Pražská rada dnes schválila zakázku až na 200 nových tramvají
DPP závazně objedná 40 vozů s termínem dodání do konce roku 2026.
Rada hlavního města Prahy dnes schválila plán na pořízení až 200 nových tramvají a pověřila dopravní podnik (DPP) vypsáním zakázky. Soutěž na dodávku nových tramvají se v Praze uskuteční po 17 letech, DPP v minulých měsících provedl tržní konzultace.
„Závazně objednáme 40 vozů, které budou částečně financovány z Národního fondu obnovy. Termín dodání do konce roku 2026. Dalších až 160 vozů bude možné pořídit z rámcové smlouvy podle potřeby,“ uvedl dnes radní pro dopravu Adam Scheinherr.
Podle něj Praha potřebuje nová vozidla kvůli rozrůstající se tramvajové síti v posledních letech a nutnosti nahradit staré tramvaje T3. DPP poptá třicetimetrové, klimatizované a nízkopodlažní tramvaje „přizpůsobené specifickým pražským podmínkám“. V soutěži nebude hrát roli jen cena, ale také spotřeba elektrické energie, délka záruční doby a náklady životního cyklu.
Náklady na nákup 40 tramvají, které budou objednány závazně, se odhadují na 2,42 miliardy korun.
Pražská tramvajová síť aktuálně prochází nebývalým rozvojem. Dopravní podnik hl. m. Prahy letos zahájil tři novostavby (smyčka Depo Hostivař je už hotova, trať Modřany – Libuš a trať Divoká Šárka – Dědinská). Na jaře byla dokončena trať Sídliště Barrandov – Holyně, na její pokračování do Slivence je vypsán tendr.
Už loni začaly tramvaje využívat prodlouženou trať na Pankrác a novou smyčku Zahradní Město. Chystá se například nová tramvajová trať z Malovanky ke strahovskému stadionu nebo spojka z Vinohradské na Václavské náměstí a také přes Vrchlického sady do Opletalovy ulice, ve vzdálenější budoucnosti má vzniknout například i trať Dědinská – Terminál 3.