Pražské letiště očekává přes 16 milionů cestujících, dopravci navýší v létě kapacitu
Boeing 777 Korean Air v Praze. Foto: Letiště Praha
V prvním čtvrtletí jsme nejrychleji rostoucím letištěm v Evropě, říká šéf ruzyňského letiště Jiří Pos.
Zdravím, rád bych se zeptal místních znalců. Píše se o lince PRG-VRN od dubna. Lety jsem schopný najít, ale jen do 1.7. a pak až v září. V červenci a srpnu tedy tahle linka nebude v provozu? Díky za vysvětlení.
Na to že je to letiště, kde nebázuje žádný linkový dopravce ta čísla nejsou špatná. Pokud by byl potenciál prestupu, byla by úplně jinde
Spíš by se měli zaměřit na to, aby člověk po příletu nečekal přes hodinu na kufr. Mám to z letiště 15 min domů, přílet v 17:12, doma před 19h, tragédie.
Tak já předevčírem než jsem vůbec stihl k pasu přijít, tak už tam kufry kroutily. Zdržení čistá 0. 🙂
To ale záleží na tom, kdo daný let obsluhuje, to jde za handlingovou společností. Letiště jen poskytuje infrastrukturu, takže pokud tam nebyl problém, tak pláčete na špatném hrobě…
Mohli by taky začít jednat se Saudia Airlines nebo novou Riyadh Airlines, když chtějí tolik expandovat a předehnat Emirates. S přestupem do Asie za slušnou cenu je to dobrý. Jen ne z Prahy…
Jednají…
Když jsem byl na střední, tak největší evropské letiště-Frankfurt odbavilo 27 milionů…takhle starej jsem. :-/ 😀
No ja bych tedy cisla Prazskeho letiste nebral jako nejakou vyhru. Za minuly rok bylo odbaveno 13,8mil. pasazeru.
Ve druhem nejvetsim meste Polska v Krakove, bylo odbaveno necelych 10 mil. pasazeru. Kdyz vezmeme velikost mest Krakov 800 000 obyvatel, Praha 1,38mil. obyvatel, tak to neni pro Prahu vubec nic co by mela slavit.
Počet odbavných nemá s velikostí města nic společného. Luton má 200 tisíc obyvatel a tamní letiště odbavilo 15M pasažérů. Newark má 300 tisíc obyvatel a letiště odbavilo 50M pasažérů.
A nějaké relevantnější příklady než LTN a EWR, které leží poblíž obrovské aglomerace?
Třeba Ženeva – 200000 obyvatel, 16,5 milionu cestujících, Dublin, 600000 obyvatel, 33,5 milionu (ale fakt je, že to je trošku jiná situace, tím, že je Irsko ostrov), Malaga, 600000 obyvatel, 22,4 milionu.
Asi se Pražáci bojí lítat……. 😀
Ano.
Spíš jde o to, že se to pražské těžko uplatňuje v obklíčení berlínského, mnichovského, katowického a vídeňského.
Jak kdyby vedle Krakova to Katovické letiště nebylo. Jinak celé Malopolské vojvodství ma 3,4 mil obyvatel.
Vzhledem k uzavření vzušného prostoru nad ukrajinou se Krakov stal hlavním vzušným přístavem celé bývalé Halíče, vč. té části, které je dnes součástí Ukrajiny – Lvov například.
Trošku si to pletete s Řešovem
Tak Praha nemá co nabídnout, krom incoming turistiky. Navíc, letiště je v podstatě jen pro Pražáky a blízké okolí, jako hub nefunguje, přestupy tam prostě nejsou smysluplné. Prostě nic, co by nelítalo odjinud.
Proto taky J Morava litá z Vídně, S Morava převážně z KTW/KRK. Praha kašle na zbytek, zbytek teda kašle na Prahu. No offense..
Prazane jsou hrozne zli. Vsem jen ublizuji a vsechny kaslou… Brek, brek… Nejsem z Prahy, Vysocina a nemam pocit, ze by na me v Praze nejak kaslali….
To je taková přiblblá mantra pro ovce. Pražáci můžou vždycky za všechno. Venkovanů je tu nalezlých až běda za vejdělkem nebo vzděláním, ale jak je příležitost kopnout do kotníku, tak se kopne. Prostě frustráti 🙂
Jojo .. pro pražáky a blízké okolí…
Pokaždý, když tohle slyším, tak se musím šíleně smát .)
Evidentně máte, výše reagující, trochu problém s pochopením sdělení. Nemluvě o umění vést diskuzi. A schválně tam ještě píšu no offense. Protiargument jste nebyli schopni napsat ani jeden.
Za další, mě je Praha úplně u, ale za svým si stojím. Můžete brečet, hejtovat a já nevím co ještě, ale tak to prostě je. Praha bude vždycky v regionu poslední. Bohužel.
Ano, tuto skutecnost si vetsina lidi nechce pripustit.
Jako hub nemůže fungovat, když není dopravce, který by zajišťoval transfery… Ale za to letiště fakt nemůže
Jako hub Praha nefungovala nikdy (když se nepočítají ty lety do Ostravy a Bratislavy co zanikly jakmile se trochu zlepšily železnice a dálnice), právě kvůli existenci těch velkých hubů v okolí. Incoming není jen turistika, stačí se podívat kolik velkých firem se usídilo na západě Prahy (tj. u letiště) oproti východu. Co znamená kašlat na zbytek?
No a? V čem je problém?
Vítěz dostane odměnu, nebo co s tím?
Dreamliner do Soulu bude mít větší kapacitu než 777???
Dojde k navýšení týdenní frekvence letů ze 3 na 4 lety týdně. Tím pádem se zvyšuje týdenní kapacita.
Přibude 1 frekvence, nově se bude létat 4x týdně, byť s menším letadlem
A QR uz s B787 letaji do PRG, ne?
Co mají QR společného s KE?
Záleží jaká verze bude operovat. B777 má kapacitu 277 zatímco Dreamliner bez F/cl buď 269 resp. 278
Korean má ve svých 787-9 271 pax
v 777-300ER má dvě verze, buď s 277 nebo 291
Podle těchto informací maji verze dvě jednu s kapacitou 269 a druhou s 278
https://www.koreanair.com/jp/en/in-flight/aircraft/b787/9-269/seat-map
787 nemají vůbec first class a výrazně méně sedaček v bussines class v porovnání s 777. Naopak 787 mají více sedadel v economy – tedy pokud se budeme dívat z pohledu economy class, jde o navýšení kapacity (když nebudeme brát v potaz i navýšení frekvence). Což by teoreticky dávalo smysl, jelikož zrovna u linky do Prahy není nějaký extra velký zájem o premiérové třídy.
skvělé. Snad nezustane jen u ocekavani, a ta cisla opravdu vyjdou.
Pokud se nestane nic zásadního, co by negativně ovlivnilo letectví jako celek, tak ten odhad bude dost reálný, protože nutně v tuto chvíli vychází z potvrzených slotů.
sloty jsou jedna vec, ale pocet lidi v tech letadlech vec druha 🙂
nicmene hlad po litani tu je, tak jsem urcite optimista 🙂
Proto jsem psal o odhadu… i když si nemyslím, že by se obsazenost linek náhle významně změnila oproti očekávání. Ostatně, za první dva měsíce jsou +32%.
Snad konečně daj škarohlídi pokoj 🙂 .
Pokud vím, tak k navýšení sedačkové kapacitě na lince do Doha došlo již na začátku ledna a nikoliv až v letním letovém řádu…
Jde o srovnání s minulým letním letovým řádem.