Pražská strojírna získala první zakázku na tramvajové výhybky v Belgii, uspěla i v Berlíně
Montáž výhybky z Pražské strojírny v Talinnu. Pramen: Pražská strojírna
Pražská strojírna bude poprvé dodávat tramvajové výhybky do Belgie. Zakázku v objemu necelých tří milionů korun získala ve městě Gent, které
Je prima, že se Pražské strojírně daří s drobnými zakázkami i v zahraničí. Jejich hlavním trhem předpokládám, že stále bude Česká republika a Slovensko. Na evropském trhu se Pražská strojírna potkává s konkurencí velkých mezinárodních hráčů, kteří jsou schopní být dodavateli nejen výhybek, ale i kolejnic současně. Mají často i velká vývojová oddělení. Proto je každý zahraniční úspěch velmi cenný.
Nevyrábí ta strojírna náhodou také výhybky pro Prahu? Aby to pak nově v cizině nebylo jako v Praze, kde jízda tramvají připomíná jízdu na splašeném koni. Na cesta před výhybky raději krokem a stejně je v tramvaji hluk a vibrace jak při práci se sbíječkou. A tramvajových cest v zemích na západ od nás jsou všichni zvyklí na ticho a klid, i když trvaje jedou rychle přes výhybky. Na ně prostě nemáme. Tak aby si nakonec ani nezvykali na náš standard.
To neni az tak uplne pravda, zalezi take na tratich a prostoru, od toho se pak odviji nejvetsi problem a to srdcovky,… U srdcovek s velmi ostrym uhlem kolo do mezery nezapadne a je prujezd tichy, cim je uhel vetsi, tim je treba to resit jinak,… Napr. tim, ze kolo v srdcovce se odvaluje po okolku, opet je hluk maly nebo zadny, kolo nezapada do mezery, ale ma to vliv na jejich opotrebeni (muzete videt v Praze, kdyz se pozorne zadivate jak tramvaj projizdi pres srdcovku)… Nejdrazsim resenim jsou pohyblive srdcovky, ktere proste se prehodi podobne jako jazyky pro smer… Číst vice »
Tomas je skutečný „odborník“.
Co je nasledna vyhybka? To je vyhybka se dvema a vice jazyky vzajemne se prekryvajici nebo anglican? Nebo uplne neco jineho?
Předpokládám, že v tomto kontextu je to jakákoliv výhybka, jejíž tvar či provedení musí být nějak přizpůsobeny předcházející výhybce. Tedy nejběžnějším případem asi bude to, že jazyky druhé výhybky se nacházejí ještě před srdcovkou první výhybky, jde-li o rozjezdové výhybky, nebo tak těsně za ní, že musí být zkrácen. Jako ustálený termín jsem to nikde nenašel.
Ja prave take nenasel zadne takove oznaceni, ale Praha ma resp. i mela vyhybky s jazyky tesne zasebou (jsou i bezne, neprijde mi na nich nic zvlastniho) nebo i dokonce dvoujazykove…
Tak Praha má téměř všechny výhybky dvoujazykové, na rozdíl od většiny ukrajinských měst. Ale že by měla výhybky čtyřjazykové, resp. že by dvě výměny byly za sebe tak těsně nalepeny, že by jejich jazyky byly v jakémkoliv kontaktu, to v Praze tedy fakt ne.
Pardom, mysleno samozrejme 2 a 2 jazyky, pocital jsem jedny kolej, jinak v Praze se take objevily vyhybky s jednim jazykem, mam takovy pocit, ze jsou i ve vozovnach a opravnach… Dlouho a mozna staje je jeste jedna na Harfe… https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/depa/pankrac-vyhybkajednojazykova-01.jpg V Praze jsou vyhybky, kdy jsou jazyky tesne za sebou , ale nejsou v kontaktu, jen na sebe navazuji, coz jsem psal, ze je bezne,… A take jsem psal, ze je Praha mela, coz je pravda (napr. dvoujazykove – trojcestne), ale po zavedeni vozu T3 byly postupne zrusene a oblouky posunute… https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/karlovonamesti/k-karlovonamesti-trat-053.jpg https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/jecna/k-ippavlova-trat-101.jpg Jinak mrknete na vyhybky ve vozovnach… Číst vice »