Pražská rada schválila zřízení pracovní skupiny k okružní trase metra

Metro D, geologický průzkum mezi ulicemi Na Strži a Jankovská. Pramen: HochtiefMetro D, geologický průzkum mezi ulicemi Na Strži a Jankovská. Pramen: Hochtief

Okružní linka metra O by měla ulevit přetíženým částem v centru města.

133 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Nebylo by místo …- Budějovická – Olbrachtova – … lepší …- Kačerov – Nádraží Krč -…? Zjednodušilo by to přestup z VRT na Posázavský Pacifik 🙂

tarten

A v čem vidíte zjednodušení, že místo přestupu Vlak/VRVlak by byl přestup Vlak/Metro-Metro/VRVlak?

Adam

Oprášili linku E. Tak se ptám proč…
1. Se to najednou jmenuje O a ne E?
2. To má zrovna oranžovou barvu?
3. Je tam ten severní nádor? Původně měla linka E vést okolo centra, aby mu ulehčila. Tedy ta jižní část stejně a na severu spojka Dejvic a Vysočan přes Holešovice. Metro je příliš drahý špás na to, vést ho někam do zadku. Jestli chtěj na ten terminál, tak můžou teda trochu protáhnout a nestavět hned další nové metro přes Prosek. A jako spojnice do Dejvic by se ta určitě našlo levnější a stejně funkční řešení.

Radim

1. To je fuk
2. To je fuk
3. Ten „nádor“ taky nechápu

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nádor jsou Bohnice + rozvojové území na severu.

tarten

Jenže Bohnice potřebujou do centra, tedy Céčko, ne Óčko.

Juraj

1. Okružní linku označenou jako O má řada měst, není to až tak neobvykle. Je to intuitivní a v češtině to dokonce i funguje. 2. Proč ne? Protože na Metrowebu to kdysi vybrali jinak? 3. Těsný okruh kolem centra úplně nedává smysl, protože tam už se bavíme o vzdálenostech, kde dojezd tramvají vyjde +/- nastejno. Slovy klasika: metro je příliš drahý špás na to, aby duplikovalo hustou povrchovou dopravu v centru. Okružní linka má tu velkou výhodu, že část lidí z centra zcela odkloní, a navíc je to příležitost obsloužit velká sídliště. Táhnout linku z Dejvic přes Holešovice na Palmovku… Číst vice »

původní Jakub P

ad 3: problém je, že i u tramvají je velkej nedostatek tangent. Na levém břehu chyběj úplně a i na pravým je to slabota, Pražská MHD je dlouhodobě strašlivě radiální a dost jí to škodí. A čím dál tím víc, protože směr dojížďky z periferie do centra a večer nazpět je čím dál tím míň dominantní. Na tom severu bych mi přišlo ideální něco mezi z Podbaby na Bohnice, (otázkou je, jestli by se vyplatila stanice pro Zoo, ale možná jo) ale pak přes Kobylisy/Ládví max. Střížkov do Vysočan a nezajíždět okruhem až do Čakovic. Tam naopak prodloužit C. Okruh… Číst vice »

Paja

Asi bych si nechal od toho výkonného magistrátu vysvětlit, proč má z Dejvic do Bohnic vést lanovka, tramvaj i metro. To mi nějak uniká.

tarten

Protože do Bohnic je samozřejmě potřeba mít co nejvyšší kapacitu a odevšad. Dveře se tam netrhnou.

původní Jakub P

Lanovka tam ma byt na dobu do stavby tramvaje. Ktera tam bude hodne narocna, takze za dlouho. Lanovka se da postavit radove rychleji a pak zase relativne snadno sundat, kdyby uz nebyla potreba. A metro je vyhled jeste na daleko delsi dobu.

Juraj

To je jako ptát se, proč naši předci stavěli koňku, když si mohli počkat na moderní koridor.

– Lanovka je relativně levná a rychlá na zbudování, může být dokončena výrazně dřív než cokoliv (pod)povrchového.
– Tramvaj do Bohnic je aktuálně plánovaná jen z Kobylis, a i to jen na okraj sídliště, neboť místní proti tramvaji bojují. Tramvaj z Podbaby do Bohnic není realistická do r. 2040 a bude vyžadovat strmý stoupací tunel na pravém břehu.
– Metro O je rovněž plán s horizontem dokončení 2040+, takže než začne jezdit, může lanovka vozit lidi 20 let.

Tomáš Záruba

I když se na to budu dívat jako že do vzdálené budoucnosti, tak by bylo asi lepší to „posadit“ celkově jižněji. Takhle to na jihu kopíruje budoucí tramvajové tangenty a na severu to ke zbytečně klikatému céčku přidává ještě nesmyslnější klikatici vedoucí „nikudy, popř. nikam“, tady – když už – má smysl protáhnout C do Čakovic. Přinejmenším ten „terminál VRT sever“ je naprostá kravina sám o sobě, natož tam ještě ze dvou slabých směrů táhnout metro, proboha.

zdydy

tak ty uředníci se budou mít léta vymýšlet projekt, který bude v nedohlednu ale prachy budou mít jistý

Y.K.

Ještě je možnost doufat, že se projekt zformuje sám, nebo jej dají do kupy kybicové z diskusí.

mlokXCM

Místo přes Budějovickou a Olbrachtovu bych to táhnul přes Pankrác. Vznikl by přestup pro tři linky. Kdo to má?

Martin Hanzal

Třeba Karlsplatz ve Vídni. I když díky výstavbě U5 obsluhuje aktuálně jen dvě linky, protože původní U2 (=budoucí U5) je aktuálně „außer Betrieb“

Paja

A to přesně Pankrác potřebuje, tam je na to všechno dimenzovaný aby tam byl přestup 3 linek.

tarten

Skvělý způsob jak přetížit stanici.

původní Jakub P

Londyn, Pariz, Berlin jsou jasny, ale ma to treba i Stockholm na T-centralen.

Ondřej

Že jsem tak smělý…proč se to má jmenovat právě „O“?

😀

mlokXCM

Protože to má tvar čtverce.

Ondřej

Měl to být vtip 🤦‍♂️

Btw. dle Vaší logiky tedy trasa vypadá jako O…no nevím, mně připomíná spíš zparchantělou bramboru.

tarten

Jenže tohle vtip třeba nebyl. kdyby to vedlo na VRT Zahraďák, čtverec by to byl 😀

Ondřej

No jó, jenže kdyby uměly ryby lítat, nebyly by rybníky!
😀

tarten

Protože O jako Ondřej.

Ondřej

Dobře Vy 👍 Já se totiž opravdu podepisuji O. 😊

Růža

Pro stavebníky dobrá zpráva.

tarten

Ba i pro stavitele.

tarten

Také pro stavebnice.

Tomíno

Návrh trasování nové okružní trasy metra “O“:

Okružní trasa metra O:
Smíchovské nádraží/Nádraží Smíchov (B) – Košíře/Klamovka – Strahov – Pražský hrad (Hradčanské náměstí) – Dejvická/Dejvice (A) – Nádraží Podbaba – ZOO Troja (D) – Troja (Trojská) – Nemocnice na Bulovce – Prosek (C) – Vysočanská/Nádraží Vysočany (B) – Nádraží Libeň – Chmelnice – Žižkov (NNŽ) – Želivského/Olšany (A) – (Nádraží Eden-Slavia) – Záběhlice – Spořilov (Hlavní) – Roztyly (C) – Nemocnice Krč (D) – Lhotka (Sídliště Novodvorská) – Braník (Branické náměstí) – Dvorce/Podolí – Smíchovské nádraží/Nádraží Smíchov (B).

autobusik2

Všetci tu riešia písmenká, či E alebo O, nikto nerieši farbu. Mne osobne sa strašne nepáči tá oranžová!

robert

Ono je celkem jedno, co se Slovákům v Praze líbí nebo ne. 🙂

BeHe

Až ta linka bude fungovat, nejspíše již budete mrtvý anebo v takovém stavu, že vám ta barva bude úplně fuk😀 ( tedy, pokud vám není čerstvě 20 let)….

tarten

1) Pražákům jsou barvy ukradený, je to Áčko, Béčko, Céčko…
2) Když už, tak oranžová by měla zůstat na povrchovou MHD, všechnu.

Ondřej

Ad 1) Zatím jsou…ale zkuste tam dát hnědou a uvidíte…

tarten

Budou řikat zas Moravák na radnici.

Ondřej

🤣

Frantík

Myslím si, že nejlepší by bylo se vykašlat na ten sever a udělat z toho linku Je…

Frantík

nebo spíš U

Y.K.

Severní části se nikdo z nás asi nedožije, ale nebrání to pracovat s tím konceptem a rozvíjet jižní část.

Pacicka

Jižní také ne 😀

tarten

Z tej jižní části mi příde nejdůležitější Smícháč – Manhattan (Pankrác+Budějovická) – Noclehárny Spořilov – VRT Zahraďák. Enemže to do tohodle okržního konceptu to tak moc nezapadá.

standa

https://metroweb.cz/metro/metro-rozvoj31.gif já doufám že se radní snesou na zem a Ečko bude vypadat nějak takhle. a co se Déčka týče tak povede na náměstí republiky přes hlavák. doufejme

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Četl jste ten příspěvek vůbec?

Marty

Tato navrhovaná trasa vůbec neřeší relaci Vysočany – Prosek a Dejvice – Podbaba – Bohnice. Neřešit především první jmenovanou metrem O (nebo metrem D, kde se to taky nabízí) by byla velká chyba.

tarten

Je to s prominutím typická ukázka toho, jak se při projektování metra nemá postupovat. Tedy kastovní malůvka bez vztahu k linkám tramvají a linkám vlaků.

looki

Chválím, zároveň ale doufám, že na severu z toho vyjde úplně jiný trasování a hlavně, že ta linka ponese písmeno E!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Samozřejmě, písmenko, to je na celém projektu to nejdůležitější…

David

Já trochu doufám, že místo metra to bude normální S-bahn, který využije koleje, který tam uz jsou.

původní Jakub P

V drtivý většině tý navrhovaný trasy ani jakýkoli příčetný okružní linky žádný koleje nevedou, natož takový, na kterejch by byl prostor pro atraktivní (tedy dostatečně rychlej a častej) S-bahn.

tarten

No tak „normální S-Bahn“ asi úplně ne, z pražského příměsta se něco aspoň napůl jako S-Bahn rodí. O normálním S-Bahnu budem mluvit, až budou jeho koleje a koleje rychlejších nebo nákladních vlaků segregované.

Ondřej

Přesně, podle úvahy „objedem si to Eště jednou“ 😀

tarten

Tak to jo, echt pražské slovo vítězí nad přívětivostí k jinojazyčným cizincům 😀

Ondřej

Já Vám dám echt pražské slovo! Jsem původem z východních Čech, od Prahy tak 150 km, a říká se to tam taky! Ne za všechno můžou Pražáci 😉 ☮

Ondřej

A říká se tam nejen to…naše učitelka dějepisu říkala nejčastěji: „Tak hele, esi si myslíš, že…“ Doplňte si výhružnou intonaci 🙂

Pro neznalé, esi = jestli.

tarten

V Praze to ale zní esy. 😉 U vás tak? A nestudovala ta učitelka v Praze?

Ondřej

No jasně, to se tak říká…

Esy sy myslíš (po L se to z nějakého důvodu řekne normálně).

Stejně jako na Moravě se říká: „Nestůj tam jako tvrdé I“ 😀

tarten

To je pro Pražáky normální nee?? 😀

Ondřej

Se peš.

tarten

Tagle to ale píšou Moraváci co tvrdý ý neznaj.

RegioJet

Obdivuji PID zato, jak rozšiřuje pásma 0-12/13 do sousedních krajů. ONETICKET JE PÍČOVINA TO TU KRITIZUJÍ VŠICHNI, ale PID až třeba do Jiříkova-Filipova/Klatov,Liberce,Ústí n.L.,Pardubic,Karlových varů/Chebu,Plzně až po Vysočinu by bylo OK. Počítat na tabulce pásma a v nich vidět cenník je mnohem lepší než počítat km/jednice….. Co se mi ještě líbí v PID je platba bankovní kartou vně vozidla/u řidiče(VALIDÁTOR ČI POKLADNA)…. PID naučil na linkách 400(Rumburk-Varnsdorf-Střížkov) používat platební karty Severočechy(V IDOLU to není)… Vůbec by mi nevadilo mít pásma P,B,0-1-20-30…. PID by mohl integrovat i veškerou MHD v sousedství jako je tomu v Roudnici (což je ÚsK)… dále by… Číst vice »

Georg

pid je pekne nelogicka kravina v okamziku, kdy potrebujete vjet do prahy…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Naopak, když potřebujete jet třeba Poděbrady – Hořovice, tak je to hodně v poho.

Ondřej

Brňáci se do PID zaintegrovat nenechají! Nikdy!!!

😁

tarten

Šalina je samozřejmě do PIDu nezaintegrovatelná. Totálně nekompatybl.

Kajman

Ano, to je již na první pohled její fyzikální vlastnost. 😃

Ondřej

V Čechách ani možná šalina není legální…

Ondřej

Řeknu Vám tajemství – když začala pandemie, ale skončil první lockdown, kolem hradu chodili najednou místo zahraničních turistů Brňané a říkali – brněnským akcentem, samozřejmě – „Jé, to je ta naše metropole, to je taková krása!“

Vždyť oni se vlastně vymezují jen proto, že nás mají rádi. A my je také 🙂

Bvovka

Myslím že místo stanic Olbrachtova a Dvorce by byla potřeba Nádraží Krč, Nádraží Braník a Hlubočepy, když se staví ten most pro tramvaje

Georg

nadrazi krc je dira, kde nic neni

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak zatím…

Frantisek

Rozhodně lepší (opět) zastavět někdejší Dolní Krč, než vytvářet u Strže či ve Dvorcích nějaké betonové zhovadilosti, typu Budějovického (onehdy) náměstí.

tarten

Jj, do Dvorců se Manhattan nehodí, a proto by si v těch bytovkách a vilkách měli vystačit s tramvají, metro je zbytečné.

Juraj

Čistě subjektivně: pořád mi přijde, že je ten okruh z jihu příliš „utažený“, a naopak na severu moc „volný“. Kdybychom to vzali kolem, čekal bych, že: – Letňany a Čakovice obslouží prodloužené céčko, to se přímo nabízí – Místo toho O protne C na Proseku/Střížkově a severně pokračuje do Ďáblic (záchyt lidí a aut od Březiněvsi), stejně tak v Chabrech (P+R a přestup z tramvaje od Zdib), pak vymést sídliště Čimice a Bohnice. – Jižní křížení O/C bych si představoval spíš na Opatově, kde to nabere lidi z příměstské dopravy – na západ potáhnout přes Kunratice na přestup O/D Nové… Číst vice »

původní Jakub P

Plus by na tom severu kromě prodloužení Cčka mohlo být rychlejší spojení do centra v podobě S-bahnu po trati z Vysočan do Čakovic. Táhnout tam na úplnej okraj okružní linku mi taky přijde jako overkill (kterým navíc bude trpět doba jízdy tou severní větví mezi Dejvicema/Podbabou a Vysočanama).

Zlámalík

Terminál Sever na okruhu, aneb další chalupoida? Nebylo by lepší tam odbočit Céčko a okružní trasu udělat opravdu okružní, tedy bez toho nesmyslného závleku přes Čakovice?

Kubrt

Předpokládám, že proto se bude dělat Studie proveditelnosti, aby popsala možné podoby O. Ten obrázek z článku byl autorem zřejmě míněm jen jako účinná rozbuška pro šotodiskuze 😉 Mě se na něm taky víc věcí nelíbí, ale nebral bych ho moc vážně.

Dejv z Dejvic

Je to hlavne predvolebni populismus, aby to vypadalo, ze se stavajici vedeni magistratu aktivne snazi resit dopravu v Praze. Takive placnuti do vody ktere ma vypadat, jako ze maji “vize”. Ve skutecnosti soucast predvolebni kampane za penize danovych poplatniku.
Nez se zacne opravdu projektovat okruzni linka E, tak uplyne hodne vody ve Vltave. To trasovani na severu je opravdu priserne a nelogicke, nastesti to v realu bude uplne jinak.

Frantisek

Kéž by předtím dodělali aspoň ty tramvaje a městskou železnici. Přijde mi to jako plánování VRT mezi Hradec a Pardubice k „řešení“ kapacity směrem na Kolín, aniž by byla hotová druhá kolej od Velkého Oseka přes Hradec do Chocně, nemluvě o vyvolané „záplatě“ směrem na Benešov (odkud se na tu Vysočinu nadále po kolejích pořádně nedostanete).

původní Jakub P

Jo, silně vylepšit S-bahn, zejména frekvenci, stanice a vozidla (přístupnost, bezpbariérovost, spolehlivost) by Praze rozhodně prospělo. Ale nepřijde mi, že by se to s plánováním budoucí okružní linky metra jakkoli vylučovalo, naopak by se to mohlo dobře doplňovat. A navíc na to může magistrát jenom tlačit, musí k tomu být ochota i na Správě železnic, která městu nepodléhá. Stavět S-bahn čistě v režii města (+ středočeskýho kraje), bez napojení na stávající železniční infrastrukturu by byla utopie a plýtvání prostředky).

tarten

Frekvence S-Bahnu je často už dávno na hraně kvůli nějakému úzkému místu, ba i za hranou (tj. pořád vznikají nutně zpoždění). Proto se musí koleje (kapacita) přidávat a S-Bahn od rychlé vrstvy segregovat. Nové spojení II – „Metro S“. Neelektrizované elektrizovat, jednokolejné zdvoukolejňovat, nebo aspoň částečně zdvoukolejňovat, pokud to nejde. Více průjezdný model, pokud nestačí nádraží.

původní Jakub P

Presne tak jsem to myslel, na poradny S-bahn by predevsim musela Dobra sprava poradne pridat infrastrukturu. Vcetne napr. alternativ pro naklady, aby nemusely centrem. Na coz muze mesto tlacit, ze by chteli objednavat vic, ale pod kontrolou to nema.

tarten

A taky nakopat developery toho typu, co chtějí třeba z Bubnů udělat jen čtyřkolejnou zastávku a vysmát se rekonstrukci Negrelláku zas jen na dvě koleje. Jenže na to je pozdě.

tarten

Nesmysl, doprava v Praze se kontinuálně intenzivně řeší už pár let. Vždycky, když se něco konečně dotáhne do fáze realizace, je potřeba projektovat další věci, a když se konečně začne projektovat, co bylo předtím jen vizí/úvahami o proveditelnosti, je potřeba rozjet vize další. Co je na tom k nepochopení?

basteilubbe

Málokteré vedení Prahy řešilo po celé své funkční období dopravu ta intenzivně a kompetentně jako toto.

tarten

Taky se mi zatím moc nelíbí a je to předpokládám pár provizorních čar přimalovaných k prastaré ideji. Jako startovní místo pro studii proveditelnosti jistě dostatečné (ve škole čtyřka 🙂 ).

Lukáš

Možná jsem v tomhle trochu dopravní boomer, ale já si furt stojím za tím, že by O mělo vést blízko centra. A taky chci sdělit svůj názor protože můžu 🙂 Ten jih je hezkej, využitelnost určitě veliká, ten sever je hroznej. Osobně bych to prostě vedl přes Palmovku, Holešovice a Hradčanskou, jak to bylo v nějakejch dřívějších plánech metra E. Doufám že se to fakt bude ještě projednávat, ale věřím, že jo. Nevidím využitelnost toho vést ho daleko od centra, jak tu spoustu lidí píše, na to ta využitelnost zas taková není a ta cena stavět tunel z Opatova přes… Číst vice »

tarten

To mi přijde jako nesprávný obecný přístup, aby okružní trasa byla vpodstatě v centru a sloužila k tomu, aby přestup z jedné radiální trasy na druhou byl nově na dva přelezy místo jednoho, protože v těch správných přestupních stanicích kdysi někdo vyhlodal málo chodeb nebo příliš úzké. Správné řešení (samozřejmě kromě přidání potřebného přestupu D: Mírák – Hlavák – N. Republiky) spočívá v přístupu úplně jiném. V rámci vznikajícího polycentrického uspořádání Prahy vznikají dopravní vztahy, které je potřeba řešit úplně mimo hlavní centrum zahrnující např. Letnou. Je potřeba posbírat nová centra mimo/okolo centra hlavního a vůbec lidi nenutit, aby směrem… Číst vice »

tarten

Podle mě na okružní trase není zajímavá ta okružnost jako taková, ale právě to, že spojuje nově vznikající centra, která historicky pořádné spojení nemají. A a pro jejich novost ani mít nemohou, jen náhodou, a povrchové spojení vhodně nevypadá. Takže je potřeba taková centra a jejich vztahy prověřit, navrhnout správné spojení okružní trasou a realizovat ji potom tehdy a tam, kde to spojení dosáhne dostatečné síly na metro. Není to zrovna malování fixem po mapě.

Hara_Pes
Liquid

Chvíli jsem dost zmateně koukal, proč by proboha někdo chtěl stavět jako první úsek z Podbaby na terminál sever. Až pak mi došlo, že to myslí druhou stranou 🙂

looking4bucho

Tak snad se ta trasa podari trosku vyladit. V zasade nemam nic proti soubehu metro + tram, ale v nekterych mistech mi to tady prijde opravdu jako skoda kdyz kousek od zamyslenych tras lezi oblasti kde zadna poradna kolejova doprava neni ani planu napr. Branik a spodni Lhotka

Geralt

O? Snad E.

Mates

Čomu nechápeš na označení O-okružná? Kto povedal že linky metra musia ísť v abecednej/číselnej postupnosti? Čo taká Viedeň? U1, U2, U3, U4, U6. U5 je vo výstavbe až teraz.

Bvovka

U6
není metro ale lehká tramvaj

Kamui

Tak ona v jiných zemích ta hranice železnice/metro/tramvaj není tak ostrá, jak jsme zvyklí tady.

Frantisek

Ano, někde to zbastlili dohromady, aby náhodou neměli příliš kolejí (vlak, tramvaj) a měli se čím chlubit (metro). A člověk aby pak místo toho kolikrát jel autobusem. 🙂

tarten

Ani já bych nebyl proti tomu, kdyby okružní trasa vedla po povrchu, kde si to může dovolit.

tarten

… Nesměly by ale vzniknout přejezdy nebo křížení s jakoukoli jinou dopravou, pokud chceme zachovat vlastnost metra – rovnoběžný jízdní řád o extrémně hustém intervalu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale houbelec, normální metro. Jen teda vedené (těžšími) tramvajemi. Z části po 120 let staré trase Stadtbahnu.
To U je Untergrundbahn, a to i přes to, že ta U6 vede většinou po povrchu. Do podzemí zajede v podstatě jen na kousek.

Kamui

Nebo R (ring). To je stejná blbost, jako značení S linek v Praze. Jezdí tu snad těch linek 75, abychom měli linku S75? Linky se mají číslovat od jedničky nahoru, postupně. Podle téhle logiky by místo tramvajových linek 10 a 16 měly být linky 10a a 10b.

🗺️ Petr

E jako elipsa! 🙂

Frantisek

Prostě Ö. 🙂

Martin Peterka

Co protáhnout Béčko z Čerňáku do Horních Počernic a udělat tam P+R? O tom už se neuvažuje?

Jan P.

K čemu by to za ty peníze bylo? Řada P+R je už na Černém mostě. Možná někdy v daleké budoucnosti, ale priority jsou podle mého jinde.

Kamui

A samotné HP by metro neuživily?

Jan P.

Nevím. To by měla asi zodpovědět nějaká cost-benefit analýza, zda by to za ty náklady stálo a to ještě v souvislosti s plánovanými náklady přestavby terminálu na Černém mostě.

Frantisek

Samotné (roztahané) HP by k němu stejně většinou jely autobusem.

původní Jakub P

Většina HP jsou rodinný domy a občas je mezi tím pár paneláků nebo větších novostaveb. Obsloužit je jednou stanicí metra mi přijde nemožný, respektive stejně by to znamenalo svážet lidi k tomu metru busama. A to už mi přijde jako rozumnější zlepšit tam vlak (což je stejně potřeba i pro ty P+R, který by měly být ideálně dál od Prahy a už se na tý trati afaik dělá) a vozit lidi busama na něj a na Čerňák. No a víc stanic metra je zas o to dražší.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ne, nejsou tam sídliště, tedy hustota osídlení nízká.

HonzaH

Co takhle radeji resit protazeni metra na letiste misto te nesmyslne drahy, ktere se nedozijeme?

HonzaH

…cimz samozrejme nesnizuju dulezitost pripravy okruzni linky.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zase někdo vytáhl tenhle dávno vyvrácený dopravní nesmysl?

HonzaH

Proc je to nesmysl? Zazil jsem to ve vice mestech a bylo to super. Proc by Praha mela byt jina?

Juraj

Protože áčko je odkloněno špatným směrem, bez možnosti odbočky, a béčko má na to zase blbou trasu.

Realita je prostě taková, že na letiště povede S55 a metro leda v podobě úplně nové linky někdy v příštím století, jestli vůbec.

HonzaH

Dekuji za odpoved. Nejak nechapu, proc neni mozne udelat na Veleslavine odbocku nebo pokracovat z Motola na letiste treba pres sidliste Repy?

Lukáš F.

Pokud se někde neudělala příprava na odbočku už během stavby, její vybudování by vyžadovalo trať na dlouhé měsíce zavřít a to pochopitelně nikdo dělat nechce.

Frantisek

Možné to je, ale vzhledem ke generované zátěži by možná bylo efektivnější udělat nejdřív pořádný výlez do sídliště Červený Vrch (a vrátit název Bořislavka, kam patří), než pro každou několikátou soupravu vrtat další tunel někam, kam zvládne efektivněji dojet vlak.

RegioJet

VLAK (S) jako METRO! Nejlepší a nejrychlejší dopravní prostředky v PID jsou METRO+VLAK… S55 je lepší stejně jako =A= než třeba předražený a nenažraný AE!!! Ale ti kdo bydlí v Holubicích/Kozinci musí kvůli železnici do !OTVOVIC! na S45, furt lepší než podělaní řidiči na 316 ARRIVA KLADNO! Furt je 100x lepší lokálka než autobus/trolejbus…. kde se nastupuje jen předními dveřmi a je jedno že je to kusovka nebo kloubák (316 je bez harmonik)…..Plán IDSK/ROPID by měl být zaměřený na lokálky z nichž se dá udělat i příměstská trať místo S24-Mochovský motoráček o výkendu (PRAHA HL.N.-ČELÁKOVICE-M.ZASTÁVKA-MOCHOV)…. Lužec n.Vlt se měl taky… Číst vice »

Lukáš F.

Metro je oproti jiným způsobům dopravy extrémně drahé a na oplátku nabízí extrémní kapacitu. Pražské letiště ale nevygeneruje takovou poptávku, aby tu kapacitu naplnilo. Vzhledem ke zvolenému trasování linky A by metro na letiště nebylo ani nijak zvlášť rychlé pro cesty do centra. Proto je to nesmysl.

HonzaH

To same by se ale dalo rici i treba o S-Bahnu, ktery taky v perifernich oblastech vozi predevsim vzduch.

Lukáš F.

Jenže 1) provoz S-bahnu nestojí takové peníze jako provoz metra a 2) železniční tratě v periferních oblastech systému S-bahn historicky už existují, zatímco metro na letiště by se muselo za těžké peníze postavit.

tarten

Jenže ten „vzduch“ vozí S-Bahn tam, kde se kvůli malé poptávce metro ani nepostaví. Protože pro S-Bahn na povrchu je to podstatně levnější. S-Bahn je oproti metru také kapacitně mnohem pružnější. Může tam je jak dvouvozovka na 120 sedících, tak 2×EMU400 na 800 sedících, podle potřeb letiště Metro může manipulovat jen intervalem. Zatímco odbočka pro metro znamená mírné prodloužení intervalu a zhoršení kapacity, protože se vlaky z různých větví musí mezi sebe správně trefit. A to pražské metro vůbec nepotřebuje. Jsou to všechno 100× omleté argumenty, proč je neomlít znova.

původní Jakub P

Zavést metro na letiště pochopitelně jde a z pohledu cestujících to může být při vhodné konstelaci relativně pohodlné. V tom problém není. Ovšem neznamená to, že je to nejlepší a výhodné řešení v případě Prahy. Nevýhody metra jsou nákladnost (stavební i provozní) a pomalost (daná množstvím zastávek a tím, že to pražský neumí expresy předjíždějící zastávkový spoje). Vlak je sice podobně drahej stavebně po letiště, ale provozně levnější a stavebně relativně levně dokáže napojit i Kladno – což může být časem důležitější, než to napojení letiště. Takže prostředky vynaložený na vlak k letišti se využijou pro dva významný směry cestování… Číst vice »

HonzaH

Dekuji za detailni odpoved, co pisete dava docela smysl. Kazdopadne jako cestujici uvitam cokoli z toho, hlavne aby uz to bylo.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Prostě proto, že metro je výrazně kapacitnější, než letiště potřebuje.
Zkuste si spočítat i třeba 10 minutový interval a kapacitu soupravy 81-71M. No… prostě netřeba vozit vzduch. K tomu velice drahá údržba všech technologií.
Naopak pokud vezmeme v úvahu, že do města, které má 68 896 obyvatel (víc než Iglau, nebo Карловы Вары), vede neelektrifikovaná jednokolejka, je nová trať s odbočkou na letiště jasná volba.

No ale pak tu máme Dobrou Správu a Prahu 6, že ano…

M19

Zažil jste to v některém městě zhruba velikosti Prahy? Nebo bylo větší?

Franta

Letiště odbavilo prozatím maximálně 18 mil. cetujících ročně. I kdyby jich bylo 25 mil., je to při 16 hodinách letového provozu průměrných 4,3 tis. cetujících za hodinu V OBOU SMĚRECH. Kolejovou dopravu směr cenrum navíc nikdy nevyužijí všichni, víc než 2/3 jich nebude, tzn. reálná poprávka bude čint max. 3 tis./hod. I když si k tomu připočítáme personál letiště, ani v nejoptimističtější variantě se nedostaneme přes 3,25 tis./hod. Což je zátěž na dva až tři páry vlaků za hodinu. To by jednak znamenalo prodloužení jízdní doby neúnosně dlouhým čekáním, ale především se kvůli tak nepatrrnému provozu rozhodně nevyplatí budovat provozně… Číst vice »

Lukáš F.

Líbí se mi váš optimismus, že okružní linky metra se dožijeme. Dílčí části možná smysl mají, celkově je to ale megalomanský nesmysl.

tarten

Megalomanský nesmysl byly i linky A, B a C. A také dálnice D1, proto se její dostavba roku 1949 zastavila. Dnes už je to všechno kapacitně na hraně…

Franta

K čemu, proboha?

Pat

Jenom pro jistotu. Ta dráha bude uzávat kupon na MHD, stejně jako všechny vlaky v Praze (kromě Ex). Funkčně bude od metra jediný rozdíl v tom, že bude rychlejší. Jo a taky umožní efektivní obsluhu Kladna.