Pražská strojírna získala první zakázku na tramvajové výhybky v Belgii, uspěla i v Berlíně

Montáž výhybky z Pražské strojírny v Talinnu. Pramen: Pražská strojírnaMontáž výhybky z Pražské strojírny v Talinnu. Pramen: Pražská strojírna

Pražská strojírna bude poprvé dodávat tramvajové výhybky do Belgie. Zakázku v objemu necelých tří milionů korun získala ve městě Gent, které

Pražská strojírna bude poprvé dodávat tramvajové výhybky do Belgie. Zakázku v objemu necelých tří milionů korun získala ve městě Gent, které leží západně od Bruselu. Firma, která je dcerou pražského dopravního podniku, to oznámila v tiskové zprávě.

„Belgie je pro nás nové teritorium, ještě nikdy jsme tam nedodali jedinou výhybku. Obecně by pro nás belgický trh mohl být hodně zajímavý, je zcela otevřený a není od nás až tak daleko,“ uvedl obchodní ředitel strojírny Miroslav Kolář.

Strojírna bude pro belgickou společnost De Lijn zpracovávat dvě výhybky s termínem dodání do konce června. Výhybky budou instalovány ve středu města v lokalitě Muidelaan.

Strojírna posílila i v sousedním Německu, když v Berlíně získala zakázku na pět výhybek za téměř 11 milionů korun. V Berlíně je Pražská strojírna už od roku 2018 na seznamu kvalifikovaných dodavatelů, až dosud tam ale získávala menší objednávky.

„Zajímavostí u tohoto projektu je, že dvě z pěti výhybek jsou takzvané následné. Tento typ není až tak neobvyklý, jedná se ale vždy o atypické řešení tam, kde není v centrech měst tolik prostoru,“ doplnil šéf strojírny Robert Masarovič. Obdobnou zakázku strojírna zpracovávala například pro Austrálii .

Dodávka dvou výhybek pro berlínský dopravní podnik Berliner Verkehrbetriebe by měla být realizována do konce srpna, další tři budou dodány do konce září. Podle vedení strojírny by se Berlín mohl stát po Hannoveru druhým německým městem, kam by firma mohla dodávat své výrobky pravidelněji.

Pražská strojírna se hlásí k tradici továrny britského podnikatele Josepha Rustona, která od poloviny 19. století vyráběla v Praze hlavně kotle a parní stroje. Rustonka, dnes Pražská strojírna, ale dlouho přežívala pouze jako servisní dílna mateřského dopravního podniku. V roce 2013 vyklidila tradiční areál v Karlíně a přesunula se na kraj města do Vinoře. Prošla restrukturalizací a zaměřila se na zahraniční trhy, výhybky dodala či dodává například do Švédska, Alžírska, Austrálie, Estonska či Ruska.

Loni její hrubý zisk přesáhl 51 milionů korun, předloni činil 44 milionů.

Polotovar tramvajové výhybky pro Berlín. Pramen: Pražská strojírna

Polotovar tramvajové výhybky pro Berlín. Pramen: Pražská strojírna

Tagy Belgie Pražská strojírna tramvajové výhybky
9 komentářů