plochy dvojkolí na profil UIC-ORE jako u drážních hnacích vozidel ?
Existuje mnohem více profilů než jen UIC-ORE. V Praze už k několika změnám došlo, tuším nasazení kuželovitosti a později zvýšení okolků kvůli kolejnicím S49, ale nelze to bohužel dělat skokově.
Tak s těmi „bumlíky“ by si taky měli uvědomit, jak to může znepříjemnit život cyklistům. Třeba takové Rašínovou nábřeží nebo Národní. A následně to pak znepříjemňuje život i řidičům aut, co tam pak cyklistu nemůžou předjet. Nebo Francouzská ve stoupání od náměstí Míru…
Cyklisté někde přejíždějí přes bumlíky? Proč? A proč by měli automobilisté předjíždět po kolejích? Ještě by přehlédli tramvaj a na toho cyklistu, chudáka, odlétli. Nechte být.
Proč by auto předjíždějící cyklistu nemohlo předjíždět po koleji?
Řidič, který se neumí podívat do levého zrcátka, nepotřebuje řidičák.
Cyklisté přes ně většinou přejíždět nemusí – navíc u nich často bývají třeba co 2 metry mezery, kudy by cyklistka i projel. Ale jde o ta auta. Častým argumentem je, že tam musí být proto, protože jinak tam auta parkují – i když je tam zákaz zastavení. A k objíždění těch zaparkovaných aut musí ostatní auta najíždět do tramvajového pásu. A tím prý zdržují tramvaje… Já nevím – ale co takhle raději rychle odtahovat ty, co na takovém zákazu zastavení přesto zastaví? Je to překážka v provozu? Je… Ale představte si, že jedete na kole, ono ani po rovině to… Číst vice »
Kdybyste si zkusil řídit tramvaj v úseku s bumlíky a bez bumlíků, poznáte ten obrovský psychologický efekt.
Preference na Karláku bude velká výzva. Jsem zvědav, co tam projektanti vymyslí. Podle mě to dopadne tak, že použitelné to bude jedině přes víkendy a večer, stejně jako na magistrále. Ve špičce zůstane pevný program.
To tedy…tramvají fůra, aut taky…
Otázka pro neznalé: vytváří ty „smart“ křižovatky taky preferenci (měly by, ale je to tak v reálu v Praze?) pro vozidla IZS, když jedou na majáky? Díky. 🙂
Nevím jak jinde, ale u nás na periferii v Běchovicích na obou světelných křižovatkách to funguje, ať jede na majáky kdokoliv že všech směrů skočí červená.
A tam kde jezdí „víc“ autobusů, je preference autobusů, takže tam klidně stojí tramvaj 1-2 minuty. Třeba Sokolovská x Freyova x Vysočanská x Kolbenova (u =M= Vysočanská). Plus jsou na spoustě míst na nic rychlosti 50km/h tam, kde by klidně mohlo být pro tramvaje 60km/h (to spíš pro umenšování zpoždění). Taky je pár zastávek kde je stejný čas odjezdu jako z té předchozí, tzn. že musíte odjíždět ze dvou zastávek ve stejný čas (vznikají zpoždění). Takže na papíře to vypadá super, ale pak kousek od konečné má člověk klidně +4,5min sekeru (hlavně ve špičkách).
Jízdní řád je zpracován s přesností na minuty, takže pokud je například mezi nástupní a první nácestnou zastávkou běžná doba jízdy 50s, je vhodné zanést do JŘ odjezd z obou ve stejný čas. Jinak z nácestné budou spoje odjíždět předčasně.
No jako když se z první zastávky odjíždí třeba 8:51 a z další taky 8:51 a doba jízdy je 30s, tak z druhé (než se zastaví a nastoupí/vystoupí lidi) se odjíždí nejdřív 8:51:50. Tzn. je sekera +50s. A takových je víc…
Pokud je jízdní řád zpracován s přesností na minuty, jak byste zapsal do JŘ spoj, který odjíždí v průměru v 8:51:50?
Já bych zrušil jednou z těch dvou zastávek, které jsou od sebe pár kroků.
Třeba Dejvickou…😀
Tak tam se tramvaj víc zdrží čekáním na kruháči, než zastavováním.
Ano, tam by si s tou preferencí měli lépe pohrát…
8:51 a další zastávku už normálně 8:53 a víc i přestože je jízdní doba jen 70 s…
Tak se to ale bohužel nedělá.
V současnosti klidně 8:52, kontrolní bod dát na další zastávku a podle toho se řídit. Opravdu je lepší zaokrouhlit na další minutu, protože s tou minutou pak reálně počítají aplikace na vyhledání spojení s přestupy.
Jo, první spoj pak vesele ujede (když ho ten druhý, zpožděný, třeba ještě pustí na křižovatce) a v další zastávce vyčká, aneb minimalizujeme přestupní časy na běh rychlý až protičasový. 🙂 Pak se nedivte, že lidé sáhnou po jiném prostředku, navzdory hyperlevné roční…
Aplikace by mohly 1) Počítat s časem příjezdu později než čas odjezdu (dát do CIS záporné pobyty)
2) Počítat běžnou chůzí. – Čas podle pěší navigace ze zastávky na zastávku, ta včetně semaforů.
(Spousta horších aplikací, včetně idosu, počítá vzdálenost vzdušnou čarou * bulharská konstanta)
Kde to někdo řeší (přestupní terminály), tam mít aspoň stanovené časy, ze kterých vychází čekačky atd.
8:52
Lepší držet JŘ „našponované“ než mít ulice zaporáskané spoji čekajícími na čas odjezdu.
Tramvaje dnes čekají pouze na několika málo kontrolních bodech, zbytek má odjezd hned po odbavení a jízdní řád je tam pouze orientační.
Tak zase je logické, že plné autobusy v těchto místech budou mít přednost proti poloprázdnou tramvají…
No jo, ale je zbytečné, když se při přeplněné zastávce Vysočanská směr Nádraží Libeň hlásí do křižovatky další busy od Proseka a dostávají zelenou, aby mohly čekat před zastávkou.
To je ale druhá věc. Preference více vytíženého směru je v pořádku, ale musí se rozumně nastavit třeba to přihlašování do křižovatky a nedej bože počítat s odjezdy podle jízdního řádu, aby se zbytečně nedrželo volno.
Blby jsou ty mista, kde se krizi tramvaj s autobusem, to pak diky preferenci tramvaje stoji sice auta, ale zaroven i ten autobus, protoze nema kam jet, holt ne vzdycky je preference ta spravna cesta.
Nicméně plynulá jízda tramvaje je vzhledem k fyzice žádoucí více.
Čili že rozjíždějící se tramvaj překoná křižovatku pomaleji než rozjíždějící se autobus, jestli dobře rozumim.
Máme preferenci na Zlíchově, kde odbočuje jedno auto za hodinu, ale na Andělu nebo I.P. Pavlova to „nemá cenu“. A ještě drze tvrdí, že by to nepřineslo snížení jízdní doby. Lháři.
Právě proto, že tam odbočuje 1 auto za hodinu, má preference smysl. Udělat prefernci přes magistrálu by jí totálně zacpalo, to je fakt lepší tramvaj o půl minuty zpozdit a udělat průjezd ve svazku, kdy (zvlášť při hustotě tram. dopravy v Ječné) na „jednu zelenou“ projedou třeba 2 + 2 vlaky..
Ne, to jedno auto za hodinu by si tam indukční smyčkou tu zelenou dalo a jinak má volno pořád hlavní směr, žádné tramvaje to nebrzdilo. Navíc to je klasická preference „do počtu“, do loňska tam nebyl semafor žádný, takže vydávat to za zlepšení, je nesmysl.
Na magistrále by to právě pomohlo, je zoufalé jet od Anděla na IPP 15 minut a z toho třetinu času prostát na semaforech.
Takže navrhujete preferenci pro auta, nebo jak tomu mám rozumět? Stejně jako na Přístavišti kupř. je pro tramvaj trvale stůj a v případě nárokování volna od tramvaje se jí to krásně postaví do jízdy. Auta se pak zdržují jen na minimální nutnou dobu…
Nikoliv, trvalé volno pro tramvaj a volno pro IAD na výzvu, pokud není v dosahu tramvaj.
A v první řadě otočení hlavní x vedlejší.
čili místo žádného či lehkého přibrzdění tramvaje (kde se dá to volno nastavit velice přesně) zastavit auta, nechat je smrdět a pak nadávat na emise? Typická úvaha „zachránců planety“.
Ale houbeles. Někdo má potřebu dřepět v autě, i když by mohl jet tramvají, a chce planetu zachraňovat tím, že ho pustíme na křižovatce a budeme brzdit ostatní v tramvaji, tak je to. 🙂 V každém případě je absolutní spoléhání se na techniku špatně, lepší je tam to volno pro auta nějak nechat, protože by pak při poruše smrděla celý den. 😉
Hodilo by se tlačítko pro řidiče.
Semafor auto pozná a padne mu zelená do jízdy, ale kdyby ne tak řidič zmáčkne. (Zejména kvůli cyklistům a skútrům, kteří mají křižovatky, které nelze legálně projet – auto za mnou už nenajde na indukční smyčku a máme deadlock)
Já bych tu preferencí pojal opačně…
Takže by přes Anděl, Palackého náměstí,…a dalších pár míst mohly auta pouze IZS…
IPP je typický příklad saturované křižovatky a tam by to preference skutečně jenom zhoršila.
Kdyby se využívali chytré možnosti preference tak by to šlo o něco líp. Třeba Krátit nebo prodlužovat volno podle toho zda u zastávky čeká tram na odjezd podle jízdního řádu anebo podle toho kdy odjela jedna či dvě soupravy dole od Štepánské, tedy se dá spočítat kdy dojede nahoru ke křižovatce. Nikdo nepožaduje aby se blížící tramvaji hned dávalo volno, ale chce to pracovat trochu v předstihu. A nechat volno déle když naopak žádna tramvaj ke křižovatce nepřijíždí.
Výpočet asi ne, spíše snímací body. Vámi zmiňovaná Štěpánská je příkladem místa, kde by bylo záhodno „svázat“ odjezd ze zastávky s volnem na křižovatce, aby se tramvaj na stoupání nemusela na dráze dlouhé několik metrů dvakrát rozjíždět …
Vliv mají i technickobezpečnostní výpočty z hlediska reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu světel. Na „ručně obsluhovaném“ přechodu pro chodce, za příznivých okolností, dochází k naskočení zeleného panáčka do 10 vteřin po zadání požadavku ….
Např. na IPP při výjezdu hasičský vozidel z nedaleké hasičské stanice je červená ve všech směrech na křižovatce Sokolská x Ječná …
Váš argument nevhodnosti zasekávání magistrály má váhu. Jejich argument, že by se preferencí tramvaje neurychlily, je nesmyslný.
Preference na IPP by vyřešila zpoždění tramvají víc, než desítky pseudopreferencí jinde. Jen chtít.
Nejedná se o půl minuty, jak mylně uvádíte. Hromadění tramvají vede někdy k tomu, že musí čekat i ti od Míráku, co by rádi na IPP vystoupili. Preference může fungovat jen mimo špičku nebo může ve špičce rozlišovat zpožděnou tramvaj.
Mezi Andělem a Bertramkou taky potřebujete hromadit tramvaje?
Například na IPP směr KN, na Náměstí Míru směr „Francouzská“ (a jinde) vyřešit „popojetí“ tramvaje o několik metrů ze zastávky a čekání na „volno“ na semaforu … Čili svázat odjezd ze zastávky se zelenou.
Mimo jiné by se dosáhlo energetické úspory, ušetřil by se jeden rozjezd. Např. na Náměstí Míru se tram rozjíždí 2x na stoupání …
Ideově zhruba tak, že řidič by zadal požadavek křižovatkovému řadiči „na volno“, až by se přiblížila doba „volno“ řadič vyšle signál k uzavření dveří … dveře tram se zavírají – řekněme v předstihu 5 vteřin před signálem volno ….
Na I.P. Pavlova preferenci které tramvaje? Z Ječné, z Bělehradské, z Jugoslávské, nebo ze Škrétovy? Nebo preferenci v podobě který tramvaják dřív přijede, ten dřív pojede: nahodí sobě volno, statním stůj.
Přes magistrálu. Byl jste někdy v Praze, že se takhle blbě ptáte?
Máte to drobet popletené. Na IPP – přesněji řečeno na zastávce IPP v Bělehradské (11,13) a Jugoslávské směr NM (10,16,22) nebo Vršovice (6) [tady je to místopisně spíše Tylovo náměstí] – a navazující křižovatce Bělehradská x Jugoslávská žádná světelná signalizace není. Tam se řidič TRAM řídí dokonalým pravidlem přednosti „pravé“ ruky, dtto u Anděla ….
Nejsou tam i normální značky?
A přes tu magistrálu by to mělo vypadat jak? Jede tramvaj, auta se zastaví, resp. jedou jen z Ječné? A tak každou půlminutu, co tam ta tramvaj jede? Za chvíli by preference nebyla třeba, protože by Praha stála celá.
Současný stav, kdy stovky lidí v tramvajích minuty čekají, než projede pár lidí v autech, není úplně normální.
A když pojedou jen šaliny, a zbytek Prahy bude stát, načež nepojedou už ani ty, tak to bude úplně noumální, Uďo.
Tak ono by se to za pár dní rozkřiklo, řidiči aut by přestali počítat se snadným průjezdem po magistrále (navigace taky), část by jela jinudy a část by tváří v tvář informaci, že to autem bude trvat déle než dřív, přesedla na jiné dopravní prostředky. A konečně by se dala magistrála bez boje zklidnit, jak to slibovali s Blankou a pak na to bohužel neměli odvahu… On provoz v síti se vždycky nějak utřepe, když odstraníte jednu spojnici. Samozřejmě, vzhledem k významu této spojnice by toto provedení byla asi dost léčba šokem, ale myslím, že byste dost koukal, jak rychle… Číst vice »
To je zase výplod. Jel jste někdy pražskou MHD v předcovidových dobách přes centrum ve špičce? Kam konkrétně byste ty statisíce lidí navíc chtěl umístit? Na střechy tramvaje a metra? A kudy konkrétně byste objížděl stojící magistrálu? Po nábřeží, které chtějí zcela zavřít? Přes Vinohrady, které jsou už teď plné aut? Nebo přes Vršovice se stejným problémem? Přes Strašnice, dtto? Zklidnění magistrály bude bohužel velký boj, jinak by to současní zelení radní už dávno udělali. A bohužel to nepůjde bez dokončeného okruhu, ačkoliv někteří známí aktivisté říkají opak. Oni totiž ti lidé po té magistrále nejezdí proto, že je to… Číst vice »
Pokud by řidič věděl o tom, že hodně míst prostě neprojede(chybějící silnice, pěší zóny, tramvajové rychlodráhy…), tak si to projíždění rozmyslí. A tím klesne počet aut a všeho s tím spojeného.
A jak by se pak dostal tam, kam potřebuje? A kudy konkrétně Prahou povedete rychlodráhu? A když zrušíte silnice, jak se pak dostanou na místo třeba hasiči? Zkuste se držet trochu reality.
Budíček! IZS jezdívá po tramvajovém pásu!
Někteří by nejeli vůbec, jiným by se nabídla alternativa po tangentě – všichni přece nejedou do samého centra. Tramvaj Dvorce – Budějovická – Pankrác, druhá kolej Modřany – Vršovice (- Vyšehrad). Indukce funguje stejně v IAD jako v MHD. Ale jo, na Pankráci přece není potřeba tramvaj, nýbrž zbytnělá magistrála, že… Že je pak prostorový zábor úplně jinde, je nasnadě.
Sarkasmem chybějící argumenty fakt nenahradíte. A mimochodem, máte pravdu, na Pankráci delší tramvaj opravdu není potřeba, už tam totiž vede. A kromě ní také metro, autobusy a brzy se přidají i elektrobusy. Ještě se vás zeptám: Ti, co by nejeli vůbec, by měli dělat co? Ono totiž dost lidí pořád v centru bydlí a pracuje, víme? Ti by měli zůstat mimo Prahu a nechat ji zcela vylidnit? Stávající MHD je totiž nepobere, nehledě na to, že řada lidí k životu auto prostě potřebuje. A argumentace dosud neexistujícími projekty? Tramvaj Dvorce – Budějovická – Pankrác je hezký sen, ale bohužel těžko… Číst vice »
„Jádro pudla“ hledejme v historii, kdy (ne)moudrý MV KSČ – v rozporu s ideologickou floskulí „Sovětský svaz – náš vzor“ – začal nesmyslně likvidovat tramvajové koleje v centru města, postavené moudrými „prapředky“ zhruba ve 30. letech minulého století. Tramvajové koleje se zlikvidovaly, protože METRO TO ZVLÁDNE. Těžko říci, jakou má kdo zkušenost s použitím metra od Muzea na Můstek nebo na náměstí Republiky. Tramvají za několik minut, metrem sice za 2 minuty + cesta z ulice na nástupiště a naopak, tudíž pěšky je to rychlejší, dtto v případě spojení Muzeum – náměstí Republiky … Prapředci budovali tratě tak, aby se… Číst vice »
No…ona ta léčba šokem občas funguje.
I když právě konec severojižní magistrály (hlavně před hl.n. a muzeem) by byla přímo koňská dávka tohoto léčiva…
Už jste někdy slyšel o tom, že předávkování většinou medikamentů je smrtelné? Stejně jako neléčený šok? Asi byste měl, se svou přezdívkou.
Nikotin je taky letální.
Kouří nejvyšší pán železničář Svoboda?
Žijete na marzu? Naopak tyhle ty upravy v reziji piratu prinasi že v autech desítky minut čeka stovky lidí…neskutečně kolony v celé Praze na denním pořádku 😞 s tím zvysujici se exhalace atd…
Takže řádově víc lidí v prostorově úsporné MHD má čekat na míň lidí v prostorem plýtvajících autech, protože ti jsou ozbrojeni výfukem? Když zpomalíte MHD a „zrychlíte“ auta, dojde jen k tomu, že část lidí přejde z MHD do aut, ucpou to zase stejně a ve výsledku bude emisí ještě víc a cesta bude pomalejší pro všechny. Auto by ve městě měla být poslední volba, když jinej prostředek vzhledem k charakteru cesty použít nejde. Bohužel se u nás, stejně jako leckde jinde, roky města uzpůsobovala tak, aby byla co nejprůjezdnější pro auta. Výsledek je takovej, že stojej jak ty auta… Číst vice »
Pokud se obtěžujete vnímat argumenty ostatních, přečtěte si laskavě konečně mou původní reakci na váš výplod. Tu o tom, kolik lidí čeká kvůli absurdnímu bus pruhu každý den na Modřanské v autech a kolik jich za stejný čas projede tou jedinou autobusovou linkou, která tamtudy vede. A jen pro vaši informaci, celkem rychle přibývají automobily, které, na rozdíl od všech pražských autobusů, výfukem vyzbrojeny nejsou. Říká se jim elektromobily a vyznačují se tím, že nevylučují žádné lokální emise a při stání mají, opět na rozdíl od jakýchkoliv autobusů, nulovou spotřebu.
Vaši reakci jsem četl, za odpověď mi nestála. Elektromobily jsou sice pěkný co do lokálních emisí, prostorovej problém aut ve městech bohužel neřeší vůbec nijak. A dokud nebudou naprosto převládat, budou v kolonách způsobených množství aut (včetně těch elektrickejch) smrdět i ta s výfukem…. Co se týče bus pruhu na Modřanské, nevybavuju si tam žádný, který by nějak reálně výrazně zdržoval auta – úzké hrdlo tam jsou afaik křižovatky , přes které bus pruh nejde. Jestli auta stojí v koloně ve dvou pruzích, nebo v dvojnásobně dlouhé, ale dvakrát tak rychle se pohybující koloně v jednom pruhu je při zachování… Číst vice »
A v Brně je doprava stále stejně v prdeli. MMB má problém i namalovat buspruh na Křence (ve směru z centra. Díky, ODS
V Brne se ted aspon stavi okruh. V Praze ani jeden 😀
Protože tak velkou liniovou stavbu, jako je část MO, stihnete postavit za jedno volební období 😉
A PO (ne)staví město, ale stát.
PO financuje ŘSD
MO financuje město – například Blanka a plánované pokračování Blanka II
Ani jedna veta neni omluvou, proc se ani na jednom okruhu nic nedeje.
Pokračování MO bylo naplánovaný v prehistorický verzi, která by nadělala víc škody než užitku a navíc by nemohla projít, takže se pracuje na jejím předělání na něco použitelnějšího. To není „nic neděje“.
PO je záležitost státu, město s ním zásadně pohnout nemůže.
Pracuje se na takové verzi MO, která je naprosto nezaplatitelná.
Je fakt, že předchozí verze by asi nepotěšila lidi u Balabenky, ale vymyslet si takovou megastavbu bez ohledu na to, jestli je to ufinancovatelné, je blbost, to přinese jen zdržení, protože se to bude znova muset předělat na něco realističtějšího.
Možná by bylo lepší mít hotovou stavbu, která má krom pozitiv i nějaká negativa, než snít o něčem, co negativa nemá, ale je to namalované na papíře.
Staví, jo, ale hotovej bude snad až někdy 2035. Plotní má snad dva roky zpoždění.
Na MHD a chodce se kašle, hlavně, že máme kde parkovat auta #Veveří
Hlavně je Plotní bohužel zprasená tak šíleně, že by možná bylo lepší ji vůbec neotvírat, obehnat ji plotem, počkat, až bude na řadě s další rekonstrukcí a udělat ji pořádně. Oproti tomu, jak tu ulici zprasili, je pár let zpoždění zanedbatelná prkotina.
V Brně na Křence bus pruh je, na tramvajovém pásu. Jste si asi nevšiml…
Jop, ale ve směru z centra jen v úseku Hlavák-Vlhká 🙁
ve směru z centra města je jen po zastávku Vlhká (křižovatka se Špitálkou), dál z města buspruh opravdu není, ostatně proto odchází ke vtipné situaci kdy trolejbusy mají jinde zastávku Masná než šaliny…
Tak 67 jako musí zastavovat „za rohem“ na Masné, jinak by se tam blbě vytáčela. Stejně tak 64 bude zastavovat tam, jak teď. 31,33, 47 a 49 by mohly zastavovat tam jak šaliny, ale když to teď píšu, tak mi přijde, že by v tom byl hroznej guláš.
To ovšem nemění nic na tom, že na Křence je v jednom směru buspruh a v tom druhým ne. Prostě pičovina
Ten guláš by znamenal, že by se i nadále využívaly tři zastávky jako dnes.
To je pravda 😀
Od roku 2014 do roku 2018 byla ve vedení ČSSD spolu s ANO. Mohli to zařídit.
Stejně tak si všimněte, že Brno stále dokola mění SSZ prakticky na všech křižovatkách, tj. mění světla, sloupy, řadiče za obrovské peníze, ale preference se nezavádí. Nelze v tom nevidět zbytečně vyhozené prostředky, nebo ještě hůř „malou domů pro jisté firmy“. Skoro všechny křižovatky mají pevný cyklus 100s, z toho volno pro tramvaje je např. jen 10 s. Dynamické řízení je sprosté slovo, všechno se řeší pouze ve prospěch „zelených vln“ pro auta. Kdo někdy jel MHD v Praze a Brně, i subjektivní rozdíl v subjektivní „cestovní rychlosti“ musel postřehnou.
Hmm, to bude taky léčba šokem po zavedení zmíněných zlepšováků!
V Brně ale jezdí šaliny.
No, ty vyhrazene pruhy, doporucuji si to zkusit autobusem na Spojovaci, mezi zast. Pod Taborem a Spojovaci, vcera kolona aut zabirajici cely vyhrazeny jizdni pruh, diky ridici busu, ktery to vzal rychlejsim pruhem pro auta se to dalo predjet, ale nelibe to nesli ridici, kdyz nechteli bus pustit zpatky. Ve Freyove to autobus bral primo odbocovacimi pruhy, jinak by zustal na dlouho v kolone…
Ono by to chtelo trochu i hlidat zda nedochazi ke zneuzivani vyhrazenych pruhu…
Kamery s automatickým zasíláním pokut.
V jakém to zhruba bylo čase? Označené je to tam celkem přehledně, stádní chování z důvodu nepozornosti zrovna tady bych nečekal. Každopádně spěchálisti z Audin a Superbů, kteří zde alespoň část kolony podjíždějí vyhrazeným pruhem, tam byli k vidění celkem často. Ad Freyova: ta je k zlosti ve více směrech 😛 A jinak „ke zrychlování tramvají“. Více jak rok máme méně cestujících, frčí to pak rychleji. Ale prezentuje se to jako úspěch. O ploužení o polonocích a nocích (i na zatravněném svršku s protihlukovou stěnou) se nikdo raději nezmiňuje, místo toho, aby se podívalo na ty nesmyslně nastavené normy, kvůli… Číst vice »
Ano, ke zneužívání vyhrazených pruhů dochází. Například v Modřanské, jedné z posledních radiál, po níž se dalo ještě relativně jezdit i ve špičce, vznikl bus pruh v místech, kde jezdí jediná linka se špičkovým intervalem 20 minut. Jinými slovy: kvůli tomu, aby se dejme tomu sto cestujících (a to jsem hodně velký optimista) za hodinu dostalo do cíle o pět minut dřív (nemluvě o tom, že souběžně vede tramvajová rychlodráha na samostatném tělese a cyklostezka), stojí v kolonách zhruba pět tisíc jiných v autech. Tomu říkám ukázkové zneužití bus pruhu.
Pokud myslíte linku 190, tak ta má nyní covidový špičkový interval 6,5 minuty. Viz např.:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4098260&y=50.0336290&z=17&base=ophoto&source=pubt&id=15303963&timeboard=%7B%22l%22%3A%22L190%22%2C%22d%22%3A-1%7D
Myslel jsem jinou linku, ale ta tam koukám už nejezdí. Tak tedy ok, těch cestujících nebude za hodinu 100 ale 300, na věci samé to mnoho nemění.
Záleží, jak se mění finální propustnost křižovatek. BUS pruh sám o sobě akorát natáhne kolonu aut do větší dálky.
A těch pět tisíc lidí v autech (dost často po jednom) se stejným úsekem „procpe“ za jak dlouhou dobu?
A umazat ty vyhrazené pruhy tak, že tam bude pouze „IZS“.
Spíš by pomohly rychlostní výhybky, typicky na místech jako je Kotlářka, Bruselská nebo Červený Vrch.
Přímo si o to říká i odbočení na smyčku Špejchar.
No, tam to už v roce 1982 testovali…
Á, pán rád černý humor.
Jistě.
A pak by se z Hradčanské na Spartu dala zavést rychlost vyšší než 50 km/h…
A časová úspora versus zvýšené energetické náklady je vypočítána kde ?
Že tam ta rychlost (řekněme 65 km/h) bude, ještě nutně neznamená, že se jí musí taky jezdit…
Jenže to se nedá politicky prodat jako boj proti někomu, či vítezství nad někým.
Kotlářka si o to vyloženě říká, žadoní a prosí.
za posledních patnáct narostla o 1 km/h ?
A) hodin
B) dnů
C) století
D) roků
🙂
E) týdnů
F) měsíců
g) minut
h) sekund 🙂
Ano, vždy prvních 15 tramvají je pomalejších o 1 km/h než těch 15 následujících.
G) minut