Autobusy

Pražská integrovaná doprava míří do dalších dvou regionů Středočeského kraje

Autobus v Mladé Boleslavi. Foto: PID
Autobus v Mladé Boleslavi. Foto: PID

Středočeský kraj rozšíří během srpna tarif Pražské integrované dopravy do dvou dalších oblastí. Od 8. srpna se nejprve rozšíří na Kokořínsko, od 29. srpna na Dobrovicko. Změny se dotknou v případě Kokořínska i části provozu v Libereckém kraji.

V obou případech znamená změna pro obyvatele desítek obcí možnost cestovat na jednu jízdenku v celém systému PID včetně pražské MHD, při pravidelném dojíždění výrazně ušetří.

Na Kokořínsku dojde k zavedení 9 nových linek a zrušení 17 linek mimo systém PID. Provoz autobusových linek PID bude zaveden nebo rozšířen na území dalších 33 měst a obcí Středočeského i Libereckého kraje. Dojde k rozšíření dopravní obslužnosti v relacích Mělník – Kokořín a Mělník – Mšeno, dojde ke koordinaci časů a odstranění souběhů železnice a autobusů v relaci Mělník – Mšeno i neefektivních souběhů autobusů v relaci Mělník – Liběchov. Nové spoje jsou zavedeny v mezikrajské relaci Mšeno – Dubá. Rozšířena bude také víkendová doprava do turisticky atraktivní oblasti Kokořínska, zejména z Mělníka, kde budou zajištěny návaznosti na autobusy do Prahy. Kompletní informace o rozšíření na Kokořínsku jsou na stránkách PID.

Na Dobrovicku bude hlavní spojení linkami 416, 417, 418 a 463 z Dobrovic do Mladé Boleslavi, z Dobrovic budou pokračovat do okolních obcí. Oblast Luštěnic nově obslouží linka PID 418 s tím, že vznikne garantovaný přestup mezi linkami 418 a 432 v Luštěnicích pro relaci Mladá Boleslav – Luštěnice, Sluneční (Luštěnice, Zelená). Ranní spoj na osmou hodinu ranní a odvoz z odpolední směny je zajištěn linkou 432 se závlekem do zastávek Luštěnice, Sluneční a Luštěnice, Zelená. Dojde také k úpravám linek na Nymbursku, spojení Mladá Boleslav – Lysá nad Labem bude nově zajištěno dvěma linkami PID – stávající linkou 432 vedenou přes Milovice a Vlkavu, která bude jezdit ve stávajícím rozsahu a linkou PID 442, která je prodloužena z Benátek nad Jizerou přes Dražice, Brodce a Strašnov do Mladé Boleslavi. Změny linek jsou koordinovány i s ohledem na návoz na směny ve Škoda Auto. Kompletní přehled je na stránkách PID.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Dobrá zpráva. Ještě lepší by byla, kdyby to celé platilo na celé střední Čechy ideálně na celou republiku. Myslím, že majitelům lítaček by přišlo vhod, kdyby na ně mohli jezdit v kterémkoliv městě v republice. A kdyby se k tomu přidali i bratři Slováci, tak by pak vůbec nemělo chybu.

MHD v Praze

Konečně se to udělalo.

Soukromý kůň

Katastrofa.

Eduard

Proč jako? Co je na to katastrofického? Můžete to prosím vysvětlit?

-TR-

To je jedna z mála věcí, které současné vedení kraje dělá dobře. Doufám, že i po volbách tento trend vydrží, i kdyby se mělo vedení kraje změnit.

Struhadlo spravedlnosti

Konečně, mladoboleslavsko to velmi potřebuje nové autobusy, zapamatovatelná čísla linek, nový jízdní řád, slušné a upravené řidiče. A vlaky radši nic.

Bob

V jiných krajích dokážou udělat integraci najednou v celém kraji, jenom ten Středočeský si to rozloží na třicet let. Hlavně že každých pět let vymýšlejí nový jednotný styl a jednotný nátěr, ještě dříve než zavedou pořádně ten předchozí.

Vít Jůza

Teď si nějak na ty kraje, byť menší, kde by se integrace udělala a zdařila najednou, nemohu vzpomenout. Určitě jich nebylo mnoho. Což nic nemění na tom, že i poté, co konečně ve Středočeském kraji dospěli k rozhodnutí udělat jediný systém společný s Prahou, tak zpomalili …. teď už to mělo být podle několik let starých plánů hotové tuším včetně mezikrajských překryvů.

Twix

Ono pokud by se to přepočetlo na počet cestujících, kterých se to dotýká, kolik je potřeba zaintegrovat linek, zastávek, přestupních uzlů… tak to středočeské tempo ve srovnání s jinými kraji nebude nejhorší 🙂 A které že kraje zavedly opravdový IDS (což neznamená že si akorát můžu koupit nějaku čipovku) na celém území najednou? Třeba docela slušné IREDO začínalo pouze v Broumovském výběžku, dodnes nemá zaintegrovanou MHD obou krajských měst, což je pro dojíždění do nich dosti pitomé a v případě PIDu by to vlastně bylo dosti na nic (vlastně jako celý SID, který tu rozumnou středočeskou integraci tak nějak spíš… Číst vice »

Bob

Ale tak přece obrubníky, zastávkové sloupky, návaznost spojů v terminálech nebo informační systém lze přece rozvíjet průběžně a vcelku nezávisle na tarifní integraci.

Štěpán

Tak schválně, za jak dlouho se objeví příspěvky typu „Do PID bude brzy integrováno Brno/Ostrava/Žilina/Košice atd…“?

Bob

Tak ona nějaká forma propojení dosavadních IDS už pomalu bude na pořadu dne – problém je, že PID je zrovna ten jediný, který s těmi všemi ostatními vůbec není kompatibilní. A do toho se ještě plete ta fraška s tím nesmyslným státním Systémem jednotného tarifu, který není slučitelný vůbec s ničím.

Kalina

Pro začátek bude stačit lepší propojení s většími městy blízko hranic dosavadního PID, jak bylo snad i slibováno Rokycany, Tábor, Pardubice, Turnov… ale k realizaci došlo jen u Roudnice n. Labem

svojsin

Štěpán: Brzo bude Kladno i Praha u Kladna součástí IDS JMK

MlB

Mělo by se jít postupně, až bude dokončen Středočeský kraj, může se přejít za hranice…

Radek

No, nevím proč byly vybrány tyhle dvě integrace, když mezi nimi bude ještě Voticko a Rakovnicko.

aaabb

Tak tak.

pozorovatel

Zřejmě proto, že autor jezdí nejvíc mezi severem Čech a Prahou, taj jej ty oblasti ležící v jiných směrech od Prahy nezajímají.