Pražská MHD si nevydělá ani na pětinu svých nákladů. Přepravených lidí však přibylo o 18 milionů

Veřejnou dopravou loni v Praze jelo asi 1,1 miliardy lidí.
Roční náklady na pražskou veřejnou dopravu, respektive pražskou část systému PID, byly loni 26,8 miliardy korun. Jde o meziroční nárůst o 700 milionů korun.
Z toho 81,4 % dotovala Praha, 1,1 % stát a jen 17,5 % plynulo z tržeb. Ty byly loni 4,7 miliardy. Vyplývá to z údajů Ročenky dopravy, kterou publikuje Technická správa komunikací (TSK).
Podíl tržeb na nákladech se přitom dlouhodobě příliš nemění, v roce 2023 byl 17,2 procenta, rok předtím činil 17,4 %.
Vývoj ročních dopravních výkonů PID na území hlavního města Prahy byl přitom loni nejvyšší za posledních 10 let, dosáhl 210,6 milionu vozokilometrů. Do čísla se započítávají tramvaje, autobusy, metro i vlaky na území PID objednávané Prahou.
Veřejnou dopravou loni v Praze jelo asi 1,1 miliardy lidí, meziročně o 17,6 milionu více.
Během standardního pracovního dne bylo v roce 2024 vypraveno 1 787 spojů metra (520 na lince A, 598 na lince B a 669 na lince C), které přepravily cca 1 442 570 cestujících.
Na síti pražských tramvají bylo v jeden vypraveno 6 909 spojů (včetně 211 nočních), které přepravily cca 1 159 550 cestujících.
U autobusových a trolejbusových spojení činí denní statistika 27 076 spojů PID, které přepravily cca 1 138 290 cestujících.
Přestože autobusy najezdily nejvíc kilometrů, v celoročním součtu lidé nejčastěji využívali metro. Vlaky podzemní dráhy svezly loni zhruba 378,8 milionu lidí, což tvořilo 34,3 procenta celkové přepravy a meziročně to bylo o asi 17,8 milionu více.
Tramvaje využilo 344,9 milionu cestujících, což bylo o asi 2,2 milionu více než o rok dříve. Počet cestujících v autobusech a trolejbusech zůstal zhruba stejný a činil asi 275,1 milionu lidí. Nejméně lidé využívali přívozy, svezlo se jimi 579 520 lidí, meziročně o něco méně.