Pražská integrovaná doprava „spolkla“ Vlašimsko a Posázaví

Venkovská zastávka PID. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVenkovská zastávka PID. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rovněž došlo k propojení tarifních přesahů na mezikrajských linkách Středočeského kraje a kraje Vysočina.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestujici 2

No koordunace s jirkordem nulová , V mladé vožici došlo k přetrhání přestupních vazeb .. díky , cokoli je zahranicí sč kraje nás nezajímá..

zdydy

a budou jezdit nízkopodlažní spoje

Tomáš679.2

„Tyto přesahy pro cestující konkrétně znamenají, že na jeden předplatní kupón budou moci jet ze středních Čech například až do Pelhřimova nebo Ledče nad Sázavou“
No a za pár let…za pár let se takto bude třeba jezdit až na Špilas 🙂

svojsin

Ano, protože IDS – JMK bude končit v Děčíně z jedné a Bánské Byst. druhé straně.

M19

Nebyla by lepší až po Velké Kapušany? 😉

vašek

Nevíte někdo, kdy bude do PID integrován DB Expressbus do Norimberku?

Rotker

Už teď je mi vás líto 😅

Emil

Od června do konce října,ale pouze víkendový provoz a o svátcích.

Pepa

PID = Pražsko

OndraG

nemohu si pomoci, ale ta čekárna na ilustrační fotce je fakt povedená … 🙂

Jiří Kocurek

To by jeden nevěřil, jak to křoví za 3,5 roku vyrostlo: https://mapy.cz/s/bebucomoge

Tomáš679.2

Nejen křoví. Vždyť on tam za tu dobu stačil vyrůst označník. Asi tam nemají problém se suchem.

Jan

Aspoň to má střechu. Většinou je pěkná zastávka, vydlážděný ostrůvek, ale nejde se nikam schovat před počasím.

Tomáš679.2

Však ona paní hejtmanka říkala něco o tom, že se ušetřené peníze za (ne)provoz vlaků vloží do autobusových zastávek. Nebo se mýlím? Ale pardon. Ona vlastně hovořila o tom, že se na některých zastávkách vystupuje do příkopu. Tak to tahle zastávka je vlastně ještě luxus.

Tomáš679.2

Asi nejlepší je ten popisek „venkovská zastávka PID“. Mimochodem opravdový venkov se vyznačuje tím, že tam ještě zajíždí pojízdná prodejna a ne PID.

Qwertz

Je to apríl! volové!

Martina

Čteme to tu i my ženy, proto prosím genderovou vyváženost: volové a krávy.

rtep

A nemá to být VOLYNĚ?

Kernteriér

Volyně je jiný kraj, tudíž i jiný mrav.

Tomáš679.2

Tomu říkám vyváženost. To není jako být genderově neutrální .Za mě dobrý.

Tomáš679.2

Já bych s tím tvrzením byl opatrný. Když už PID jezdí až do Ml. Boleslavi moc nezbývá a za chvíli bude jezdit až do Liberce a pak možná i do Polska za nákupy.

Marek

Autobus PID jezdí do Liberce i dále do Polska už od prosince 2021.
Ale je to už mimo tarifní pasmo PID.

Vít Jůza

Za ten šotoušský výkon během 24 hodin dojet z Pelhřimova do Loun a zpět spoji zařazenými v PIDu, a vyhnout se přitom Praze, si to za těch 180 Kč zcela zasloužíte. Ano, v některých případech je tarif PIDu relativně výhodný, jen relativně málo lidem se ale, žel, skutečně účelně hodí využívat ty nejvýhodnější relace např. k dojížďce do školy nebo do práce.

kubisek

Ale tak já se také nezlobím, že jsem schopen za 140 Kč dojet že Slaného do Ústí nad Labem a z5. 😁

babilon

Celodenní jízdenka za 180 Kč platí jen pro vnější pásma, v Praze neplatí, včetně Prahy stojí 300 Kč. Za 180 byste musel zvládnout cestu z Pelhřimova do Loun, aniž byste vjel do Prahy.

JiVe

Takže třeba Pelhřimov-Vlašim-Sedlčany-Dobříš-Beroun-Kladno-Louny za 180,- splňuje podmínky?

babilon

Jestli to stihnete za den… 😉

MartinS.

Stihne 🙂 Za 7,5 hodiny přes Benešov, Příbram, Beroun, Rakovník 😉 A to se vyplatí 🙂🙂

Mirek

Jízdenka PID Pelhřimov – Louny přes Prahu na 15 pásem, ale právě stojí jen 150 Kč.
Tak proč to dělat tak složitě.

Nepřítel NAD

Nebo mít pro Prahu Lítačku…

Jan z Rokycan

A o nových leteckých linkách PID ani čárka?!

Hanba, styďte se! 😉

Pat

Už dvanáct let je to „Kraj Vysočina“, ne „kraj Vysočina“.

vydra

Důležité!!!!!

Kernteriér

Pro lidi, co jim jejich mateřština něco říká, zajisté ano. Hrdě se k nim hlásím.

Stepan

Podle pravidel mateřštiny se tam píše stále malé „k“, to jen legislativci těm pravidlům moc nerozumějí.

Marek

Platí ve všech vnějších pásmech PID tedy i mimo Středočeský kraj.
Neplatí ale v Praze a taky se nesmí využívat pro vnitrokrajské cesty mimo Středočeský kraj a to prý ani na dílčí přejezd v rámci celého dne.
Cíl či start dílčí cesty musí být prý vždy ve Středočeském kraji.
Aspon

Vít Jůza

Aby to nebyla vnitrokrajská cesta jiného kraje nemusí být ve Středočeském kraji start ani cíl, stačí Středočeským krajem projet, ba, teoreticky by stačil průjezd mezi sousedními kraji, kdyby k tomu v PIDu byla zaintegrovaná vhodná linka. A prokazatelná a tedy sledovatelná by taková jízda byla v případě, že by v době pásmové a časové platnosti jízdenky Středočeský nebo jiný kraj nebyl dosažitelný, což u 24hodinové nepřichází v úvahu, nebo nanejvýš kdyby se někdo příliš chlubil, jak nachází problematická místa v systému (byť na tom třeba prodělává). A přesné definování a důsledné vymáhání této zásady prostě není třeba … není to… Číst vice »

PetrN

A to hodla pripadna kontrola hlidat jak, ze jedu jen mimo SC kraj? 😀 Docela nesmysl, nikdo mi nedokaze, ze pripadne nejedu dal 🙂

Leinad

Kontrola při nástupu (řidič autobusu), nenastoupíš do linky směrem od hranice. 😀

Hodně štěstí

Aby to sousto následně nevyplivla. 😂

Švarc

To je zase pěkný nesmysl, že je potřeba zahrnout ještě třetinu kraje, už se chystají jen 2 větší integrace a to Čáslavsko a pak Březnicko Krásnohorsko, a to rozhodně není třetina kraje, ba možná ani desetina. Asi by to chtělo přemýšlet, než vždy něco odněkud zkopírujete.

Vít Jůza

A navíc zrovna ta zbývající oblast na jih od Příbrami je docela velká, tentokrát už skutečně poslední velká oblast, jak se už asi 4x psalo o těch předchozích. Podle stránek Arrivy snad už v červnu také na řadě, pokud vše klapne.

Miroslav Zikmund

Bylo by jednodušší rozšířit PID na území začínající v Hranicích (v Čechách) a končící v Hrčavě …

Petr

Ten pokrok, ten pokrok, kde se to zastaví.

Daniel Jablonecký

Už brzy. Letos bude dointegrováno.

Vít Jůza

Snad tak přibližně vzato. Obávám se, že největší rest zůstane u městských hromadných doprav.

Frantisek

A další díra v integraci začíná vznikat tím, že někteří noví dopravci berou pravidla po svém, takže třeba do 8. pásma požadují z Prahy jízdenku na 10 pásem i po lidech s pražskou tramvajenkou, pokud vlak nestaví na hranici (asi berou jednotlivou jízdenku PID jako vlastní, zatímco tramvajenku jako cizí, aneb „tady nejste v tramvaji“). A ROPID to nijak neřeší, ani na takovéto podněty už neodpovídá… Příště opravdu raději s někým autem, než tento chaos. 🙁

Vít Jůza

Pokud na řádné podání nereagují v zákonné lhůtě, nebo ho vyřídili špatně, žeňte to dál! Třeba až k Evropskému soudnímu dvoru! … Přemýšlím, kterého „nového dopravce“ by se zrovna Váš případ mohl týkat … netuším … určitě je to politováníhodné nedopatření, ke kterému dochází nejvýše jednou za deset let, asi bych se pokoušel to nejdřív vyreklamovat u vedení příslušného dopravce.

MartinS.

Pokud máte předem zakoupenou papírovou jízdenku PID označenou před nástupem ve stanici nebo aktivovanou jízdenku v aplikaci PID Lítačka, uplatní se časový a pásmový posun. V případé, že si jízdenku pro mimopražská pásma PID kupujete u vlakového personálu jste podle znění Tarifu PID odbaven z poslední zastávky, kde vlak pravidelně zastavuje v pásmu, na které ještě máte zakoupené jízdné. Může se stát, že tato zastávka není v pásmu B, ale v pásmu 0 a potom je to 8 pásem mimo Prahu a 2 pásma v Praze.

Mirek Zv.

Co to je za fantasmagorie? Buď kombinuje PID+PID (např. předplatní a jednotlivou) a musí mít pokrytou celou dobu a trasu, nebo kombinuje Vlak+PID. Jen pak se uplatní Vaše pravidlo o zastávce, kde zastavuje. Ale pak se neuplatní pásma tak, jak demagogicky tvrdíte. Neblbněte lidi. A o těch, co na to dávají Plus, raději pomlčím.

MartinS.

Ono to není tak jednoduché. 1) Cestující je povinen nastupovat do vlaků PID s platnou jízdenkou – předplatní, zakoupenou v předprodeji a označenou ve stanici nebo ve vlaku, vydanou na pokladně dopravce, zakoupenou v Mobilní aplikaci. Zakoupení jízdenky PID ve vlaku by tedy mělo být zcela výjimečné. 2) Ve vlacích Arriva (mimo linky S49), Regiojet a Leo Express Tenders se jízdní doklady PID nevydávají. Tam se cestující odbaví dle tarifu dopravce z poslední zastávky, pro kterou má platnou jízdenku. 3) Ve vlacích KŽCD, ČD, Die Länderbahn a na lince S49 Arriva lze zakoupit jízdní doklad PID u vlakového personálu. Jízdní… Číst vice »

Leinad

Buď to jsou 2 PID pásma v Praze + A km podle TR10
Nebo 10 pásem podle PID. (které můžou být 4 na kupón + 6 na jednorázovou jízdenku, ale v případě PID+PID není důvod k zastavení v nějakém pásmu)
Nebo celá cesta je B km podle TR10.

Marek

Jen opravím že na území Prahy jsou na železnici tři pásma P, 0, B z toho má P tarifní hodnotu jako dvě pásma.
Proto je to z centra Prahy na samý okraj vždy 4 pásma.

Kernteriér

František v autě. To by stálo za fotku.

Václav

V Praze!

Leinad

Fuj kraje, každý si hraje na vlastním písečku. A není možné se dostat přes hranici.
A modrogumy povinně musí obracet protisměrné vlaky ve stejné stanici (Elefant – Syslograf Praha-Kolín-Pardubice).
Kdyby radši ministerstvo objednalo náhodné výstřely.

M19

Který konkrétní kraj máte na mysli?

původní Jakub P

Nejaky, kde je hodne zeleza, neboli po anglicku iron, zkratka kraj ironie.

Vít Jůza

Nepoznáte náhodný výstřel?

Jiří Kocurek

Chtělo by to zastávkový Os Praha-Ostrava odjíždějící z Masaryčky. Aby to z Dlážděné neměli daleko na vlak a nemuseli přestupovat.

kubisek

Bejval, ještě ho pamatuju. 😁

Miroslav Zikmund

5009, končil v Bohumíně. z Prahy odjížděl kolem 12.00 – jak byl „nakreslen“ grafikon …