Pražská TSK vybrala projektanty k miliardové opravě mostu Legií
Projekční práce naváží na podrobnou diagnostiku, kterou most prošel v letech 2018 až 2020.
Pražská Technická správa komunikací (TSK) udělala další krok směrem k dlouho chystané rekonstrukci mostu Legií, který spojuje Újezd s Národní třídou. Aktuálně po pěti měsících završila podpisem smlouvy tendr na projektanta.
Projekční zakázku, jejímž výsledkem bude mimo jiné dokumentace pro společné povolení a pro výběr zhotovitele stavby, získalo sdružení firem Pontex a Pragoprojekt (PX/PGP – most Legií). Smluvní cena činí 37,5 milionu korun, přičemž cena předpokládaná byla 55 milionů. Zájemci byli tři.
Projekční práce naváží na podrobnou diagnostiku, kterou most prošel v letech 2018 až 2020 a jejíž součástí byla statická i dynamická zátěžová zkouška. Tehdy TSK odhadovala, že samotné stavební práce by mohly začít nejdříve v roce 2022.
Dnes přesnější datum stavby neuvádí. „Rekonstrukce bude probíhat až po rekonstrukci Hlávkova a Libeňského mostu. Stav mostu (Legií) se od velké diagnostiky zásadně nezměnil a jeho uzavření nehrozí,“ sdělila už na jaře mluvčí TSK Barbora Lišková.
Jak vyplývá ze zadávací dokumentace k tendru na projektanty, předpokládaná doba projektové přípravy je 36 měsíců. Stejně dlouho by pak měla trvat samotná stavba, která si dle dnešních odhadů vyžádá 900 milionů až 1,3 miliardy korun. Jakým způsobem bude během stavby po mostě vedena doprava, rozhodne právě projektová příprava.
Most Legií je jeden z mnoha mostů přes Vltavu, který není v dobrém stavu. Je z roku 1901, kdy nahradil řetězový most Františka I. Vystřídal několik názvů, za socialismu se 30 let jmenoval most 1. máje. Je památkově chráněný.
Paradoxem dějin je, že most slavnostně otevřel císař a král František Josef I., jehož monarchie se dva roky po jeho smrti zhroutila za výrazného přispění československých legií, po nichž se dnes stavba jmenuje.