Pražská integrované doprava zahrne od soboty celé Rakovnicko

Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPIDAutobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID

Pražská integrovaná doprava spolkne v sobotu celé Rakovnicko. Zavede se 13 nových autobusových linek, 11 se zruší.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Platamon

Tak nevím. V textu píše 13 linek zrušených, ale v přehledu jich je 20…

MlB

Zase se integrují oblasti až za hranicemi Středočeského kraje, zatímco v jiných oblastech nejsou ještě integrovány ani zóny 4-5 na páteřních linkách. Trochu koncepce (a rychlosti!) by v té integraci opravdu neškodilo…

Bpee

Jaký má smysl souběh linky autobusové a železniční? Jeden z módu dopravy je nízkopodlažní, často klimatizovaný a staví často několikrát přímo v obci, ten druhý je drahý na údržbu i na provoz, pomalé jsou oba stejně. Není přehlednější, rozumnější, efektivnější a kdovíco ještě ty Kralovice a Bečov nad Teplou zavřít a zavést tam celotýdenní hodinový takt autobusů? Myslím, že místní to ocení více, než si držet šotoprovoz „jednou Crossway, jednou 810“.

ABC

810 pro šotouše a prostatiky, NP klimatizovaný autobus pro normální lidi…

Josef J.

Někdy je praktičtější autobus, někdy vlak (přeprava se zavazadly, ve větší skupině, vybavenost vozidla). Pokud se střídají a nejedou souběžně, je to lepší řešení. Ono stavění v obci je dilematem i při trasování spojů autobusů: Mnozí by chtěli, aby přímo do vesnic jezdily jen spoje, které sami využívají; ostatní je ruší a viděli by je raději někde na hlavní silnici za vsí.

ABC

Pochybuju že větší skupina či alkoholici a prostatici budou raději další hodinu čekat na vlak než aby přežili tu půlhodinu v autobuse byť na stojáka

Josef J.

To pochybujete velice správně. Ten, komu pro konkrétní přepravu podstatně více vyhovuje vlak, si rovnou naplánuje cestu tak, aby jel vlakem. Tady nejde o případ, že by někdo přišel na zastávku a najednou zjistil, že mu místo vlaku jede autobus nebo naopak, jak vyznívá Váš příspěvek.

svojsin

Josef: Ovšem z Rakovníka do Kralovic vlak neřeší obsluhu většiny území a nejde zase o výrazně silnou relaci.
Takže zde mohl být bus po hodině/půl hodině a ne tento paskvil.
Např. Kožlanům a Petrovicím je nějaké proložení obou druhů dopravy na kosočtverec….

Štěpán

Jak je uvedeno v informacích o integraci – tam, kde je souběh autobusu s vlakem, jsou spoje vzájemně prokládány, aby tvořily souhrnný kratší interval. Tak se dá zajistit, aby mohlo bez problémů fungovat oboje a každý si mohl vybrat, co má radši, nebo prostě použít to, co zrovna pojede. A to je rozumné řešení.

Bpee

😀 Aha, takže navazuje mi přípoj na autobus, ale já chci vlakem a tak tu hodinu nebo dvě počkám.

Rozumné řešení to bude ve chvíli, kdy budou OBA módy dopravy stejně kvalitní a nákladově na tom budou stejně.

Štěpán

Ne, to jste špatně pochopil. Když mi zrovna pojede autobus, pojedu autobusem, když mi zrovna pojede vlak, pojedu vlakem.
A nevím, proč by se musely všude cpát jen autobusy, když tam vede železniční trať vedoucí přímo do spádové oblasti, což je právě Rakovník. Ale když hodláte hledět jen a pouze na peníze…

Bpee

Tedy uznávám, že v případě Jesenice je to jen nesystematické. Jdu na bus, jede mi přímo od náměstí.. ouha, v tuhle hodinu jede vlak. 🙂 Jenže v případě Kralovic stačí letmý pohled do mapy kde leží zastávky autobusu a kde leží zastávky vlaku. No a pak stokrát omílaná nízkopodlažnost, často klimatizace, zkrátka příjemnější prostředí…. A to jsem převážně železniční šotouš. Jen vím, že se operuje s určitým balíkem peněz a přínos investice do lokálky vs. do autobusové linky v roce 2020 není tak vyrovnaný, aby mělo logiku držet oba módy dopravy. Nehledě na to, že případná úspora se může promítnout… Číst vice »

Štěpán

Ano, opět nejčastější argument – vlak zastavuje na kraji/mimo obec, autobus na náměstí. Napadlo vás, že ne každý bydlí na náměstí a jsou i lidé, kteří to prostě mají na vlak blíž? Nebo snad lidi bydlí vždy jen v absolutním centru obce a domy na její periferii jsou vybydlené? A co třeba takové Rostoklaty? Tam zastavuje vlak zcela mimo obec, autobus přímo na návsi. Jak je ale možné, že tolik lidí chodí na vlak a tak málo na autobus? Ono to je především o nabídce spojů – vlak jedoucí každých 30 minut je mnohem atraktivnější (byť nákladnější), než autobus 7x… Číst vice »

svojsin

Štěpán: Jesenice – Rakovník je v pohodě.
Kralovice – Rakovník je závislá na busu a vlak zde jen nesmyslně požírá finance.
Zároveň zde je díky tomuto modelu pro víc než polovinu obcí horší obslužnost, než mohla být, i když teď došlo k mírnému zlepšení.

Kalina

Lokálky mají význam pro cyklisty a tím zřejmě jejich „výhoda“ končí. Logicky pak vypadá jejich typická obsazenost takto https://imgur.com/r2QrkN6

Pavel Stařecký

Ta linka 555 zřejmě asi nebude.

Tou linkou 574 se myslí, že pojede kolem přívozu VIšňová. Jen jsem zvědav, na ty zastávky, jak budou vypadat.

Arthur

„Linka (574) pojede turisticky atraktivní oblastí kolem řeky Berounky přes přívoz Branov a kolem kempu Višňová.“
Vážně pojede přes přívoz? Vždyť branovský je určený jen pro pěší, nevozí ani osobní auta. Ta formulace je poněkud nešťastná, autobusy uvezou jen Lipenské přívozy (pokud někdo víte o jiném, rád se poučím)

Jan Kavan

Vážně pojede po té úzké silnici?

kubisek

Kdysi za dob ČSAD KNV Praha tam autobusy jezdily. Když můžou jezdit Setry tady…. https://mapy.cz/s/pududujepe

Kalina

V mapách jsou zastávky zapracovány https://mapy.cz/s/belemesoko

Armin

Auto do 8 tun tj i Dekstru nebo SOR 8,5 uveze přívoz v Darové. Škoda že Plzeňský kraj tam žádné spojení neobjednal 🙂