Pražské hlavní nádraží ochromil požár a následná porucha trakčního vedení
Lokomotiva řady 162 v čele rychlíku z Děčína po příjezdu na pražské hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
(Aktualizováno 16:15) Vlakovou dopravu v hlavním městě dnes kolem poledne zkomplikoval požár měnírny v Malé Chuchli, který způsobil výpadek napájení
Zase Praha- Beroun. Auto to jistí. Kdo ještě chce jezdit vlakem touto tratí?
A podívejme! Už dva cestující, co mají času na zbyt.
tunel prosím, děkuji
Ale hlavně, aby nebyl napájen z Chuchle!
Leta jsem jezdil pravidelně každý měsíc vlakem napříč republikou. Ale potom co se děje poslední dobou už to mám opravdu lepší autem nejen kuli ceny, rozhozené návaznosti spojů v praze a věčných problémů s mimořádnostma. Ano, už i sám to mám lepší autem.
Dnes jsem si dal pro jistotu z Prahy do Norimberka vatu 2 hodiny. Nestačila..
Pošlete pohled do dlážděné…
V ČR nebo už v SRN?
Jako že jsi jel z Prahy do Norimberka vlakem? Proč?
jak to tak čtu a zažívám na vlastní kůži – ČD jde do kopru… vlaky bourají, baráky jim hoří, vlaky jezdí ještě více opožděně… mělo by to stát křeslo ministra!
Drobná poznámka… Naučte se odlišovat dopravce a vlastníka infrastruktury – Správu železnic.
Děkuji za poučení, vše to jsou ale STÁTNÍ organizace, které spadá pod ministerstvo a tedy zodpovědnost ministra = demise!
Jen pro vaší informaci. Ano je to všechno státní, to ano, ale není to vše ČD. Takže do kopru jde i SŽ i soukromí dopravci. Podle všech celoročních statistik zpoždění, které jsem viděl, bylo vždy ČD kupříkladu až za RJ. Do kopru, jak píšete jde celá železnice a to díky dlouhodobému podfinancování, díky chybějící dopravní strategii i díky špatně prováděné liberalizaci.
Ono je to jedno, když čekáte na vlak a ten nejede.
asi Vám uniklo, že SŽ není ČD
Kterého ministra? Pata&Mata?
A on někdo dobrovolně ještě jezdí vlakem, pokud to tedy není přimodralý šotouš, režijkář atp?
Jedte si na kolobezce. A neprudte.
Já jedu v autě po D1a kupodivu jedu, sedím, cigárko, kávička, klima pohoda a nemusím skákat po peronech, holt už poslední dobou auta jedou vlaky spíš stojí.
To už je v Česku zase lockdown, že je na D1 pohoda?
Zrovna D1 bych sem teda netahal. Vždy když se jí jde jakkoli vyhnout, tak se jí vyhnu. I na přeplněné 35 je průměrná rychlost vyšší než na D1 !!!
Možná buďte rádi, že ještě toliko lidi jezdí vlaky. Jednou se naprdnem a vrátíme se na silnici I my a co budete říkat pak. Bych si typnul : „vlaky jezdí a auta stojí“.
Takže bych raději moc neprudil, lebo se to na kříženi D5 s Pražským okruhem zasejc po…. A asi nejen tam. 🙃
No jasně že jo, zvlášť tu, co jezdí jezdí dízly, spolehlivý, nepotřebují měnírnu.
Já, v úterý to jezdilo bez problémů…
Včera jsem jel ze Světlé nad Sázavou vlakem do Prahy a brácha to pak vzal autem po D1. Dojel jsem načas asi o 2 hodiny dřív než on.
Pohodička, syn se mohl proběhnout ve vlaku a neprudil připoutanej v sedačce.
Začínám mít pocit že na naší železnici se snad točí nějaká komedie 😀 To musím říct že si ti scénaristi teda na tom dávají opravdu záležet. To teda takový scénář během posledních 30ti dnů ale stále tu chybí ten Americký Happy end. Já víc co to bude ! Vlastně za to všechnou moct průvodčí !!! 😀 😀
Sorry budou moct
A nebo točíne KATASTROFIK Film.
Jestli on to není takovej spíš TRHÁK
https://www.youtube.com/watch?v=kT2xJ_6aA7U
Happy end samozřejmě udělá náš spasitel všeho, pan Babiš!
Nezbývá jiné řešení než zřídit na ministerstvu funkci speciálního náměstka pro železniční měnírny zasažené bleskem.
Spíš by měl Havlickovi i Buresovi někdo po nocích dávat doucko některých předmětů z modrogumni střední. Pak by snad pochopili, kde je problém…
Havlíček přestane spát úplně a vše bude v pohodě… 😀
Presne tak, pan ministr nespi a maka!
Tak za pár dní by bylo po problému…a Havlíček v Bohnicich. Kdyby pribalil i Bureše, taky dobře…
Nebo naopak – bude spát trvale…
Pomalu to začíná být jako při úplných začátkách železnice 😂 možná ještě horší
Podle mě je to jasný důkaz, že máme pravdu s tlakem na konverzi na střídavý systém.
akorad… o konverzi se mluvi 5 let a zatim je ve vyhledu jen usek Nadakonice – Rikovice. O dalsim nevim. Mozna na Slovensku.
A to já zase vím. Jenom to chce domluvit s Ropidem a MD. A začít konverzí Berouna vč. seř. n., pokračovat až na Karlštejn.
To chci videt ty patraky pro 3/25…. leda tak syslograf.
Ale jo, ok, tak si řekněme, zda konverzi vůbec chceme a za jakých podmínek. Kde je vůle tam je cesta. Budeme čekat, až Ešusy doslouží?
471 byly vyrobeny relativně nedávno…
Prvním už táhne na 20 let
No, jestli je vize, že budou sloužit stejně dlouho jako žáby, tak jsou i ty nejstarší v podstatě ještě zánovní.
Klasika Yetti…
všici o to mluví
někde jsou k vidění i stopy
ale reálně to nikdo neviděl a ani se neočekává.
Úsek Olomouc-Uničov-Šumperk se dělá na 3kV, asi tak probíhá konverze.
Na jednu stranu ano, na druhou stranu jsem zvědav, jak budete nadšeni, až kvůli všemu bude výluka a že se nyní pod napětím udělá hodně práce.
Třeba se to bude dělat jak v DE.
Přes den potkáš dráteníky maximálně na přesunu či kontrole trakč. vedení. 90% prací je v noci.
A na dvoukolejné trati se vedle jezdí plnou traťovou.Včetně zrychlování na plný výkon kN či použítí plné EDB.
Přenosná návěst na mimořádnou či dočasnou stahovačku je modrá, metr na metr velká, osvětlená a ve výšce očí strojvedoucího. Na dočasnou vypínačku mohou být menší. Žádný oranžovo-bílý plíšek pohozený u tratě.
Samozřejmě v denním on-line sešitě pomalých jízd a mimořádností, jsou přesně vyznačeny kilometrické polohy a doba od kdy, do kdy.
Tak to u nás těžko, při tom, kolik nás, to jentak nehrozí, že by se dělali převážně noční. Tak při sólo napěťových výlukách (když už jsou denní) se skoro nikdy nesnižuje rychlost v druhé koleji, na koridoru kolem nás normálně 160 km/h jezdí. Však výluková stahovačka je stejně velká jako trvalá (a často se používá starší verze modrá s oranžovým okrajem) a vidět jsou dobře. A umísťování? Až nás bude na výluce 20 a 4 stroje, tak Vám je klidně budu dávat třeba do trolejí, ale ve 3 jaksi nerealizovatelné, aby se to dávalo na troleje, když bude mřížák, tak… Číst vice »
Základem Dominiku je, že vás tam je málo. A tak si jezdí mandelinka po stanicích, támhle ošudlí dělič, támhle přitáhne laníčko, ale na souvislou a pravidelnou a účinnou a rychlou údržbu to prostě ve třech lidech není.
A samozřejmě k tomu i požadavky na výluky. Místo toho, aby vás bylo dvacet a udělali jste hromadu práce za časový úsek, tak to šudláte ve třech a těch výluk nakonec spotřebujete desetkrát tolik.
Jo. V Cine se v noci vrhne tisic lidi na pole a rano tam stoji stanice i s kolejema 🙂
On je to prakticky servis 24/7. Minimum jsou 4 lidi. 4x 40 hodin dává 160 hodin, čím se pokryje pracovní týden. Jenže kde jsou dovolené, nějaká ta marodka … výsledkem je minimální požadavek 5 až 6 lidí.
Některé věci se v jednom člověku dají udělat, některé je potřeba dělat ve dvou – typicky jeden člověk na stromě, druhý dole tahá větve. Být tam ten člověk sám, tak většni času stráví přesunem po laně/žebříku.
Zpátky k počtům: 10 až 12 lidí jako minimum, jestli se má dělat 24/7 ve dvou lidech. Se 20 lidma se dá udělat 4členná četa.
Ano, v tom se s Vámi rozhodně nepřu, podstav je, ale nejhorší je, že i kdybychom dosáhli tabulkového naplnění, tak by to nestačilo. A jelikož by tabulkově počet lidí seděl, tak by se nábor jistě stopl. Tabulkové počty by stačily možná tak na pravidelný turnus (denní/noční), dnes nejsme schopni postavit ani to, ale furt by to byly party po 3, ale ne na 20 lidí na výluku (a žádat jiné OTV není řešení, pak by stála práce jim). A nejsmutnější je, že dřív na 100 km koridoru (+ samozřejmě odbočné tratě) bylo kolem 60 dráteníků, dnes jich na to samé… Číst vice »
Koukám teď do GRAPPu, a nějak tam ten hlavák ne a ne najít. Přežívají tam ještě Mstětice (předp. konec 15.08 do 20:00), je tam Praha – Dobřichovice, (předp. konec 16.08. do 15:20) ale hlavák nic
Dráty jen ze stanic do zahraničí a po ČR jen dieselové mašiny.
OK Boomer
OK chief
A co tratě mimo koridory rovnou zrušit? Co, pane Kocourku?
Nic takového jsem nikdy nepsal.
A až zase shoří pár dieselových strojů, tak všechny vlaky předěláme na plachetnice?
na vodík!
Na páru, jediné pára
Hlavně u toho nepropálit kotel, nedejbože aby vybouchnul jako u mazutky.
Kolikrát se to stalo v provozu bez nějaké havárie?
3x a vedlo to k vyřazení celé lokomotivní řady:
http://lokomotivy.webzdarma.cz/555_3.htm
1x kotláře prosím…
A co takhle šlapací drezíny? Všichni cestující budou šlapat a dostanou slevu ve výši ceny ušetřeného energentu 🙂
Houby po diesel. Jediné PÁRA.
Konečně Luzna, Chomutov a aj zprovozní depozitáře.
A konečně by se nasly prachy na jaromerskeho Stokra…
Tady mate dalsi duvod proc je strojvedouci ze vseho na prášky… A oni chteji snizovat mzdy. Jak si to muze vubec nekdo dovolit navrhnout.
Proč strojvedoucí? Oni nějak řeší poruchu na TV a nebo organizují dopravu při takových mimořádnostech?
Necham bez komentare pze tusim ze by tady byla diskuze zbytecna.
Určitě za to může nějaký strojvedoucí, je třeba je vybodovat, všechny!!! Vrchní ANOid dement Havlíček…
Mluvci SZ rika, ze pry tam v patek uhodil blesk. A ze pry poskozeni je nakonec vetsi, nez se cekalo. To jako nejsou schopni tam poslat cloveka, ktery to poradne prohlidne, uz po te bource? To jako vazne? Dnes se ta omezeni dotkla bez prehaneni tisicu lidi.
Hlavne ze velke penize davaji za slogany a reklamu s napisem „Dobra sprava“…
No dobře je za tři 🙂
To si představujete, že po každé bouřce budeme jezdit a kontrolovat všechny izolátory, bleskojistky, atd…, jestli něco není viditelně poškozené?
Navíc jestli nebyl žádný výpadek, tak není důvod, tam někoho posílat. Sice by mě zajímalo, jak zjistili, že tam v pátek uhodilo, ale jestli se spolupracuje s meteorologickou stanicí, tak to zas takový problém nebude.
Požár je nejspíše následkem pátečního úderu blesku. „V pátek do měnírny vysokého napětí uhodil blesk a poškození je větší, než to původně vypadalo,“ uvedl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.
Tak aspoň ty co do nich udeří blesk ⚡
Ale stejně to znamená dělat nepředpokládanou výluku, což pochybuji, že by někdo schválil (žádný výpadek, nic), a dopravci a cestující budou nadšeni ze zpoždění.
Tak ji necháme vyhořet, to dopravci a cestující ocení.
no jiste, kdyz uz kontrola stavu trakcniho vedeni a sjizdnosti trate hlavne po bource neni prace SŽ, tak pak nevim co… misto toho vyleze panacek, hodi strojvedoucimu Kyrila a zaleze zpatky do kukane… beze slova… a ty strojvedouci jed a delej to, co ma delat SŽ…
Ano sjízdnosti, ale ne, že za sebou potáhnu jeřáb a u každého stožáru zastavím a prohlédnu každý jeden izolátor, nehledě nato, že to se v provozu stihnout nedá, tak už vidím, jak 3 krát za týden dělám nepředpokládanou výluku, protože byla bouřka a já musím zkontrolovat izolátory a vše ostatní. Tou kontrolou sjízdnosti je totiž myšleno, že se po větší bouřce (kdy je předpoklad, že se něco mohlo stát), vezme stroj a zkontroluje výška a klikatost a přitom se pohledem zkontroluje i ostatní (ale tím neodhalím vnitřní poškození, ani nějaké miniaturní poškození vnější). Však na foukací rozkaz jet nemusíte, i… Číst vice »
Pokud hořela v neděli měnírna do které v pátek uhodil blesk…tak je něco blbě…
A kecy o klikatosti drátu a prasklinach na izolatorech to nekamuflujte.
Já jsem reagoval na prověšenou trolej, kde údajně bylo něco s izolátorem, o měnírnu se OTV nestará.
Po pravdě v roce 2020 bych čekal diagnostiku, která to pozná sama.
Na trati 171?
Popravdě si neumím představit, že by každý jednotlivý izolátor, bočák, atd… měl nějaké svoje čidlo.
Hořela menirna. Proč?
Já si to představit dokážu. Říká se tomu IoT.
Výpadky byly od toho pátku asi čtyři – např. včera od 12 do 13 hod, potom ještě večer dvakrát …
Jenže dneska je neděle…
Tak si počkáme na relevantní informaci o tom, co se na tom hlaváku vlastně stalo a proč. 😉
Je to rozbitý
To nemúžete takhle, to se musí zodpovědně politicky uchopit soudruhu.
https://youtu.be/AUcbu9sjRUw
Už to vypadá tak, že intenzivní provoz+výkonné lokomotivy=kolaps DC napájení. Ještě si pamatuji, jak padalo napájení pražských tramvají po nasazení vozů z T1 a T3. Místo 40 kW najednou 160. V Brně obdoba, jen T2+T3. Na děličích TV měli ručně ovládané přemosťovací spojky. Jednou po požáru měnírny na hlaváku to použili. Na Úvoze se tak rozehřála trolej, že prověšená ohrožovala chodce
vzdyt je cca 1,5 roku nova TM v Beroune. Pravda, TM v Chuchli je krapet prestarla.
Nechci snižovat nebo rozporovat Vaše znalosti, opravdu se jen ptám. Jako dítě (než v Praze T1 dojezdily) jsem měl pocit, že T1 mají reálně větší zrychlení než T3, přišlo mi, že jezdily svižněji. Pokud Vás napadá nějaký důvod, předem děkuji za objasnění.
Tak si odpovím sám. T1 má 4×40 kW, tedy stejně jako T3. Ne 40kW, jak uvádíte, ale 160 kW (stejně jako T3). T1 je sice o 600 kg lehčí, ale vejde se do ní míň lidí, takže plně obsazená T1 je nepatrně svižnější než plně obsazená T3 🙂
Doufám, že se s ní někdy zase svezu při muzejní jízdě.
„Váš systém je ve své improvizaci dokonalý.“ 😀
12:00 Poruch na trakcnim vedeni nepribyva.
14:31 Hlavni nadrazi je bez proudu.
😄
Mají pravdu, nepřibývá. Je totiž v pernamentní poruše. 😂
Aby po vzoru trvalých pomalých jízd, nepřeznačili některé tratě na neelektrifikované. No aby to nebyl tak očividný krok zpátky tak na tratě pro jednotky s bateriovým pohonem,
Ano, jdou nám ty nadpisy krásně po sobě…
To je trest 🙂 Něco jako když firma prohlásí, že je zabezpečena proti hackrům 🙃
Tak nejpozději za týden – vyrabováno, zavirováno…
skoro jako v té skeči Šípa s Uhlířem: šel mladý človek z metra , byl v čepici a obutý a nic se mu nestalo…
Skeč v češtině stále jen v mužském rodu. Nenechte se zmást podobností se slovy jako rozteč, výtoč nebo moč.
Mě už to na naší železnici popravdě ani nepřekvapuje. Mě by spíš překvapilo kdyby byl den na železnici bez jakékoliv mimořádnosti.
Opsáno jinde: „Nějak mi blbne internet, vůbec nemůžu najít, kde se vlaky srazily dneska.“
Sprava zeleznic – brzda provozu. Nechpau, jak se vedeni teto podivuhodne organizace stale dokaze drzet v cele.
Ale no tak. To určitě způsobil některý ze strojvedoucích požadavkem na odběr trakční elektřiny…
Tak samozřejmě, že MLS – monitoring licencí strojvedoucích, by tomuto dokonale zabránil. Tedy dle pana Superministra a jeho podržtašek.
A vůbec, jak si může někdo dovolit kritizovat Ministerstvo nebo Dobrou Správu=) ? Vždy je přece na vině lidský faktor. A když faktor, tak jedině provozního personálu.
Že by v tom byla systémová chyba, tvrdí JEN Drážní Inspekce a 99% odborné veřejnosti.
No, nebyl to určitě požadavek strojvedoucích na odběr trakční elektřiny, ale jen vrchol kombinace zásahu blesku do měnírny v pátek – 3 hod oprava( objednávala se mobilní náhrada), v sobotu ta měnírna klekla dvakrát dopoledne a večer , opět cca 3 hod a tady k tomu dopomohla jednokolejná výluka a bohužel jízdní umění některých strojvedoucích, ono rozjezdy souprav 3×471 jsou jiné jak 2×471 či 1×471 ,to myslím jako strojvedoucí víte nejlépe, jaké proudy okamžitě odebíráte a bohužel musím konstatovat , že někteří strojvedoucí jedou stylem po mě potopa ( další jsou rázem bez tv) a nedělní výluka to jen dokonala… Číst vice »
3x 471 se dle predpisu provozuje s 1x 471 odpojenou z trakce (zablokovane podvozky).. Takze pakliže nekdo jede s 3x 471 kde vsechny jednotky jsou v tahu tak je chyba mezi židli a klavesnici AVV…
A k čemu to, aby se lépe prokluzovalo? Když už, nebylo by lepší omezit max odběr?
Nebo posílit měnírnu? Ten problém nevznikl v pátek a neskončí v pondělí ráno. A ikdyby ano, tak příští pátek je tady znova.
To samozřejmě taky, 500t není nic co by se nemělo rozjet.
Čeština je krásná: držet v čele nebo v cele?
To je przněná čeština líným člověkem.
No nechci se SŽ jakkoli zastávat, protože bych si také představoval jejich práci trochu jinak, nicméně je fér říct, že je to pozůstatek z doby minulé, tudíž na tom současné vedení nemá zase tak velký podíl, vzhledem k tomu že vyřešení těchto problémů je běh na dlouho trať. Tím ale rozhodně nechci říct, že by se na tom nemělo pracovat.
Tak budeme každé dva roky měnit generála na SŽ, ministra dopravy už nemáme vůbec a všichni se na to budou spokojeně koukat? Za to přece mohou ti, co tu byli před námi, my se ještě nerozkoukali…
Však netvrdím, že za to nemůžou. Jen říkám, že naivní počítat s tím, že do vedení najednou sednou lidi, kteří to budou dělat všechno dobře, když tam obvykle bývá bordel po předchozích, zvlášť když je tam po nich i značně narušená zdejší pracovní kultura (morálka).
Jako…po 30 letech od kontrarevoluce za to furt můžou bolševici? Mno, to už asi ne.
Prostě se na to s*re….
No rozhodně se na to nelze vymlouvat, nicméně z druhé strany nemůžete očekávat, že na tom budeme alespoň tak dobře jako Rakousko, když po revoluci bylo na úplně jiné startovní čáře.
O Rakousku nikdo nemluví. Jen mi nepřijde normální furt něco házet na bolševika…
Slavná prvni republika netrvala ani 20 let, do toho první rok a kus byla ve válce, pak šílená krize, následně obrovské zbrojení.
Nevím, nakolik se vymlouvali na Rakousko, ale vybudovali hodně. Stačí se projít městy, kolik domů tehdy vyrostlo. Silníc, mostu, regulaci řek (např.Vltava v Praze) aj.
My, bez války a zbrojení, ani za 30 let nevybudujeme druhou dálnici na Moravu a neopravime komplet koridory.
Jojo…
Hlavní nádraží 1909
Brno hl.n. 1905
Národní divadlo 1883
Divadlo na Vinohradech 1907
Obecní dům 1912
Národní muzeum 1891
Most Legií 1901
Palackého most 1878
Čechův most 1908
Za I.republiky…XD
Nemluvě o tom, že v roce 1945 mělo Rakousko mnohem horší startovní čáru, vyrovnalo se to někdy koncem 60.let. Pak jsme se už hodně vzdalovali a v prosinci 1989 čuměli Ve Vídni a Linci s otevřenou hubou.
No, v cele by už někdo skončit měl..
Pokud mu pošlete vánočku a v ní schovaný pilník, určitě se z té cely dostanou.