Pražská tramvaj T3 Coupé získala v Německu cenu za design
Tramvaj T3 Coupé. Pramen: DPP
Za uplynulé dva roky unikátní tramvaj absolvovala více než 400 jízd a přepravila přes 6 000 lidí
Za uplynulé dva roky unikátní tramvaj absolvovala více než 400 jízd a přepravila přes 6 000 lidí
T3 pro běžné cestující má teplé, přívětivé barvy, dobře vypadá – je funkční, ergonomická a chybí ji dnes jen nízkopodlažnost.
Kupé má s T3 společný jen tvar, jinak je „studené jako psí čumák“ – požitými barvami a materiály. DPP nabízí „mercedes“ klientele, která do práce nemusí v T3 a hledá povyražení v
Praze v „nóbl“ tramvaji. V tomto ohledu bude ocenění z Německa určitě užitečný marketing.
Ty bílé boty u paní tramvajačky jsou v pořádku?
Interiér připomíná čekárnu u lékaře, v podstatě je to na pijatyky, ale nebyla špatná také pohřební tramvaj. Ale člověk se zdravým rozumem by to toho nenastoupil.
Mno nevim teda… Buď udělám lepený i čelní a zadní sklo, nebo dám všechna okna do gumy. Ale tohle… Uf, rozhodně ne na cenu. :-/
No od Němců, kteří vhled T3 dokázali mnohokrát zprasit (bedny na transparenty, světla na „krabicích od bot“, půldveře…) jako nikdo jiný, to sedí ;-).
Ti zlí co nám všechno berou…..
Jestli si dobre pamatuju, tak v Liberci sveho casu jezdila taky nejaka T3 party tramvaj. Udelali si ji mistni, nevyhodili zbytecne spoustu prachu za radoby fesackej design a nevypadalo to tak homo, a proto zadnou vytunenou designovou cenu neziskali.
„nevypadalo to tak homo“ znamená přesně co?
T3 Coupé má pekný, homogénny vzhľad. Čistý, rovné plochy, elegantný a konzistentný náter. Takže asi myslí to. Na rozdiel od rôznych balkánskych úprav, mončičákov, rádobyvtipných nálepiek a sloganov, cinkrlátok, svetieliek, uteráčikov, koberčekov, kvetináčov a čo ja viem čoho všetkého.
homo je homo a hetero je hetero
„I proto má vozidlo místo někdejšího stanoviště průvodčího bar.“ …. podle obrázku to vypadá, že ne místo někdejšího stanoviště průvodčího, ale úplně naproti.
V T3 nikdy toto stanoviště nebylo, to je nápad vypůjčený od T1, jak je psáno na webu oo této tramvaji T3 Coupé.
Ve starých T3 stanoviště průvodčího bylo.
V tom případě na webu této turistické tramvaje píší blbost.
Já jako bohužel rozený v Praze si v T3 to stanoviště ovšem opravdu nevybavuji, to stanoviště tam tedy mohlo být jen krátce začátkem 60.let.
V každém případě to podle mně byla nejhezčí tramvaj, navíc s velmi pohodlnými sedačkami.
Pokud se nepletu, tak průvodčí zmizeli s otevřením metra (tzn. 1974). Stejně jako další spousta změn v pražské MHD.
Přesněji řečeno, průvodčí zmizeli s přechodem na nový odbavovací systém k 9.5.1974 (nebo už 8.?). Současně se otevřelo metro.
Průvodčí měl pultík tam, kde pak bylo 3. a 4. sedadlo pro invalidy (v době, kdy těch sedadel bylo 6, teď jich je tuším jen 5). Vlézalo se tam směrem od prostředních dveří, prův. seděl zády k oknu a po pravé ruce měl 3 ovladače na dveře a snad i zvonek či co.
Ano, bylo to tak. Kloubové tramvaje pak měly budku průvodčího u posledních dveří vzadu.
Nejtěžší na celé přestavbě údajně bylo sehnat skla na okrajové části střechy. V tuzemsku se nakonec našla jediná firma, která otvory naskenovala, samotná výroba skel pak probíhala v Turecku…
Ještě že je pod článkem odkaz na náš autobus ze šedesátých let, který obdobná skla na okrajové části střechy má. Inu, něco jsme uměli už dávno a nyní nám musejí pár skel vyrobit Turci. To jsou paradoxy!
no to fakt neznamená že to umí kdykoli kdokoli vyrobit kdekoli, když po tom byla poptávka před 40 lety
AGC v Biline dělá autoskla „ve velkém“. Ono to nemusí znamenat, že ty skla tady nikdo neumí, ale ze takováhle jednorazova zakázka není pro výrobce zajímavá.
Přesně tak, na prohnuté sklo, pokud to má k něčemu vypadat, je potřebná speciální linka a na pár kusů se prostě nevyplatí si nechat vyrábět příslušné formy a nástroje.
Kdo že to dodává tvarovaná skla pro SOR a Iveco Bus? A pro obě Škodovky? Dělají to po stovkách (tisíců) kusů.
Ne že by se to tady neumělo. Jen se prostě česká firma nepřihlásila nebo se jim ani neobtěžovali napsat. Jedna česká firma pro změnu vyrábí dýmky a prodává je … mimo jiné do Turecka.
Tramvaj i designérka si ceny plně zaslouží. Není úplně běžné striktně respektovat původní design a moderní částí jej vypíchnout, akcentovat, nenechat úřadovat ego a snahu udělat něco ohromujícího. Krása je v detailech. Vždy mě dostane, jak je „sexy“ ta kombinace lepených tónovaných oken a čela Kardaus.
Jj, mi to přijde jako makarónství. Dolepit tam čistý tvar a tvářit se, jak je to „estetické“.
Asi teda „modernímu designu“ nerozumím, nebo co.
Nevím co to je makarónství. Mě osobně to přijde dost estetické, ale nejde se zavděčit všem.
Myslím , že moc dobře rozumíte. Interiér tramvaje není estetika, ale snobský HNUS.
Asi ne.
Tramvaje T3 forever! Je to fakt krasavice.
No, tramvaj je to pěkná, jenom mne zarazila ta věta o sklech vyrobených v Turecku. Pokud si matně vzpomínám, tak podobná skla se kdysi dávno vyráběla u nás a montovala se do autobusů, snad do RTO Lux………
Zajděte do Kopřivnické fabriky, že chete vyrobit bryčku, vždyť to kdysi uměli. Nemají na to vypabení. Když ale půjdete za panem Krystyníkem, tak ten ano.
Ono to hlavně bude o množství. Zavolejte do firmy kde denně sekají palety oken, že byste rád 12 speciálních. Myslím, že odpověď bude něco jako: „tak udělat vám to můžeme, ale nevím jestli budete schopen akceptovat cenu“.
Kde je pípa, musí být hajzlík 😉 Bohužel tohle je trochu Achylova pata této jinak pěkné tramvajky.
Stačí zařadit do trasy co půl hodiny nějakou vybavenou smyčku. Jinak v tramvaji Sluníčko mívali prý pro mateřské školy pro nouzové případy nějakou bednu s pískem…
Po deseti panácích chčiji do prostoru pod pípou je to zároveň i pisoár.
Kdyby se tomu aspoň trochu podobaly ty „nový“ wany….
Informace o 400 jízdách a 6000 cestujících je v článku 2x.
Krásná tramvaj.
Byť tedy raději mám T3 ještě v běžném provozu, před mnoha lety jsem, uveleben na vyhřátých sedačkách, cestou z hospody psával poezii -))
Se pochlub…
Dopravácký web asi není místem pro podobné pitomosti 🙂
Pro mě to není dopravácký web. Pro mě je to web o dopravě. Nejsem dopravák.
Já taky už dlouho nejsem dopravák, ale tohle bylo jen hraní se slovíčky 🙂
Což my básníci dost dobře známe.
Jo tak to je luxusni tramvaj.
Skvělá zpráva, zaslouží si to! 🙂