„Pravobřežku“ čeká další oprava, šest týdnů bude provoz po jedné koleji

Osobní vlak s řídícím vozem Řídicí vůz Bfhpvee přezdívaným Sysel na nádraží ve Všetatech. Foto: Jan SůraOsobní vlak s řídícím vozem Řídicí vůz Bfhpvee přezdívaným Sysel na nádraží ve Všetatech. Foto: Jan Sůra

Jedna z nejvytíženějších železničních tratí nákladní dopravou má sice za pár let projít komplexní modernizací, její stav je ale už

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franta

10 km za 114 mil…..slusnej oddil..a co se tam tedy delalo pred cca 3 lety??

Jonáš

Spojka mezi stanicí Mělník a stanicí Všetaty by byla určitě velice přínosná. Přeci jenom jezdit mezi staničně, když je zde tak silný nákladní provoz je opravdu zážitek. Není nic lepšího, než čekat v Mělníku nebo ve Všetatech cca 8 hodin, než Vás konečně pustí na trať…..

Josef Kubeš

To byste chtěl po SŽDC moc… Tohle k nám přijde tak za 20 let 😀

VRT

Stejné jako 231, rekonstrukce v nedohlednu, pravidelná úprava 0. Hrozí červený terčík, tak to nějak zflikujeme a dalších deset let budeme jezdit po tomhle tankodromu.

Jakub

Stav 072 nejde porovnávat s 231. 072 je položená na pružinách a cca. 2/5 tratě už má nový moderní svršek. Trať vede největší nížinou v ČR. Geometrie je také úplně jinde. Zde by šla po optimalizaci v částech snad i 200 km/h.

MartinM

Z to 231 to samou nížinou nevede? 200 na trati určenou především pro nákladní dopravu je úplnej nesmysl.

Jakub

To se ale přeci nevylučuje. Osobní vlaky po ní jezdí taky, proto nemusí být nutně pomalá. Vznikly by nové relace pro expresy, které by jezdily ve čtyřhodinové frekvenci, např. Ústí – Ostrava, Ústí – Hradec, atp.

Technicky vzato Ústí – Hradec se bude postupně kompletně optimalizovat s většinovou rychlostí okolo 140-160 km/h. To nemusí být využitelné nutně pouze pro nákladní vlaky ze Škodovky a expresy z Prahy.

Elb

Spojení Ústí a Hradce se expresně nikdy neuživí, víc než hodinový takt rychlíků a možná odklon vlaků do Německa tady nikdy nebude, takže více než 160 v místě, kde to jde, víc není potřeba u rychlíků, co mají pouze dva dlouhé mezistaniční úseky, ten proud tady stejně není zrovna silný.

VRT

Budeme rádi, že se ty tratě úplně nerozpadnou. Jestli se někdy začne rekonstrukce, bude to malý zázrak. Počítám, že po této údržbě, která zachrání provoz se zase tak 10 let nebude nic dít. No hlavně, že se cpou peníze do lokálek.

Josef Kubeš

Ty drobné, co jdou do lokálek, údržbu na těchto tratích vážně nespasí…

Lukáš F.

V nadpisu jsou špatně umístěné uvozovky, mají být okolo slova oprava.

Tomáš Záruba

Že by v rámci toho byly vloženy alespoň výhybky na odb. Vavřineč je asi marné se ptát, že…?

KL

Co je odbočka Vavřineč? Jen veksle, nebo spojka na MB, nebo co?

Romanero

Je to spojka někde v půli širé trati Všetaty – Mělník

Romanero

Nevím, jestli je ta odbočka úplně nezbytná. Je navržena v té původní studii, která razantně omezila řízení sledu vlaků ve Všetatech degradací skoro na zastávku. Pevně věřím, že to nakonec v této podobě nedopadne..

železničář v důchodu

Ony se ale z pohledu provozu spojky mezi traťovými kolejemi (zejména v delších mezistaničních úsecích na frekventovaných tratích) rozhodně vyplatí, a to i při běžném pravidelném provozu = nejen při výlukách – to jen „traťovka“ se jejich budování brání „jako čert kříži“ a argumentuje přitom především předpokládaným „nadměrným jednostranným ojížděním jazyků“, protože takové spojky prý nebudou běžně téměř vůbec využívány …

Romanero

Nevím no, ze Všetat na Mělník je úsek 10 km dlouhý, přímý, vodorovný s relativně vysokou traťovou rychlostí. Mně přijde teda kritičtější myšlenka studie zrušit všechny vedlejší a manipulační kolejí ve Všetatech (ústecké kolejiště), kde se velmi často děje jemná vlakotvorba nebo dojde ke kolizním cestám a je potřeba uhnout náklad do odbočky a odstavit.

železničář v důchodu

Souhlas – ale jejich zachování (není-li jejich rušení zdůvodňováno nutností předraženého budování nějakého dalšího debilního podchodu a zbytečných ostrovních nástupišť) se přece s instalací „odbočky – výhybny“ na trati nevylučuje!

Romanero

Podchod je tam plánován tak jako tak, tam je úspora malá. Odůvodněno to bylo ve studii jejich nedostatečnou délkou a kopcem na lyseckém zhlaví, tedy že jsou údajně nevyužitelné, což je podle mě non-sense. Jako náhrada řízení sledu vlaků pak byla označena stanice Dřísy a právě nová odbočka Vavřineč. Což je rovněž nesmysl. Už vidím jak někdo z Balabenky řídí sled vlaku pomocí stanice Dřísy tak, aby na kříži 10 km daleko ve Všetatech nevyšly kolizní cesty a nemusel se znova zastavovat náklad.