Pražská integrovaná doprava míří do dalších dvou regionů Středočeského kraje
Autobus v Mladé Boleslavi. Foto: PID
Středočeský kraj rozšíří během srpna tarif Pražské integrované dopravy do dvou dalších oblastí. Od 8. srpna se nejprve rozšíří na
Dobrá zpráva. Ještě lepší by byla, kdyby to celé platilo na celé střední Čechy ideálně na celou republiku. Myslím, že majitelům lítaček by přišlo vhod, kdyby na ně mohli jezdit v kterémkoliv městě v republice. A kdyby se k tomu přidali i bratři Slováci, tak by pak vůbec nemělo chybu.
Konečně se to udělalo.
Katastrofa.
Proč jako? Co je na to katastrofického? Můžete to prosím vysvětlit?
To je jedna z mála věcí, které současné vedení kraje dělá dobře. Doufám, že i po volbách tento trend vydrží, i kdyby se mělo vedení kraje změnit.
Konečně, mladoboleslavsko to velmi potřebuje nové autobusy, zapamatovatelná čísla linek, nový jízdní řád, slušné a upravené řidiče. A vlaky radši nic.
V jiných krajích dokážou udělat integraci najednou v celém kraji, jenom ten Středočeský si to rozloží na třicet let. Hlavně že každých pět let vymýšlejí nový jednotný styl a jednotný nátěr, ještě dříve než zavedou pořádně ten předchozí.
Teď si nějak na ty kraje, byť menší, kde by se integrace udělala a zdařila najednou, nemohu vzpomenout. Určitě jich nebylo mnoho. Což nic nemění na tom, že i poté, co konečně ve Středočeském kraji dospěli k rozhodnutí udělat jediný systém společný s Prahou, tak zpomalili …. teď už to mělo být podle několik let starých plánů hotové tuším včetně mezikrajských překryvů.
Ono pokud by se to přepočetlo na počet cestujících, kterých se to dotýká, kolik je potřeba zaintegrovat linek, zastávek, přestupních uzlů… tak to středočeské tempo ve srovnání s jinými kraji nebude nejhorší 🙂 A které že kraje zavedly opravdový IDS (což neznamená že si akorát můžu koupit nějaku čipovku) na celém území najednou? Třeba docela slušné IREDO začínalo pouze v Broumovském výběžku, dodnes nemá zaintegrovanou MHD obou krajských měst, což je pro dojíždění do nich dosti pitomé a v případě PIDu by to vlastně bylo dosti na nic (vlastně jako celý SID, který tu rozumnou středočeskou integraci tak nějak spíš… Číst vice »
Ale tak přece obrubníky, zastávkové sloupky, návaznost spojů v terminálech nebo informační systém lze přece rozvíjet průběžně a vcelku nezávisle na tarifní integraci.
Tak schválně, za jak dlouho se objeví příspěvky typu „Do PID bude brzy integrováno Brno/Ostrava/Žilina/Košice atd…“?
Tak ona nějaká forma propojení dosavadních IDS už pomalu bude na pořadu dne – problém je, že PID je zrovna ten jediný, který s těmi všemi ostatními vůbec není kompatibilní. A do toho se ještě plete ta fraška s tím nesmyslným státním Systémem jednotného tarifu, který není slučitelný vůbec s ničím.
Pro začátek bude stačit lepší propojení s většími městy blízko hranic dosavadního PID, jak bylo snad i slibováno Rokycany, Tábor, Pardubice, Turnov… ale k realizaci došlo jen u Roudnice n. Labem
Štěpán: Brzo bude Kladno i Praha u Kladna součástí IDS JMK
Mělo by se jít postupně, až bude dokončen Středočeský kraj, může se přejít za hranice…
No, nevím proč byly vybrány tyhle dvě integrace, když mezi nimi bude ještě Voticko a Rakovnicko.
Tak tak.
Zřejmě proto, že autor jezdí nejvíc mezi severem Čech a Prahou, taj jej ty oblasti ležící v jiných směrech od Prahy nezajímají.
Tak určitě:)
Autor vycházel z toho, co PID oznámil v posledních týdnech.