Pražská rada schválila zřízení pracovní skupiny k okružní trase metra

Metro D, geologický průzkum mezi ulicemi Na Strži a Jankovská. Pramen: HochtiefMetro D, geologický průzkum mezi ulicemi Na Strži a Jankovská. Pramen: Hochtief

Okružní linka metra O by měla ulevit přetíženým částem v centru města.

Pražští radní dnes schválili záměr zřídit pracovní skupinu, která vypracuje zadání pro studii proveditelnosti k páté trase pražského metra (okružní lince O). Jde o první oficiální krok ke zbudování nové linky. Zadání podrobné studie proveditelnosti by mělo být hotovo ještě letos, následovat bude tendr na zpracovatele.

„Není na co čekat. Prahu čeká v následujících letech velký rozvoj,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr, který plány na zbudování nové trasy O představil v únoru. Stavět by se mělo ve 30. letech.

Trasa metra O, vize. Pramen: Město Praha

Trasa metra O, vize. Pramen: Město Praha

Nová okružní trasa by měla po dokončení měřit 36 kilometrů a částečně vést na povrchu. Trasa by měla mít 23 stanic, z toho osm přestupních: Dejvická, Anděl, Smíchovské nádraží, Olbrachtova, Budějovická, Želivského, Vysočanská a Prosek. Trasa by měla být napojena i na příměstskou a vysokorychlostní železnici (př. Terminál Sever).

Studie proveditelnosti by měla být hotová v roce 2025, v následujícím roce by se mohla začít zpracovávat projektová dokumentace. Stavební povolení na první etapu Podbaba – Terminál Sever (26 km, 18 stanic) by prý mohlo být vydáno v první polovině 30. let.

Studie proveditelnosti vyjde dle odhadu města na desítky milionů korun.

Okružní linka metra O by mohla ulevit přetíženým částem v centru města, zároveň by mohla vést k rozvoji dalších oblastí v metropoli. Myslí si to odborníci na dopravní stavby, které oslovila ČTK. Podle nich je vhodné, že se o studii proveditelnosti k nové lince metra mluví už nyní, protože to pomůže při trasování a financování stavby.

Tagy metro O praha
137 komentářů