Pražské letiště jedná o obnovení linek do Číny, zapojil se i Tvrdík
Airbus A330 letecké společnosti Sichuan Airlines v Praze. Zdroj: Letiště Praha
O možnost obnovení linek požádal Jaroslav Tvrdík čínského premiéra Li Čchianga, se kterým se osobně sešel.
Já opravdu nechápu proč zdejší diskutéří míchají ekonomiku s politikou dohromady.
Protoze spolu velmi uzce souviseji?
A jéje – LuftJarda opět na scéně ve spojení s letectvím. To nemůže dopadnout dobře.
Zřejmě chce ČSA dopadnout jako loďstvo s Koženým . 🤦♂️😅
ČSA? Co to má společného s ČSA?
Ať si sem Číňané klidně létají, nebyl bych úplně proti. Má to své klady i zápory. Lety přes Čínu tlačily ostatní letecké společnosti k snížení cen letenek do JV Asie.
Na druhou stranu, sem přilétaly výpravy čínských turistů, s čínským chováním.
Těžko říct, jestli převažují pozitiva, nebo negativa, ale Tvrdík rozhodně v Číně nesomruje za zájmy ČR, ale za sebe.
Žádný mandát od ČR (snad) nemá.
Já bych luftjardu nechal být ať si dělá co chce. Schválně, jestli to čínské aerolinky ustojí. 🤣
Pozor na to, co si přejem. Ještě nám s číňanama rozlítá České Budějovice.
Se tomu furt smějete hoši – ale když se kouknu kolik leje MS kraj do LOTu, aby měl spojení s Varšavou, tak za stejný peníze by v ČB mohly stáhnout poplatky za dálkový lety na 1$/cestující a ony by se ledy hnuly.
Takhle, lítat jde i z Kunovic, když se do toho bude sypat. Ale výnos to nepřinese.
Ale z 1€ za pax by na JCL těžko uživili tu dozorčí radu 😀. Teď ale trošku vážněji… U dálkových linek mají letištní poplatky významně menší podíl na nákladech linky, než u krátkých linek typu OSR-WAW, takže jejich snížení by asi nestačilo. Čistě teoreticky, ta podpora by musela mnohem, mnohem větší. Např. kdyby se uvažoval provoz Sichuan Airlines typem 330-200 (k čemuž mě inspiroval ilustrační snímek k článku), tak ten by vycházel na nějakých 180000 € za rotaci, řekněme 4500000 Kč. Když vezmu v úvahu, že OSR přímou dotací plus „marketingovou“ propagací kraje kryje cca 50% nákladů linky, tak by… Číst vice »
Jak dlouho se budou ještě někteří páprdové klanět Číně za to, že sem vyvezla předražené nekvalitní roušky po tom, co sama zamlčovala informace o covidu, nespolupracovala s WHO a část těch roušek a zdravotnického vybavení dostala předtím solidárně zdarma od západních zemí?
Oni by sem ty šmejdy nedovezli, kdyby nejeli v holportu s našimi vládními politiky. A ti se jim ještě na letišti poklonili jak nejposlednější otroci.
Kam ta nemorální krysa šlápne, tam to pak 10 let smrdí hounem.
Ale co na to řekne paní Pekarová nebo pan Taiwanec ? Nebudou Jardovi hubovat ? 🙁
Soudruhu, to je hrůza, že nelezeme do zadku Číňanům. Tedy kromě Luftjardy apod.
Co by na to říkali? Ono to má něco společného s nezávislostí Taiwanu? Čínské aerolinky ať si létají kam se jim zachce. Maximálně můžou mít problém s Tvrdíkem, co zase leze do zadnice nějakým vysokým straníkům.
Už vám někdo řekl že 7. nejvetší společnost v ČR je Taiwanská?
At uz jde konecne do duchodu, nez zase spacha nejakou skodu…
Nemusíme ho mít rádi, ale pokud pomůže zase rozlétat linku , tak jedině dobře.
Já bych tomu netleskal, neřekl bych, že je potřeba za každou cenu „čím víc linek tím líp“, když to znamená tak trochu se zaprodat pochybné komunistické mocnosti.
Netleskejte, na protest vyházejte z domu všechno čínské:)
Směji se tomu, jak mnozí myslí, že „potrestají “ číňana, když sem nebude mít linku:)
Prosím neberte to osobně.
Nikdo nikoho netrestá. Čínu prostě nechme na pokoji a to samé chtějme od ní. Není to naše civilizace, ani náš hodnotový systém. Poslední dobrá věc, co odtamtud přišla, byl papír. Tečka
Ono je trochu jedna věc, když Čínské aerolinky začnou provozovat linku čistě na komerční bází, protože ji vidí jako funkční a jiná věc je, když se tam jezdí podivné existence klanět představitelům režimu a za nízkého pochlebování prosí o službičky (s kdo ví čím za tím jak už tu bylo mnohokrát s touto figurkou),
Ach ti chudáci komunisti, co tam maj v Šanghaji Apple Store každých 200 metrů. Občas si myslím, že tam maj víc podnikání než v Česku.
Komunistická je v ČLR ta zemanovská stabilizace (řízení, kontrola) společnosti. Která slouží soudruhům k tomu, aby vydělali – kapitalistickym způsobem – ony i zde vzívané prachy a udělali z Číny světovou velmoc, jak sledujeme v přímém přenosu.
Tak kapitalistická je Čína víc, než dost, o tom žádná. Daleko víc, než naše přeregulovaná EU ekonomika. Paradoxní je však to, že tuto tvrdě kapitalistickou Čínu kladou za vzor ty proudy společnosti, které trvají na zachování socialistických výdobytků typu 100% bezplatné zdravotnictví nebo školství. To, že nic takového v Číně není, jim naprosto uniká a jako první budou řvát o tom, že bezplatné zdravotnictví je zaručeno ústavou.
Amen. Presne tak.
ta komunistická velmoc za 10 – 15 let bude světovým hegemonem místo USA ať se vám to líbí nebo ne
Ekonomicky nebude. Kvůli dekádám uplatňování politiky jednoho dítěte na ně bude čím dál víc doléhat neúprosná demografická realita a čeká je spíš japonský scénář s nízkým růstem a malou inflací. A to se vůbec nebavíme o jejich problémech realitního trhu, což je samo o sobě tikající bomba.
To je mantra stará 30 let.. doba se změnila a tím hegemonem deroucím se kupředu je Indie, nikoliv Čína..
Tvrdík, ať se radši už do ničeho nezapojuje.
Je trochu paradoxní že pro většinu našich politiků je setkání s čínským PM nedosažitelné, tak to supluje Luftjarda…
Nedosažitelné zní, jak kdyby každý den stály před čínskou ambasádou fronty politiků s prosíkem.
Myslím, že přinejmenším vládním politikům, ale po odchodu Miloše do důchodu asi i většině opozičních, jsou čínské linky celkem ukradené. Tvrdík pro Číňany dlouhodobě pracuje, tak překvapivě na ně má kontakty. Já jsem upřímně rád, že doba, kdy ústavní činitelé prosili čínské komunisty o kde co, je za námi.
Jestli za tím není to, že našim morálně pevným a zásadovým politikům došlo, že s Čínou prostě nekšeftovat není zase až tak moudré, když s ní vesele kšeftuje celý svět, tak ten horkej brambor musí vytáhnout Jarda? 🙂
Koneckonců, stačí se podívat kam všude po světě čínské společnosti lítají a otevírají nové linky, tak proč by nemohli semka? Z báječného USA se sem nikdo moc nehrne.
Máte dojem, že české firmy teď s čínskými neobchodují a Luftjarda svou misí řeší nějaký náš celonárodní problém? Maximálně chce usnadnit dovoz čínských divnoturistů.
A z těch nejsou prachy? Co dovoz carga?
Tohle uvědomnělé vidění světa, které vždycky narazí při střetu s realitou, mě fakt baví 😀
Jo, prachy z nich jsou. Jestli uvědomělost spočívá v tom, že celý vesmír se neredukuje jen na prachy prachy prachy, tak díky za poklonu.
Pane Kóhn, vědí kam tím vlakem jedou?
Ne, Roubíček, ale je to zadarmo!
Vládním a jiným politikům je to ukradené, ale většina národa nejsou politici… a další možnost pro cesty do Asie jistě zase uvítají. Druhá věc je podpora cestovního ruchu, a le to je složité téma…:)
Jene, na tom není nic paradoxního. Je to jen důkaz, jak hluboko je zalezlý v čínské…..no prostě v místech, na které se používá Harmasan.