Pražská integrovaná doprava „spolkla“ Vlašimsko a Posázaví
Venkovská zastávka PID. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Rovněž došlo k propojení tarifních přesahů na mezikrajských linkách Středočeského kraje a kraje Vysočina.
No koordunace s jirkordem nulová , V mladé vožici došlo k přetrhání přestupních vazeb .. díky , cokoli je zahranicí sč kraje nás nezajímá..
a budou jezdit nízkopodlažní spoje
„Tyto přesahy pro cestující konkrétně znamenají, že na jeden předplatní kupón budou moci jet ze středních Čech například až do Pelhřimova nebo Ledče nad Sázavou“
No a za pár let…za pár let se takto bude třeba jezdit až na Špilas 🙂
Ano, protože IDS – JMK bude končit v Děčíně z jedné a Bánské Byst. druhé straně.
Nebyla by lepší až po Velké Kapušany? 😉
Nevíte někdo, kdy bude do PID integrován DB Expressbus do Norimberku?
Už teď je mi vás líto 😅
Od června do konce října,ale pouze víkendový provoz a o svátcích.
PID = Pražsko
nemohu si pomoci, ale ta čekárna na ilustrační fotce je fakt povedená … 🙂
To by jeden nevěřil, jak to křoví za 3,5 roku vyrostlo: https://mapy.cz/s/bebucomoge
Nejen křoví. Vždyť on tam za tu dobu stačil vyrůst označník. Asi tam nemají problém se suchem.
Aspoň to má střechu. Většinou je pěkná zastávka, vydlážděný ostrůvek, ale nejde se nikam schovat před počasím.
Však ona paní hejtmanka říkala něco o tom, že se ušetřené peníze za (ne)provoz vlaků vloží do autobusových zastávek. Nebo se mýlím? Ale pardon. Ona vlastně hovořila o tom, že se na některých zastávkách vystupuje do příkopu. Tak to tahle zastávka je vlastně ještě luxus.
Asi nejlepší je ten popisek „venkovská zastávka PID“. Mimochodem opravdový venkov se vyznačuje tím, že tam ještě zajíždí pojízdná prodejna a ne PID.
Je to apríl! volové!
Čteme to tu i my ženy, proto prosím genderovou vyváženost: volové a krávy.
A nemá to být VOLYNĚ?
Volyně je jiný kraj, tudíž i jiný mrav.
Tomu říkám vyváženost. To není jako být genderově neutrální .Za mě dobrý.
Já bych s tím tvrzením byl opatrný. Když už PID jezdí až do Ml. Boleslavi moc nezbývá a za chvíli bude jezdit až do Liberce a pak možná i do Polska za nákupy.
Autobus PID jezdí do Liberce i dále do Polska už od prosince 2021.
Ale je to už mimo tarifní pasmo PID.
Za ten šotoušský výkon během 24 hodin dojet z Pelhřimova do Loun a zpět spoji zařazenými v PIDu, a vyhnout se přitom Praze, si to za těch 180 Kč zcela zasloužíte. Ano, v některých případech je tarif PIDu relativně výhodný, jen relativně málo lidem se ale, žel, skutečně účelně hodí využívat ty nejvýhodnější relace např. k dojížďce do školy nebo do práce.
Ale tak já se také nezlobím, že jsem schopen za 140 Kč dojet že Slaného do Ústí nad Labem a z5. 😁
Celodenní jízdenka za 180 Kč platí jen pro vnější pásma, v Praze neplatí, včetně Prahy stojí 300 Kč. Za 180 byste musel zvládnout cestu z Pelhřimova do Loun, aniž byste vjel do Prahy.
Takže třeba Pelhřimov-Vlašim-Sedlčany-Dobříš-Beroun-Kladno-Louny za 180,- splňuje podmínky?
Jestli to stihnete za den… 😉
Stihne 🙂 Za 7,5 hodiny přes Benešov, Příbram, Beroun, Rakovník 😉 A to se vyplatí 🙂🙂
Jízdenka PID Pelhřimov – Louny přes Prahu na 15 pásem, ale právě stojí jen 150 Kč.
Tak proč to dělat tak složitě.
Nebo mít pro Prahu Lítačku…
A o nových leteckých linkách PID ani čárka?!
Hanba, styďte se! 😉
Už dvanáct let je to „Kraj Vysočina“, ne „kraj Vysočina“.
Důležité!!!!!
Pro lidi, co jim jejich mateřština něco říká, zajisté ano. Hrdě se k nim hlásím.
Podle pravidel mateřštiny se tam píše stále malé „k“, to jen legislativci těm pravidlům moc nerozumějí.
Platí ve všech vnějších pásmech PID tedy i mimo Středočeský kraj.
Neplatí ale v Praze a taky se nesmí využívat pro vnitrokrajské cesty mimo Středočeský kraj a to prý ani na dílčí přejezd v rámci celého dne.
Cíl či start dílčí cesty musí být prý vždy ve Středočeském kraji.
Aspon
Aby to nebyla vnitrokrajská cesta jiného kraje nemusí být ve Středočeském kraji start ani cíl, stačí Středočeským krajem projet, ba, teoreticky by stačil průjezd mezi sousedními kraji, kdyby k tomu v PIDu byla zaintegrovaná vhodná linka. A prokazatelná a tedy sledovatelná by taková jízda byla v případě, že by v době pásmové a časové platnosti jízdenky Středočeský nebo jiný kraj nebyl dosažitelný, což u 24hodinové nepřichází v úvahu, nebo nanejvýš kdyby se někdo příliš chlubil, jak nachází problematická místa v systému (byť na tom třeba prodělává). A přesné definování a důsledné vymáhání této zásady prostě není třeba … není to… Číst vice »
A to hodla pripadna kontrola hlidat jak, ze jedu jen mimo SC kraj? 😀 Docela nesmysl, nikdo mi nedokaze, ze pripadne nejedu dal 🙂
Kontrola při nástupu (řidič autobusu), nenastoupíš do linky směrem od hranice. 😀
Aby to sousto následně nevyplivla. 😂
To je zase pěkný nesmysl, že je potřeba zahrnout ještě třetinu kraje, už se chystají jen 2 větší integrace a to Čáslavsko a pak Březnicko Krásnohorsko, a to rozhodně není třetina kraje, ba možná ani desetina. Asi by to chtělo přemýšlet, než vždy něco odněkud zkopírujete.
A navíc zrovna ta zbývající oblast na jih od Příbrami je docela velká, tentokrát už skutečně poslední velká oblast, jak se už asi 4x psalo o těch předchozích. Podle stránek Arrivy snad už v červnu také na řadě, pokud vše klapne.
Bylo by jednodušší rozšířit PID na území začínající v Hranicích (v Čechách) a končící v Hrčavě …
Ten pokrok, ten pokrok, kde se to zastaví.
Už brzy. Letos bude dointegrováno.
Snad tak přibližně vzato. Obávám se, že největší rest zůstane u městských hromadných doprav.
A další díra v integraci začíná vznikat tím, že někteří noví dopravci berou pravidla po svém, takže třeba do 8. pásma požadují z Prahy jízdenku na 10 pásem i po lidech s pražskou tramvajenkou, pokud vlak nestaví na hranici (asi berou jednotlivou jízdenku PID jako vlastní, zatímco tramvajenku jako cizí, aneb „tady nejste v tramvaji“). A ROPID to nijak neřeší, ani na takovéto podněty už neodpovídá… Příště opravdu raději s někým autem, než tento chaos. 🙁
Pokud na řádné podání nereagují v zákonné lhůtě, nebo ho vyřídili špatně, žeňte to dál! Třeba až k Evropskému soudnímu dvoru! … Přemýšlím, kterého „nového dopravce“ by se zrovna Váš případ mohl týkat … netuším … určitě je to politováníhodné nedopatření, ke kterému dochází nejvýše jednou za deset let, asi bych se pokoušel to nejdřív vyreklamovat u vedení příslušného dopravce.
Pokud máte předem zakoupenou papírovou jízdenku PID označenou před nástupem ve stanici nebo aktivovanou jízdenku v aplikaci PID Lítačka, uplatní se časový a pásmový posun. V případé, že si jízdenku pro mimopražská pásma PID kupujete u vlakového personálu jste podle znění Tarifu PID odbaven z poslední zastávky, kde vlak pravidelně zastavuje v pásmu, na které ještě máte zakoupené jízdné. Může se stát, že tato zastávka není v pásmu B, ale v pásmu 0 a potom je to 8 pásem mimo Prahu a 2 pásma v Praze.
Co to je za fantasmagorie? Buď kombinuje PID+PID (např. předplatní a jednotlivou) a musí mít pokrytou celou dobu a trasu, nebo kombinuje Vlak+PID. Jen pak se uplatní Vaše pravidlo o zastávce, kde zastavuje. Ale pak se neuplatní pásma tak, jak demagogicky tvrdíte. Neblbněte lidi. A o těch, co na to dávají Plus, raději pomlčím.
Ono to není tak jednoduché. 1) Cestující je povinen nastupovat do vlaků PID s platnou jízdenkou – předplatní, zakoupenou v předprodeji a označenou ve stanici nebo ve vlaku, vydanou na pokladně dopravce, zakoupenou v Mobilní aplikaci. Zakoupení jízdenky PID ve vlaku by tedy mělo být zcela výjimečné. 2) Ve vlacích Arriva (mimo linky S49), Regiojet a Leo Express Tenders se jízdní doklady PID nevydávají. Tam se cestující odbaví dle tarifu dopravce z poslední zastávky, pro kterou má platnou jízdenku. 3) Ve vlacích KŽCD, ČD, Die Länderbahn a na lince S49 Arriva lze zakoupit jízdní doklad PID u vlakového personálu. Jízdní… Číst vice »
Buď to jsou 2 PID pásma v Praze + A km podle TR10
Nebo 10 pásem podle PID. (které můžou být 4 na kupón + 6 na jednorázovou jízdenku, ale v případě PID+PID není důvod k zastavení v nějakém pásmu)
Nebo celá cesta je B km podle TR10.
Jen opravím že na území Prahy jsou na železnici tři pásma P, 0, B z toho má P tarifní hodnotu jako dvě pásma.
Proto je to z centra Prahy na samý okraj vždy 4 pásma.
František v autě. To by stálo za fotku.
V Praze!
Fuj kraje, každý si hraje na vlastním písečku. A není možné se dostat přes hranici.
A modrogumy povinně musí obracet protisměrné vlaky ve stejné stanici (Elefant – Syslograf Praha-Kolín-Pardubice).
Kdyby radši ministerstvo objednalo náhodné výstřely.
Který konkrétní kraj máte na mysli?
Nejaky, kde je hodne zeleza, neboli po anglicku iron, zkratka kraj ironie.
Nepoznáte náhodný výstřel?
Chtělo by to zastávkový Os Praha-Ostrava odjíždějící z Masaryčky. Aby to z Dlážděné neměli daleko na vlak a nemuseli přestupovat.
Bejval, ještě ho pamatuju. 😁
5009, končil v Bohumíně. z Prahy odjížděl kolem 12.00 – jak byl „nakreslen“ grafikon …